Miksi homot eivät saa luovouttaa verta?
http://www.veripalvelu.redcross.fi/verenluovutus/main111.html
Homot ja verenluovutus
3
943
Vastaukset
- juulia
mietihän sitä, kun ennen lultavasti ajateltiin homojen verestä saatavan hiv:n mutta kun heterot levittävät sitä tätä nykyä hanakammin kuin linnanmäen hattarakone, niin kyllä se perimmäinen syy on, koska punainenristihän on hihhulijärjestö, hurskaiden pelko siitä että homoseksuaalisuus on tarttuvaa, vai liekö pelko siitä että joku joskus saa tietää saaneensa homon verta ja nostaa äläkän? Ja onhan se raamatussakin kielletty ( jonkun mukamuka tulkinnan mukaan) Siksipä en koskaan luovuta verta ko järjestön kautta; se on uskonnollisesti vahvasti sitoutunut myy verensä saaden siitä itse voittoa= minne lie rahat menevätkään...Vaan kannattaa suoraan luovuttaa sairaalalle,meneepähän sinne minne kuuluu ilman välikäsiä,turhia aatepuhdistuksia ja eipähän tule rahoitettua punaisenristin toiviomatkoja. Palkon on hyvääkin ko järjestössä,mm kenttäsairaalatoiminta kriisialueilla, mutta paljon asioita, jotka haiskahtaa...
- Asioista selvää ottanut
En ala mitään palopuheita järjestöstä pitämään, mutta muutama sana kuitenkin.
Punainen Risti on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton hyväntekeväisyysjärjestö. Tekee paljon työtä mm. rasismia vastaan ja tasa-arvon puolesta. Antaa seksuaalivalistusta, ei tuomiten vähemmistöjä vaan neuvomalla miten välttyä taudeilta.
Lisätietoa löytyy osoitteesta:
http://www.redcross.fi
Suosittelen tutustumista, että nuo täysin väärät käsitykset tulisi oikaistuksi.
- Asioista selvää ottanut
Verenluovutuksen edellytykset perustuu meillä Euroopan Neuvoston sekä Euroopan Unionin ohjeisiin ja käytäntö on sama kaikissa teollisuusmaissa.
Luovutusrajoituksen tarpeellisuutta pohditaan vuosittain kansainvälisissä asiantuntijaelimissä eri näkökohtien takia (esim. vakituisessa parisuhteessa elävät) ja rajoitusta tullaan mahdollisesti myöhemmin kohdistamaan paremmin riskikäyttäytymiseen.
Nykyistä käytäntöä pidetään perusteluna, koska verenluovutustilaisuudessa ei ole mahdollista perehtyä kovin yksityiskohtaisesti jokaisen luovuttajan riskikäyttäytymiseen.
Monet muutkin syyt estävät verenluovutuksen, kuten useat sairaudet ja suonensisäisten huumeiden käyttö. Vaikka olisi sairaudesta parantunutkin, tai lopettanut mahdollisen huumeiden käytön, niin luovutuskielto voi olla elinikäinen. Estäähän jopa tiettynä aikana Britaniassa yli kuuden kuukauden oleskelu luovutuksen.
Etusijalle laitetaan turvallisuuden takaaminen verta saavalle potilaalle.
Kanadassa yritettiin luovutuskiellosta luopua, mutta se kaatui potilasyhdistysten (hemofiilikot) vastustukseen.
Kielto koskee vain miespuolisia homoseksuaaleja, ei lesboja.
Toivottavasti tämä hieman selvensi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762