Vaihtooppilaaksi Los Angelesiin

janet97

Hei, pääseekö 13 vuotias vielä vaihtooppilaaksi?
Saako valita itse kaupungin siitä maasta minne itse haluaa mennä?
Tai saako valita esim. koulus tai kaupunginosaa?

Ja sit viel, et jos näin nuori ei pääse vaihtooppilaaksi oon kuullu sellasestakin
et voi mennä vaan viikoks/kuukaudeks vaihtooppilaaksi,
miten sellaseksi vaihtooppilaaksi voi hakea? :)

5

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikesjfkisjf

      Vaihto-oppilaaksi pääset vasta sitten, kun peruskoulu on käyty. Vaihto-oppilaana et voi useinkaan valita paikkakuntaa (osavaltion voi joissain tapauksissa valita, mutta se maksaa) ja vaihtoon lähdetään usein vasta lukion 1.vuoden jälkeen, eli 16-17 -vuotiaana.

      Voit kuitenkin lähteä kielimatkalle Los Angelesiin. Sinne lähdetään kesällä ja matka kestää noin 3-4 viikkoa, Los Angelesiin se maksaa EF:llä 2745-2995 euroa matkan kestosta riippuen. Myös STS järjestää kielimatkoja Losiin, hinta hieman päälle 3000 euroa.

      http://www.ef.fi/lt/destinations/united-states/los-angeles/
      http://www.sts.fi/finland/ls/maat/usa/kalifornia/

    • sportti-36

      no ensinäkin siellä on todella hyviä kouluja, mutta esim viikko on aika lyhyt aika Los Anglesissa, koska lentomatka on n. 14h

    • Imanust

      13v kuulostaa kyllä hieman nuorelta, useimiten vaihto-oppilaat ovat n. 15-18 vuotiaita, riippuen siitä onko kyseessa yläaste vai lukiovaihto. Ei muuta kuin selaamaan vaihto-oppilasjärjestöjen ja kielimatkoja järjestavien firmojen kotisivuja, sitä kautta pitäisi kyllä löytyä vastaukset kysymyksiisi.

      Pikahaku googlella tuotti tulokseksi alaikärajan 14 vuotta, mutta nuo voinevat olla paljonkin järjestävästä instanssista kiinni? Minulla on myös sellainen käsitys, että sijoituspaikasta voi yleensä esittää toiveita (lähinnä maa ja USA:n kohdalla osavaltio), mutta kaupunkia ei useinkaan saa itse valita.

      Hakuohjeet löytyvät varmasti myös järjestöjen nettisivuilta. Lisäksi koulusi OPO:n pitäisi kyllä osata auttaa, myös hakuprosessiin liittyvissä kysymysksissä.

    • tulevavaihtari

      13 vuotias ei pääse vaihtoon. Kesävaihtoon, eli toisin sanoen kielmatkalle kyllä pääsee. tämänlisäksi Losiin on tosi vaikea päästä. melki kaikilla vaihtarijärjestöillä on silti sellanen Select-ohjelma, (joka maksaa 10 000-40 000 riippuen ihan järjestöstä) jossa saat valita kaiken itse: harrastuksesi, vapaa-aikasi, koulusi,osavaltion, kaupungin ja joskus myös kaupungin osankin.

      • Vaihto-oppilaana

        Millään vaihtarijärjestöllä mikään matka ei voi kyllä maksaa 40 000 :DDDDDDDDDDDDDDDdddd Sinnehän voisi jo muuttaa koko perhe moneksi vuodeksi sillä hinnalla. Australiaan on kaikista kallein mennä, ja sinnekkin maksaa noin 10 000 (vaan, verrattuna tuohon sinun 40 000, en tiedä mistä sen repäisit.) ja select-ohjelmat saattavat olla korkeintaan muutaman tuhatta kalliimpia, mutta 40 000?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2306
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1939
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      41
      1429
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      2
      1191
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe