Työkkärin harjoittelu, lisää työtunteja!! :/

voiapuaaa

Joo eli tällä hetkellä teen 4 tuntisia päiviä iltapäiväkerhossa. On ollut henkisesti aika raskasta, ensinnäkin olen vihannut kaikenmaailman kerhoja enkä tykkää lapsistakaan kamalasti (paitsi niistä kivoista ja kilteistä). En edes tiedä miksi olen koko alalla. Työpäivän jälkeen olen väsynyt ja tuo 4 tuntiakin kuluu suhteellisen hitaasti ja melusta soi koko pää. Ärsyttävää kun on koko hommaan koulutus, mutta silti olen vain ilmaista työvoimaa. Mielessä on kokoajan se, kuinka paljon sais rahaa jos ei olis vain harjoittelija. Olen siis työkkärin harjoittelija.

No, ongelmani on seuraavanlainen. Työnantaja sai hienon idean, että alkaisin ohjaamaan iltaisin jotain juttuja. Okei, olen siis jo väsynyt tuosta neljästä tunnista eikä palkka tuollakaan määrällä motivoi ja vihaan ohjaamista. Enhän minä maksa työnantajalle mitään, kelahan sen hoitaa. Sitten pitäis vielä tehdä lisää tunteja??? No thanks! En vielä tiedä olisko homma palkatonta vai palkallista, aionkin sitä kysyä. Mutta mitä jos se on palkatonta. En tosiaankaan halua, että mua käytetään hyväksi. En aio suostua. En sentään rakasta lapsia niin paljon, että työtä ihan ilmaiseksi alkaisin tehdä, koska en saisi siitä yhtään sen enempää kuin nytkään. Saanko jotain karenssia jos en suostu tyypin ehdotukseen?? Voiko purkaa harjoittelusopparin??

2

848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiapuaaa

      Niin ja se piti vielä sanoa, että sopimuksessa nimenomaan lukee 4 tuntia päivä, viidesti viikossa. Paikkana tuo kerho. (henkilö ei saa tehdä muun kuin tämän sopimuksen tehneen työharjoittelun järjestäjän tehtäviä SOVITUSSA SUORITUSPAIKASSA.)

      Sopimuksen ohjeissa lukee, että harjoittelija ei saa olla työnantajaan missään työsuhteessa. Siis oikeessa työsuhteessa. Eli en saisi palkkaa ylimääräisistä tunneista? Oivoi.

    • mitä on

      voit purkaa ttharjoittelun mutta saat karenssia jos sinulla ei ole pätevää syytä,niitähän lasketaan yksin jättäminen ja joitakin muita.. siis toisaalta sinähän et saa yksin mitään pitää,koska harjoittelijan pitää olla kokoajan "valvotussa" tilassa :D eli good for u. minäkin olen ollut harjoittelussa ja sen verran vittumaisia paikkoja ollut ja olen lähtenyt enkä saanut karenssia,mutta en suosittele jos sinua on kohdeltu asiallisesti=karenssi napsahtaa. ikinä ei kannattasi allekirjoittaa harjoittelua kun 1kk kerrallaan juuri sen takia jos kyllästyy eikä kiinnsota,kuukausi menee nyt vaikka se puurolta maistuiskin.

      ja jos olet suorasanainen voit toki sanoa että et aio tehdä ilmaista työtä,ja että et pidä "esiintymisestä" jne jne kaikkea mitä mieleen juolahtaa,tsemppiä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe