Terveisiä Turkin lämmöstä :)
Jaan nyt kokemuksen, joka ei ole yhtä miellyttävä kuin Alanyan sää ja kauneus.
Olimme lapsiperheenä hotellissa nimeltä Blue Wave Suite hotel. Hotellin henkilökunnan käsittämätön välinpitämättömyys muista kuin venäläisistä asiakkaistaan oli jotain uskomatonta.
Huoneemme oli peruskuntoinen, miinuksena reikä kylpyhuoneen sisäpuolella ovessa ja "hieman" liikkuvat hanat ja seinälle ampuva suihku. Ilmastointi toimi, safety box oli huoneessa. Siivoojat olivat ystävällisiä ja tekivät hyvää työtä. Siinä ne positiiviset asiat olikin.
Hotellin henkilökunnan ainoa intressi oli saada venäläiset viihtymään, joita hotellissa noin 80-90 % asukkaista. Venäläiset eivät omanneet alkeellisintakaan käyttäytymistapaa vaan kiilailivat, etuilivat ja jättivät jalkoihinsa lapsista vaariin saakka kaiken. Venäläisille tarjoiltiin ruoat ja juomat pöytään, aina oli tarjoilija pöytää pyyhkimässä, harjailemassa. Jos menit myöhemmin ruokailuihin, et todennäköisesti enää löytänyt puhtaita aterimia, lautasia ei puhtaita ollut koko aina. Rasva pinnassa, pyyhkäisemällä pestyt. Juomat automaateista loppu päivittäin, eräänä iltana vesi ja mehu loppuivat klo 20. Vielä klo 22 ei ollut täytetty, mukeja ei myöskään puhtaita tuotu. Ongelman sitten muodosti se, että lapsille ei saanut virallisen säädöksen mukaan tuoda hotellin ulkopuolelta ruokaa tai juomaa. Respa myönsikin "nesteiden" loppumisen oppaille, jotka koittivat asiaa saada oikaistua, turhaan. Lopulta salakuljettaminen oli suosittua kun juomaa piti kuitenkin olla. Allasbaari oli käytännössä venäläisten käytössä. Jonotusaika jopa 20 min. Välillä henkilökunta kävi tarjoilemassa venäläisiä asiakkaita ja poistuivat sitten heidän mukanaan huomioimatta meitä. Jos asiasta sitten tiedusteli, ei kielitaitoa ollutkaan puhua englantia.
Uima-altaan aurinkotuolit "vallattiin" pyyhkein ja tavaroin aamusta saakka. Seurasimme mielenkiinnolla erästäkin "valtausta", 3 vrk pyyhe samalla paikalla, ehkä kerran päivässä joku kävi siinä istumassa. Omat tavaramme nostettiin pois nuorten venäläisnaisten toimesta ja kun asiaa selviteltiin, aurinkotuoleja ei saa varata/jos poistut lasten kanssa sitten vaikka wc:hen niin tavarasi saa siirtää pois. Tosin venäläisten tavaroihin/ pyyhkeisiin ei saanut koskea. Hotellin johtajan kommentti kolmantena päivänä oli, että jos emme saa palvelua, se johtunee siitä ettemme osaa englantia. Tämä väite tosin ontuva, koska itse kouluenglantia joutunut opiskelemaan 16 vuotta, joten ehkä sillä osaan kohteliaasti pyytää vaikkapa Pepsi-lasillisen. Itse johtaja ei englantia siinäkään keskustelutilaisuudessa puhunut vaan opas käänsi asiat turkin kielestä englanniksi.
Ruokasalaatit samat koko viikon. Pääruoka vaihteli, samoin keitot. Osa ruoasta syötävää, tosin normaalin hotelliruoan tapaan aika persoonatonta. Kolmena päivänä jäi pääruoka syömättä. Ensimmäisen kerran oli poltettua makrillia, toisen kerran poltettua porsaan pihviä("jalkaa") ja kolmantena päivänä polttetua kokonaista kalaa. Lisäksi porsaan liha munakoisoon käärittynä sen verran "herkullisen" näköistä, että kaupan ovi kävi taas. Lisään tähän kuvan "parhaasta palasta" eli siitä poltetusta porsaasta. Tällä ruoalla piti lasten pärjätä päivällisestä aamiaiseen.
tarina jatkuu...
Detur- Blue Wave-
40
2610
Vastaukset
- Ei enää ikinä
Tippikäytäntö hotellissa oli jotain, mitä en ymmärrä. Tippi tuli antaa etukäteen ja myös palveluista, joita olisi kuulunut olla. Aluksi toiselle lapsellemme ei ollut tilavaatteita. Tilavaatteet tuonut hotellipoika jäi käsi ojossa huoneeseen kunnes sai tipin. Lopulta lopetimme tippien antamisen hotellipojille viimeisinä päivinä ja asioimme pääasiassa kaupoissa. Joissa kyllä englannin kielitaitomme oli riittävä :)
All-inclusive ohjemassa luvattua aerobicia ym. ohjelmaa ei ollut. Lapsille oli tarjolla joka ilta samalla kaavalla toteutettava mini-disco klo 20-21 ja aikuisille show time klo 22. Muu ohjelma, jota muka piti olla, jäi toteuttamatta.
Lomamme pelasti uskomattoman mukavat suomalaispariskunnat sekä ihanat muut hotellin asukkaat, joiden avulla saimme enemmän asioita hoidettua kuin Deturin oppaiden. Kolmelle eri oppaalle asiasta mainitsimme, alkuun vaadimme myös hotellin vaihtoa. Lopulta kolmantena päivänä Deturin oppaasta ei enää ollut apua. Hänen kantansa perustui siihen, että tiesimmekö venäläisten suosivan hotellia, osaammeko englantia ja että sehän on yleisessä tiedossa, että venäläiset saavat rahalla parempaa palvelua. Ehkä näin jos kyseessä olisi ostettavat palvelut, mutta esimerkiksi veden saamiseksi en näe mitään tarvetta enää ylimääräistä maksaa jos se kuuluu jo maksettuun matkaan. Valitettavasti Deturin innottomuus nähdä tilannetta lasten kanssa matkustavien silmin saa minut seuraavan kerran valitsemaan toisen matkan järjestäjän. Olen tänään myös ollut yhteydessä Suomen Deturin toimistoon, jossa ystävällinen naisihminen totesi asioiden varmastikin olevan niin kuin kerroin, koska niinhän venäläiset kaikkialla toimivat. Ei paljon lohduta. Meitä ohjattiin monen oppaan taholta kirjaamaan palautelomakkeeseen kaikki ylös. Ainoa ongelma oli se, että paluumatkalla ollut opas ei kyseisiä lomakkeita linja-autossamme jakanut.
Miettikää vielä jos kyseistä hotellia olette harkitsemassa. Emme me luksusta etsi, mutta edes sitä kohtuullista palvelua tai tasoa ei kyseisessä hotellissa ollut.- ++00++
Tämä mitä kirjoitit hotellista tänne ja heidän palvelustaan ja tipeistä. Kirjoita sama paperille ja lähetä Deturille Helsinkiin. Se ei auta enää tämän vuoden matkoihin mutta kirjoituksesti saa aikaiseksi sen että raportti menee Terhi Alanyalle Deturin Alanyan toimistoon ja matkatoimiston laadunvalvojapäällikölle, joka on myös suomalainen (vastaa koko laadunvalvonnasta). Hotelli menettää sopimuksen ensi vuodeksi siinä tapauksessa ettei korjausta tule. Hotellit pelkäävät Deturia, koska he tuovat niin paljon turisteja Alanyaan.
Ystäväni teki valituksen hotelli Capriksesta muutamia vuosia sitten. Seuraus oli, että Finnmatkat jättivät koko hotellin pois valikoimistaan ja hotelli oli tyhjänä koko sesongin.Koska kaikki kulut juoksevat kuitenkin se on iso pelotus hotellille. Erittäin suuri osa hotelleista on vuokrapohjalla eli joutuvat maksamaan koko sesongin vuokran kiinteistön omistajalle kerralla. Jos asiakaskanta häviää, niin ei ole myöskään tuloja, joilla maksaa kulut.
Itse jouduin puuttumaan samanlaiseen toimintaan hotelli Buyukissa ja Azakissa. Ystäväni oli eri ajanjaksoina
näissä hotelleissa eikä mikään palvelu pelannut.Jouduin useampaan kertaan puuttumaan asioiden kulkuun ennenkuin homma pelasi. Samanlaisia ongelmia pitkälti, mitä sinä kerroit. Ruokaa ei saanut. Juomaa ei ollut, ilmastointi ei pelannut, sähkövalot pimeät. Hotelleissa ei taidettu kuin saksaa ja turkkia.Siinä oli vain suomenkieltä taitava henkilö aikalailla yksin. - sinullekin
venäläiset eivät käyttäydy samalla tavalla kaikkialla.
Esimerkiksi Jericoacoarassa, Los Angelesissa ja Ranskan Rivieralla he käyttäytyvät erittäin hyvin.
Bulgaria, Egypti ja Turkki ovat vain venäjän pohjasakalle tarpeekis edullisia paikkoja... - Ei enää ikinä
++00++ kirjoitti:
Tämä mitä kirjoitit hotellista tänne ja heidän palvelustaan ja tipeistä. Kirjoita sama paperille ja lähetä Deturille Helsinkiin. Se ei auta enää tämän vuoden matkoihin mutta kirjoituksesti saa aikaiseksi sen että raportti menee Terhi Alanyalle Deturin Alanyan toimistoon ja matkatoimiston laadunvalvojapäällikölle, joka on myös suomalainen (vastaa koko laadunvalvonnasta). Hotelli menettää sopimuksen ensi vuodeksi siinä tapauksessa ettei korjausta tule. Hotellit pelkäävät Deturia, koska he tuovat niin paljon turisteja Alanyaan.
Ystäväni teki valituksen hotelli Capriksesta muutamia vuosia sitten. Seuraus oli, että Finnmatkat jättivät koko hotellin pois valikoimistaan ja hotelli oli tyhjänä koko sesongin.Koska kaikki kulut juoksevat kuitenkin se on iso pelotus hotellille. Erittäin suuri osa hotelleista on vuokrapohjalla eli joutuvat maksamaan koko sesongin vuokran kiinteistön omistajalle kerralla. Jos asiakaskanta häviää, niin ei ole myöskään tuloja, joilla maksaa kulut.
Itse jouduin puuttumaan samanlaiseen toimintaan hotelli Buyukissa ja Azakissa. Ystäväni oli eri ajanjaksoina
näissä hotelleissa eikä mikään palvelu pelannut.Jouduin useampaan kertaan puuttumaan asioiden kulkuun ennenkuin homma pelasi. Samanlaisia ongelmia pitkälti, mitä sinä kerroit. Ruokaa ei saanut. Juomaa ei ollut, ilmastointi ei pelannut, sähkövalot pimeät. Hotelleissa ei taidettu kuin saksaa ja turkkia.Siinä oli vain suomenkieltä taitava henkilö aikalailla yksin.kirjallisena sekä puhelimitse. Käsittelyssä menee kuulema 2 kk, ja vastaus puhelimitse oli sama. Tiedämme, että venäläisten käyttäytyminen on juuri tämän kaltaista. Ei pahoittelua, ei muuta. Deturilta ei lapsiperheenä saa minkäänlaista ymmärrystä.
- ap
sinullekin kirjoitti:
venäläiset eivät käyttäydy samalla tavalla kaikkialla.
Esimerkiksi Jericoacoarassa, Los Angelesissa ja Ranskan Rivieralla he käyttäytyvät erittäin hyvin.
Bulgaria, Egypti ja Turkki ovat vain venäjän pohjasakalle tarpeekis edullisia paikkoja...Tällä hetkellä minua ei lämmitä minkäänlainen ajatus venäläisistä. Valitettavasti se ei riitä, että kolmessa kohteessa osaavat käyttäytyä. Lisäksi hotellilla on vastuu asiakkaistaan, myös käytöshäiriöihin puuttumisesta.
- Vaatimattomat
ap kirjoitti:
Tällä hetkellä minua ei lämmitä minkäänlainen ajatus venäläisistä. Valitettavasti se ei riitä, että kolmessa kohteessa osaavat käyttäytyä. Lisäksi hotellilla on vastuu asiakkaistaan, myös käytöshäiriöihin puuttumisesta.
Totta, tietysti Hotelilla pitäisi olla vastuu asiakkaitten mukavuudesta, MUTTA eikös Matkanjärjestäjällä
ole sama vastuu, taitaa Alanya ssa monet hotellit olla venäläisten omistuksessa, joten Detur , voisi
esitteessään kertoa, ketä suurin osa asiakkaista on, jolloin suomalaiset ymmärtäisivät karttaa ko.
hotellia. Tehkää , hyvät ihmiset valituksia , tuollainen kohtelu on törkeää. Yleensä me hiljaa
vaietaan, mutta se ei ole oikea asenne. - daadaadaadadaada..
Olen pahoillani puolestanne, että olette moista joutunut kokemaan!
Toivottavasti asia käsitellään vakavasti eikä vain olankohautuksella, kuten yleensä on tapana.
Jotain tästäkin opin; seuraavaksi kysyn varmasti, mikä on venäläisten asiakkaiden osuus hotelliasukeista.
Yksikin on liikaa, nähty on monesti millaisia röyhkeitä sikoja ovat.
Mieluummin huutavia lapsia, sellupepputätejä ja persvako-vilkkuvia-tennissukka-suomalaisia!
Btw, turkkilaisilta kuultua: Venäläinen nainen tulee Alanyaan kahden dollarin kanssa ja lähtee kahden tuhannen... - ansiosi mukaan
mitä luulit että saat kun kohteena on turkki ja toimistona Detur.Sait juuri mitä pitikin jos kerran tuollaiseen maahan menet ja alennut deturin asiakkaaksi. Sait mitä ansaitsitkin.......
Vaatimattomat kirjoitti:
Totta, tietysti Hotelilla pitäisi olla vastuu asiakkaitten mukavuudesta, MUTTA eikös Matkanjärjestäjällä
ole sama vastuu, taitaa Alanya ssa monet hotellit olla venäläisten omistuksessa, joten Detur , voisi
esitteessään kertoa, ketä suurin osa asiakkaista on, jolloin suomalaiset ymmärtäisivät karttaa ko.
hotellia. Tehkää , hyvät ihmiset valituksia , tuollainen kohtelu on törkeää. Yleensä me hiljaa
vaietaan, mutta se ei ole oikea asenne.Kyllä maksetulle matkalle pitää saada vastinetta ja palvelua, eikä hyväksyä tosiaankaan hotellin henkilökunnan ns. syrjintää, kun palvelevat vain venäläisiä. Itse olen matkustanut pari kertaa Nazarilla ja vaikka onkin ns. halpistoimisto, olen kyllä ollut molemmilla kerroilla ihan tyytyväinen, AI-matka suht ok hintaan. En ole ollut mitään luksusta vailla, kunhan sänky, missä nukkua yöt ja valmiiksi maksettu ruoka ja juoma silloin, kun satun hotellilla olemaan. Meillä ei ole kummallakaan kerralla ollut venäläisistä mitään ongelmia, niitä ei ole tainnut olla näissä kahdessa hotellissa meidän kanssa yhtäaikaa, onneksi...
- Näin tällä kertaa
Aivain kuin olisin ollut teidän kanssa samalla lomalla, tultiin just eilen samasta Hotellista ja meillä oli varmasti samat venäläisetturistit vielä paikalla, se oli jotain aivan uskomatonta, esim. yhdeltä 5 vuotiaalta tytöltä vietiin aterimet käsistä kun oli puhtaat loppunut. Ja tuosta iltaohjelmasta ei ollut mitään iloa jos ei osannut venäjää tai turkkia, se oli jatkuvaa Venäläisten juhlaa, tuli sellainen olo että meidän viihtyminen hotellissa ei ollut tärkeää.
Turkki oli ihana kokemus muuten, mutta täytyy kyllä sanoa että en suosittele kyseistä hotellia kenellekkään. Ainut plus oli siivoojat. - pohjasakan reissut
sinullekin kirjoitti:
venäläiset eivät käyttäydy samalla tavalla kaikkialla.
Esimerkiksi Jericoacoarassa, Los Angelesissa ja Ranskan Rivieralla he käyttäytyvät erittäin hyvin.
Bulgaria, Egypti ja Turkki ovat vain venäjän pohjasakalle tarpeekis edullisia paikkoja...turkkihan on pohjasakan matkakohde
- et sillee
pohjasakan reissut kirjoitti:
turkkihan on pohjasakan matkakohde
Olet totisesti itse sitä.Voi raukkaa,hanki itsellesi elämä tai hyvä lääkäri ajoissa.
- matkailijattaret
Ei enää ikinä kirjoitti:
kirjallisena sekä puhelimitse. Käsittelyssä menee kuulema 2 kk, ja vastaus puhelimitse oli sama. Tiedämme, että venäläisten käyttäytyminen on juuri tämän kaltaista. Ei pahoittelua, ei muuta. Deturilta ei lapsiperheenä saa minkäänlaista ymmärrystä.
TOTTA!!!
Detur on matkanjärjestäjänä yksi huonoimmista ellei huonoin ja heidän Hotelleissaan on juuri paljon Venäläisiä,heillä on käsittämättömän omituinen tapa saada parempaa palvelua?
Viime syksynä olimme Tunisiassa ja ei siellä oikein muita ollutkaan rannat ja kadut tulvillaan kuin Venäläisiä,sääli,sillä en pidä heidän tyylistään ja tavastaan ja kaikkein vähiten Deturin "nöyristelemisestä" heitä kohtaan,muut asiakkaat ovat sivuseikka........onneksi on muita matkanjärjestäjiä!!! - tensuroi
matkailijattaret kirjoitti:
TOTTA!!!
Detur on matkanjärjestäjänä yksi huonoimmista ellei huonoin ja heidän Hotelleissaan on juuri paljon Venäläisiä,heillä on käsittämättömän omituinen tapa saada parempaa palvelua?
Viime syksynä olimme Tunisiassa ja ei siellä oikein muita ollutkaan rannat ja kadut tulvillaan kuin Venäläisiä,sääli,sillä en pidä heidän tyylistään ja tavastaan ja kaikkein vähiten Deturin "nöyristelemisestä" heitä kohtaan,muut asiakkaat ovat sivuseikka........onneksi on muita matkanjärjestäjiä!!!Aloittaja hosuu nonessa. Kaikki yhtä tyhmää. Tarkoitushakuista lässytystä
Muita matkanjärjestäjiä on. Mitä vaikuttaa "tulviviin Venäläisiin.
- sannakatja
hotelli on ainakin vain pohjoismaalaisille. Ja tykkäävät enemmän suomalaisista kuin ruotsalaisista :)
- koska
suomalaiset naiset ovat jo 80-luvulta olleet helpompia panoja kuin ruotsalaiset.
suomalaisista saa vähiten pisteitä - yhden! - että näin
koska kirjoitti:
suomalaiset naiset ovat jo 80-luvulta olleet helpompia panoja kuin ruotsalaiset.
suomalaisista saa vähiten pisteitä - yhden!ja lomailivatpa venäläiset missä tahansa ni kuuluuvat törkeinpään sakkiin siitä ei pääse yli eikä ympäri! omalle kohdalle on sattunut näitä törkimyksiä olen antanut samalla mitalla takaisin voima sanoja käyttäen ja johan tepsii!!! ja r...ät eivät meidän silmille hypi loman/muulloinkaan aikana!!!
- Tälläistä kokemusta
että näin kirjoitti:
ja lomailivatpa venäläiset missä tahansa ni kuuluuvat törkeinpään sakkiin siitä ei pääse yli eikä ympäri! omalle kohdalle on sattunut näitä törkimyksiä olen antanut samalla mitalla takaisin voima sanoja käyttäen ja johan tepsii!!! ja r...ät eivät meidän silmille hypi loman/muulloinkaan aikana!!!
On todella hyvä, että kerrotaan hotellleista ja niiden toiminnasta. Tästä on apua hotellivalinnassa. Minulla on huono kokemus all. inc. hotellista, siis ei tästä hotellista, mutta asian vierestä. 3 tähden sellaisesta. Aika nöyryyttävä olo siinä systeemissä. Voisi olla toisin, jos joka kerta tippailisi tolkuttomasti.
En tiedä, josko parempi sitten 5 tähden kohdalla. Tarjoilijat on nyrpeitä ja palveluinnottomia, kun menee hakemaan ruokaa ja juomaa. Tarjoilu on kuin pakkopullaa. Välillä tuntui, kuin olisivat vihaisia. Jos juoma/ruoka loppuu, so what, huomenna lisää...Ei tervehdyksiä ym. Eli ilmeisesti "money talks". Ensimmäistä kertaa olin all. inc. lomalla näin Turkkilaisen ystävällisyyden läpi. Toistakymmentä reissua sentään takana ja vieläkin varasin ensi kesälle sinne..mutta huoneistohotelliin ilman aterioita. Mukavampi muutenkin valita, mitä haluaa syödä ja milloin, kun noissa tahtoo se repertuaari vaihtua aika hitaasti ja lopulta kaikki maistuu lähes samalta. Tämän kokemuksen pohjalta ainakin. (Ark), muuten viihtyisä hotelli).
En kyllä enää jatkossa edes harkitse tuota vaihtoehtoa. On siinä tietenkin se hyvä puoli, että ei tarvitse olla kukkaroa avaamassa koko ajan, mutta mieluummin vaikka syön ja juon vähemmän ja teen senkin nätisti laseista tarjoiltuna ystävällisellä palvelulla höystettynä.
Se oli kyllä alentavaa, kun pikaisesti huuhtaistuista, kuluneita muovitörpöistä tarjottiin rakia. Tämä tapahtui illalla hotellin baarissa, sen vielä ymmärtää, että päivällä altaalla olutta, mutta ..En yleensä sylje lasiin, mutta silloin tein niin. Sanoivat, että lasit on loppu ja ne oli usein loppu.
Tuli kyllä sellainen fiilis, että ollaan vähän kuin "kuokkimassa". Toki hotellin henkilökunnassa oli mukavia poikkeuksiakin, mutta tämä fiilis jäi päällimmäiseksi. - uudelleen 2011
Tälläistä kokemusta kirjoitti:
On todella hyvä, että kerrotaan hotellleista ja niiden toiminnasta. Tästä on apua hotellivalinnassa. Minulla on huono kokemus all. inc. hotellista, siis ei tästä hotellista, mutta asian vierestä. 3 tähden sellaisesta. Aika nöyryyttävä olo siinä systeemissä. Voisi olla toisin, jos joka kerta tippailisi tolkuttomasti.
En tiedä, josko parempi sitten 5 tähden kohdalla. Tarjoilijat on nyrpeitä ja palveluinnottomia, kun menee hakemaan ruokaa ja juomaa. Tarjoilu on kuin pakkopullaa. Välillä tuntui, kuin olisivat vihaisia. Jos juoma/ruoka loppuu, so what, huomenna lisää...Ei tervehdyksiä ym. Eli ilmeisesti "money talks". Ensimmäistä kertaa olin all. inc. lomalla näin Turkkilaisen ystävällisyyden läpi. Toistakymmentä reissua sentään takana ja vieläkin varasin ensi kesälle sinne..mutta huoneistohotelliin ilman aterioita. Mukavampi muutenkin valita, mitä haluaa syödä ja milloin, kun noissa tahtoo se repertuaari vaihtua aika hitaasti ja lopulta kaikki maistuu lähes samalta. Tämän kokemuksen pohjalta ainakin. (Ark), muuten viihtyisä hotelli).
En kyllä enää jatkossa edes harkitse tuota vaihtoehtoa. On siinä tietenkin se hyvä puoli, että ei tarvitse olla kukkaroa avaamassa koko ajan, mutta mieluummin vaikka syön ja juon vähemmän ja teen senkin nätisti laseista tarjoiltuna ystävällisellä palvelulla höystettynä.
Se oli kyllä alentavaa, kun pikaisesti huuhtaistuista, kuluneita muovitörpöistä tarjottiin rakia. Tämä tapahtui illalla hotellin baarissa, sen vielä ymmärtää, että päivällä altaalla olutta, mutta ..En yleensä sylje lasiin, mutta silloin tein niin. Sanoivat, että lasit on loppu ja ne oli usein loppu.
Tuli kyllä sellainen fiilis, että ollaan vähän kuin "kuokkimassa". Toki hotellin henkilökunnassa oli mukavia poikkeuksiakin, mutta tämä fiilis jäi päällimmäiseksi.Ilman muuta hotellin tähtimäärä vaikutta tasoon. Kokeilkaapa vaihteeksi oikein loistavaa AI-hotellia, esimerkiksi Barut Lara Resort Spa&Suites Antalyassa. Nautimme siellä kaksi ihanaa heinäkuun viikkoa ja menemme ehdottomasi uudelleen ensi kesänä.
- Nääin on
koska kirjoitti:
suomalaiset naiset ovat jo 80-luvulta olleet helpompia panoja kuin ruotsalaiset.
suomalaisista saa vähiten pisteitä - yhden!Jo 70- luvulla näin oli. Älä sitä sure kuitenkaan. Sinä olet jonon hännillä joka tapauksessa.
- FH
Detur sitten vastasi vihdoin ja viimein palautteeseemme. Olimme Turkissa ollessamme majoittuneet keskitasoa PAREMPAAN hotelliin ja siis valituksemme on aiheeton. Mieliharmistamme ja valituksen pitkästä käsittelyajasta johtuen Detur antaa kuitenkin 150 euron matkalahjakortin, joka olisi käytettävä 6kk sisällä varattavaan matkaan.
Emme tule moista enää käyttämään ja emme tule myöskään millään tavalla "edistämään" Deturin tai ko. hotellin käyttöä vaan kehoitamme kyllä ihmisiä miettimään kaksi kertaa mihin rahansa laittaa. Vaikka Deturilla onkin varmasti hyviäkin hotelleita, heidän ilmiselvä välinpitämättömyys matkailijoita kohtaan saa miettimään miksi kannattaa ko. toimintaa. - Turkey
Samat on kokemukset Deturista. Olimme loka-marraskuussa ko. matkatoimiston *** -hotellissa ja ihan "listahinnalla", ei siis mikään äkkilähtömatka. Hotelli oli aivan rannalla niin kuin pitikin, mutta siinäpä sitten olikin kaikki hyvät puolet.
Reklamaatio ko. hotelllista oli tehty marraskuussa ja vastaus tuli pari viikkoa sitten. Kaikesta harmista ja osin pilalle menneestä lomasta hyvitystä 160,- €, ei kuitenkaan matkalahjakorttina, sillä se olisi kyllä jäänyt käyttämättä.
Vastaus reklamaatioomme tuli aikaisemmin, kuin tämän viestin aloittajalta ja syynä oli varmastikin se, että pariinkiin kertaan hätyyttelimme puhelimitse vastausta reklamaatioomme. Palvelu niin asiakaspalvelussa kuin esimies- tasolla aivan ala-arvoista. Tuo mainitsemasi VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS tässä meidänkin tapauksessamme tuli kyllä TOSI vahvasti esille.
Reklamaatiossani olisin toki voinut mainita myös (hotellin lisäksi) risan bussin, epäpätevät matkaoppaat, lentoasemalla pitkän odottelun keskellä yötä pienen lapsen kanssa ja kotiinlähdön kommellukset bussissa istuen, Royal Palmin hotellin edessä, odotellen, että opas saa kotiinpalaavien lukumäärän täsmäämään. Aivan käsittämätöntä touhua.
Mutta, onneksi DETUR ei ole ainoa vaihtoehto...... - fh
Hätyyttelin minäkin, sekä puhelimitse että kirjeitse. Vastaus oli pitkin odotteluaikaa se, että kesken vastauskäsittelyn ei voida antaa tietoja, ei myöskään käsittelyajasta. Sitten viimeisin vastaus tammikuussa oli, että vastaus annetaan helmikuussa. Tulikin sitten 26.2. :)
Rahallista korvausta olisi pitänyt tajuta vaatia. Nimittäin, viime perjantaina erehdyimme ja menimme sitten matkatoimistoon varaamaan Deturin matkan ajatuksella "kerran vielä pojat". No, kerkesimme 3 km matkan kotiin kun matkatoimiston nainen soitti, kertoi, että meidän matkavaraus on nyt peruttu ja voimme hakea matkalahjakorttimme takaisin. Detur ei hyväksy matkatoimistossa tehtyjä varauksia jos on käytössä reklamaatiosta saatu lahjakortti vaan varaukset pitää tehdä henk.koht. Deturilta.
Ei muuta mutta eikös sitä asiakkailta kysytä, että pidetäänkö matka voimassa vai perutaanko? Meiltähän ei kukaan kysynyt. Onni onnettomuudessa, lahjakortti on roskissa ja matka varattu tällä kertaa Eurooppaan ihan joltain muulta matkanjärjestäjältä.
Deturin antama palvelu on syvältä. Siellä ihmiset ylimielisiä, asiakasta halveksuvia. En yhtään enää ihmettele Matkaopas- sarjan tuomaa mielikuvaa, se lienee täysin oikea.- valivalivali
Oletteko te valittajat ajatelleet sitä, että jos teidän olisi kuitenkin parempi jäädä kotiin? Jos esim. yöksi sattuu lento, se on tiedossa, kun matkaa varaa, niin aina on mahdollista, että lento on myöhässä ja joutuu odottamaan.
Pitäisi muistaa sekin,että maassa maan tavalla. Kyllä olen ollut Aurinkomatkojenkin matkalla ja matkaseuralaisemme valitti oppaalle, kun hotellihuoneen tulppa lavuaarissa ei pitänyt vettä! Ja kyllä, lento myöhästyi kaksi tuntia kun Finnairin koneeseen tuli vika ja palattiin lennolta takaisin. Ei saatu mitään korvauksia, mutta ei vaadittukaan.
Ja kyllä, nyt olen menossa Deturin matkalle. Toivottavasti hotelliimme ei tule sellaisia ihmisiä, jotka valittavat mm siitä, että huoneessa ei ole roskista. Hassuinta on se, että aika useaan nämä valittavat ovat niitä, että he ovat luulleet tilaavansa jotakin muuta, mutta kun esitteestä katsotaan, niin ihan sellainen huone juuri on, kuin esite lupaa.
Aina voi jokin mennä vikaan ja on aiheellistakin valittaakin, mutta useaan on näitä pilkunvääntäjiä, joille ei kelpaa mikään.
Mutta todellakin, voin sanoa, että kyllä niitä mokia ja myöhästelyjä sattuu muillakin lentoyhtiöillä ja matkoilla. Minulla on kokemusta ainoastaan Aurinkomatkoista, Deturin mokat voin sitten kertoa matkan jälkeen. Nyt kun olen kuunnellut tuttujen matkusteluja, niin aika useaan kyllä kritiikki kohdistuu Finnairiin.
Mutta niinkuin sanoin, maassa maan tavalla, eikä anneta pikkujuttujen pilata lomaa ja lähestulkoon aina kaikki asiat saadaan sovittua. Ei ne valittavat asiakkaatkaan aina ole niitä kaikista helpoimpia. Pitäisi aina katsoa myös muuhunkin kuin omaan napaan. - maassa maan tavalla.
valivalivali kirjoitti:
Oletteko te valittajat ajatelleet sitä, että jos teidän olisi kuitenkin parempi jäädä kotiin? Jos esim. yöksi sattuu lento, se on tiedossa, kun matkaa varaa, niin aina on mahdollista, että lento on myöhässä ja joutuu odottamaan.
Pitäisi muistaa sekin,että maassa maan tavalla. Kyllä olen ollut Aurinkomatkojenkin matkalla ja matkaseuralaisemme valitti oppaalle, kun hotellihuoneen tulppa lavuaarissa ei pitänyt vettä! Ja kyllä, lento myöhästyi kaksi tuntia kun Finnairin koneeseen tuli vika ja palattiin lennolta takaisin. Ei saatu mitään korvauksia, mutta ei vaadittukaan.
Ja kyllä, nyt olen menossa Deturin matkalle. Toivottavasti hotelliimme ei tule sellaisia ihmisiä, jotka valittavat mm siitä, että huoneessa ei ole roskista. Hassuinta on se, että aika useaan nämä valittavat ovat niitä, että he ovat luulleet tilaavansa jotakin muuta, mutta kun esitteestä katsotaan, niin ihan sellainen huone juuri on, kuin esite lupaa.
Aina voi jokin mennä vikaan ja on aiheellistakin valittaakin, mutta useaan on näitä pilkunvääntäjiä, joille ei kelpaa mikään.
Mutta todellakin, voin sanoa, että kyllä niitä mokia ja myöhästelyjä sattuu muillakin lentoyhtiöillä ja matkoilla. Minulla on kokemusta ainoastaan Aurinkomatkoista, Deturin mokat voin sitten kertoa matkan jälkeen. Nyt kun olen kuunnellut tuttujen matkusteluja, niin aika useaan kyllä kritiikki kohdistuu Finnairiin.
Mutta niinkuin sanoin, maassa maan tavalla, eikä anneta pikkujuttujen pilata lomaa ja lähestulkoon aina kaikki asiat saadaan sovittua. Ei ne valittavat asiakkaatkaan aina ole niitä kaikista helpoimpia. Pitäisi aina katsoa myös muuhunkin kuin omaan napaan.Hyvä kirjoitus. En itsekkään tykkää venäläisistä turisteista, mutta olen yleensä pyrkinyt valitsemaan hotellin jossa heitä ei juuri ole. Valittajia riittää aina, roskakorista tai huonosta palvelusta. Milloin mistäkin!
En ole koskaan antanut tippiä kenellekään täysihoitohotellissa!!! Aina olen kuitenkin saanut hyvää palvelua ja olen pitänyt puoleni venäläisten kanssa, asiallisesti. Jos tarjoilijat haluavat palvella venäläisiä, nii so what? pärjään kyllä ruokailussa itsekin ja voin tarvittaessa pyytää lisää aterimia keittiöltä/tarjoilijoilta. Olen ollut Blue Wave-hotellissa 2 krt.
Ymmärrän senkin että tarjoilijat lisätippien toivossa palvelevat venäläisiä innokkaammin, koska he tekevät pitkää päivää ja tienaavat todella surkeaa palkkaa. Varsinkin loppukaudesta huomaa että tarjoilijat ovat todella väsyneitä ja leipääntyneitä hommaansa.
Lennot voivat olla myöhässä missä matkayhtiössä vaan. Sehän on selvää.
Toki aiheesta, oikeasta aiheesta, saa ja pitääkin valittaa ja antaa palautetta matkatoimistoille. Jos ei anna palautetta (jota voi antaa suoraan matkatoimistolle soittamalla tai lähettämällä kirjeen tai sähköpostia) niin miten matkatoimistot voivat puuttua epäkohtiin. Tuntuu vaan että ihmiset keskittyvät valittamaan täällä, kun pitäisi valittaa suoraan matkatoimistoille. Jokainen asiallinen palautteenantaja saa varmasti myös asiallista palautetta takaisin ja hänen valituksensa hoidetaan. Se, haluaako korvausta, eli matkalahjakorttia käyttää vai laittaako roskiin, on sitten ihan asiakkaan omassa harkinnassa.
Minä pidän Deturista. On helppo ja halpa matkustaa. Suorat lennnot maakunnista hyvä juttu. Tuntuu vaan välillä että ne matkalaiset reissuilla ovat niitä aivottomia eivätkä oppaat. Turkissa olen käynyt 9 kertaa ja pidän maasta todella paljon. Maassa maan tavalla. Niin turkissa kuin suomessakin! - hienoa kertakaikkiaa
maassa maan tavalla. kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. En itsekkään tykkää venäläisistä turisteista, mutta olen yleensä pyrkinyt valitsemaan hotellin jossa heitä ei juuri ole. Valittajia riittää aina, roskakorista tai huonosta palvelusta. Milloin mistäkin!
En ole koskaan antanut tippiä kenellekään täysihoitohotellissa!!! Aina olen kuitenkin saanut hyvää palvelua ja olen pitänyt puoleni venäläisten kanssa, asiallisesti. Jos tarjoilijat haluavat palvella venäläisiä, nii so what? pärjään kyllä ruokailussa itsekin ja voin tarvittaessa pyytää lisää aterimia keittiöltä/tarjoilijoilta. Olen ollut Blue Wave-hotellissa 2 krt.
Ymmärrän senkin että tarjoilijat lisätippien toivossa palvelevat venäläisiä innokkaammin, koska he tekevät pitkää päivää ja tienaavat todella surkeaa palkkaa. Varsinkin loppukaudesta huomaa että tarjoilijat ovat todella väsyneitä ja leipääntyneitä hommaansa.
Lennot voivat olla myöhässä missä matkayhtiössä vaan. Sehän on selvää.
Toki aiheesta, oikeasta aiheesta, saa ja pitääkin valittaa ja antaa palautetta matkatoimistoille. Jos ei anna palautetta (jota voi antaa suoraan matkatoimistolle soittamalla tai lähettämällä kirjeen tai sähköpostia) niin miten matkatoimistot voivat puuttua epäkohtiin. Tuntuu vaan että ihmiset keskittyvät valittamaan täällä, kun pitäisi valittaa suoraan matkatoimistoille. Jokainen asiallinen palautteenantaja saa varmasti myös asiallista palautetta takaisin ja hänen valituksensa hoidetaan. Se, haluaako korvausta, eli matkalahjakorttia käyttää vai laittaako roskiin, on sitten ihan asiakkaan omassa harkinnassa.
Minä pidän Deturista. On helppo ja halpa matkustaa. Suorat lennnot maakunnista hyvä juttu. Tuntuu vaan välillä että ne matkalaiset reissuilla ovat niitä aivottomia eivätkä oppaat. Turkissa olen käynyt 9 kertaa ja pidän maasta todella paljon. Maassa maan tavalla. Niin turkissa kuin suomessakin!"Maassa maan tavalla", jos kaikki turistit olisivat kaltaisiasi, niin miäs matkustellessa! Juuri noin minäkin ajattelen; kaikkea yllättävää voi matkan aikana sattua, mutta eiköhän kaikista selvitä:)
Joskus tuntuu siltä, että jotkut turistit luulevat olevansa jonkinlaisia kuningaita, että matkaoppaat tekevät kaiken, ja nurista saa kaikesta ja jos aamupalapöydästä puuttuu jotakin, niin palvelu on huonoa. Ja todellakin, mitäs sitten vaikka venäläisiä palvellaan? Minäkin todellakin saan itse haettua/pydyettyä henkilökunnalta, jos jokin loppu, olen ihan tavallinen ihminen lomallakin, enkä mikään nipottava ja valittava akka.
Oppaat, tarjoilijat ym ulkomailla, hekin tekevät vain työtään ja heillekkin sattuu joskus virheitä. Ei minun lomani mene pilalle, jos kärpänen lentää kahviini tai jos huoneessani on torakka. Eiköhän se ole ihan inhimillistä?
Ja tässäkin yksi, joka on lähdössä avoimin mielin Turkkiin Deturin matkalle.
- fh
Haluaisin kyllä nähdä nämä omatoimi-turistit siellä allasbaarin takana hakemassa juomista... Myös sille on oma nimityksensä, kun olettaa tietävänsä miten asiat oikeasti ovat menneet, onneksemme ette olleet meidän kanssamme samalla matkalla. Koska saimme erittäin hyvän tuen kanssa matkaajilta, joilla oli takana kokemusta ja taitoa auttaa meitä selviämään ongelmista, joista ei apua Deturilta saatu.
Mutta, onnea teille. Täydellistä, ihanaa matkaa aina niin hyvän Deturin kautta. Minä puolestani oikein hyvillä mielin vaihdan matkani toiselle yhtiölle, kun ei se Detur ole ainoa maakunnista lentäjä :)) - Hyi saatana
Se on siis totta!
Tuohan on aivan selvä paskakokkare!
- Turkey
Kiitos fh nimimerkille, sillä hän taitaa olla ainoa selväjärkinen tässä viestiketjussa, joka on todennut ja omakohtaisesti kokenut ettei DETURILLA tosiaankaan ole "homma" hanskassa. Jos DETUR olisi hoitanut tämän meidänkin reklamaatiomme niinkuin olisi kuulunut hoitaa, voisi olla, että tämäkin "valivalivalitus" olisi jäänyt tälle kanavalle kirjoittamatta.
Aina sattuu ja tapahtuu se on selvä, mutta jos liian paljon sattuu ja sattumukset johtuivat vain DETURISTA, niin katson, että minulla on oikeus vaatia rahoilleni vastinetta, jos olen maksanut matkastani täyden hinnan.
Tyhmähän olisin, jos olisin jättänyt reklamaation tekemättä ja vain kiltisti tyytynyt ala-arvoiseen majoitukseen.
Roskikset, kärpäset, palvelut, jne. eivät lomaani ole ennenkään häirinneet, nykyisin ehkä alkaa häiritsemään nuo Alanyan katukuvassa taivaltavat MATKAOPAS-sarjan suomimatkaajat. "jotkut turistit luulevat olevansa jonkinlaisia kuningaita" on lainaus "hienoa kertakaikkiaa" nimimerkiltä, joten eiköhän matkalaisten taso tullut selville tässäkin tapauksessa.
"Avoin mielin Turkkiin" kuulostaa perin oudolta, sillä en käsitä mitä se tarkoittaa. Enemmäkin sitä avoimmuutta tarvitaan matkustettaessa Pihtiputaalle. Alanyassa on kaikki "vimpan päälle". Kaupunki on panostanut tosissaan matkailuun ja se näkyy kyllä jokapuolella.
Kenties sitä avoimmuutta saatetaan tarvita jos DETURIN matkan on tilannut. - yksi pöhkö
Teile Deturin vastustajat, hyvä kun olette huomanneet, että on muitakin matkanjärjestäjiä! Teillä on mahdollisuus ottaa se parempi.
Ala-arvoinen majoitus? Mikä se sitten onkaan? Sekin voidaan luokitella niin monella tavalla. Riippuu tosiaan, mitä on tilattu. Ja ei ole aina Deturinkaan vika, millainen se huone on, hekään eivät voi aina tietää, millaisissa kunnoissa huoneet ovat.
Kertoisitko, millainen se sinun tilaamasi ala-arvoinen majoitus siten oli? Ihan vain varmuudeksi, että tiedän mitä on vastassa, kun Deturin matkalle menen:)- kaikki käy
Taas täällä tuulipuku "kaikki käy" matkailijat puolustelevat Deturia.
Se kun vaan on yksinkertaisesti matkanjärjestäjä vastuussa asiakkaalleen siitä että hotelli ja huone on sellaisessa kunnossa mistä asiakas on maksanut.
Ei se ole ihme että noissa lomakohteiden hotelleissa kaikista huonoimmat huoneet jaetaan suomalaisille, kun nämä tunnetusti tyytyvät siihen kunhan on katto päänpäällä ja joku nukkavieru patja lattialla.
Koska eihän sitä valittaa saa mistään vaan pitää tyytyä siihen mitä annetaan.
- 22
Hei kaikki käy, etkö todellakaan ole katsonut Matkaoppaat sarjaa? Siinähän JUURI suomalaiset valittavat, minkä ehtivät. Yksi eläkeläispariskuntakin valitti, että majoitus oli RETKEILYMAJA, eikä huoneeksi voi edes kutsua. Kun huone näytettiin, niin ihan tavallinen siisti huone oli. Yksi pariskunta väitti, että piti olla kahvinkeitin , mutta kun ruvettiin esitettä katsomaan, niin ei siinä huoneessa kuulunutkaan olla mitään kahvinkeitintä. Juu ja yhdestä huoneesta puuttui ROSKIS, joten asiakas totesi, että heittelee roskat hotellihuoneen lattialle.
Hei haloo. En ole käyttänyt Deturin matkoja, mutta kun olen sitä ohjelmaa seurannut, niin kyllä täytyy sanoa, että kyllä turistit ovat todella HANKALIA. Jos ovat oppaat teidän mielestänne huonoja ja ammattitaidottomia, niin minkälaisia ovat teidän mielestä ne valittavat turistit sitten???
Kyllähän tosiasia on se, että monesti turistit valittavat ihan TURHASTA haluten heti jotakin hinnanalennuksia. Vai onko teidän mielestänne turistilla oikeus käyttäytyä miten tahansa???
En ole tuulipukuihminen, mutta en myöskään minkkiturkkia käyttävä nirppanokka, jolle ei kelpaa yhtikäs mikään. MInun mielipide on se, että vaikka en olekaan Deturia käyttänytkään, - Deturia mollataan vähän turhalla kädellä. Varsinkin kun jossain yhteyksissä jo mennään ulkonäköpuolelle. Minusta lihavakin matkaopas voi olla ihan pätevä. Lihavuusko tuo sitten sen leiman, että on epäpätevä?
Edellinen kirjoitus oli jo pohjanoteeraus- ei muuta voi sanoa. - Turkey
Hei taas kaikki DETURIN puolustajat....
Lihava opas, Erjastako puhut ? Tosi mukava ja kaikinpuolin fiksu, sanavalmis ja iloinen opas. Tuskinpa se oli hänen vikansa, että DETUR oli valinnut suomalaisille juuri tämän hotellin viimekaudelle.
Joku asiantunteva matkailija kyseli, että mikä oli huoneessa vikana ? Joku toinen ihmetteli suomituristien valituksia. Ei voi olla totta.
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että joskus DETURIN matkalle saattaa eksyä lomailijoita, jotka eivät tosiaankaan tyydy ihan mihin vain "läävään" vaan ASIALLISTA majoitusta, matkatoimistoa joka ottaa lapset huomioon ja asiallista käytöstä matkatoimiston henkilökunnalta.
Minusta tähän koko ketjuun omalta osaltani riittää vastaukseksi vain se, että kyseisessä hotellissa oli vikaa viemäreissä. "Tavarat" tulvi pitkin lattioita WC/kylpyhuoneessa ja tietysti tuoksut olivat sen mukaiset. Tuo nukkavieru patja sopii myös tämän hotellin valikoimaan täydellisesti...AIVAN KAMALAT HUONEET kaikin puolin, seinien mallit kupruili ja niistä irtosi isoja maalinkappaleita, jne. Laittakaapa silmät kiinni ja aistit avoimiksi ja kuvitelkaa olevanne lomalla DETURIN matkalla ko. hotellissa Alanyan kuninkaana.....
Hotelli, jossa on kaikki kohdallaan on kleopatrarannalla sijaitseva Sun Park Ocean (Tjäreborgin) joten olkaapa ystävällisiä ja käykää tutustumassa hotelliin Tjäreborgin sivuilla. Harmi vain se, että osa Turkin matkaajista on samaa mieltä asiasta. Hotellissa ei ollut meille tilaa enää viimevuoden lopulla, mutta nyt tänä keväänä on sinne matka tilattu, 2-vkoa ja taatusti ei tarvitse reklamaatiota väsäillä loman jälkeen.
Oikein antoisia lomapäiviä kaikille Turkin matkaajille,
t. Turkey - eilen Antalyasta
Tulimme mieheni kanssa eilen Antalyasta ja olimme enemmän kuin tyytyväisiä.
Olimme omatoimimatkalla ja kaupunkihotellissa jossa oli suuri uima-allas ja kaikissa huoneissa upea meroinäköala.
Matkat maksoivat molemmilta 440 euroa yhteensä ja kevättarjouksessa 5 tähden hotelli 290 euroa viikko. Otimme myös täysihoidon, aamiainen, lounas (alacarte) ja illallinen 102 euroa hlö vko eli yhteensä 934 euroa kahdelta viikko, juomat eivät kuuluneet hintaan ja ainoa miinus oli että esim. viinit olivat melko kalliita n. 20 euroa pullo. Maksoimme kuitenkin ilomielin juomat erikseen koska kaikki oli niin super OK.
Hotelli oli luxus ja palvelu erinomaista, kukaan ei kerjännyt tippiä mutta jätimme kyllä siivoojille, laukkupojille, tarjoilijoille ja respaan hyvät tipit kun olimme niin tyytyväisiä.
Emme kuvitelleet että sikäläinen 5 tähteä olisi juuri 3 tähteä kummosempi mutta toisin kävi, olimme enemmän kuin tyytyväisiä koko lomaamme ja Antalyan erittäin kauniiseen ja siistiin kaupunkiin.
Ruoka oli ihan uskomattoman hyvää ja ylellisesti katettu hienoon ravintolasalin buffettiin illallisella ja aamiaisella.
Hotellissa ei nähty yhtäkään venäläistä vaan siellä oli paljon paikallisia liikemiehiä ja naisia sekä ranskalaisia, saksalaisia, amerikkalaisia ja vaihtelevasti muistakin maista sekalaisesti ihmisiä. Muutama suomalainenkin tavattiin ja hekin olivat haltioissaan.
Hotellimme oli 800 metrin päässä vanhasta kaupungista.- innoissaanlähdössä
Hei!Oliks kuinka lämmintä Antalias?Ollaan menos Alanyaan huhtikuun lopus joten kiva ois tietää paljoks nyt lämpö ja pystyittekö uimaan yhtään,kun vesi varmaan aika jäätävää vielä?
- EI IKINÄ ENÄÄ
detur saisi kyllä varoittaa suomalaisia blue wave hotellin asiakaskunnata lähes pelkkiä ryssiä kaikki., joten eipäs ollu lomassa hurraamista. kyseinen hotelli harrastaa myös eläinrääkkäystä pitäen kolmea kilpikonnaa salaattikulhossa respsan pöydällä ovat olleet siinä jo kuulemma 12 vuotta. perseestä koko paikka
- fuck off
kyllä ne kaikki ryssä yleensä majoittuu täyshoitoon! se on valitettava totuus ja niin törkeitä osaavat olla
- pöpöpö
mekin oltii venäläis voittoisessa hotellissa, henkilökunta oli kyllä ihan ystävällistä mutta rakkaat naapurimaan asukkaat olivat vallanneet kyllä uima-altaan koko viikoksi ja sinne ei ollut muilla asiaa, samoin ruokailu oli yhtä etuilua ja kyynärpää taktiikkaa. hotelli oli krizantem katya. ensi kerralla kyllä tutustun ennakkoon tarkemmin asiaan eikä toista kertaa tarvii mennä all inclusiveen..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835