Luovuta munasoluja :)

niiskali3

Hei naiset!

Suomessa on satoja naisia lahjamunasolu jonoissa. Heidän suru on suuri. Itse luovutin. Ei ollut vaikeaa.
Auttakaa naiset hädässä olevia. Soitto vain lapsettomuusklinikalle niin he kertovat lisää. Pula on kova. Teitä tarvitaa :)
Ihanaa syksyä.

7

1677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • numero 1

Maksetaanko munasolujen luovutuksesta? Onko toimenpide kivulias? Onko toimenpiteessä riskejä?

• Lapseton(ko?)

Olen luovuttanut nuorena, kun kyseinen toiminta alkoi. Tietysti siinä on riskinsä. Kaikessa on, olipa sitten kyse hampaanpoistosta tai rokotuksesta. Huonolla tuurilla ihmisellä voi mennä henki mitättömän asian vuoksi, toisaalta ihminen voi kestää äärimmäistä rääkkiä, kuten vaikka pään läpi ampumisen. Tiedä sitten, kenen kohdalla sattuu mitä, ja kuka kestää mitä.

Hyperstimulaatiosyndrooma ainakin entisaikaan oli eräänä riskinä. Munasarjat turpoavat liikaa ja vatsaonteloon tulee nestettä ym, jos oikein muistan. Hyvin se kohdallani meni. Eri asia on sitten se, olinko olleenkaan parasta A-laatua tarjoamaan uuden ihmiselämän alkuosasia. Oma elämäni ei ole niin menestyksellä mennyt. Pienen kulukorvauksen siitä saa, joka kattoi ainakin siihen aikaan enemmän kuin kulut.

• 8+16

Harmittaa kun tuli tuo lakimuutos. Itse olisin ollu kiinnostunu luovuttamaan, 21-v. mutta jääp luovuttamatta tuon takia että lapsella on oikeus sitten 18-vuotiaana ottaa yhteys ja nimi on rekisterissä. Toki yerveystiedot ja tommoset vois ottaa ylös jos joskus teoreettisella lapsella tulus sairauksia ja se helpottais niiden setvimisessä. Olisin voinu luovuttaakin silleen anonyymisti, etten koskaan saa tietää käytettiinkö munasoluja ja kiva jos niistä on ollu jollekulle iloa. Enkä mitään korvaustakaan siitä haluaisi. No, ehkä joskus vanhempana kun toivon mukaan on omia lapsia niin ei tunnu samalla tavalla jos joku ilmoittaa olevansa mun biologinen lapsi. Harmi sinäänsä, nuorella iällä kun on suurella todennäköisyydellä paremmat mahikset niillä munasoluilla.

• jadessan

lievästi kehitysvammaiset eivät voi luovuttaa.

• laatu maksaa

Voiko suomalainen luovuttaa muualle munasoluja kuin Suomeen?

• zxcfghöikjuyht

Itse en kyllä luovuttaisi. Toimimattomat munasolut omaavia naisia ei vaan ole tarkoitettu äideiksi.

• ts

mee nusimaaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      126
      5636
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      97
      4857
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4814
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      393
      2380
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      130
      2286
    6. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      2
      1997
    7. 109
      1876
    8. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1607
    9. 382
      1363
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      60
      1203
    Aihe