huijausta ilmanvaihtokanavien putsauksissa

pettynyt.

Firma nimeltä kotisun oy tekee huijaamalla ilmanvaihto kanavien puhdistusta, työntekeminen on epä ammattimaista ja heidän jäljiltään kanavat ei tule puhtaiksi. Älkää koskaan ottako kyseisen firman palveluita!!! en ikinä enää itse tule ottamaan puhdistusta tältä firmalta.

101

16833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gthyju-

      Aika yleistä tolla alalla,ei tarvii mitään lupia,kuka vaan voi aloittaa.

    • nainen oktssa

      Meillä kävi tän firman edustaja tekemässä "ilmanvaihtokanavien puhdistustarpeen arvioinnin". Tuli ja näytti taskulampulla mulle ilmanvaihtokanavaa, että "kato, on se likainen". Heti olisi pitänyt sopimuspaperit allekirjoittaa ja päivä sopia milloin he tulevat putsin tekemään. Ei meinannut pois lähteä. Sanoin äijälle kiitos hei ja asiaan ei palata.
      Juttelin sit tästä tutulle LVI-miehelle; selvisi, että firman tarjoama hinta oli noin nelinkertainen alueen hintatasoon nähden ja koska meillä on käytössä vain painovoimainen ilmanvaihto kanavien putsaus ei ole vielä vuosiin ajankohtainen (jos nyt ei ihan tukkoon mene).
      Varmasti moni (varsinkin tällä alueella asuvista vanhemmista ihmisistä) menee supliikin myyntimiehen lankaan. Ihan tuli pölynimurikauppias mieleen. Samoin meille yritti joku sisäovikauppiaskin, sitä en laskenut edes sisälle. Näitä riittää.

      • nainen oktssa

        siis painovoimainen ilmanvaihto ja koneellinen poisto käytössä.


      • lvi-asentaja888
        nainen oktssa kirjoitti:

        siis painovoimainen ilmanvaihto ja koneellinen poisto käytössä.

        Tosiaan firma on tosi syvältä, puhdistukset myydään ylihinnalla. Kotisunin nuoret asentajat tekevät nopeesti homman, että pääsevät aikasin kotiin. He ovat saaneet alussa ison mapin ja viikon koulutuksen, sen jälkeen ovat muka ammattilaisia, huh huh. Firmassa on paljon semmosia pallopäitä, jotka eivät olet peruskoulun jälkeen käyneet mitään koulua. En suosittele tätä firmaa puhdistamaan teidän kanavia.


      • sama havainto

        Meillä kävi myös "asiantuntija arvioimassa". Kaveri oli nuori ja selvästikin saanut perusteellisen myyjäkoulutuksen. Sen retoriikka oli sen tyylistä, että ihan niinkuin olisi jo valmiiksi ollut selvä asia, että kaupat tulee, ja että hän nyt vain tuli kartoittamaan heidän putsariaan varten tämän kohteen valmiiksi ja kertomaan samalla meillekin, että mitä he tulevat tekemään.

        Viikko milloin "pääsevät" oli jo buukattu meidän alueelle, joten enää olisi tarvittu nimi paperiin. Ja ilman muuta siinä samalta istumalta. Myöhemmin ei enää onnistu. Nyt kun heillä on tämä alue menossa, niin siellä on kahdeksan myyjää buukkaamassa aikoja eikä niitä sitten enää huomenna ole.

        Ja kun "partio" tekee samaa okt-aluetta koko viikon-kaksi, niin he kykenevät tähän yhteispakettihintaan. Muuten (ilmeisesti) olisi kalliimpi, vaikka firma on 20 min ajomatkan päässä alueeltamme. Kolmesta paketista hän oli jo päättänyt puolestamme laajimman, jonka hinta oli kaikkineen vajaa tonni 130-neliöisessä, yksikerroksisessa talossa. Keskimäärin homma vie puoli päivää, joten tuntitaksaksi olisi tullut 240 e (vrt. autokorjaamo 85 e/h).

        Hinnassa ei ollut vikaa "edullisuuden" lisäksi neljästä muusta syystä: 1. Jos homma venähtää esim. seuraavan päivän puolelle, lisähintaa ei peritä. 2. Valtio "maksaa" 60% (huom retoriikka, kotitalousvähennys rinnastetaan siihen, että joku toinen maksaa osan, vaikka kyse on hyödystä, joka realisoituu vasta joskus yli vuoden päästä). 3. Myyjä oli ollut niin reilu, että oli tehnyt kotitalousvähennyspaperit meille valmiiksi. 4. Päätöstä toki helpottaa S-ryhmän lahjakortti.

        Eikä se ole ongelma, että heti pitää tehdä päätös Kotisunin hyväksi, koska heidän putsausmenetelmänsä on paras mahdollinen ja muilta voi saada mitä sattuu. Tässä paketissahan oli se ja se ja se... Jos samaa kysyy muilta, niin ei joko saa tai tulee kalliimmaksi. Näillähän oli sattumoisin erityinen asiantuntemus juuri siihen ilmanvaihtokoneeseen/lämpöpumppuun, joka meillä on.

        Että näin. Kauppoja ei nyt sitten jostain syystä tullut.


      • 23
        sama havainto kirjoitti:

        Meillä kävi myös "asiantuntija arvioimassa". Kaveri oli nuori ja selvästikin saanut perusteellisen myyjäkoulutuksen. Sen retoriikka oli sen tyylistä, että ihan niinkuin olisi jo valmiiksi ollut selvä asia, että kaupat tulee, ja että hän nyt vain tuli kartoittamaan heidän putsariaan varten tämän kohteen valmiiksi ja kertomaan samalla meillekin, että mitä he tulevat tekemään.

        Viikko milloin "pääsevät" oli jo buukattu meidän alueelle, joten enää olisi tarvittu nimi paperiin. Ja ilman muuta siinä samalta istumalta. Myöhemmin ei enää onnistu. Nyt kun heillä on tämä alue menossa, niin siellä on kahdeksan myyjää buukkaamassa aikoja eikä niitä sitten enää huomenna ole.

        Ja kun "partio" tekee samaa okt-aluetta koko viikon-kaksi, niin he kykenevät tähän yhteispakettihintaan. Muuten (ilmeisesti) olisi kalliimpi, vaikka firma on 20 min ajomatkan päässä alueeltamme. Kolmesta paketista hän oli jo päättänyt puolestamme laajimman, jonka hinta oli kaikkineen vajaa tonni 130-neliöisessä, yksikerroksisessa talossa. Keskimäärin homma vie puoli päivää, joten tuntitaksaksi olisi tullut 240 e (vrt. autokorjaamo 85 e/h).

        Hinnassa ei ollut vikaa "edullisuuden" lisäksi neljästä muusta syystä: 1. Jos homma venähtää esim. seuraavan päivän puolelle, lisähintaa ei peritä. 2. Valtio "maksaa" 60% (huom retoriikka, kotitalousvähennys rinnastetaan siihen, että joku toinen maksaa osan, vaikka kyse on hyödystä, joka realisoituu vasta joskus yli vuoden päästä). 3. Myyjä oli ollut niin reilu, että oli tehnyt kotitalousvähennyspaperit meille valmiiksi. 4. Päätöstä toki helpottaa S-ryhmän lahjakortti.

        Eikä se ole ongelma, että heti pitää tehdä päätös Kotisunin hyväksi, koska heidän putsausmenetelmänsä on paras mahdollinen ja muilta voi saada mitä sattuu. Tässä paketissahan oli se ja se ja se... Jos samaa kysyy muilta, niin ei joko saa tai tulee kalliimmaksi. Näillähän oli sattumoisin erityinen asiantuntemus juuri siihen ilmanvaihtokoneeseen/lämpöpumppuun, joka meillä on.

        Että näin. Kauppoja ei nyt sitten jostain syystä tullut.

        Noissa tilanteissa täytyy muistaa että kotimyyntiä (siis jos myyjä tuli pyytämättä, soitteli vain ovikelloa/puhelinta) koskee myös palveluissa on 14 vuorokauden palautusoikeus. Mikäli myyjä ei anna lain vaatimaa kotimyyntiasiakirjaa, niin kauppa ei ole sitova ollenkaan, ei edes 14 vuorokauden jälkeen.

        Sopikaa siis puhdistu tehtäväksi ennen 14 päivän umpeutumista ja palauttakaa palvelu....


      • jjkk 34
        23 kirjoitti:

        Noissa tilanteissa täytyy muistaa että kotimyyntiä (siis jos myyjä tuli pyytämättä, soitteli vain ovikelloa/puhelinta) koskee myös palveluissa on 14 vuorokauden palautusoikeus. Mikäli myyjä ei anna lain vaatimaa kotimyyntiasiakirjaa, niin kauppa ei ole sitova ollenkaan, ei edes 14 vuorokauden jälkeen.

        Sopikaa siis puhdistu tehtäväksi ennen 14 päivän umpeutumista ja palauttakaa palvelu....

        Tämä firma kävi arvioimassa 4 vuotiaan talon puhdistuksen .Sanoivat että on tehtävä 900 euroa hinta ja on kuulema tehtävä.Heti aamulla muka tulevat.Olkaa varovaisia.Liikkeellä Saarijärvellä.


      • kempeleen miehiä
        jjkk 34 kirjoitti:

        Tämä firma kävi arvioimassa 4 vuotiaan talon puhdistuksen .Sanoivat että on tehtävä 900 euroa hinta ja on kuulema tehtävä.Heti aamulla muka tulevat.Olkaa varovaisia.Liikkeellä Saarijärvellä.

        Meillä kävi Luosiivous,ja onpaha halvat hinnat verrattuna muihin!..ja tehtii tosi huolella,ei ollu työmiehillä kiire mihinkää,sanoivat että ei se määrä vaan laatu,olen kyllä samaa mieltä.!


      • janekal
        kempeleen miehiä kirjoitti:

        Meillä kävi Luosiivous,ja onpaha halvat hinnat verrattuna muihin!..ja tehtii tosi huolella,ei ollu työmiehillä kiire mihinkää,sanoivat että ei se määrä vaan laatu,olen kyllä samaa mieltä.!

        Luosiivouksen kaveri käy joka foorumeilla kehumassa omaa pientä firmaansa, sillehän ei voi mitään kun nettiin voi kukatahansa kirjoitella mitä vain.


      • Olveri
        lvi-asentaja888 kirjoitti:

        Tosiaan firma on tosi syvältä, puhdistukset myydään ylihinnalla. Kotisunin nuoret asentajat tekevät nopeesti homman, että pääsevät aikasin kotiin. He ovat saaneet alussa ison mapin ja viikon koulutuksen, sen jälkeen ovat muka ammattilaisia, huh huh. Firmassa on paljon semmosia pallopäitä, jotka eivät olet peruskoulun jälkeen käyneet mitään koulua. En suosittele tätä firmaa puhdistamaan teidän kanavia.

        Harmittaako kun et osaa hinnoitella ja joku käärii paremmat hillot? Itse olen ihan eri alalla mutta tuotteemme on kallein ja myyjät tehokkaita. Asiakkaat tietävät tämän ja mistähän se silti johtuu että tilauskirja on täynnä. Tuotteemme ja palvelumme liippaa joilta osin läheltä kotisunin palveluita mutta ei ole kilpailevaa.

        Suomalainen kun luulee että vain hinta ratkaisee.

        Mukava se on sitte itse korjailla halpojen (= huonojen) jälkiä. Voin kertoa että moni asiakas maksaa mielellään moninkertaisen hinnan kun homma hoidetaan hyvin.

        Olen muuten ostanut itse iv-kanavien puhdistuksen juuri Kotisunilta. Ihan hyvää työtä tekivät myös nuohoojaisäni mielestä. Kavereiden koulutuksesta en tiedä eikä se minua kiinnosta vaan se mitä rahalla saan, eli lopputulos.

        Mutta ottaahan se aivoon kun joku tekee hommalla hyvää bisnestä. Suomessahan sais tehdä kaikki viimeisen päälle mutta rahaa siitä ei saisi pyytää kuin kulujen verran. Halvalla pitäis saaha priimaa. Kyllä suomalainen tajuaa...


      • aasiaa
        janekal kirjoitti:

        Luosiivouksen kaveri käy joka foorumeilla kehumassa omaa pientä firmaansa, sillehän ei voi mitään kun nettiin voi kukatahansa kirjoitella mitä vain.

        Olen huomannut saman. Soitti meillekin ja kun itse talokauppiaana työskentelen niin totesinpa vain että ei kaveri oikein vakuuttanut. Joku aiemmin soimasi jotakin hyvää myyjää. Siinä ei oo rikollista. Jos suomalaisista yrittäjistä edes murto-osa osaisi myydä niin työntekijätkin saisivat parempaa liksaa ja raskisivat maksaa talonsa iv-puhdistuksista vaikka Kotisunille. No e sentään, suomalainen kun miettii kateudessaan vaan sitä mitä toiselle maksaa, ei sitä mitä saa


      • rosvoroopel
        lvi-asentaja888 kirjoitti:

        Tosiaan firma on tosi syvältä, puhdistukset myydään ylihinnalla. Kotisunin nuoret asentajat tekevät nopeesti homman, että pääsevät aikasin kotiin. He ovat saaneet alussa ison mapin ja viikon koulutuksen, sen jälkeen ovat muka ammattilaisia, huh huh. Firmassa on paljon semmosia pallopäitä, jotka eivät olet peruskoulun jälkeen käyneet mitään koulua. En suosittele tätä firmaa puhdistamaan teidän kanavia.

        Kirjoituksesi alkaa "epäkiero firma" -otsikolla. Epäkierohan tarkoittaa suoraselkäistä ja rehtiä toimintaa ;.-)


      • Painovoima ei konett
        nainen oktssa kirjoitti:

        siis painovoimainen ilmanvaihto ja koneellinen poisto käytössä.

        Se on joko painovoimainen ilmanvaihto tai sitten koneellinen poisto. Joko tai. Ei voi olla molemmat yhtaikaa.


      • veijonesso
        rosvoroopel kirjoitti:

        Kirjoituksesi alkaa "epäkiero firma" -otsikolla. Epäkierohan tarkoittaa suoraselkäistä ja rehtiä toimintaa ;.-)

        Epäkiero tarkoittaa nykysuomensanakirjan mukaan vielä kierompaa, verokkina oli käytetty sanaa epäystävällinen, joka tarkoittaa ystävällisestä ilkeämpään olevaa.


      • Jäsenkouvolasta

        Ylläkerrontaa koti Sun yrityksen palveluista .
        Mitä sanotte Suomen Omakotiliiton taholta.
        Kun katsotte viedeon : koti Sun Mauri Harjula , omak!otiliiton puheenjohtaja.


      • Anonyymi
        janekal kirjoitti:

        Luosiivouksen kaveri käy joka foorumeilla kehumassa omaa pientä firmaansa, sillehän ei voi mitään kun nettiin voi kukatahansa kirjoitella mitä vain.

        Olen samaa mieltä.


    • AKilpinen1965

      Kannattaa varoa kunnianloukkaussyytettä kun näitä firman nimiä laittaa tänne. Yrityksenhän kunniaa ei voi loukata, mutta ite kuitenkin olin syytteessä koska poliiseilla/syyttäjällä ei luonnollisesti näistä nettiasioista ole kokemusta ainakaan Jyväskylässä. Syytetään kun ei osata muutakaan:)

      Loppujen lopuksi itellä LVI-firman "tosi vanha JARRU" joutui perumaan syytteen kun itse firman tj (=sama jarru) oli sössinyt hommat.

      LVI-firman nimeä en kerro vaikka kuinka kyselisitte...:-)

    • hänninen

      kyllä tämä on taas niin haista paska keskustelua.. ei voi älykkyys osamäärää kovinkaan kehuskella jos tänne tulee anonyyminä jauhamaan täyttä paskaa. kateelliset fitmat ja muut mulukut täällä pyörii ja kirjottaa muista paskaa kun ei elämässä ole muuta sisältöä. menkää rakkaat ihmiset hoitoon. :)

      • samaa mieltä

        olen hännisen kanssa samaa mieltä asiasta. on monen laista kulkijaa näköjään täällä. paistaa niin selvästi että ei ole muuta tarkoutusta kuin yrittää kilpailijan mainetta pilata.


      • ripezu
        samaa mieltä kirjoitti:

        olen hännisen kanssa samaa mieltä asiasta. on monen laista kulkijaa näköjään täällä. paistaa niin selvästi että ei ole muuta tarkoutusta kuin yrittää kilpailijan mainetta pilata.

        "hänninen" ja "samaa mieltä". Oot sama tyyppi kun et osaa painaa Shiftiä etkä taida yhdyssanoja :D


    • ent. asentaja

      Voin sanoa 30 vuoden ilm. asentajan kokemuksella ,että aina on HUIJATTU. Esim. kerrostaloissa kun piti imuroida kanavat,pomo kaski vain pestä poistoventtiilit ja harjata putket,niin pitkälle kuin käsi ylsi. Koneet katolla kyllä huollettiin. Ilmamäärät säädettiin summissa. Kyllä se ammattipiireissä tiedettiin ja melkein kaikki niin tekivät.

      • Rouva maalta

        Ensin mainittu yritys on kyseessä.

        Ensin soittavat , tunkevat väkisin käymään, tekevät ylihinnoitellun tarjouksen lipevillä myyntipuheilla ja kun ei kauppaa sitten väkisinkään synny karjaisevat puhelimeen " pitäkää sitten pölyt putkissanne"!!! Paikalliselta kilpailijalta saatu 350eur edullisempi tarjous hyvällä käytöksellä ja sen me valitsimme.
        Ei pojat , ei noin kauppaa tehdä nykyaikana. Me kuluttajat vaadimme näyttöjä ja hyvää käytöstä ja asiakkaan kunnioitusta. Me teille palkan maksamme.


      • tosi mies

        mitäs ootte urpot huijjaamalla tehny! kotisun ei tee! vaan laadukkaasti!


    • okt vm 1975

      Kuinka usein mielestänne tulisi suorittaa ilmanvaihtokanavien puhdistus omakotitalossa, jossa on vain painovoimainen ilmanvaihto, miten se käytännössä tapahtuu ja paljonko sellaisesta suurin piirtein joutuu maksamaan?

    • Luulisin

      10v.
      alipaineistus harjaus (desifiointi)
      150e-650e

      • rouva maalta

        Meillä lto koneellinen, 140m2 okt. 10 vuotta vanha ja olen asiaa selvitellyt.
        paras ja luotettavin tarjous on 500,- e sis alv. Samalla tekevät myös säädöt uudelleen , koska meillä ainakin on jo ihan poskellaan alkuperäiset säädöt.
        Kertyyhän sinne pölyä, hiuslakkaa, rasvaa ja kosteuden kanssa varmaan muhii mukavasti.


      • Joku vaan
        rouva maalta kirjoitti:

        Meillä lto koneellinen, 140m2 okt. 10 vuotta vanha ja olen asiaa selvitellyt.
        paras ja luotettavin tarjous on 500,- e sis alv. Samalla tekevät myös säädöt uudelleen , koska meillä ainakin on jo ihan poskellaan alkuperäiset säädöt.
        Kertyyhän sinne pölyä, hiuslakkaa, rasvaa ja kosteuden kanssa varmaan muhii mukavasti.

        Kurkistelin peilillä taloni ilmastointiputkiin. 15 vuotta sitten ne asensin, ja kun putket hyvin puhdistin, ei poistoputkissa näkynyt mitään nuohottavaa. Tulopuolen putkissa nuohottavaa ei voi ollakaan. Ilmahan suodatetaan perusteellisesti.


      • noviisi-norppa
        rouva maalta kirjoitti:

        Meillä lto koneellinen, 140m2 okt. 10 vuotta vanha ja olen asiaa selvitellyt.
        paras ja luotettavin tarjous on 500,- e sis alv. Samalla tekevät myös säädöt uudelleen , koska meillä ainakin on jo ihan poskellaan alkuperäiset säädöt.
        Kertyyhän sinne pölyä, hiuslakkaa, rasvaa ja kosteuden kanssa varmaan muhii mukavasti.

        Rouva maalta: voisitko kertoa käyttämäsi palvelun tarjoajan nimen? Meillä kävi myös tuo Kotisun, ja tämän palstan kirjoituksista on helppo tunnistaa firma. :) Voi toki tehdä loistotyötä, mutta hinta (ainakin ennen tinkausta) on turhan kova. Kartoitan tässä muita vaihtoehtoja, mutta tämä ei olekaan niin helppoa kuin luulin....


    • IV Asetaja

      Oliko se peili se sama jolta se noitakin kysyi että ken on maassa kaunein, se muuten valehtelee. Niihin putkiin ei VOI nähdä millään muilla peileillä.Jos putket on olleet sen 15 vuotta niin takuulla on puhdistuksen tarpeessa . Olen asentanut iv putkia 15 vuotta , ja saneeranut vanhoja, joten tuo sinun väittämä on aivan p.....stä. En ole minkään puhdistus virman palveluksessa vaan pelkästään asennus virmassa. mutta olen nähnyt niitä putkia vähän enemmän kuin sinä peiliin kurkistelija. Sinne näkee vain sellaisilla kameroilla jotka on siihen tarkoitukseen tehty.

      • Joku vaan

        Onhan siellä venttiilejä. Käytännössä näen koko putkiston niistä. Itsekin olen tähän ikään nähnyt muutakin kuin nälkää. Tunnettuahan on, ettei millään näe niin hyvin kuin silmällä.
        Kyllähän ilmanvaihtokoneen poistopuolen suodattimeen vähän pölyä kertyy. Kun putket ovat rasvattomia, on vaikea kuvitella että niihin kovin paljon tarttuu.

        Painovoimaisen ilmanvaihdon putkia ei puhdisteta kai koskaan, ja niihin voi kertyä vaikka mitä, kun ilma toisinaan kulkee sattumanvaraiseen suuntaan.

        Rahastukselta 500 e puhtaiden putkien nuohous ja pieni säätö tuntuu. Tulisijojen nuohooja tekee joskun paljon suuremman työn alle satasella.


    • jukka lohilahti

      Meillä kävi Kotisunin miehet puhdistamassa ilmanvaihtosysteemin ja kyllä puhdasta tuli. Kaikki suuttimet otettiin irti ja puhdistettiin kunnolla, myös tiivisteet erikseen. Ilmanvaihtokone puhdistettiin myös hyvin, jopa pikkutarkasti. Moottorit vaihdettiin uusiin (20 vuotta vanhat, laakerit piti aika pahaa ääntä jo). Myös moottoreiden kondensaattorit uusittiin. Kanavat tietty harjattiin ja kyllä sieltä aikalailla pölyä irtosikin. Lopuksi tulokanavat vielä desinfioitiin ja säädettiin virtaukset.
      Pari fiksua ja reipasta nuorta miestä hoiti homman mielestäni niin hyvin kun sen voi hoitaa. Kertoivat koko ajan mitä missäkin vaiheessa tapahtuu ja miksi näin tehdään.
      Hinta oli ensialkuun korkeanlainen, mutta tinkiminen auttoi. Ja vielä kun otetaan huomioon mielestäni rahanarvoinen suodatinpakettitarjous(kolmen vuoden suodattimet kaupan päälle) ja 50 euron lahjakortti S-ryhmän kauppoihin, niin ei tuo kovin paljon kalliimpi firma ole kuin muutkaan.

      • Olveri

        No tämähän se onkin kun suurin osa ei huomioi työn laatua ja palvelua vaan sadattelee jos
        - työntekijän koulutus ei ole hänen mielestään riittävä (insinöörejäkin on eikä ne välttämättä osaa yhtä hyvin hommiaan kun saman alan ammattikoululainen)
        - hinta on hieman korkeampi kuin joillain toisilla (ladan hinnalla tarttis saada mersun laatu ja vielä kaikki mitä keksii pyytää kaupan päälle)
        - lopputuloksen sijaan katsotaan kyräillen kelloa, arvioidaan työhön kuluvaa aikaa ja lasketaan tuntiveloitusta.

        Itse olen myös erittäin tyytyväinen Kotisunin palveluun ja työn tulokseen. Laskun maksoin hymyssä suin. Se ei tee montaa euroa päivää kohden tuo hinta. Osa käyttää saman rahan tai enemmän vuodessa keskikaljaan mitä tuo oman kodin kunnossapito tuolta osin maksaa


    • espoossa ihmetellään

      Moni muukin ilmastointinuohousfirma tuntuu olevan huijauspohjalta.

      En ymmärrä, miksi esim sellainen kuin SIN-KY tarjoaa nuohouspalveluita,

      mutta ei sitten tarjouksen annettuaan ilmestykään työmaalle.
      Tämä firma on tehnyt oharit kolme kertaa, joten kannattaa välttää.
      Vaikka ilmestyisikin paikalle, ei varmasti työn laatuun voi luottaa.
      Yhteydenotto puhelimellakaan ei näytä onnistuva

    • Tiihala

      Tilasin Kotisunilta puhdistuksen niin, että pakettiin sisältyi 3 kpl paketti suodattimia. Asentajat eivät suodattimia tuoneet. Lasku ne sisälsi, joten vähensin summasta 100 €. Huomautuslasku saapui ennen suodattimia ja ylim. kuluja laitettu 10,46 €. Soitettuani asiasta lähetys saapui postista haettuna. Kun toimitus tapahtui sopimuksen vastaisesti katsoin, että voin loppusummasta vähentää Kotisunin käyttämän 10,46 €. Nyt Kotisun velkoaa perintätoimiston kautta 27,56 €. Käräjillä nähdään. Antti

      • Raimo-Antero

        No ei helevetti. Ei sitten tullut mieleen soittaa firmaan ja sopia että maksat vähemmän. Ei varmasti olisi jaksaneet tuon vertaisesta vääntää. Katsos kun tuollaisia asioita ei tehdä omatoimisesti. Laskutus on usein firmoissa myös pitkälle automatisoitu. Jos et tiennyt, nyt eletään 2000-lukua. Jos suorite ei vastaa laskun loppusummaa niin tottakai lähtee lisälasku ja perintä. Normaalia toimintaa. Mutta kun on niin saakelin laiska ettei viitsinyt käyttää 30 sekuntia asian sopimiseen puhelimitse.

        Asiat usein on sovittavissa jos ne perustellaan mutta oma vittuillakseen tehtävä suhmurointi on aina oma valinta ja siitäpä sitä hintaa sitte maksellaan. Nyt oot varmaan tyytyväinen kun olet mielestäsi oikeassa. Mää oisin asian sopimalla hoitanut tuon asian puolessa minuutissa ja jatkanut elämää.

        Vaikka kivahan se on päästä pätemään vaikka iv-puhdistusfirmalle jos ei tilaisuuksia päteä ole muuten tarpeeksi


    • ks myyjän kaveri

      Ihme firma , pyytävät puolet enemmän kuin muut ja myyjät alle 20v pojankloppeja. Kuulemma nurin menossa.

      • Tyytyväinen asiakas

        Onpa kyllä hauska lukea näitä juttuja kun ei kukaan oikeasti tiedä yhtään mitään koko asiasta!:) Ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen ja pyytäkää vaikka niitä myyjiä perustelemaan hintansa. Jos perusteet hinnalle/hintaerolle löytyy niin mitä ihmettä sitten pitää heti tänne kirjottaa että huijattan tms. Kaikki palvelu maksaa ja jos teillä käy joku arvioimassa, työ toteutetaan hyvin ja itsen ei tarvi laittaa tikkuakaan ristiin niin mistä moinen valitus?? Ja jokaisen pitäisi tajuta, että jos soitat yritykseen ja kysyt mitä maksaa puhdistus, varsinkin jos toinen on jo käynyt tarjoamassa, varmasti antaa halvemman tarjouksen. Toiseksi, jostyön suorittaa yksi ihminen ja käyttää siihen puolet enemmän aikaa kuin kaksi, niin hinta on myös eri. Pienillä firmoilla on aina pienemmät hinnat. Laatu ja asiakaan saama palvelu ovat yleensä isommissa firmoissa parempaa. Ja luuletteko tosiaan, että joku yritys jaksaa odotella alle 1000e puhdistus työn päätöstä monta viikkoa? "Jos se nyt vaikka sattus ottamaan"..... Tottakai teille tarjotaan heti aikaa ja päivämäärää ja yritetään saada työntekijöille töitä! Ja hintako tekee yritykestä huonon??? Jos saatte hyvää palvelua ja mahdollisesti jopa tietoa järjestelmän kunnosta, pitäisikö sekin tehdä ilmaiseksi? Palvelu maksaa ja aina ei kannata tuijottaa pelkkää hintaa!!! Ps. Sain tosta "myyjän kaverin" kommentista hyvät naurut pitkäksi aikaa!!!:) Ja mitä ihmeen merkitytä on jos myyjä on "parikymppinen"??:D:D


      • Eeelmeriii

        Äläpä ole ikärasisti. Säähän voit kysyä seuraavalta palveluntarjoajalta mikä ikinä keksii sulle mitään tarjota että löytyiskö heiltä yli 70-v. myyjää kun tykkäät ostaa vain sellaisilta. Sen myyjän ei tarvi tietääkään ihan kaikkea vaan kauppaan oleellisesti liittyvät seikat. Puhdistajan tulee olla lvi-alan ammattilainen. Meidänkin palveluita myy parhaiten ihan eri teknisellä alalla olessamme parhaiten ne myyjät jotka ei oo liian sisällä teknisissä hienouksissa. Nuoret ovat myös ahkerampia ja hyvinpä nuo pojat ja tytöt myyvät


    • rtertv 44

      Nyt ymmärrän, miksi koneellinen ilmanvaihto on toisille pyhä lehmä.

      Sillähän tienaa ihan pirun hyvin!!

      Itse asun mieluummin perinteiseessä painovoimaisessa ilmanvaihdolla varustetussa asunnossa.

      Ei huoltokulujua, ei kusetusta, ei melua, ei vetoa.

      • Selkä lasahti jo

        Niin tienaa. Käykö kateeksi?

        Älä masennu vaan perusta oma firma samalle alalle. Yrittäjyys kun on suomessa helppoa ja mukavaa. Tässä itsekin istuskelen koneella tyypillisen pienyrittäjän tapaan ja odottelen kun miljoonat ropisee laariin.

        Suomessa on yrittämisen vapaus. Tervetuloa kokeilemaan.


    • laittinen

      rtertv 44, kai uljaassa talossasi on myös ulkovessa ja valaistuksena palava päre hirrenraossa?
      Ei huoltokoluja, ei kusetusta, ei paskankäryä, ei muijaa, ei vieraita, ei muuta sosiaalista elämää kuin suoli24 jne jne.
      Helppoa, halpaa ja yksinkertaista, kun on asunto miestä myöten :D

    • tyytyväinen asiakas2

      haha :D kyllä täällä taas on asiantuntijoita. ja kukaa ei oo tehny rehellistä työtä päivääkää.. ihmiset jauhaa paskaa vaikka ei tiedä asiasta yhtää mitää, säälittävää! meijän talossa tehtiin puhistus (kotisun oy) ja kaikki meni aina loistavasti! ja hinnassa ei ollut mitään vikaa. Eri asia se on sitte köyhille.

      • Vittuuntunut

        niimpä. ku meillä kävi tälläinen yritys jyväskylästyä ku AIRMISTER. palvelu oli aivan paskaa. myyjä syleskeli teranssilla kysy että eikö edes kahveja keitetä. hinta oli normaali lto talossa jonkun verran yli tuhannen euron. ja sit tuli nämä asentajat! huhhuh sitä voi vaan kuvitella ku 2 sankaria tulee likaisilla vaatteillaan. sitä joutuu montatuntia siivoamaan putsaajien jälkeä. kannattaa varoa AIRMISTER yritystä. jakavat lappuja nyt jyväskylässä. huomasin ku kaveri soitti ja kertoi. kehoitin että älä ota!!!


    • äiti44

      sama meillä kävi vaajakoskella airmisteri sellanen keskiikäinen mies. täytyy sanoa että ei osannut hommaansa! en kyllä ottanut häneltä puhdistusta. oli nii huijarin oloinen mies!

    • jarmo kaunisharjusta

      Joo mielummin kotisun kun airmister. on nimittäin aivan paska palvelu. Meillä kävi joku juhamatti ja väkisin kiusasi ensin minun mummoa joka oli kylässä. oli aivan ollut pakko tilata. paloturvallisuusriski kuulemma niin suuri et saattaa talo palaa jos ei nyt puhistuta.

    • Sepi53

      Joo huomattu on!! tekevät käyttövesiremontteja ilman koulutusta. Kävivät täällä laskemassa tarjouksen :) 88-rakennettu minun talo niin on kuulemma jo niin huonossa kunnossa putket että äkkiä vaihtoo.

      • SepinTazka

        KotiSun Oy

        Y-Tunnus 2009519-0
        Kotipaikkakunta Jyväskylä
        Toimiala TOL: 43220, Lämpö-, vesijohto- ja ilmastointiasennus

        Taloustiedot 2009/12
        Liikevaihto EUR 248000
        Tilikauden tulos EUR -29000
        Liikevoitto % -11,70
        Henkilöstön lukumäärä (kotisivujen mukaan 50 henkeä)
        Mainostaa tekevänsä 5000 kauppaa, joten 49,6 € keskikauppa,

        Kehen tässä tarvii uskoa?


      • Köyhä.
        SepinTazka kirjoitti:

        KotiSun Oy

        Y-Tunnus 2009519-0
        Kotipaikkakunta Jyväskylä
        Toimiala TOL: 43220, Lämpö-, vesijohto- ja ilmastointiasennus

        Taloustiedot 2009/12
        Liikevaihto EUR 248000
        Tilikauden tulos EUR -29000
        Liikevoitto % -11,70
        Henkilöstön lukumäärä (kotisivujen mukaan 50 henkeä)
        Mainostaa tekevänsä 5000 kauppaa, joten 49,6 € keskikauppa,

        Kehen tässä tarvii uskoa?

        Älä liikaa murehdi, tämän vuoden tulostiedot näyttivät 10miljoonaa liikevaihtoa, ja yli 1miljoona€ voittoa.


    • HUH mitä toimintaa

      "Kävivät meilläki" nyt kauppaavat putkiremontteja ja ihan lievästi ylihintaan. meillä 137m2 5vesipistettä ulkopiste hinta 9800e! HUH lopulta löyty tekiä 2900e ja jäli oli täydellistä

      T:melkein huijattu

      • putket

        Huh, huh! meilläkin on käyty ja remontti pitäis tehdä. Löytyikö täydellisen ja kohtuuhintaisen putkirempan tekijä Keski-Suomesta, voisitko yst. vinkata myös meille.


      • masa 71
        putket kirjoitti:

        Huh, huh! meilläkin on käyty ja remontti pitäis tehdä. Löytyikö täydellisen ja kohtuuhintaisen putkirempan tekijä Keski-Suomesta, voisitko yst. vinkata myös meille.

        muuramen alueella on lvi-palvelut mitos .tekee siistiä jälkeä jaedullisesti


    • provosoimaton

      Kotisun kävi meillä ja olen tyytyväinen. Talo vajaa 10v. vanha. Meillä koneellinen ilmanvaihto LTO:lla. Kaikki venttiilit irroitettiin, järjestelmä alipaineistettiin ja kaveri harjasi putket pikkutarkasti. Venttiilit, kone sisältä ja kenno pestiin. Korvausilmaventtiilit desinfioitiin ja muutama venttiili säädettiin mittausten jälkeen. Pakettiin kuului kahdet uudet suodattimet. Hinta oli alueellisesti kilpailukykyinen. Kotisun kävi meillä ja olen tyytyväinen. Talo vajaa 10v. vanha. Meillä koneellinen ilmanvaihto LTO:lla. Kaikki venttiilit irroitettiin, järjestelmä alipaineistettiin ja kaveri harjasi putket pikkutarkasti. Venttiilit, kone sisältä ja kenno pestiin. Korvausilmaventtiilit desinfioitiin ja muutama venttiili säädettiin mittausten jälkeen. Pakettiin kuului kahdet uudet suodattimet. Hinta oli alueellisesti kilpailukykyinen.

    • IIVEEtee

      Olen tehnyt iv-kanavien ja laitteistojen puhdistuksia 80-luvulta lähtien. Oikea hinta yrittäjälle tietenkin on se minkä asiakas suostuu maksamaan niin että yritykselle jää kate. Jos aikoo tehdä pitkään samalla alueella töitä ja niin että leipää riittää tulevinakin vuosina, työ pitää tehdä hyvin veloittaa kohtuullisesti ja muistaa kysellä puhdistuksen vaikutusta ilmanlaatuun. Työn aikana selitän mitä teen ja miksi. Jokaisessa kodissa missä olen käynyt, poistopuolella on aina pölyä n. 1m:n matkalla venttiilistä. Tulopuoli on yleensä puhtaampi koska ilma yleensä suodatetaan ennen sen johtamista kanavaan. Jos poistopuoli on puhdas; emäntä/isäntä on erityisen innokas siivoamaan tai muuten elää todella puhtaasti, tai poistopuoli on epäkunnossa. Poistopuoli toimii kuten imuri, imee pölyä....

      Mitä hintoihin tulee, hinnoittelu pitkän kaavaan mukaan on selkeä, pelkät kanavat 200 €, kanavat ja ventiilit 300, koko järjestelmä 400 €. Ja Kevättalvella kun on hiljaista saa alennusta paikkakuntakohtaisesti 20%-40% riippuen ajomatkoista. Hinnat koskevat normitaloa 125-140 m2, yksikerroksista, tai mikä se normitalo onkaan nykyään. Rasvakanavat on asia erikseen, siis oikeasti puhdistettuna samoin liesituuletin/kupu.

    • Aa

      Eli siis: Kevättalvella teet puhdistuksen ja annat 40%:n alennuksen koko järjestelmän puhdistuksesta jolloin hinnaksi jää 240 € - ALV= 195€. Keskusteluista päätellen puhdistukseen menee aikaa 4-8h normaali omakotitaloon, en tiedä tarkkaa aikaa mutta otetaan tuohon väliin esimerkiksi 6h. Työtä kaverin kaverin kanssa tehdessäsi tuntipalkaksi jää 16,3€/mies josta pitäisi maksaa oman palkan lisäksi km-kustannukset, laitekustannukset, yrityksen toimitilat, auton huoltokustannukset ja paljon muuta.. Sinulla on myös vara antaa kuitenkin kevättalvella 40% alennus suoraan, joten liikevoittosi on vähintään 40%, mikä tässä ei täsmää kerrotko yksityiskohtia. Käsittääkseni näin, itse olen pelkkä duunari joten en tästä yrityselämästä ymmärrä mutta valaise minua, kehityn mielellään myös tämän asian puitteissa.

      Taitaa meidänkin talossa ajankohtainen puhdistus olla. Pienemmissä virmoissa halvat hinnat, lopputulos epäilyttää. isoissa luonnollisesti kalliimmat hinnat. Löytyykö siltä väliltä jotain. Tyytyväisyystakuun jos joku antaa ja puhdistaa alle 650e:n nii voin tilata.

      • IIVEEtee

        Eli normitalon pelkät kanavat 200€, aikaa menee about 2 h kahdelta mieheltä. Jos haluat että venttiilit puhdistetaan kanavien yhteydessä hinta on 300€ aikaa menee about 2,5 h kahdelta miheltä. Jos haluat että koje puhdistetaan hinta on kaikkinensa 400 € aikaa menee 3,5 h kahdelta mieheltä. JOs haluat että rasvakanava puhdistetaan hyvin teen sen tuntityönä a 40 €/h alv 0%. Yleensä se on talon likaisin kanava....jos ruokaa tehdään..kotona. ELi kokonaishinnaksi kertyy ilman alennuksia jos kaikki käydään läpi about 500 €, alennus lähellä keskustaa eli ajomatkaa kertyy vain muutama km niin saat sen 300 €:lla sesongin ulkopuolella. Olen yksityisyrittäjä joten jos saan tehdä näitä taloja 20 kpl kk niin se tekee 6000€/kk....sesonkiaikana se tekee 10 000 €. Joten sillä just pärj'ää kun otetaan 22,5 % eläkevakuutus, 7 % tapaturmavakutuus, yrityksen vastuuvakuutus, toimitilat, työkalut, polttoaineet, tstokulut, kirjanpito, jne...

        Eli 16,30 jää suunnilleen palkaksi tunnlle kun on ahkera. Laiska ei tienaa mitään...

        Jos taas ei tilat kuin kanavien puhdistusta, yleensä ei vaan kaikki putket rasvakanavineen ja desinfiointineen, en ota tilausta vaan perustelen että tilauskirja on täynnä, bisnes is bisnes


    • celloko?

      paine ilmaistus ei oluut riittävän pitkää ja uudet tarviis
      ei se aika vaan se että putket on rasvassa ei siinä enään puhdistus auta
      jos haluat apua niiin osta uusi liesittuletin ja nakkaa entinen metsään.

      • henrik727

        ferrarasta luovuin ja kävin ostaa gigantista uuden upon 79eurolla. pidin kellarissa putken päälle kunne alöko haisee ja vein sen jälkeen kierrätykseen.
        tikapuut puiset ja oven karmi.


      • henrik727
        henrik727 kirjoitti:

        ferrarasta luovuin ja kävin ostaa gigantista uuden upon 79eurolla. pidin kellarissa putken päälle kunne alöko haisee ja vein sen jälkeen kierrätykseen.
        tikapuut puiset ja oven karmi.

        meillä kun oli tulipalovahinko niin oli viisasta viedä se savuienn ferreran tuuletin pois.


      • celloko?
        henrik727 kirjoitti:

        meillä kun oli tulipalovahinko niin oli viisasta viedä se savuienn ferreran tuuletin pois.

        vaikka entinen ferrera toimi hyvin silti se keräs palomyrllyjä joten en halunnu säilyttää sitä etes kellarissakaan uusi on uusi.
        upon uusikin oli mutta se vietiin remonttimiehen toimista pois.


      • henrik727
        celloko? kirjoitti:

        vaikka entinen ferrera toimi hyvin silti se keräs palomyrllyjä joten en halunnu säilyttää sitä etes kellarissakaan uusi on uusi.
        upon uusikin oli mutta se vietiin remonttimiehen toimista pois.

        ferrerera oli uusi ja se justiin keräs iltäniitä myrkkyjä palon jäljiltä.
        siksi paras vaihto ehto vaoihtaa taas uuteen upoon


      • henrik727
        henrik727 kirjoitti:

        ferrerera oli uusi ja se justiin keräs iltäniitä myrkkyjä palon jäljiltä.
        siksi paras vaihto ehto vaoihtaa taas uuteen upoon

        the end


    • vinkkinä

      Iv-kanavien puhdistus tulisi tehdä vähintään kerran 10 vuodessa. Pidä huoli että tulo- sekä poistoventtiilit puhdistetaan myös, kuten myös suodattimet vaihdetaan Lto-laitteeseen ja laite puhdistetaan myös, (mikäli löytyy). Tulo- sekä poistoventtiilit kannattaa samassa rytäkässä säätää ja mittauttaa ohjearvojen mukaisiksi. Talossa pitää alla pieni alipaine homeongelmien torjumiseksi. Muista pyytää myös todistus nuohouksesta nuohoojilta !

      • Vanhuksen tytär

        Kaksi nuorta KotiSunin (puh.nrosta päätellen) sälliä tällä hetkellä liikkeellä Kouvolassa Inkeroisissa putkiremonttia tarjoten. Yrittivät väkisin päästä vanhuksen asuntoon sisälle. Onneksi ei päästänyt. Hälytyskellot olivat alkaneet soimaan, kun olivat ensin puhelimitse sopineet tapaamisen vastusteluista huolimatta ja kysyneet mm. asuuko vanhus yksin!! Miten se liittyy putkiremonttiin??


      • tietämättömät
        Vanhuksen tytär kirjoitti:

        Kaksi nuorta KotiSunin (puh.nrosta päätellen) sälliä tällä hetkellä liikkeellä Kouvolassa Inkeroisissa putkiremonttia tarjoten. Yrittivät väkisin päästä vanhuksen asuntoon sisälle. Onneksi ei päästänyt. Hälytyskellot olivat alkaneet soimaan, kun olivat ensin puhelimitse sopineet tapaamisen vastusteluista huolimatta ja kysyneet mm. asuuko vanhus yksin!! Miten se liittyy putkiremonttiin??

        Ihan normaali käytäntö kotimyynnissä on kartoittaa puhelimessa asiakasta, ettei tule ns. turhia käyntejä. Jos esim. vanha nainen asuu talossa yksin, on hyvin mahdollista, että talo on osittain perikunnan omistuksessa. Tällöin päätöksentekoon tulisi ottaa kaikki asianomaiset mukaan, mikä harvoin onnistuu. Parempi kun tytär ei huutele tietämättä asiasta yhtikäs mitään.


    • Huijatuksi tullut

      Airhouse project OY Järvenpääläinen ilmastointifirma. Kannattaa kiertää kaukaa, Varaosien hinnat yli puolet kallimpia kuin muilla.
      Nimimerkillä: huijatuksi tullut

      • ulkoistakaakotisun

        Kotisunista tositarinaa. Ostettiin ok-talo 1,5 vuotta sitten. Kotisun oli käynyt puhdistamassa koneellisen ilmanpoiston hormit sekä asentamassa\vaihtamassa huipparin n. 2 vuotta sitten vanhan omistajan aikana. Hintaa laskun mukaan koko paketille oli tullut n.700 €. N.1,5 vuoden jälkeen ihmeteltiin kun liesituuletin ei vedä vaikka ollaan suodatinta putsattu jne. Otettiin paikallinen lvi-asentaja paikalle, joka totesi seuraavaa. Hormit on paskassa (tutki kameralla). Asennettu huipparin kone on teholtaan liian pieni tämän kokoiseen taloon. Tod. näk. Sellainen mikä on sattumalta on autosta sattunut löytymään tai sitten sitä ei ole vaihdettu ollenkaan. Nyt kone vaihdettu ja hormit putsattu ja kaikki toimii niinkuin pitää. Paikallisen lasku neljäsosa kotisunin laskusta. Onneks en ollut maksamassa kotisunin laskua (sisältyi varmaan talon hintaan:). En voi näkllä tiedoilla suositella kotisunia kellekään. Työnjälki ja osaaminen on yksinkertaisesti paskaa. Tapaus on satakunnasta.


    • V.Kivekäs

      Samaisesta firmasta kävi edustaja tekemässä tarjouksen pienestä putkiremontista.
      Nimet tilaussopimukseen kättelyt etc...
      Sopimuksessa teksti ;...vahingonvaara siirtyy ostajalle heti kun tavara on luovutettu
      Toimistoon päästyään edustaja soittaa.....eivät voi ottaakkaan sovittua tehtävää vastaan , koska siitä tulee heille liian suuri vastuu???
      Urakka ei tainnut olla riittävän tuottoisa.
      Firmasta jäi huono maku..

    • laatija1å

      Luottoluokitus kotisun Oy ssä roskayritys luokkaa. Eivät ole luotettava maksaja...

    • savuhormikorjaus

      Kannattaa käyttää ammattilaisia. Itse teemme puhdistukset huolellisesti asianmukaisilla laitteilla kohtuuhintaan. Korjaamme myös rapautuneet hormit. Kannattaa pyytää pöytäkirja ja takuu. Itse annamme hormien korjauksille 10 vuoden takuun sekä kirjoitamme aina lausunnon paloviranomaisille.
      Terveisin hormit.fi

      • aapeli18

        On kyllä tyylikkäät nettisivut! (Tein itse ja säästin...)


      • Oku
        aapeli18 kirjoitti:

        On kyllä tyylikkäät nettisivut! (Tein itse ja säästin...)

        Niin tein minäkin!Rautanyrkin nettikaupasta ilmastointikanavaharjoja ja pitkä vaijeri.Sitten nereus 10,5mm.n lattialämmitysputkesta vaijeriin 4.5m pitkä kuori ja toiseen päähän vaijeria lenoxin terän pidike.Tämä porakonehaspeli maksoi noin 90€!Rouva pyörittämään akkuporalla harjaa ja itse ohjaamaan harjaa kanaviin!Kone täysille ja vanhoilla suodattimilla kannattaa ajaa niin kauan,kun kaikki poistopuolen kanavat on kiilloitettu!Törky löytyy koneen poistopuolen kammiosta karkeasuodattimen alta!Otetaan imurilla pois!Laitetaan uudelleen kone täysille ja rassataan vielä kanavat nopeasti läpi etimmästä lähimpään ja tarkistetaan vieläkö tuli tavaraa?Jos ei niin homma ok!Tään jälkeen tarkistetaan moottoreiden siivekkeet ja moottorikoteloiden likaisuus puhdistetaan jos on tarpeen?Lopuksi pestään koko koneen kotelo fairyvedellä ja rätillä ja myös talterikenno.Laitetaan uudet filtterit ja myös kannattaa muistaa,että venttiilit tulee laittaa samoille paikoille mistä ne on irroitettu eikä niitä saa mennä ruuvailemaan mutta tiskataan nekin jos on tarpeen?Voi tietysti tussilla numeroin vaikka merkata putken ja venttiilin etteivät ainakaan vaihda paikkaa!Nyt on kone riittävän puhdas.Tulopuolen kanavisto ei yleensä likaannu jos suodattimet on olleet kunnossa ja vaihdettu säännöllisesti!


    • raisto1

      Onko turhaa puhdistuttaa iv kanavat (3kpl liesituuletin) 1978 rakennetussa ok talossa, jossa painovoimainen ilmanvaihto,hintaa 220e ?

      • osmo5

        No ei ole. Suositusten mukaan 15-20 vuotta huoltoväli. Huolla ihmeessä jos noinkin suht edullisesti saat. Varsinkin liesituulettimen rasvakanava paloturvallisuusriski jos sitä ei huolla.


    • omia kokemuksia

      Joku vuosi sitten tein iv-muutostöitä silloiseen 1990 valmistuneeseen taloomme. Käytännössä iv-putket olivat likaisia vain ensimmäisen mutkan kohdalta, heti venttilien jälkeen. Suorilla osuuksilla ja kauemmissa mutkissa ei ollut saastetta lainkaan.

      Samassa yhteydessä kun itse putsaa säännöllisesti iv-venttiilit, niin ei ole iso homma puhdistaa niitä näkyvillä olevia mutkiakaan. Esim varrellinen pölyhuiska sopii hyvin tarkoitukseen. Kustannukset alle kympin ja vaatii vain hieman viitseliäisyyttä.

      Kyseessä oli siis vain koneellinen poisto, ainakin sellaisen puhdistuttaminen näyttäisi olevan melkoisen turhaa..

    • eimitäännäiltäikinä

      Sama firma yritti tänään myydä puhelimitse 8 vuotiaalle pojalleni (hänen omaan kännykkäänsä) iv-kanavien putsausta. Ei poika oikein ymmärtänyt mistä kyse, niin löivät luurin korvaan. Spede firma!

    • Kuitenkin näin?

      Liittymä on sinun nimissäsi..?

    • Oskar45
    • tyrnävä2016

      Meillä kävi luosiivous. kyllä teki miehet hyvää jälkeä, ja palvelualttius näkyi.
      Hinta oli myös ok alle viidensadan

    • oikea.hinta

      N. puolet liikaa eli 120 € tuli tuntihinnaksi okt:ssa . 60€ / h tuosta hommasta olisi
      sekin melkein liikaa.

      • jonne.joo

        kuules poika...osta kunnon harjakone 1500e, alipaineistaja 3500e ja auto sekä muut rensselit ja myy sitten 50eur sis alv töitä niin alkaa konkka kolkuttaa ovella... joo ei tarvii ylihintaa maksaa mutta mietippäs kulujakin... jos kaverit päteviä ja koulutettu niin nimet löytyy listalta:
        http://www.sulvi.fi/wp-content/uploads/2011/12/IV-mittauksen_patevyydet.pdf
        muuten voi olla juurikin mainitsemaasi kusetusta, johon itsekin vielä työelämässä ollessani törmäsin liian monta kertaa...


    • Torjuntavoitto

      Huijausta ilmanvaihto kanavien putsauksessa , putkiremonteissa ( markkinoinnissa )
      Harhaanjohtavasta markkinoinnista Tämä yritys Koti Sun saanut huomautuksia!
      Asiaa tuotu esille mm talous Sanomissa, iltalehdissä, ja mm Jämsän lehdessä ,kuinka ao yritys huijaa vanhuksia ja näköjään nuorempiakin !
      Samaa harhaanjohtavaa markinointia samalla systeemillä tekee ikkunoita tarjoava yritys lämpölux Oy näistä kaikista tapauksista Täällä on satoja kirjoituksia .
      Yllättää tämä ihmisten Huijaaminen ,etenkin kun se tuntuu kohdistuvan vanhus väestöön , niinkuin vähän aikaan nuo jätevesi laitteisto myynti huijaukset , Olikohan samoja myyntitykkejä olleet !
      Ehdotus kyltti ulkomaat oven pieleen :KERJÄÄMINEN ja KAUPPUSTELU KIELELLETTY.
      PS. Näistä Suomi 24 kirjoittelusta löytyy tieto , onko totta ,että yritysten Tausta löytyy lestadiolaisuus yhteisöstä ,jotenkin viellä pahemmalta tuntuu.?

    • Sesiitä

      Siis piti olla , ULKO OVEN pieleen kyltti: KERJÄÄMINEN ja KAUPUSTELU KIELETTY.
      Tuli virhe ,edelliseen kun niin suututti nuo huijarit.
      PS .vihje kyltti kauppaa tekemään nuoret ,kauppa kävisi 2 euron kylttistä maksaisin 5 euroa jopa .ja varmaan moni muukin!
      Moni nukkuisi kyltin turvin paljon paremmin , minäkin kun tätä aamuyöstä naputtelen.

    • Idiskäyttöön

      Kyltti kauppaan ,kyltiä hakemaan jää harmittaa ja huonot yö unet historiaan ja koiran kuva on ehkä paikallaan.

    • Kouvolassakin

      Tätä yritystä suosittelee ja kehuu eräät ," hyödylliset idiootit " koti Sun sivuilla ymmärtää, jos tavallinen tallaaja saa siitä etuja että antaa kotinsa kuvat ao yritykselle ,mutta putkiremontit ,tiettyyn etu hintaan saanut ,Suomen Omakotiliiton puheenjohtaja Mauri Harjula , esiintyy kehumalla ja suosittelemaan koti Sun ,myöskin tekee harhaanjohtavia putkiremontti tarjouksia 30 - 40 % ylihinnalla ja kohteena erityisesti vanhat 70 - 90 v jopa. Ja eivät meinaa lähteä pois ennen kuin saavat tämän ylihintaisen tehdas tilauksen ,näin varmistaen ettei puoli pökerryksiin puhuttu vanhus uskalla pyytää tarjouksia muualta tai kertoa sukulaisille.
      Jopa voi olla että vanhus on Omakotiliiton jäsen ,maksaen jäsenmaksun lisäksi tuhansien euroja liikaa harhaanjohtavan painostuksen uhrina ja jopa voinut saada tiedon yrityksestä "koti Sun Mauri Harjula" riveiltä tai myyjä on voinut käyttää ao sivua todetessaan mahdollisen jäsenyyden, ottavat keskusteluissa kaiken tiedon ,Siinähän aika kuluu ,ja saadaan vanhukset väsymään , on sellaista aivopesua!
      Minusta Tämä on pahinta ja moraalitonta toimintaa mitä voi olla,hävetkää.!

    • paskaaduunia

      Jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

      • Anonyymi

        Jos lto-kenno ja puhaltimet otetaan pois koneesta niin kyllä on mahdollisuus poistoputkistonkin alipaineistua. :)
        Voi saakeli että voi ihminen olla motti :)


    • paskaaduunia

      Jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • huijareita

      Jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • huijareita

      Jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • huijareita

      Jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • huijareita

      Jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • huijareita

      Jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • pääkaupunkiseudulla

      jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on jossa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • pääkaupunkiseudulla

      jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on joissa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

    • pääkaupunkisetdulla

      jos puhdistutat kanavat älä vain käytä Homemap yritystä.Näin pääkaupunkiseudulla. Eivät tienneet LTO laitteiden sielunelämästä tuon taivaallista. Alipaineistuslaitteella (Airpower A2001) osasivat kytkeä sen raitisilmakanavan päähän ja puhdistaa tuloilmakanaviston. Tuolla menetelmällä ei kuitenkaan poistoilmakanavistoa voi puhdisteta (Airpower Kela Master 20 M harjalla) koska tulo ja poisto kanavisto on täysin erillään toisistaan. Meinasin itsekkin mennä siinä vipuun mutta hetken mietittyäni tajusin että poistoputkisto ei alipaineistu raitisilmakanavan kautta. Poisto alipaineistetaan jäteilmakanavan päästä ja sitten harjataan ko. kanavat. Soitto myyjälle joka sanoi että kyllä se poistopuolikin puhdistui, meneehän nekin putket samaan laitteeseen. Jusjoo pojat takas ja putsarit tekemään työ oikein.
      500€ meni siihen hommaan yhteensä noin 2tuntia . Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti muitakin asiakkaita on joissa ko. yritys on käynyt nuohoamassa IV-putkistot ja tehnyt nekin väärin. Jäteilmaputken pää on yleensä talon katolla ja jos siellä ei ole käyty, poistoilmakanavisto on väärin puhdistettu.

      • Amattimiäs

        Hohhoijaa.. nimim. pääkaupunkisetdulla, et taida itse liiemmin ymmärtää lto:lla varustetusta tulo/poisto koneesta. Kun irroitat molemmat puhaltimet ja otat lto kennon ja suodattimet pois, laitat koneen kannen kiinni ja alipaineistat joko raitisilma- tai jäteilmakanavan kautta, niin kaikki sekä tulo- että poistokanavat virtaavat silloin alipainestajalle koneen läpi..tollo :)


      • Anonyymi

        Pääkaupunkiseudun Undulaatti olet joka ei ymmärrä iv-koneista/puhdistuksesta mitään. Kuka sut on päästäny nettiin kirjoittelemaan? Noin ”viisaalta” ihmiseltä olisi pitänyt veloittaa 2000€ tuosta hommasta.


    • Anonyymi

      Juuri näin huijausta koko touhu

    • Anonyymi

      On firma, joka tekee alle 15 sekunnissa ilmanvaihtokanavan puhdistuksen. Kyseessä kerrostaloasunnot. Työn laatu niin huono ettei voi huonommaksi sanoa.

      Puhdistaja käyttää porakoneen tyyppistä laitetta, johon on kiinnitetty metallivarteen jokin suti. Hän painaa porakoneennäköisen laitteen nappia ja pyöräyttää noin 5-10 sekunnin ajan sutia ilmastointikanavassa. Hän kertoi pölyjen tällä tavalla siirtyvän nopeasti ylöspäin. No mutta,....

      Ensimmäisen kerroksen ilmastointikanavan tasanteelle jäi kuitenkin putsauksen jäljiltä kolme neljä kourallista paksua pölyä. Sattumoisin olin kotona ja sanoin tästä että jotain sinne jäi. Puhdistaja sanoi, " katso nyt tuonne ylöspäin niin ei siellä mitään ole ". Puhdistajamies häipyi kovaa vauhtia seuraavaan asuntoon, joten sellainen oli se puhdistus ja maksoi paljon asukkaille.

      Jäi kyllä Riivatun Riivarimainen olo, että oltiin tuo Osakeyhtiö palkattu.

    • Anonyymi

      K..i Kortekangas varokaa tätä henkilöä ilmanvaihtoalalla.

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan oikeasti Kotisunilla mitään remonttia teetä? Lestadiolaisia huijareita

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe