vaikuttaaks se kytkimee jos ajaa liian hiljaa isol vaihteel?
kytkin
1
592
Vastaukset
- Motoristi 54v
Jos ajat hitaasti isolla vaihteella, se vaikuttaa ihan kaikkeen. Lähinnä se on paras tapa rikkoa vaihdelaatikko. Sinne syntyy hakkaavaa liikettä rattaiden välille. Tämä rikkoo hammaspinnat ja pidemmän päälle tuhoaa rattaat. Samalla se tietenkin vaikuttaa kytkinlevyyn ( levyihin ) jossa tulee samaa hakkaavaa liiketta kitkapintaan. Eikä laakerointikaan - lähinnä laakeripesät - siitä pidä.
Miksi pitäisi ajaa liian isolla vaihteella? Paras vaihde on periaatteessa se, jolla pyörä liikkuu halutulla nopeudella siten, että kierrosalue on suurimman tehon alueella. Tämä yleensä on kuitenkin sen verran korkeakierrosalueella, että sillä ei pitkään viitsi pöristellä. Esim. minun pyörässä mukavinta on mennä 2500 - 3000 rpm, mutta suurin teho on ~5000 rpm alueella.
Huomaa sitten, että hyvin monessa tapauksessa vaihdelaatikon hammasrattaiden uusiminen on TODELLA arvokasta.
Ja lopuksi: Kysymyksestä päätellen olet suht. nuori kaveri. Huomaa sitten, että siellä kaveripiirissä / koulussa jne. ne "kyllä mää tän tiedän" eli kaveripiirin asiantuntemus ei aina ole kovin korkealla tasolla. Monesti he eivät tiedä yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338556Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647