MBK X-limit vai Derbi Senda sm-extreme

mopo

Niin kumpi kannattais ostaa noista. Molemmat on aika saman hintasii.

57

22770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

Mun mielestä derbi on paljon hienompi ja parempi!

• joo

Osta X-LIMIT TAI DT

• Kakkkis

minun mielestä kenenkään ei kannata ostaa derbi sendaa koska ne lahoavat käsiin ensin menee katteet ja sitten sähkö ja siine välissä se saattaa leipoa kiinni muutaman kerran!!! älkää ostako sendaa!!!!!!

• NIIMPÄ !!
        Kakkkis kirjoitti:

minun mielestä kenenkään ei kannata ostaa derbi sendaa koska ne lahoavat käsiin ensin menee katteet ja sitten sähkö ja siine välissä se saattaa leipoa kiinni muutaman kerran!!! älkää ostako sendaa!!!!!!

Ittelle kävi juuti näin tosa viikko sit. Ekana meni katteet sit sähköt ja muuta sun toista ......

• ghsgh
        NIIMPÄ !! kirjoitti:

Ittelle kävi juuti näin tosa viikko sit. Ekana meni katteet sit sähköt ja muuta sun toista ......

Elä vittu kaadu tai hakkaa niitä katteita paskaks...ja sähkövika on pienin mahdollinen vika mitä moposta voi löytyä. Ja sekin menee takuuseen...kyl näitä maanantai kappaleita löytyy jokaisesta merkistä. ja kyllä sekin kertoo jotain että derbi on yleisin/suosituin mopedi.

• gsdgs
        Kakkkis kirjoitti:

Outoa että mulla -07 senda x-race jolla ajettu yli 16 000 km. Ei oo lahonnu katteet eikä oo sähkövikoja. Täydellisesti toiminu. Serkun yammu tosin ennen ekaa huoltoa leipo kiinni ja huollon jälkee vielä meni vaihteistokin. Mutta en oo koskaa revenny yhtä pahasti ku menin luokkakaverin luokse kattoo ku se oli just saanu skyteam monkeyn jonka oli tilannu tampereelta. Oli laittanu mopon ajovalmiiks ku saavuin pihaa ja siinä se tankkaili sitä. Se laitto mopon käyntii ja lähti koeajolle. Ennen ku oli päässy heidän hiekkatien loppuun joka on noin 30 m pitkä mopo leipo kiinni :DDDDD.
        Kylla varmaan kaveria vitutti ku vajaat 30 metriä saa uudella mopolla ajaa enne ku se on jo paskana. xD

• mbk-limit

mbk-limit ehdottomasti varsinkin jos halkuat sen kulkevan hyvin..x-limitistä ei tarvitse kun ottaa cdi-boksista rajotin pois ja kuristimet pois pakoputkesta..derbi taas tarvitsee teharin jos sen haluaa kulkevan hyvin:D

• MBK -A new world

Vanhan limitin rajoitinta EI VOI OHITTAA. Sen puolan sytytys on rajoitettu 4250rpm:ään. Puolassa on siis liian vähän käämejä. Pelkällä tehopuolalla limitti menee noin 60-65. Sitten kun ottaa alkukäyrän kurin pois ja tekee änäristä läpivirtaus änärin ja vaihtaa isomman suuttimen niin nopeutta löytyy jo 80. Teharilla päästään jo 90. Uudemmassa limitissä sensijaan on kuristuksena paisarin ja alkukäyrän liitoksessa holkki jossa on pieni reikä keskellä. Sen pois repimällä saadaan nopeutta noin 75. Sitten olisi vielä imukaulassa jonkin näköinen kuristus (en ole vrama koska omistan itse vanhemman mallin limitin). Putkessahan on vielä katti jonka poisto lisää tai vähentää nopeutta.

• jertza

Derbis on 9 hevosvoimaa ja mbk on vain 8 hevosta!
        Et kyl derbi on paljon tehokkaampi.
        Derbis on sitä paitsi tehokkain moottori noista mopoista.

• derbi on paska
        jertza kirjoitti:

Ja PASKAT SULLE JANNU!

• asdfasdfasdf123
        jertza kirjoitti:

joo mene jo helevettiin. minarelli on paljon tehokkaampi kone kurittomana ku joku derbin kone. kyllä se on saatana huomattu ku kattoo miten derbi jää ku tikku paskaan sirisemään. vaikka oli samat välitykset limitissä ja derbissä niin derbi jo heti kiihytyksessä jäi helevetisti ku ei oo minkäänlaista vääntöä alla vaan helevetin sähköset äänet kuuluu perästä:D

• anza

ensinnäkin mbk:ssa on enemmän tehoa (olen nöyryyttänyt useamman derbin) ja jos ottaa kuristuksern poi niin kulkee 90km/h siis pelkkä alkukäyrän prikka

• mpallas

Joku sanoi että mbk voittaa tehoissa derbin,ei pidä paikkansa. 0-40km/h jos verrataan niin derbi vetää sen 8.5s kun MBK.lla menee 17s. 100m: derbi 11.3s MBK: 13.2s. Derbi voittaa mbk.n myös kulutuksessa, derbi kuluttaa keskm. 3.4l/100 kun MBK 5.5l!

En nää mitään selitystä miksi pitäis ostaa MBK Derbin sijaan

• ...
        mpallas kirjoitti:

Joku sanoi että mbk voittaa tehoissa derbin,ei pidä paikkansa. 0-40km/h jos verrataan niin derbi vetää sen 8.5s kun MBK.lla menee 17s. 100m: derbi 11.3s MBK: 13.2s. Derbi voittaa mbk.n myös kulutuksessa, derbi kuluttaa keskm. 3.4l/100 kun MBK 5.5l!

nämä ovat siis mopot vakiona

• ^^jykä^
        mpallas kirjoitti:

mulla mbk kiihtyy 0-40 5s ja kulkee sen 105/h ja oon nöyryyttäny monta derbiä vaikka siinä yhessä derbissä olikin alakauttanen tehoputki!

• hahahahhjh

Derbi oli testeissäki kaikkein nopein ja tehokkain mopo vakiona. Ja vittu oikeesti väität että ku poistit kuristuksen ni mopos meni 90 km/h :DDDDdDD. Kaverin mbk on otettu kurit pois ja vaihettu rajoittamaton cdi eikä mee ku 80-85

• mbk x-limit
        mpallas kirjoitti:

meikäläisen mbk kuluttaa vaa 3l/100km et syö sää paskaa

• 34
        mpallas kirjoitti:

Rupee harrastaa juoksuu jonain päivänä pieksät kiihytyksessä 100m matkalla noi.......

• [-Tuomas-]

Kyllä Kannattais Ostaa Mieluummin Mbk.
      Itelläni On Mbk Ja Olen Voittanut Viivoissa Kaverin Derbin Niin Monta Kertaa Että En Edes Muista!

• hdffhd

Joo mullaki on derbi ja oon voittanu 5 mbk joissa kaikissa alakauttanen tehoputki nii monta kertaa ettei kukaan muista. Derbi menee vakiona noin 120 ku taas mbk tehoputkel noin 80.

• anonyymi

Joo ehottomasti kannattaa mbk, laadukkaammat osat, helpompi ja halvempi virittää. Tunnen todella monta kaveria joiden derbistä on menny sähköt paskaks yms. elä oo tyhmä, osta MBK!

• käpyjä

no mulla on ollu kummakki ja kyllähän se mebekki viee nää rerbin romut .. Itelläni rerbi oli koko ajan ruikulla mutta mebekis ei oo ollu viä mitää vikaa ja mebellä on ajettu 2-3 kertaa enemmän;)

• asfff

mbk leipoo jo tehtaalla. osta derbi, se TOIMII.
        ja mbk on kallis ja kallis virittää haistakkaa vittu.

• Expove
        asfff kirjoitti:

Joopajoo, oon ite Mbkoolla ajellut ja toimii loistavasti.
        Veli lähtee Derbi sendal aamul kouluu ja taluttaa sit illal kotiin! sähkövian ja moottorin väljyyden takia. Derbi ei lähde talvella käyntiin mut mbk ekal tai viimestään tokalla polkasulla : dd Helppo virittää ja paremmin saa varaosia kun jostai espaniasta! :dd

• hyttynennnn
        Expove kirjoitti:

Joopajoo, oon ite Mbkoolla ajellut ja toimii loistavasti.
        Veli lähtee Derbi sendal aamul kouluu ja taluttaa sit illal kotiin! sähkövian ja moottorin väljyyden takia. Derbi ei lähde talvella käyntiin mut mbk ekal tai viimestään tokalla polkasulla : dd Helppo virittää ja paremmin saa varaosia kun jostai espaniasta! :dd

Kyllä Derbiin löytyy varaosia melkein mistä vaan huoltoliikkeistä.

• bömberr
        asfff kirjoitti:

mitä vittua nä jätkä selität mul on mbk x-limit 1999 oon ajanu ite sillä 2 vuottta ja se menee sen 110-120 ja ei oo kertaaka leiponu oon monta debii häpsiny vaikka kaikki sanoo et toi mbk mihinkää kule aina ku lähetää viivoille nii toine jää siihe vittu derbii käyntii polkee ku mää ajan takas et mitä vittua

• MBK!!!!
        asfff kirjoitti:

oon ajanu MBK:oolla 20000km eikä oo leiponu kertakaan kiinni ja mopo kulkee 75-80

• Viuf

Jos ette ole huomanneet niin ne mopot eivät normaali käytöllä mene rikki.Moni virittää mopoaan ja tekee typeriä temppuja.Molemmat mopot varmasti kestävät ajoa,mutta niitä ei ole tarkoitettu rääkättäviksi.
      Itse ostan maanantaina Derbin.

• on parempi

joo itellänikin ollu derbi jo kauan ja ihan hyvin on toiminu, sitä paitsi derbi on paljo hienomman näkönen.

• x-limit<3

Ehottomasti MBK, ainaki jos aiot virittää. Ja siis uudempi malli kandee hankkia, iteltä löytyy ja hyvin pelaa :D

• tyhmä olet

Nimen omaan jos aiot virittää niin derbi on paljo parempi. Lisäksi se on vakionakin tehokkaampi kuin mbk. Sen moottori oli testeissä tehoikkain mitä misään mussa vakio mopossa oli.

• Treya

Derbi on hienompi ja kuluttaa vähemmän. Vikoja löytyy aika ronskisti mutta jos hakee mopolta käytännöllisyyttä, eikä aio viritellä paljoa, derbi. Jos taas on virittäminen mielessä, mbk. Niin yksinkertasta. Derbiin et tartte ku kipinänvahvistimen ja teharin, kone vaan tykkää ja pirusti, nopeuttaki saa ku haluaa.

• huntterix

mbk x-limittiä ei tuoda enää suomeen.

joudut luultavasti ostamaan käytetyn jollet ole löytäny jostai liikkeestä mbk:ta joka ei ole kelvannu kellekkään.

• asgasdfg
        huntterix kirjoitti:

mbk x-limittiä ei tuoda enää suomeen.

joudut luultavasti ostamaan käytetyn jollet ole löytäny jostai liikkeestä mbk:ta joka ei ole kelvannu kellekkään.

Miks näihi vanhoihi viesteihi on pakko vastata? Tuskin sitä enää kiinnostaa tommone.

• jormeli

mulla on mbk x limit ja kulkee hyvin, ei mitään vikoja paitsi kerran menny kytkin vaijjeri poikki. derbiton aivan surkeita katteet lohkeilee ajossa,leipookii, ja kaikkee sähkö vikaa, mikään ei toimi 2 kaverilla on derbit ja niis on just tota vikaa toisella leiponu 2 kertaa kii.:D ei kä se kul je kun 70 vaik on kii tehari ja teho kaasari ja jotai muuta paskaa. mun mbkssa on kii metrakitin putki ja teho kaasari ja hyvät välitykset ja jotai muutakin siiin tais oll vie ja niil se kulkee sen 125km/h

• P33L0

1. Derbissä EI ole sähkövikoja, jos osaa pitää huolta niitä liittimistä. Ne sähköviat tulevat täysin sen ansiosta, että tyhmät kakarat eivät huolla mopojaan.

2. Turha teidän on selittää miten olette X-Limiteillänne vienyt monia Derbejä. Vakiona Derbi on todistetusti parhaiten kiihtyvä uusenduro, kurittomanakin X-Limit vie Derbiä ainoastaan siksi, että Derbin vakiovälit ovat kurittomalle auttamatta liian lyhyet.

3. En todellakaan usko että Derbin katteet halkeilevat normaalissa ajossa.

4. Jos Derbi kulkee teharin kanssa 70km/h, niin jotain on pahasti pielessä. Mikä tahansa Derbi kulkee pelkästään rajoittamattomalla CDI-boksilla, sopivilla välityksillä ja teharilla yli 80km/h.

5. En todellakaan usko että MBK:si huippunopeus 125km/h, ellet edes tiedä miten sitä on viritetty.

• ei kannata
        P33L0 kirjoitti:

1. Derbissä EI ole sähkövikoja, jos osaa pitää huolta niitä liittimistä. Ne sähköviat tulevat täysin sen ansiosta, että tyhmät kakarat eivät huolla mopojaan.

2. Turha teidän on selittää miten olette X-Limiteillänne vienyt monia Derbejä. Vakiona Derbi on todistetusti parhaiten kiihtyvä uusenduro, kurittomanakin X-Limit vie Derbiä ainoastaan siksi, että Derbin vakiovälit ovat kurittomalle auttamatta liian lyhyet.

4. Jos Derbi kulkee teharin kanssa 70km/h, niin jotain on pahasti pielessä. Mikä tahansa Derbi kulkee pelkästään rajoittamattomalla CDI-boksilla, sopivilla välityksillä ja teharilla yli 80km/h.

5. En todellakaan usko että MBK:si huippunopeus 125km/h, ellet edes tiedä miten sitä on viritetty.

DERBIN OSTAT 3PÄIVÄÄ ILOINEN OOT SITTEN KADUTTAA JOO JOO.

• dsdsagsfds
        P33L0 kirjoitti:

Oot oikees.. Derbis on enemmä tehoo ku jossai mbks.. ((:

• jormeliini

ei tarvi uskoo se kulkee sen 125km/h ja kiihty ihan vitun nopeeta. janiistä derbinkatteitten hajoomisesta ajossa oltii kaverin kaa tulossa koskarista ni matkalla kate lähti irti ja pomppi autotielle ja hajos siitä halkoes ajon aikana se kate 3 viikko sitte ostettu mopo

• MBK fany

Mulla on itellä MBK ja on vitun hyvä ja pesee tossa kunnossa vakio derbit mennen tullen (MUN MBK on vakio)
        Derbi on paska kun ei osaa tehä ees kunnon osia jaa derbissä hajoo ainakin kerran vuodessa sähköt!
        DERBI ON Über PASKA!!!

• bdobadfg
        MBK fany kirjoitti:

Mulla on itellä MBK ja on vitun hyvä ja pesee tossa kunnossa vakio derbit mennen tullen (MUN MBK on vakio)
        Derbi on paska kun ei osaa tehä ees kunnon osia jaa derbissä hajoo ainakin kerran vuodessa sähköt!
        DERBI ON Über PASKA!!!

Jos ajaa derbilla niin kuin mopolla kuuluukin derbi toimii paremmin ja varmemmin kuim mbk, mutta en tosin väitä että mbk: kaan oaska olisi

• khyljoojii
        bdobadfg kirjoitti:

Jos ajaa derbilla niin kuin mopolla kuuluukin derbi toimii paremmin ja varmemmin kuim mbk, mutta en tosin väitä että mbk: kaan oaska olisi

Tää on joo niin vanha artikkeli että derbi on jo kehittynyt valovuosien päähän MBK:sta eli tätä artikkelia on turha jatkaa ku kaikki tietää että derbi on parempi kestävyydessä . Ittellä 2 derbii ollu ja säännöllisillä huolloilla pysyy hyvin kasassa. (PISTE)

• laitela

nii jos munapää et osaa laittaa ruuvei kiinni ni ei oo derbin syytä ja vakio koneista derbistä saa enemmän tehoo vaikio pytyl ja alakerral molemmat on kyl ok mopoi

• sahuddfjghd

Joo tiedetään että aihe on jo vanha, mutta vastaan silti. Itellä on Derbi Senda, hyvin toimii ja kulkee, on vain kurit otettu pois ja kulkee sen 70km/h. Kaverilla on MBK ja siinä on kiinni tehari ja se kulkee sen 75km/h, eli ei paljoa nopeampaa. Kerranki kun olimme lähdössä ajelemaan hän sai polkee MBK:taan käyntiin 5 minuuttia, kun taas Derbini lähti käyntiin heti. Ei MBK mikään huono mopo ole, kaikissa mopoissa on melkeen sama kone kiinni, joten eroja ei pitäisi paljoa olla. Erimielisyydet vaan syntyy siitä koska jollakin on MBK ja jollakin taas Derbi. Derbejä haukutaan sähkövioista aika paljon, vain koska jotkut idiootit eivät osanneet pitää huoltaan mopostaan. Kuten moponi entinen omistaja oli tehnyt omia viritelmiiän korjatakseen vilkut, joka vain pahensi asioita. Vain vilkun releet piti vaihtaa ja se oli siinä.

Mitä virittämiseen tulee niin Derbi on siinä parempi. Siihen ei paljoa tarvi tehdä että saa sen kulkemaan yli 100km/h. Kaverillani on Derbi Senda R vm. 2000 ja siinä on vain tehari ja jotain muuta pientä, kuten 74 suutin. Se kulkee noin 95km/h. Jos haluaa sen kulkemaan 135km/h, pitää varmaanki laittaa isompi pytty, kaasaria isompaa ja tehari, en muista mitä kaikke kaverini siihen on säätänyt, mutta GPS:sän mukaan menee 137/km/h, kaikki lähialueen mopot ovat jääneet jälkeen, minun moponi kiihtyy taas parhaiten, mutta sitten kun vaihtaa 6 vaihteelle jään selvästi jälkeen.

• a

Elikkäs deba kiihtyy vakiona hieman kovemmin kuin mbk, sillä siinä on 70 piikkinen takaratas, joka on huomattavasti suurempi kuin mbkssa. Molemmat mopot kestävät hyvin oikeessa käytössä kun ei rääkkää niitä, kuitenkin useissa derbeissä on sähkövikoja. Pelkällä kurin poistolla mbk on tehokas ja nopea, kun taas derbiin kannattaa laittaa tehoputki. JA: jos meinaa kuskata kaverii takana niin derbi, koska tilavampi penkki ja paremmat kyytiläisen kahvat, eikä tärise niin kovin kuin mbk. MBKta ei enää tosin saa, eli malaguti tai dt ovat samoja mopoja, jos uutena haluaa ostaa. MBK muuten kyllä luotettavampi, sen itse ostaisin

• jannu24124124

osta derbi tehopesä korjaa sitä koko kesä

• ekeekekec

Kuule samoja mopoja eri katteet ja se huolto on aika tärkeä asia näissä mopoissa jotta ne kestäisi.

• Rabasa/Minarelli

Jesus mitä täällä puhutaan. Jannut eivät taida tietää edes mistä puhutaan?
        Gilera ja derbi ensinnäkin samoja mopoja , gilera derbin sisar yhtiö. Eli Derbissä on rabasan moottori ( myös monessa muussa on ) ja MBK:ssa minarelli ( kuten peugeot , beta , yamaha jne.) Heitetäänpä vertailuun vaikka kuriton gilera ( gilera kiertää vakiona enemmän kun derbi , derbissä rajoitettu sähköt n. 9500 ja gillessä 11000) ja beta. Siis ei ole gileralla mitään asiaa viivoille.
        Totta on että rabasassa on kestävämpi alakerta kuin minarellissa (am6) , taasen am6a:ssa ollaan paranneltu alakertaa ja ovat keskittyneet siihen. Mutta täytyy sanoa että rabasan ja minarellin omistaneena , rabasa olisi oma valintani. Ja derbistä katteet halkeilee? Hmmmph , taitoa on ajaa kaatuilematta.

• kjkjkjkd
        Rabasa/Minarelli kirjoitti:

Jesus mitä täällä puhutaan. Jannut eivät taida tietää edes mistä puhutaan?
        Gilera ja derbi ensinnäkin samoja mopoja , gilera derbin sisar yhtiö. Eli Derbissä on rabasan moottori ( myös monessa muussa on ) ja MBK:ssa minarelli ( kuten peugeot , beta , yamaha jne.) Heitetäänpä vertailuun vaikka kuriton gilera ( gilera kiertää vakiona enemmän kun derbi , derbissä rajoitettu sähköt n. 9500 ja gillessä 11000) ja beta. Siis ei ole gileralla mitään asiaa viivoille.
        Totta on että rabasassa on kestävämpi alakerta kuin minarellissa (am6) , taasen am6a:ssa ollaan paranneltu alakertaa ja ovat keskittyneet siihen. Mutta täytyy sanoa että rabasan ja minarellin omistaneena , rabasa olisi oma valintani. Ja derbistä katteet halkeilee? Hmmmph , taitoa on ajaa kaatuilematta.

onko olemassa sellainen kuri joka ottaa ylä kerrokset pois mutta ei vaikuta alakierrosten tehoihin? eli sellainen joka rajoittaa vain huiput.laittakaa mulle osoite josta löytää sellaisen!!!

• mbk on paras

mitkä on normi mbk x-limit 06 välit ja mistä voi oastaa vakio rattaat ja paljo maksaa ja pal se raja on et tulee kemmu veroo!???????

• vasaa

vakio välit on 11/48 tai 11/50 ja kemmu raja on 65

• derbi<3

oma derbi leiponu viimmesen 3-4kk aikana 3mäntää ja 2pyttyä eikä ollu muuta viriä ku tehoputki ja ilmanputsari suutin et ostakaa ihmees derbi

• Senda-mies

Se on se miten sitä huoltaa ja käyttää.... Jos sanotte et senda menee niinku fiu vaa rikki niin ehkä kannattais pitää parempaa huolta ei munkaan sendalle mitää oo käyny ja tos ajellu sillä pian 4v.

• mielipide kysymys !

ostin eka derbin ja sit vaihdoin mbkhon nii täytyy kyllä myöntää mbk oli parempi vaihtoehto ! kyllähän derbistäki sai tehoja irti teharilla, isommalla suuttimella, kunhan muistaa huoltaa, mbk taas pelkällä 95 suuttimella, kuristuksien poistamisella, imukaulan kurin poistolla ja boksin poraamisella ( riippuu mikä vuosimalli) itse ei tarvinut porata kun oli valmiina rajoittamaton, osat on laadukkaampia kuin myös moottori. minarellissa kestää laakerit kauemmin koska siinä on tasapainoakseli joka ei rasita petilaakereita niin hirveästi, ei ole tarvinut huoltaa mutta harraste käytössä on koneremonttia joutunut tekemään, niinkuin myös derbissä. joka on minulla vieläkin ! osina tosin x) valitsisin mbkn.

• derbi mies 100

Osta derbi kulkee jo vakionaki yli 60 ja ei muute lahoo käsi. perkele mul on ollu derbi x-race 04 jo 3vuotta eikä oo ollu ikinä mitää isompaa ongelmaa ja kyseinen derbi on derbin malleista halvin

• LOLL

DERBI ON PASKA KULKEE VAKIONA 42 MBK 51 REPIKÄÄ VAAN NIITÄ NERBI OSIA PERSEISTÄNNE VITTU

• tehoterpivittupaska

Mul on derbi jos on sylinterikaasari, pierutyyny vakioputken tilal on muute vitun hyvä jos tehoo haluu ja änkässä iso reikä (imee tehoilmaa siit) kohossa teipil kii vitun iso suutin et ottaa tehoo vitusti!! Eikä oo leiponu ku joku 3 kertaa viikon sisäl mut miks? Oon miettiny et vois ostaa derbiin mbkn ;)

Ps. Vitun pellet :DDDDDDD

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe