Onko joku käynyt Haltiatunturilla Norjan kautta?
Sinne näyttäisi menevän aika lähelle tie Norjan
puolelta(muistaakseni 6-7 km:n päähän.Ja sieltä
vaelluspolku huipulle.Sehän olisi mukava päivän
reissu kesällä elokuussa vai??
Voisi sopia tavan tallaajalle joka ei ole ihan
tunturisusi.Tietysti kelit voi niillä nurkilla
olla ihan mitä vain,mutta kuitenkin.
Norjan puolelta
6
4295
Vastaukset
- just joo
En Norjan mutta Suomen kautta. Ja tietysti olen kuullut monilta vaeltajilta juttuja Haltille noususta Norjan puolelta. - Arvelusi on aivan nappiin. Juuri niin on - se on piece of cake. Ja elokuussa melko varmasti on hyvä sää. Vain sade voisi estää näkyvyyden.
- Tunturihaukka
Skiboth-Birtavarren kylä jonka halki lähtee päälystetty tie Haltille. Tie muuttuu kylän jälkeen soratieksi ja on mutkainen sekä jyrkkä. Autossa täytyy olla hyvä maavara, sillä satteet ovat saattaneet tehdä syviä uria tiehen. Tie haarautuu ylhäällä kunnes tulee kyltti vasemmalle Halti 6km. Tie vie Guolasjärven itäpuolelle jossa on pieni mökki. Halti kohoaa edessä ja vasemman kautta puroa pitkin ylös on aika helppo reitti, mutta myös tosi louhikkoinen.
- Praha
Hei Tunturihaukka tai joku muu,
Osaatteko sanoa, montako kilsaa sitä vähän huonompaa tietä on taitettava? Auto ei ole mikään maastomalli, joten pelottaa ne suuret urat.
Tai ehkä auton voi jättää johonkin ja lähteä vaeltamaan vähän kauempana Haltista.
Kokemuksia...? - tunturihaukka
Praha kirjoitti:
Hei Tunturihaukka tai joku muu,
Osaatteko sanoa, montako kilsaa sitä vähän huonompaa tietä on taitettava? Auto ei ole mikään maastomalli, joten pelottaa ne suuret urat.
Tai ehkä auton voi jättää johonkin ja lähteä vaeltamaan vähän kauempana Haltista.
Kokemuksia...?Birttavarren kylästä haltille on 29 km.
Soratien osuus alkaa jo muutaman kilometrin jälkeen ja on vaihtelevan jyrkkä. Henkilöautolla pääsee kyllä melko lähelle, mutta on vaikea sanoa miten tietä on kunnostettu ja kuinka sateet ovat tehneet tepposiaan.
Vuosi sitten menin itse maasturilla. Jo muutaman kilometrin päässä olisi ollut henkilöautolla vaikeuksia, mutta periltä löytyi Volvon farmari sekä asuntoautokin.
Olen jälleen lähdössä samalle reitille heinäkuussa. - Praha
tunturihaukka kirjoitti:
Birttavarren kylästä haltille on 29 km.
Soratien osuus alkaa jo muutaman kilometrin jälkeen ja on vaihtelevan jyrkkä. Henkilöautolla pääsee kyllä melko lähelle, mutta on vaikea sanoa miten tietä on kunnostettu ja kuinka sateet ovat tehneet tepposiaan.
Vuosi sitten menin itse maasturilla. Jo muutaman kilometrin päässä olisi ollut henkilöautolla vaikeuksia, mutta periltä löytyi Volvon farmari sekä asuntoautokin.
Olen jälleen lähdössä samalle reitille heinäkuussa.Voi olla että meidän bilikka jää sitten sinne Birttavarren kylään parkkiin. Hyvä tietää, varmaan se tie voi olla aika huonokuntoinen, kun märkää on ollut.
Näkemisiin Haltilla, mekin suuntaamme sinne heinäkuussa.
- Tunturihaukka
Murku eli Atlantilta saapuva sumu saattaa peittää
laen useiksi tunneiksi. Ylhäällä voi tuulla kovasti, mutta sumu ei hälvene. Hyvä vaatetus, kompassi ja kartta mukaan. Kiipeämiseen ylös voi varata 3h ja takaisin saman verran eli päivän reissu, mutta mahtava kokemus. Sumua ei kannata säikähtää. Jos on onnea on kirkasta tai sumu voi hälvetä muutamassa tunnissa. Yö saattaa olla kirkas ja aamupäivällä tulee sumua. Lumikuurokin
voi yllättää.Maastokartasto 1:50000 n:o 1842 Halti. Hyvää matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882