Olen menossa 20.9 nyt eka kertaa Roomaan. Haluaisin tietää, miten kannattaa pukeuta ettei erotu joukosta? Olen lukenut Näe ja koe Rooma opas kirjaa, se on mielestäni hyvä. Lisää kysyttävää olisi paljon. Olen Roomassa 2 viikkoa ja lähden sinne sisareni kanssa. Miten on onko pyörätuolilla hankala liikkua? Miten avuliaita italiaiset yleensä ovat? Itse en jännitä matkaa, mutta odotan innolla. Hallitsen italiankielen. Aiemmin olen käynnyt Sardiniassa, mutta siitä on jo vuosia.
eka kerta
3
698
Vastaukset
- mievaa16
Pukeudu iha niiku suomessaki, tietysti paikallisen sään mukaan. Roomassa varmaan kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota huijareihin ja taskuvarkaisiin.
- RM.
Jos pukeudut verkkareihin kauppareissulla Suomessa niin jätä verkkarit kotiin.
Sellainen pikkusääntö voi auttaa: urheiluasusteet kuuluvat urheilemiseen, retkeilyasusteet retkeilemiseen ja kirjavat rantapaidat...matonkuteisiin. Ruokakaupassakaan en ole nähnyt em.vaatetusta.
Ihmiset pukeutuvat yksilöllisesti, joten samaa tyyliä ei tule kahta kertaa vastaan. - Toinen nonno
Pukeudu normaalisti niin kuin Suomessakin. Roomassa näkee monin eri tavoin pukeutuneita ihmisiä.
Pyörätuolilla on kyllä hankala liikkua varsinkin historiallisessa keskustassa. Sivummalla, uudemmissa kaupunginosissa liikkuminen onnistuu hyvin, jalkakäytävät ovat leveitä ja tasaisia. Italialaiset ovat hyvin avuliaita ja italiankielentaitoisena saat varmasti apua tarvitessasi. Pyydät vaan rohkeasti. Roomassa on käynyt turisteja ainakin pari tuhatta vuotta, joten paikalliset osaavat suhtautua fiksusti vieraisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059