aloittelijan auto

mokkamies

Moi mikähän näistä (ehdottakaa muitakin tietty ) olisi paras ja kestävin harrastuksen aloittamiseen:
Himoto EMXT 149€
Himoto EMamba 4wd truggy 149€
Himoto Zmoto 149€
HL madtruck 199€
HBX Surge xt truggy 179€
ja rahaahan ois noin 250€ käytettävis mut en haluaisi enempää tuhlata jos sitten hajoaa johonki hyppyyn

E: ja kaikki nuo autot löytyy rckauppa.fi sivulta

22

2122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RC-Martti

      En kyllä osaa sanoa noista autoista mitään mutta rahalla saa yleensä rahalleen myös vastinetta, hyvää ja halpaa kun ei yleensä ole jos ei osta niitä erikseen. Sen verran tiedän että aloitin HBX:n evo-autoilla, omistin/omistan niitä 3kpl ja nyt ei ole enää yhtäkään ehjää runkoa eikä muutenkaan ehjiä varaosia/rattaita vaikka en paljoa ole ehtinyt ajaakaan. Tosin mielummin vain rakentelen autoja mutta huonolle rungolle&perusasioille ei voi mitään ellei tee itse koko autoa uudestaan, nyt on nopeasti arvioituna autojen arvo tonnin paikkeilla mutta onhan niitä jo useampiakin :)

      • mokkamies

        Tuossa hbx surge taisi olla alumiini runko? Ja tuota traxxas stampede xl 5 oon kans kattonu jos vähän säästäisi


      • RC-Martti
        mokkamies kirjoitti:

        Tuossa hbx surge taisi olla alumiini runko? Ja tuota traxxas stampede xl 5 oon kans kattonu jos vähän säästäisi

        Niinpäs onkin, ainakin omissa HBX:ssa oli suorastaan ala-arvoinen voimansiirto (muoviholkit laakereina, välykset kuinka sattuu, tuskin edes pyöri kun sai kasaan ja ajettaessa söi rattaat) mutta niissä ei ollutkaan runko pohjalevyperiaatteella. Tosin epäilen ettei laatu kauas poikkea. Omista autoista Kyoshon TF-5 on tukeva, ei välyksiä jne mutta varaosat on kiven alla ja muutenkin auto on täysin ratamalli, Xray vaikuttaa todella laadukkaalta merkiltä, samoin Traxxasin autoista on kuullut paljon hyvää, Tamiyan DF03-ra:n erehdyin ostamaan uutena ensimmäiseksi "kunnon" autoksi mutta pa*kahan se oli. Muut autot olen ostanut käytettynä/rullaavana huutonetistä, saa usein edullisesti. Lisäksi on vielä Team Losin XXX4-crossi mutta siihen en ole vielä ehtinyt perehtyä kun on muutama muukin purettu auto/projekti työn alla :)

        Ilmeisesti haet piha-ajeluun sähköautoa? Traxxas saattaa olla melko järkevä vaihtoehto :) Ainakin tuon Tamiyan maavara oli melko olematon pihalla ajeluun, jumittuu kivien ja mättäiden päälle. Tosin iskarien vaihdolla, vetarien keskittämisellä (että pysyvät paikallaan) ja sivuleikkureilla maavaraa sai lisättyä melko paljon, lisäksi siinä oli melko järkyttävä auraus takapyöris kuten lähes kaikissa autoissa on mutta sekin korjaantui vaihtamalla HBX:n tukivarret taakse. Jos hyppyyttää meinaa niin crossi tai monsteri on hyvä vaihtoehto, riippuu mitä autoltaan haluaa.


    • Hiilikuitu kestää

      ..on kisakäyttöön tarkoitettu auto. Näin ihan siksi, että ne kestävät törmäilyä eikä ajoharjoittelu pääty heti ensimmäiseen mälliin.

      Moottoriksi ei kannata valita sitä tehokkainta harjatonta ja Lipo-akkua, sillä näillä auto menee pitkin seiniä.

      • mokkamies

        Noniin olen päätybyt näihin kahteen autoon: Traxxas stampede xl-5 ja Traxxas rustler xl-5 eli kumpi onn kestävämpi (molemmat tais olla vedenkestävii) eli takapiha hyppelyyn tulee auto?


      • mokkamies
        mokkamies kirjoitti:

        Noniin olen päätybyt näihin kahteen autoon: Traxxas stampede xl-5 ja Traxxas rustler xl-5 eli kumpi onn kestävämpi (molemmat tais olla vedenkestävii) eli takapiha hyppelyyn tulee auto?

        No vastausta en saanut mutta tilasin kuitenkin Traxxas Stampede xl-5 ja traxxas (naaras) - tamiya (koiras) adapterin että vanhat akut toimisi. Joten pitääkö tuolle autolle tehdä jotain ennenkö meen sillä hyppimään?


    • himoton-omistaja

      himoto emxt on paras

    • mini autoilija

      Itse hankin Kyoshon Mini Infernon se ei tosiaankaan ole mikään kisa auto, mutta sopii tohon budjettiin mainiosti ja ite olen ainakin tykännyt ajella sillä.
      http://www.rc.subwi.net/

    • ademään

      mulla on kyllä kyoshon mini inferno joka on ihan holy. se on iha "€&/#&%&€// nopee ja hyvä. nyt se on kyllä korjaamolla ja ne äijät siellä korjamolla hakee uuta osaa jostain huittinnevadasta.

    • eaknfaneiag

      eikö ne rc autot korjata itse????

    • ademään

      kandee ostaa traxxasin auto ite suosittelen niitä

    • PERAJEEEEEEEEEEE

      HL ON TEHTY KIINASSA. ÄLÄ EES HARKITSE SITÄ JOS LAATUA ETIT. KAI YMMÄRRÄT HENG LONG

    • einari 9767

      mistä löytys hbx surgr truggyyn radiovastaanotin

    • jk

      kyllähän tuo stampede on koristeeksi hieno mutta ajossa ei kestä(ainakaan mulla)

    • DF-03Ra
    • antton kattelus

      Ajattelin ostaa traxxas stampede xl5 oon iha eka kertaa ajamas rc autol kannattaako

    • uskomua

      Säästä jonkun verran lisää ja osta laatua esim. Traxxas, hpi tai muita laatumerkkejä niin se tulee pitkällä tähtäimellä kyllä halvemmaksi.

      • ps.

        PS. Kyosho on myös Iha jees mutta siinä on vähän kalliimmat varaosat.


    • ..........

      Nää vastaukset on hauskoja :DDDD

      Himoto ei ole paras, mutta jos laitat siihen titaani osia jne modauksia ,harjattomat sähköt,lipo akut,voima servot.. Niin siitä tulee loistava.

    • olppi

      laittakee sivuja josta saa himoto 1/18 varaosia ite tiiän www,rckauppa.fi
      tilasin jousen sieltä mutta kun sitä ei ollu varastossa niin kestää 1-2 kk
      ennen kuin tulee lisää joten laittakee niitä sivuja, pitää olla euroopsssa!!
      KIIRE!!!!!

    • 12v rc poika

      No kannattaisi katsoa mihin saa eniten vara- ja viritys osia myös olisi hyvä että autoa saa viritetty kunnon nopeuteen mutta nitro käyttöstä en ikinä suosittele. Mulla oli nitro auto ja on vielekin auto sen malli on inferno neo St-RR oli aluks nitro mutta meni hermot sen kaa joten tilasin kiinasta sähkö osat kulkee nyt 94 kmh. Mikä on 12 v pojan hyvä en suosittele kanssa ekaks autoks 1/18 koko luokkaa ko viritin sellasen harjattomaks niin se on niin ärhäkkä että ajettavuus on vaikeeta se kumminkin tekee päkkärin.

    • sakke1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5594
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2413
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2332
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1069
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1054
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      781
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    Aihe