Tervepä teille. Löytyykö paikalta ketään, joka olisi itse tehnyt tai ostanut saunalautan? Pari vuotta mielessä on kytenyt ajatus saunalautan tekemisestä. Etenkin haluaisin tietoa miten olette suunnitelleet pesuvesien talteenoton ja tyhjennyksen. Tietoa/mielipiteitä kaipaisin myös moottori/ohjauksen järjestämisestä sekä paljonko olette laskeneet lautalle kantavuutta. Suunnitellun lautan koko olisi n. 3mx5m. Kantavuutta olen laskenut tälle alustavasti n.2400kg.
Saunalautta
hesukka
51441
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Mistä pastori Aittakumpu sai rohkeutta avioeroonJa puolueen vaihtoon? Ja Puhoksen retkelle?
Vastaukset 5
Vanhimmat
Itse olen rakentanut kalastuslautan, jossa on n. 4m2 huone, jossa kamina. Kokemuksella voin sanoa että jos haluat liikutella lauttaa, on ehdottomasti oltava vain kaksi halkaisijaltaan riittävää putkiponttoonia, joista on päät viistetty. Jos laitat tynnyreitä tai useita putkia, ohjattavuus menee ja veden vastus kasvaa luvattoman suureksi. 3x5m on hyvä suhde lautan kokoon.
Moottori taakse ja keskelle ja tehoa tulee olla tuon kokoisessa mieluiten 8hv
Työ ja onkimislautta rakenteilla. koko 3m x4m. Ohjattavuus ?
Aion laittaa 4hv moottorin. Käännettävän kölin nokkaan.
Pelaako ohjattavuus jollain lailla?
Kysyy: parta57
Hankala on ohjattavuus ainakin pelkällä perämoottorilla, köli tai peräsinversioista ei ole kokemusta. Meillä n. 3 x 6 m saunalautta ja siinä 20 hp Jammu. Hitaasti kääntyy ja verkkaista on matkanteko silläkin.
4 heppaisen kanssa saatat olla vaikeuksissa jo pienellä tuulella.
Jos moottori ei käänny, niin voit unohtaa ohjaamisen pienissä nopeuksissa. On olemassa syy siihen, että peräsin on potkurin takana.
Itse olen nähnyt kahden moottorin versiota. Se periaatteessa toimii pienemmilläkin nopeuksilla, kun toisella voi vetää ja toisella työntää. Mutta helpompaa on, jos on kääntyvä perämoottori.
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/veneily/saunalautat
tästä tarkempaa tietoa..
JV Iisalmi p.0400478700
A-ryhmän urakointia...sähkötyöt ympäri Suomea..evullisesti.