Tervepä teille. Löytyykö paikalta ketään, joka olisi itse tehnyt tai ostanut saunalautan? Pari vuotta mielessä on kytenyt ajatus saunalautan tekemisestä. Etenkin haluaisin tietoa miten olette suunnitelleet pesuvesien talteenoton ja tyhjennyksen. Tietoa/mielipiteitä kaipaisin myös moottori/ohjauksen järjestämisestä sekä paljonko olette laskeneet lautalle kantavuutta. Suunnitellun lautan koko olisi n. 3mx5m. Kantavuutta olen laskenut tälle alustavasti n.2400kg.
Saunalautta
2
1126
Vastaukset
Itse olen rakentanut kalastuslautan, jossa on n. 4m2 huone, jossa kamina. Kokemuksella voin sanoa että jos haluat liikutella lauttaa, on ehdottomasti oltava vain kaksi halkaisijaltaan riittävää putkiponttoonia, joista on päät viistetty. Jos laitat tynnyreitä tai useita putkia, ohjattavuus menee ja veden vastus kasvaa luvattoman suureksi. 3x5m on hyvä suhde lautan kokoon.
Moottori taakse ja keskelle ja tehoa tulee olla tuon kokoisessa mieluiten 8hv- Anonyymi
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/veneily/saunalautat
tästä tarkempaa tietoa..
JV Iisalmi p.0400478700
A-ryhmän urakointia...sähkötyöt ympäri Suomea..evullisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 846432
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524606- 764337
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?573517Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263098Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82778- 382394
- 2052208
- 462066