näytön kirkkaus

annukka89

Jep jep eli ostin itselleni pari kuukautta sitten Sony Vaio VPCF12M1E:n ja olen huomannut tässä sellaisen asian, että kun olen koneella niin näytön kirkkaus vaihtelee, välillä menee himmeämmäksi ja välillä kirkastuu.. ei siis himmene ihan pimeäksi vaan se himmeneminen on pientä, mutta kyllä sen huomaa kun tässä koneella on että välillä menee himmeämmäksi ja välillä kirkkaammaksi.. Olen koittanut tuolta ohjauspaneelista näytön kirkkautta säädellä ja kun siellä on valittuna paras suoritusteho ja sieltä säätänyt asetuksia kuten näytön himmennys verkkovirta ja akkuvirta ja molempiin laittanut ei koskaan ja silti himmenee aina välillä. Mikä on vikana? voiko se olla koneessa vika? tai siis näytössä? vai onko vielä jotain asetuksia mitä en ole huomannut? en tiedä kauheasti mitään tietokoneista joten kiitos avusta! :)

3

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneessasi on ympäristön valoisuuden mukaan automaattisesti säätyvä taustavalon kirkkaussäätö, joka etenkin liioitellun suurena ja nopeasti reagoivana voi olla todella ärsyttävä. Tutki Sonyn apuohjelmia, mistä sen toivottavasti saa pienemmälle tai kokonaan pois.

Tiedän kyllä tyyppejä, jotka ovat epätoivoissaan liimanneet näytön luona olevan ympäristön valoisuusanturin päälle teipin. ; )

• annukka89

kiitoksia! :)

• Anonyymi

Minun Vaiossa kirkkauden säätö lakkasi toimimasta. Ratkaisu ongelmaan oli ottaa automaattinen kirkkaudensäätö pois päältä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe