Vapaaehtoiseksi orpokotiin

anmmu

Heippa :>
onko jollain kokemuksia, hyviä tai huonoja, vapaaehtoistyöstä Nepalissa? Oon ottanu selvää Kilroyn tarjoamasta vapaaehtoistyöstä orpokodissa, hinta on 160e/vko (sis. majoitus ja ruoka) ja minimiaika 2 viikkoa... Ajattelin lähteä helmi-maaliskuussa kuukaudeksi (sen ajan saa ilmeisesti turistiviisumin kanssa maassa olla), töitä tekisin kolme viikkoa.

8

1886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neev.

      Mulla ei ole kokemusta, joten sinänsä vähän turha viesti tämä. Mä olen itekkin todella kiinnostunut lähtemään jonnekkin päin maailmaa orpokotiin vapaaehtoiseksi. Oletko sä saanut selvitettyä yhtään mitään lisää? :)

      • Elle Ma

        Nepalissa on suomalaisten perustama orpokoti.
        www.mayanepalry.com tuosta osoitteesta saat lisä tietoa tai sitten googlettamalla.
        Toivotaan että mielenkiintoa on lähteä ja paikka löytyy :)


    • nökö_

      Hei anmmu!

      Katselin juuri itse Kilroyn vapaaehtoistöitä ja olisin myös itse kiinnostunut lähtemään Nepaliin. itse olisin lähdössä maaliskuun lopulla tai huhtikuun alussa ja ajattelin olla 5-6 viikkoa. Jos et ole ehtinyt lähteä vielä Nepaliin ja haluaisit mahdollisesti matkaseuraa (itse en tosin ole vielä 100% varma lähdöstäni), niin ota yhteyttä gingersister @ lve.fi

      t: Anna

    • Aiheesta kiinnostunu

      Hei, tästä keskustelusta on hieman aikaa, mutta oletteko olleet jo Nepalissa?
      Itseäni kiinnostaisi lähteä ensi vuoden kesällä. Millaisia kokemuksia teillä on? Uskaltaako yksin lähteä matkaan ja kuinka hyvä kielitaito vaaditaan?

    • Ramro

      Hyvin uskaltaa lähteä yksin matkaan. Englannin kielellä pärjää hyvin. Aikaa kannattaa varata eikä juuttua Kathmanduun. Pokhara kaunis, puhtaampi paikka kuin Kathmandu. Trekkaamaan kannattaa ehdottomasti mennä, näissä löytyy paljon eri vaihtoehtoja.

    • vanha jeti

      Miettikääs tätä:

      Nepalissa keskitulo on alle 70€ kuukaudessa, jolla elää kokonainen perhe. Miksi "vapaaehtoistyö" maksaa 160€/viikko, eli melkein vuoden palkka kuukaudesta?

      98% "orpokodeista" in Nepalissa pelkästään vapaaehtoisen kusettamiseksi. Kyseessä on ISO bisness. Useimmat lapset eivät ole edes orpoja, pikemminkin töissä orpoina mainituissa liikeyrityksissä.

      Lukekaa tämä ennen matkaan lähtöä: http://www.theguardian.com/global-development/2014/may/27/nepal-bogus-orphan-trade-voluntourism

      • ei kiitti

        Täyttä asiaa. Itsekin jossain vaiheessa haaveilin Intiaan/Nepaliin vapaaehtoistöihin lähtemisestä, mutta vähän alkoivat hälyytyskellot soimaan, kun olisi pitänyt maksaa asumisesta ja ruoasta moninkertainen määrä paikalliseen hintatasoon nähden. Siis toki länkkäritasoon nähden asunto ruoka jotain E/kk voi tuntua vähältä, mutta oikeasti paikalliseen tasoon nähden kyseessä on törkeä ryöstöbisnes hyvänuskoisten hölmöjen kustannuksella.


    • juu ei

      Tämä ilmiö ruokkii todella epätervettä lastenkotiteollisuutta. Länkkärit menee hurskastelemaan tuonne ja pitää tätä sairasta ilmiötä yllä. Googlettakaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4081
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1591
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1406
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1264
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1138
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1038
    Aihe