Vapaaehtoiseksi orpokotiin

anmmu

Heippa :>
onko jollain kokemuksia, hyviä tai huonoja, vapaaehtoistyöstä Nepalissa? Oon ottanu selvää Kilroyn tarjoamasta vapaaehtoistyöstä orpokodissa, hinta on 160e/vko (sis. majoitus ja ruoka) ja minimiaika 2 viikkoa... Ajattelin lähteä helmi-maaliskuussa kuukaudeksi (sen ajan saa ilmeisesti turistiviisumin kanssa maassa olla), töitä tekisin kolme viikkoa.

8 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

• Mulla ei ole kokemusta, joten sinänsä vähän turha viesti tämä. Mä olen itekkin todella kiinnostunut lähtemään jonnekkin päin maailmaa orpokotiin vapaaehtoiseksi. Oletko sä saanut selvitettyä yhtään mitään lisää? :)

• Nepalissa on suomalaisten perustama orpokoti.
      www.mayanepalry.com tuosta osoitteesta saat lisä tietoa tai sitten googlettamalla.
      Toivotaan että mielenkiintoa on lähteä ja paikka löytyy :)

• Hei anmmu!

Katselin juuri itse Kilroyn vapaaehtoistöitä ja olisin myös itse kiinnostunut lähtemään Nepaliin. itse olisin lähdössä maaliskuun lopulla tai huhtikuun alussa ja ajattelin olla 5-6 viikkoa. Jos et ole ehtinyt lähteä vielä Nepaliin ja haluaisit mahdollisesti matkaseuraa (itse en tosin ole vielä 100% varma lähdöstäni), niin ota yhteyttä gingersister @ lve.fi

t: Anna

• Hei, tästä keskustelusta on hieman aikaa, mutta oletteko olleet jo Nepalissa?
    Itseäni kiinnostaisi lähteä ensi vuoden kesällä. Millaisia kokemuksia teillä on? Uskaltaako yksin lähteä matkaan ja kuinka hyvä kielitaito vaaditaan?

• Hyvin uskaltaa lähteä yksin matkaan. Englannin kielellä pärjää hyvin. Aikaa kannattaa varata eikä juuttua Kathmanduun. Pokhara kaunis, puhtaampi paikka kuin Kathmandu. Trekkaamaan kannattaa ehdottomasti mennä, näissä löytyy paljon eri vaihtoehtoja.

• Miettikääs tätä:

Nepalissa keskitulo on alle 70€ kuukaudessa, jolla elää kokonainen perhe. Miksi "vapaaehtoistyö" maksaa 160€/viikko, eli melkein vuoden palkka kuukaudesta?

98% "orpokodeista" in Nepalissa pelkästään vapaaehtoisen kusettamiseksi. Kyseessä on ISO bisness. Useimmat lapset eivät ole edes orpoja, pikemminkin töissä orpoina mainituissa liikeyrityksissä.

Lukekaa tämä ennen matkaan lähtöä: http://www.theguardian.com/global-development/2014/may/27/nepal-bogus-orphan-trade-voluntourism

• Täyttä asiaa. Itsekin jossain vaiheessa haaveilin Intiaan/Nepaliin vapaaehtoistöihin lähtemisestä, mutta vähän alkoivat hälyytyskellot soimaan, kun olisi pitänyt maksaa asumisesta ja ruoasta moninkertainen määrä paikalliseen hintatasoon nähden. Siis toki länkkäritasoon nähden asunto ruoka jotain E/kk voi tuntua vähältä, mutta oikeasti paikalliseen tasoon nähden kyseessä on törkeä ryöstöbisnes hyvänuskoisten hölmöjen kustannuksella.

• Tämä ilmiö ruokkii todella epätervettä lastenkotiteollisuutta. Länkkärit menee hurskastelemaan tuonne ja pitää tätä sairasta ilmiötä yllä. Googlettakaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.