Jep jep eli ostin itselleni pari kuukautta sitten Sony Vaio VPCF12M1E:n ja olen huomannut tässä sellaisen asian, että kun olen koneella niin näytön kirkkaus vaihtelee, välillä menee himmeämmäksi ja välillä kirkastuu.. ei siis himmene ihan pimeäksi vaan se himmeneminen on pientä, mutta kyllä sen huomaa kun tässä koneella on että välillä menee himmeämmäksi ja välillä kirkkaammaksi.. Olen koittanut tuolta ohjauspaneelista näytön kirkkautta säädellä ja kun siellä on valittuna paras suoritusteho ja sieltä säätänyt asetuksia kuten näytön himmennys verkkovirta ja akkuvirta ja molempiin laittanut ei koskaan ja silti himmenee aina välillä. Mikä on vikana? voiko se olla koneessa vika? tai siis näytössä? vai onko vielä jotain asetuksia mitä en ole huomannut? en tiedä kauheasti mitään tietokoneista joten kiitos avusta! :)
näytön kirkkaus
annukka89
3
815
Vastaukset
Koneessasi on ympäristön valoisuuden mukaan automaattisesti säätyvä taustavalon kirkkaussäätö, joka etenkin liioitellun suurena ja nopeasti reagoivana voi olla todella ärsyttävä. Tutki Sonyn apuohjelmia, mistä sen toivottavasti saa pienemmälle tai kokonaan pois.
Tiedän kyllä tyyppejä, jotka ovat epätoivoissaan liimanneet näytön luona olevan ympäristön valoisuusanturin päälle teipin. ; )- annukka89
kiitoksia! :)
- Anonyymi
Minun Vaiossa kirkkauden säätö lakkasi toimimasta. Ratkaisu ongelmaan oli ottaa automaattinen kirkkaudensäätö pois päältä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605163Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274575Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163447Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370