Passat 1.9 TDI PWD T:n VIAT

27 vuotta autoilua

Mulla on kyseinen auto vm. 2005. Varustettu BKC moottorilla. Luulin että volkkari on laatumerkki mutta pettymään näköjään joutuu. 100 000 km kohdalla vaihdettu polttoaíneen siirtopumppu joka Pörhöllä on tietenkin sikakallis niin kuin huollot yleensäkin. Nyt 126 000 km kohdalla ilmeistyi vika ilmoitus; Steering column lock defective. No, muistiin tulee kolme vikakoodia ja joskus auto ei käynnisty heti. Homman hoituu kuuleema Pörhöllä kun vaihdetaan elektroninen ohjauspylvään lukituksen ohjainlaite ja mukavuusjärjestelmän ohjainlaite ja ilmeisesti näiden mukana koko ohjauspylväs. Kustannusarvio vaatimattomat 1400 eur. Ei mene oikein järkeen nämä vikahommat kun auto on huollettu säännölisesti Pörhöllä ja he antavat autoon sen Pörhö turvankin.

Onkohan muilla ollut vastaavia ongelmia tämän ikäisessä Passatissa? Itsestä tuntuu että volkkariin ei näköjään kannata paljon sekaantua, tulee kalliiksi. On viisaampi pysyä muissa merkeissä. Itsellä ei ole aiemmin ollut auton kanssa tämän kaltaisia ongelmia.

29

16565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      Oliko tuo pumppu se tankissa oleva pumppu? mulla hajos se (06 ja BXE koneella) mutta tehdas korvasi sen koska on jättänyt tienpäälle jo tarpeeksi viattomia ihmisiä, tuon pumpun hajoamisen syy saattaa olla se että tandempumppu falskaa moottoriöljyä polttoaineen sekaan ja tuo tankissa oleva sähköpumppu ei kestä moottoriöljyä, näin sanoivat huollossakin, syyn aiheuttajan eli tuo tandempumpun 370€ jouduin maksamaan itse.

      Ps: Ihanan kallista VAG autoilua mullakin!!

      • 34tt5

        uuusimmassa tekniikka@talous lehdessä oli juttu, että mikään dieseli ei sovi lyhyeen kapunkiajoon, jolloin koneöljy ja diesel sekoittuvat ja särkevät paikkoja. ohje on, että 15 min 80 km/h maantieajoa päivittäin kaupunkiajon väliin.


      • varmasti
        34tt5 kirjoitti:

        uuusimmassa tekniikka@talous lehdessä oli juttu, että mikään dieseli ei sovi lyhyeen kapunkiajoon, jolloin koneöljy ja diesel sekoittuvat ja särkevät paikkoja. ohje on, että 15 min 80 km/h maantieajoa päivittäin kaupunkiajon väliin.

        Ovatko kaikki taksit sitten bensavehkeitä? Tekniikka ja talous onkin oikea autoilijan aviisi...


      • Hmmm....
        varmasti kirjoitti:

        Ovatko kaikki taksit sitten bensavehkeitä? Tekniikka ja talous onkin oikea autoilijan aviisi...

        Taksi ja lyhyttä kaupunkiajoa???!

        Pikemminkin pitkää kaupunkiajoa :-)


    • 44t55

      jos noinkin kauan on autoillut, luulisi tietävän, ettei turhat elektroniset vimpaimet kestä pohjolan karuissa ja kosteissa olosuhteissa. ei vm 2000 passatissa ole kuin moottorin käynnistyksen esto ja sisävaloja, keskuslukitusta ja peilejä ohjaava mukavuusyksikkö. vanhassa vara parempi, samanlaisia sähkörimpuloita ovat kaikki uudet autot, on täällä hyvin yleinen näky ensipakkasten tullessa, uudet mersut jumahtavat sähköongelmiin.

      • 6+6

        Noin on.
        Jostain sais hyväkuntoisen -80 luvun perusdiisseli mersun niin avot. Nuihin elektroniikkahimmeleihin kenää vilkaisisikaan.

        Himmelit tarkoitettu vain kulutusölleröille jotka vaihtavat kilpaa kalustoa naapurien tahtiin.


    • Vaari 62v

      Käsittämättömän isoja ja kalliita ovat volkkarin viat (eka volkkari) ja tätä "autourheilua" olen harrastanut 38 vuotta, ja niinpä ne ensinmäiset 60luvun autot olivat japanilaisia ja mulla käytettynä tietysti hankittuja, kaikkiaan 14 kpl on autoja ollut monenmerkkistä ja tämä nykyinen VW-Passat 1.9 tdi on kestävyydeltään pohjanoteeraus, ja kalliiksi tullut.

      • 19-14

        Jaa, autoilu on kallista...

        Minulla oli kolme vuotta Passat Variant 1.9 TDI, vuosimalli 2007. Ajoin sillä 80 000 km. Murheet tuolta ajalta:

        - Töötin torvi rikki --->takuuseen
        - Valonpesimelle menevä letku murtunut ---> takuuseen
        - Webaston vesipumppu ryytynyt ---> omasta pussista EUR 180
        - Radion ympärillä ollut kehys nitisi ---> fiksasin itse

        Auto vaihtui uuteen samanlaiseen, moottori tosin 2.0 TDI.


      • kokemuksia rahalla
        19-14 kirjoitti:

        Jaa, autoilu on kallista...

        Minulla oli kolme vuotta Passat Variant 1.9 TDI, vuosimalli 2007. Ajoin sillä 80 000 km. Murheet tuolta ajalta:

        - Töötin torvi rikki --->takuuseen
        - Valonpesimelle menevä letku murtunut ---> takuuseen
        - Webaston vesipumppu ryytynyt ---> omasta pussista EUR 180
        - Radion ympärillä ollut kehys nitisi ---> fiksasin itse

        Auto vaihtui uuteen samanlaiseen, moottori tosin 2.0 TDI.

        Odotappa kun 100 000 km täyttyy. Alkaa oireita tulemaan. Sullahan on muuten kohta tuo ``halpa´´ jakopään vaihto edessä? Siitä se lähtee...............


      • 120000
        kokemuksia rahalla kirjoitti:

        Odotappa kun 100 000 km täyttyy. Alkaa oireita tulemaan. Sullahan on muuten kohta tuo ``halpa´´ jakopään vaihto edessä? Siitä se lähtee...............

        Ei ole öljynvaihtojen lisäksi laitettu muuta kuin vetonivelen suojakumi viime keväänä ( 95000 km )
        Ei niin pienimpiäkään muita murheita (2,0 tdi). Edellisellä passatilla ajettiin 465 km (1,9 tdi) jolla minä ajelin 375 tkm, perusongelmaton auto jolla 350 tkm jälkeen tehtiin perusjuttuja eli taka-akseliston puslat, jarrulevyt kaikki ja startin hiilet. Toki akku piti vaihtaa 8v ajettuna ja moottorin huohotinputki ja turbonpaineputki. Ehkä n 1000 € osia kun itse vaihdettiin mutta jos katsoo km kustannuksia niin aivan olematon kustannus. Monet täällä revittelee siitä että mitä pitää tehdä, mutta moniko sillä autolla ajelee useamman satatuhatta että todellisuudessa tietää miten se kestää.


      • Passat 2000
        120000 kirjoitti:

        Ei ole öljynvaihtojen lisäksi laitettu muuta kuin vetonivelen suojakumi viime keväänä ( 95000 km )
        Ei niin pienimpiäkään muita murheita (2,0 tdi). Edellisellä passatilla ajettiin 465 km (1,9 tdi) jolla minä ajelin 375 tkm, perusongelmaton auto jolla 350 tkm jälkeen tehtiin perusjuttuja eli taka-akseliston puslat, jarrulevyt kaikki ja startin hiilet. Toki akku piti vaihtaa 8v ajettuna ja moottorin huohotinputki ja turbonpaineputki. Ehkä n 1000 € osia kun itse vaihdettiin mutta jos katsoo km kustannuksia niin aivan olematon kustannus. Monet täällä revittelee siitä että mitä pitää tehdä, mutta moniko sillä autolla ajelee useamman satatuhatta että todellisuudessa tietää miten se kestää.

        Minkä vuosimallin Passat, onko vanhaa kromallia?


      • 011097
        120000 kirjoitti:

        Ei ole öljynvaihtojen lisäksi laitettu muuta kuin vetonivelen suojakumi viime keväänä ( 95000 km )
        Ei niin pienimpiäkään muita murheita (2,0 tdi). Edellisellä passatilla ajettiin 465 km (1,9 tdi) jolla minä ajelin 375 tkm, perusongelmaton auto jolla 350 tkm jälkeen tehtiin perusjuttuja eli taka-akseliston puslat, jarrulevyt kaikki ja startin hiilet. Toki akku piti vaihtaa 8v ajettuna ja moottorin huohotinputki ja turbonpaineputki. Ehkä n 1000 € osia kun itse vaihdettiin mutta jos katsoo km kustannuksia niin aivan olematon kustannus. Monet täällä revittelee siitä että mitä pitää tehdä, mutta moniko sillä autolla ajelee useamman satatuhatta että todellisuudessa tietää miten se kestää.

        Passat vuodelta 1997

        mulla ex taxi mikkelistä-Passat 1,9TDI 81kW vuodelta 1997.tullessaan 390tuhatta nyt 662tuhatta.ainut "isovika"oli kytkimen painelaakerin leikkaamien =>paineasetelma petti.muut ongelmat kulutusosissa.seuraava kuluma läytyy jakopään stefan vuodosta.Saattaa olla että teetän sen vielä mutta aika näyttää.Merkkiuskolisena VW:n laatuun luottaen vaihdan isompaan.
        Toista "laatua"appiukon rellu:ajettu alle 3000 kun koitti eka koneramontti:laturin hihnan katkeaminen rikkoi jakopään.ja siitä se sitten alkoi. . .
        pikkuvika toisen perään.koomisin startti jaka hajosi ukonilmalla keskelle tulvalätäkköä.uusi tilattiin laturin tyyppikilven mukaan mutta missään ei kerrottu että pitää ilmoittaa myös hammasluku??!!


      • Vaihdanite
        kokemuksia rahalla kirjoitti:

        Odotappa kun 100 000 km täyttyy. Alkaa oireita tulemaan. Sullahan on muuten kohta tuo ``halpa´´ jakopään vaihto edessä? Siitä se lähtee...............

        Mistä lähtien jakopään vaihto on ollut avaruustekniikkaa!!??


    • Paluu autoiluun..

      Harvinaisen lähellä totuutta oleva keskustelu.
      Itsellä oli uutena ostettu vw passat 1.9 tdi -08.
      Täytyy kyllä myöntää, et aika kurja olo tulee niitä aikoja muistellessa, mutta kun tähän keskusteuun satuin, niin muistellaan.
      Yhteiselo alkoi sillä, että se "auto" oli kolhittu tuodessa laivalta myyjäliikkeeseen.
      Myyjäliikkeen johtaja ehdotti puhelimessa hyvin epäasiakasystävälliseen tyyliin, että leikataan kolhittu kohta rälläkällä pois ja hitsaillaan uutta palaa tilalle.
      Mielestäni kertoo aika paljon siitä minkä verran johtaja arvostaa omia merkkejään..ihan sama miten ne korjaillaan, laadun kanssahan ei olla tekemisissä. Väkisellähän tuossa muodostuu kuva ihmisstäkin, mutta se oli jo tiedossa aiemmin.
      Vika jäi käytännössä korjaamatta.
      Aurauskulmat ihan hakusessa ja renkaat kuluneet sileis sisäreunoistaan.
      ( asiakas maksaa uudet renkaat, kun on päässyt jo entisilläkin ajelemaan ja sitä kautta hyötymään niistä )
      4-pyörä suuntaus takuuseen.
      Ainakin 3 kpl tuulilasin pesurin moottoreita. Rupesi useimmiten syssyllä vuotamaan ja ei varmasti pakkasvaurio.
      1 kpl lampunpesuri. Kuulemma runkovika ja taaskaan ei varmasti pakkasvaurio.
      Polttoainetankin lukkokieleke kerran putos jonnekin lokarin väliin. Nippusiteellä kulemma korjattu takuuseen.
      Webaston vikakoodeja solkenaan.
      Käyntihäiriöitä moottorissa, jotka johtivat sammumiseen muutamia kertoja.
      Syynä coolerissa kondensio vettä, joka on tuhonnut useita vw diiseleitä.
      Takuuseen porailtu reikiä ahtoputkeen.. reikäisessä putkessahan vesi ei pysy.
      Huollossa sanotaan, et todella harvinaista tällainen vw diiseleissä.
      Tuttavapiirissä ollut kampiakselit solmussa ja tappelut takuun kanssa. Lopulta uusi kone omalla rahalla ja "auto" kiertoon.
      Nokka-akselin asennon tunnistaja sökö. Katkaisi tehot ohitustilanteessa ja meinas tulla lisäruttuja tähän uutena ja ruttuisena minulle myytyyn.
      Tuplamassa vauhtipyörän vaihto uuteen. Tuntui että vaihdettava melkein öljynvaihto välein.
      Pitkät valot syttyy milloin sattuu.
      Radio saattaa mennä päälle itsekseen.
      Vilkut vilkkuu ihan miten sattuu.
      Akku tyhjenee silloin tällöin itsekseen.
      Ajotietokoneen kieli vaihtuu silloin tällöin, vaikka akussa olisi virtaa.
      Webaston palopesä vaihdettu uuteen. Ei toiminut senkään jälkeen.
      Kuulemma vw:ssä sellainen ensiasennus webasto, joka ei tule toimimaan ikinä. Skodassa kuulemma vaihdettu kokonaan uuteen jos asiakas vaatinut.
      ( Huollon kommentti. )
      Sähköisen käsijarrun ongelmia usein.
      Tuulilasin pyyhkijät välillä elää aivan omia aikojaan.
      Muutamia vikoja jäi varmaan kertomatta, kun unohtunut aikojen saatossa.
      Toisaalta toivoisi että voisi unohtaa koko ajan sillä "autolla autoilusta", mutta parempi ehken ettei unohda, niin pysyy ainakin paremmissa merkeissä.
      Kohtuu hankalaa oli aina sovitella auton pajakäynnit kiireiseen keikkatyöelämään ja lopulta tuli elämäni kallein 2 vuoden autoilu johtuen menetetystä työajasta kaikkine seuranannais kuluineen.
      Suurin osa vioista meni kuitenkin takuuseen aika joutavan tuntuisten väittelyjen jälkeen huoltoneuvojan kanssa, kun kuitenkin autolla olisi pitänyt olla se 2 vuoden takuu ilman väittelyitä. Huollot aina merkkiliikkeessä.
      " Takuun " umpeutuessa ja reippaat 80 tkm ajettuani tuli mieleen että tästä kehkeytyy niin kallis kottero, et parempi vaihtaa uuteen.
      Nyt on sitten ajeltu uudella dsl Avensiksella jo vajaat 20 tkm ja pajakäynnit on vain paha muisto. Väkiselläkin on suu hymyssä ja voin lämpimästi suositella muillekin vw:stä kärsiville autonvaihtoa. Se kannattaa!!
      Itse pidän tärkeänä että auto toimii.
      Hyundai i40 teki muutama päivä sitten vaikutuksen, mutta jättää paljon kysymysmerkkejä ilmaan. Jälleenmyyntiarvo, luotettavuus, ( luulisin olevan kunnossa ) korin lujuus korroosionkestävyyksineen.
      Luulisin että ajelen Avella vielä muutaman vuoden hyvin tyytyväisenä ja sitten mietin että mihin autoon vaihdan - uuteen Aveen vai johonkin muuhun ei vag- konsernin merkkiin.
      Kivoja autoiluhetkiä kaikille ja herneettömiä nenuja.
      Herneet on parempia suun kautta :)
      I

    • pettyny.

      Kannattaako Avensis ostaa uutena, kun Passatista luopuu?

    • Paluu autoiluun..

      Olisi varmaan kannattanut ostaa Avensis käytettynä, mutta uudehkoa autoa oli vaikeahko vaihtaa muuhun kuin uuteen.
      Suoralla kaupalla entistä autoani ei tuntunut ostavan kukaan, muuta kuin aivan pilkkahinnalla. No itse en tietty tällä hetkellä maksaisi Passatista sitäkään.
      Kohtuu tyytyväinen olen ollut uuteen Avensikseeni ja jos tyytymättömyyden tunnetta tulee, niin merkki vaihtuu, mutta näillä näkymin en uskoisi olevan syytä merkin vaihtamiseen.
      Näillä mennään..

    • Tyytyväinen avemies

      Olen samoilla linjoilla edellisen kanssa, tuskin tulee tarvetta vaihtaa. Avensis pelaa ja ei ole pelkoa turhista pajareissuista.

    • Paluu autoiluun..

      Avensis on toiminut erittäin hyvin ja turhat pajareissut on vaan kurja muisto hairahduksestani uuteen passattiin.
      Päivä päivältä tuntuu vaan paremmalle, kun voi ajella rauhassa, ilman pelkoa että mikä tästä tänään poksahtaa.
      Näillä mennään.. hyvin mennään :)

      • golffari

        3. Passatin jälkeen olisi aika vaihtaa merkkiä korjaamon töppäilyjen takia. Jos tuo i40 tuntuu hyvältä aven jälkeen, on ilmeisesti syytä olla palaamatta toyotaan. On ollut kyseinen malli pari kertaa Saksassa vuokra-autona.:voi sitä tuulen vinkunaa, surkeaa ohjaustuntuntumaa, ei kiihtyvyyttä, ei vääntöä ei ...
        C-luokan autoissa tuo Golf on ollut ehdottomasti paras. Kitkarenkaat Norjan teillä tarjosivat huikean ohjaustuntuman esim. paremman kuin mesen B-180 CDI Saksan autobaanalla seuraavalla viikolla. Parhaat ajonautinnot vuokra-autoissa on kuitenkin tarjonnut BMW. Ei väliä onko kyseessä pieni 116 tai 525: on tuntumaa, kiihtyvyyttä, vääntöä, huippunopeutta ja ajamisen nautintoa.
        Kumma muuten ettei noita japseja löydy vuora-autoina Euroopasta, kun esim. Korealaisiakin on.


      • Autonainen

        Tämä palsta ei ole autokauppiaiden mainostamiseen tarkoitettu.
        Meidän perheesä on Passatteja ollut kaksi kappaletta, kesäkuussa ostin uuden kaksilitraisen automaatti dieselin, edellisellä ajettiin 324.000 tkm, oli myöskin diesel. Normaalit oljynvaihdot ja huollot tehtiin, eikä ollut mitään ongelmia. Nykyisellä ajettu 23.000 tkm, ei ainakaan vielä ole ollut huomauttamista. Kulutus on 4.4 l - 5.00 l / 100 km, joka on todella pieni kaksilitraiselle automaatille.
        Tuntuu kun näitä negatiivisia mielipiteitä lukee, että monikaan kirjoittaja ei ole ajanut Passatilla sitä ensimmäistäkään kilometriä Toisaalta ymmärrän myöskin kateuden, kaikkihan eivät voi saada Passattia. He ostavat sitten sen Avensiksen....


      • hutyrtyu
        Autonainen kirjoitti:

        Tämä palsta ei ole autokauppiaiden mainostamiseen tarkoitettu.
        Meidän perheesä on Passatteja ollut kaksi kappaletta, kesäkuussa ostin uuden kaksilitraisen automaatti dieselin, edellisellä ajettiin 324.000 tkm, oli myöskin diesel. Normaalit oljynvaihdot ja huollot tehtiin, eikä ollut mitään ongelmia. Nykyisellä ajettu 23.000 tkm, ei ainakaan vielä ole ollut huomauttamista. Kulutus on 4.4 l - 5.00 l / 100 km, joka on todella pieni kaksilitraiselle automaatille.
        Tuntuu kun näitä negatiivisia mielipiteitä lukee, että monikaan kirjoittaja ei ole ajanut Passatilla sitä ensimmäistäkään kilometriä Toisaalta ymmärrän myöskin kateuden, kaikkihan eivät voi saada Passattia. He ostavat sitten sen Avensiksen....

        Miksi toyotan omistajat nykyään siirtyvät citroinin rattiin,uskoisin kuitenkin toyotan olevan parempi kuin citroin.Epäilen sittenki olisiko toyotan kestossa ongelmia vai ajo ominaisuuksissa joita tunnetusti toyotasta ei löydy,koska koko konseptin autoja ei ole tehty paanalle vaan kaupunkiin.Olen kokeillut toyotaa mutta vaikutelma on kuin työntäisi prisman ostoskärryä satasen vauhdissa.


    • eka passat ja ok

      Passat 1.9 tdi -08 ja 130 tkm ajettu ilman ongelmia. Talvella ollut kylläkin maskit nokalla ettei kondensiovesi turbon letkuissa aiheita käynnistysongelmia. Taitaa olla kovasti eroja yksilöissä.

      • osssss

        Touranilla ajettu 170tkm ja golfilla liki 300tkm.Kyllä tilillä pitää olla muutama tonni vuodessa korjauksiin ja huoltoihin muuten ei VW liiku.SUURI SÄÄSTÖ TULEE KUN EI VIE MERKKILIIKKEESEEN.


      • vakki

        Juurikin tänään hain pajalta 1.9 tdi -06 Passattini, jossa kondensiovesi oli aiheuttanut kiertokangen vääntymisen. Tyhjäkäynnillä moottori teki 10cm liikettä, koko autoa ravisti ja työnti sinistä usvaa pakoputkesta. Kaikki kanget, öljyt ja suodattimet, mutterit ja pultit sekä tiivisteet vaihtoon..! Rapiat pari tonnia tuli hintaa. Ihanan kallista!! Pitänee selvitellä maahantuojan kantaa..


      • ???

        Mistä löytää hyvät nokkamaskit/viimasuojat?


    • VAG miäs

      Vanha koppasella 2005 Variantilla 350 tkm alusta lähtien. Määräaikaishuollto tehty hyvässä liikeissä (kilpailutettu). Ohessa lista vaihdetuista "ei kulutusosista":
      - Etulevyt vaihdettu 120 tkm.
      - Ilmastoinnin putki hinkkasi itsensä puhki (takuuseen, ei kuluja)
      - toinen etutukivarsi vaihdettiin 180 tkm kohdalla (taisi olla oma moka)
      - Huoltokirja. Huonona puolena on että huoltokirjassa on vain 300 tkm asti paikat. Tämän jälkeen tarvitaan uusi huoltokirja, mikä maksaa. Pitäisi saada ilmaiseksi kun VW kuskit pääsevät kuulemma suoraan taivaaseen.

      Ei muuta kuin jatketaan ajoa noin 40 tkm vuodessa. Saa nähdä kestääkö 500 tkm.

    • VAG miäs

      Unohdin mainita että 1.9 TDI 74 kW, manuaali laatikko

    • esko3

      Passat 3C Steering column lock defective vika = tuo piirilevyn vaihto rattilukkoon maksaa enää 360 eur merkkiliikkeessä, tai ainaki makso kokkolan pörhöllä!

      • 32vuottaautoilua

        No jos viet sen jonkun muun autosta saat sen omakustannus hintaan?

        Valitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-auto
        Valitse Vahvista, kun uusia kuvia ei enää ole -Valitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-auto.Valitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-autoValitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-autoValitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-autoValitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-autoValitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-autoValitse kaikki kuvat, joissa on
        linja-auto


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe