Shiban koulutus

Muumi^^^^

Hei

Luin y hdeltä nettisivulta että shiba on yhtä helppo kouluttaa kuin bokseri. Onko tämä väitte totta? Olen hyvin kiinnostunut rodusta ja olen etsiskellyt sopivia rotuja pitkään. Kiitos kaikille vastauksesta ((=

3

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shibbuliini

Olen tavannut vain yhden yksilön (näyttelyissä) ja se oli suorastaan hurmaava. Se nuoli heti naamaani aj totteli loistavasti omistajaansa. Sen omistaja suositteli rodun hamintaa yleisellä tasolla. Aion itsekin hommata jossain vaiheessa shiban, sillä sain siitä erittäin positiivisen ensivaikutelman :-)

• 33

En tiedä millainen koulutettava bokseri on, mutta shiba ei välttämättä ole helpoin. Puuttuupi se miellyttämisenhalu. Tosin jos löydät oikean palkkaustavan niin oppivainen ja fiksu kyllä. Itse akitan omistajana voisin epäillä ettei shibakaan tee kuin "vaihtokauppaa". Yksilökohtaisia eroja toki on ja koiran kuin koiran kanssa kaikkihan on ohjaajasta kiinni ;D Mutta ihana rotu, kannattaa tutustua rotuyhdistysten sivuilla. Monilla shiban omistaja pitää myös koirillensa blogeja, niidenkin linkkejä löytyy yhdistyksen sivuilta ja blogista toiseen klikkailemalla. Eli ei muutakaan plaraamaan ja ottamaan lisää selvää. Rekisteröidy myös foorumille!

• thedarkwolf4040

Jos nyt oon oikein ymmärtänyt, niin bokseri olisi aika helppo kouluttaa???Mutta Shibasta voin sanoa sen verran, että ei ole välttämättä kauhean helppo kouluttaa. Älykkyyttä Shibalta ei puutu, mutta sitä on aika vaikea motivoida. Shiba oppii nopeasti ja muistaa vain jos niin haluaa. Johdonmukaisella ohjauksella pitäisi kuitenkin saada tämäkin asia ratkaistua. Shibat pitävät erityisesti vauhdikkaista lajeista ja näitähän voisi toki myös yrittää hyödyntää koulutuksessa. Pakottaa Shibaa eikä muitakaan koiria kuitenkaan koskaan saa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 507
      7606
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2666
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1917
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      4
      1495
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      1
      1372
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1168
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe