Joo, Niin, Eli Tossa ostin kesällä tollasen 450 luokan kopterin ja sitte yritin lentää. Vähän sain sen leijumaan siinä ja sitte se kerran ''kräts'', Hajos lavan pidinten tanko joka pitää ne yhes, siinä sitte piti tietysti tilata vara-osia. No, Saatiin se kuntoon mutta, kun kaasutin sitä ensimmäisen kerran se toimi ihan hyvin, ja sit ku lähettiin kentälle lennättää, nii sepä ei toiminukkaan enää, vaa gyro vaa välkyttää sinistä ja punasta nopeella tahilla, sitä sitte ollaan katottu ja mietitty, että mikä siinä nyt on vikana, ei gyrossa ainakaan. Pitäisikö ohajelmoida, koska se on 6-kanavainen, mutta mitenkäs ohjelmoidaan?
Osaisko joku kokenu auttaa?
Rc koptei probleema
9
668
Vastaukset
- Reerari
Otappas esille ne käyttöohjeet mitkä tuli mukana. Tutustu niihin.
- Apua tarvitseville
Kyllä on kateltu se ohje opus, mutta olisikohan vika se että KOPTERI PITÄÄ OHAJELMOIDA UUDESTAAN. nimittäin kuusi kanavaisethan pitää ohjelmoida, ainakin silloin jos ostaa uuden radion, MUTTA ei ole ostettu uutta radiota, niin missä vika?
Se on tollanen Dynamin vehje. - Reerari
Apua tarvitseville kirjoitti:
Kyllä on kateltu se ohje opus, mutta olisikohan vika se että KOPTERI PITÄÄ OHAJELMOIDA UUDESTAAN. nimittäin kuusi kanavaisethan pitää ohjelmoida, ainakin silloin jos ostaa uuden radion, MUTTA ei ole ostettu uutta radiota, niin missä vika?
Se on tollanen Dynamin vehje.On itselläkin radiot. Ohjelmoitava versio ja täysin analooginen. Molemmat heli/lennokkiversioita. Kopukka on noista lentävistä härpäkkeistä haastavimpia ja siksi niihin on syytä tutustua ohjeisiin kunnolla. Kaikki elektroniikka joka siinä on, on jollakin lailla dokumentoitu ja sen antama palaute (esim ne vilkkuvat valot gyrossa) on merkki jostakin, jota on "säädettävä".
Ohjelmointi on itseasiassa sen lähetinyksikön ohjelmointia. Kopteriosaa ei ohjelmoida. Liikeratoja asetetaan mekaanisesti vivunpituuksia ja välitankoja säätämällä. Lähetin yksikköön ohjelmoidaan liikesuunnat, liikken pituus ja mahdolliset miksaukset (mitkä kanavat toimivat yhdessä). - Reerari
Reerari kirjoitti:
On itselläkin radiot. Ohjelmoitava versio ja täysin analooginen. Molemmat heli/lennokkiversioita. Kopukka on noista lentävistä härpäkkeistä haastavimpia ja siksi niihin on syytä tutustua ohjeisiin kunnolla. Kaikki elektroniikka joka siinä on, on jollakin lailla dokumentoitu ja sen antama palaute (esim ne vilkkuvat valot gyrossa) on merkki jostakin, jota on "säädettävä".
Ohjelmointi on itseasiassa sen lähetinyksikön ohjelmointia. Kopteriosaa ei ohjelmoida. Liikeratoja asetetaan mekaanisesti vivunpituuksia ja välitankoja säätämällä. Lähetin yksikköön ohjelmoidaan liikesuunnat, liikken pituus ja mahdolliset miksaukset (mitkä kanavat toimivat yhdessä).Muuten syytä tarkistaa aina kaikkien johtojen kiinnitykset. Ne on oikeassa paikassa ja kunnolla kiinni sekä ehjät.
Tiedän monen kopukkalennättäjän harjoittelevan liikeitä simulaattorilla ennen varsinaista lennätystä juuri kopukan haastavuuden vuoksi. Suosittelen. - Apua tarvitseville
Reerari kirjoitti:
Muuten syytä tarkistaa aina kaikkien johtojen kiinnitykset. Ne on oikeassa paikassa ja kunnolla kiinni sekä ehjät.
Tiedän monen kopukkalennättäjän harjoittelevan liikeitä simulaattorilla ennen varsinaista lennätystä juuri kopukan haastavuuden vuoksi. Suosittelen.Voisiko vika muuten servoista, pitää kysyä, koska ne tekevät itsestään liikeitä?
- Reerari
Apua tarvitseville kirjoitti:
Voisiko vika muuten servoista, pitää kysyä, koska ne tekevät itsestään liikeitä?
Riippuu siitä miten suurialiikkeitä ja kuinka usein. Pieni nykäisyn tapainen lähinnä aiheuttaa äänen servossa joitakin kertoja minuutissa ei tarvitse olla huolustunut. Syynä voi olla paikka jossa olet, kehittyy mielenkiintoinen radiotaajuuksienkoktail. Vastaanotin yrittää selvittää sekamelskasta mikä on oikea seurattava signaali ja silloin voi päästä joitakin hazardeja läpi. Jotkut pienet nykäykset (lähinnä värinää) kuuluvat joitenkin servojen ominaisuuksiin. "huipputarkka" säätää jatkuvasti yrittäen korjata sitä eineen suuruista virhettä ja ihan turhaan. Liikeiden ollessa hiukan harhailevan näköisiä ja vaikutusajaltaan pitkiä, olisin jo asiasta huolestunut. Onhan se lähetin muuten varmasti päällä. Akuissa virtaa. Johdot kiinni, oikeissa paikoissa ja ei ole ylimääräisiä johtoja.
- Apua tarvitseville
Reerari kirjoitti:
Riippuu siitä miten suurialiikkeitä ja kuinka usein. Pieni nykäisyn tapainen lähinnä aiheuttaa äänen servossa joitakin kertoja minuutissa ei tarvitse olla huolustunut. Syynä voi olla paikka jossa olet, kehittyy mielenkiintoinen radiotaajuuksienkoktail. Vastaanotin yrittää selvittää sekamelskasta mikä on oikea seurattava signaali ja silloin voi päästä joitakin hazardeja läpi. Jotkut pienet nykäykset (lähinnä värinää) kuuluvat joitenkin servojen ominaisuuksiin. "huipputarkka" säätää jatkuvasti yrittäen korjata sitä eineen suuruista virhettä ja ihan turhaan. Liikeiden ollessa hiukan harhailevan näköisiä ja vaikutusajaltaan pitkiä, olisin jo asiasta huolestunut. Onhan se lähetin muuten varmasti päällä. Akuissa virtaa. Johdot kiinni, oikeissa paikoissa ja ei ole ylimääräisiä johtoja.
Servot tekevät melkeinpä liikkeensä maksimi vääntökohtaan asti.
- RC-hekoilija
Jos olet lukenut ohjeen kunnolla tietänet että tarkistetaan kaikki liitännät ja jos 2,4 GHz laite niin pitää sovittaa lähetin ja vastaanotin toisiinsa (parittaa). Lisäksi kun kytketään sähköt kopteriin on AINA ensin oltava virrat lähettimessä ja kaasuvipu nollilla eikä kopteria saa liikutella jotta gyro saa itsensä vakioitua.
Vaikuttaisi kuin joko tuo liikuttelu- tai kaasuvipuhomma olisi ainakin pielessä...- Apua tarvitseville
Kiitos paljon, Luulisin että ehkä onnistuu nyt...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504