Voiko niinkin nopeasti ristiä lapsen, että synnytyksestä kestää 1kk jolloin ristiäiset?
synnytyksestä 1kk ristiäiset?
2
957
Vastaukset
- .
voi.
- 28
Tietääkseni ei ristiäisille ole säädetty mitään aika rajaa. Kaikkia lapsiahan wi kasteta lainkaan. Ja joillekin joudutaan antamaan hätäkaste heti syntymän jälkeen.
Nimen antaminen on toinen juttu.
Nimilaki sanoo: "..Lapselle on syntymän jälkeen annettava etunimi. Etunimiä saa antaa enintään kolme. Annetut etunimet on ilmoitettava väestötietojärjestelmään kahden kuukauden kuluessa lapsen syntymästä."
Kirkollinen kastaminen ja nimenantohan ovat kaksi eri asiaa, jos tarkkoja ollaan. Kasteessa sen ja sen niminen hemkilö otetaan seurakunnan yhteyteen. Vanhemmat ovat ilmoittaneet nimen paipille ennen kastetta. vaikka vain 5 min aiemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795397
- 824351
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3824328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103933- 1523418
- 533079
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.603063- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221