Vain päivävalot ja pitkät palavat

Almara00

Eli -00 vuosimallin almera on kyseessä. Parkit, takavalot, mittaristonvalot ja sumuvalot eivät pala, missä mahtaa olla vika?

8

3297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allussa aina vikaa

      Parkit ja takavalot oli muistaakseni saman sulakeen takana. Eli kannattaa tarkistaa sulakeet. Itsellä oli 1,5 2001 sportdeckissä sulakeet ratin alla vähän vasemmalle olevan lokeron takana. Mittarivaloista en tiedä ovatko samassa sulakkeessa muiden viallisten kanssa. Sielä rasiassa on jäljellä ehkä muutama erikokoinen varasulake, jos osaa tulkita sitä kaaviota oikein. On toki mahdollista että esim. parkkivalojen polttimot on palaneet ihan omia aikojaan.

      • Almera00

        Sulakkeet on tarkistettu, kaikki toimii. Polttimot on ok. Vika jatkuu edelleen..


      • larza
        Almera00 kirjoitti:

        Sulakkeet on tarkistettu, kaikki toimii. Polttimot on ok. Vika jatkuu edelleen..

        Konehuoneen puolella on myös sulakerasia missä on valojen sulakkeita.. jos et ole niitä tarkastanu viela niin vika voi olla siellä.


      • n16

        kansi irrotetaan EHJÄNÄ? Kyllähän sen irti saa revittyä mutta ei saa enää paikalleen. Omistajan käsikirja ei anna yhtään vinkkiä. Olen yrittänyt irrottaa sitä useampaan otteeseen nitkuttamalla ja natkuttamalla ja kääntelemällä, mut ei oo irronnut eikä myöskään onneks hajonnut. Siinä kyllä vaikuttaa olevan jokin juju.

        Siellä se kansi on paikoillaan, vasemman polven kohdalla. Taskulamppu pitää kotiaan siinä kannen lokerossa toistaiseksi. Avaustarvetta ei ole vielä ilmennyt mut kai sekin päivä joskus koittaa.


      • almeramies
        n16 kirjoitti:

        kansi irrotetaan EHJÄNÄ? Kyllähän sen irti saa revittyä mutta ei saa enää paikalleen. Omistajan käsikirja ei anna yhtään vinkkiä. Olen yrittänyt irrottaa sitä useampaan otteeseen nitkuttamalla ja natkuttamalla ja kääntelemällä, mut ei oo irronnut eikä myöskään onneks hajonnut. Siinä kyllä vaikuttaa olevan jokin juju.

        Siellä se kansi on paikoillaan, vasemman polven kohdalla. Taskulamppu pitää kotiaan siinä kannen lokerossa toistaiseksi. Avaustarvetta ei ole vielä ilmennyt mut kai sekin päivä joskus koittaa.

        En tiedä minkä vuosimallin auto kannen repijällä on kyseessä, eli onko uudemmissa erilainen systeemi, mutta itsellä 2001 mallissa se ratin alla vasemmalla oleva sulakerasiankansi, kooltaan noin reilut 10 cm kumpaankin suuntaan, aukeaa ja irtoaa ILMAN väkivaltaa. Eli kun aukaisen sen rasian, johon ei kovin suuri taskulamppu edes mahdu, korkeintaan tupakka-aski, niin kun se on auki, niin yläreunasta kun avaa sitä vähän yli, niin pitäisi olla irki. Omassani sen kannen taka-alaosassa on sellainen haarukkamalli, sen avulla se lokero liikkuu. Kun sulakeet on saanut katsottua, niin laittamalla sen haarukan sellaiseen muoviseen akseliin, lokeron reiän alaosassa, niin rasian voi laittaa takaisin kiinni.

        Oikean sulakkeen löytäminen ja vaihtaminen on sitten monta kertaa vaikeampaa, kun itse esim joudun menemään polvilleen maahan, että pääsee operoimaan. Jos ei kantta saa helposti auki, niin ehkä kannattaa miettiä, ruvetako edes vaihtamaan sulaketta.

        Itsellä se moottoritilassa oleva toinen rasia avautuu käsin ilman väkivaltaa, kun avaa 2 kpl sellaisia klipsejä.
        Katsoin rasiaan ja sinne oli yllättävän paljon kertynyt maatiepölyä. Luulisi, että tuollaisen rasian olisi voinut tiivistää hieman paremminkin.


      • n16
        almeramies kirjoitti:

        En tiedä minkä vuosimallin auto kannen repijällä on kyseessä, eli onko uudemmissa erilainen systeemi, mutta itsellä 2001 mallissa se ratin alla vasemmalla oleva sulakerasiankansi, kooltaan noin reilut 10 cm kumpaankin suuntaan, aukeaa ja irtoaa ILMAN väkivaltaa. Eli kun aukaisen sen rasian, johon ei kovin suuri taskulamppu edes mahdu, korkeintaan tupakka-aski, niin kun se on auki, niin yläreunasta kun avaa sitä vähän yli, niin pitäisi olla irki. Omassani sen kannen taka-alaosassa on sellainen haarukkamalli, sen avulla se lokero liikkuu. Kun sulakeet on saanut katsottua, niin laittamalla sen haarukan sellaiseen muoviseen akseliin, lokeron reiän alaosassa, niin rasian voi laittaa takaisin kiinni.

        Oikean sulakkeen löytäminen ja vaihtaminen on sitten monta kertaa vaikeampaa, kun itse esim joudun menemään polvilleen maahan, että pääsee operoimaan. Jos ei kantta saa helposti auki, niin ehkä kannattaa miettiä, ruvetako edes vaihtamaan sulaketta.

        Itsellä se moottoritilassa oleva toinen rasia avautuu käsin ilman väkivaltaa, kun avaa 2 kpl sellaisia klipsejä.
        Katsoin rasiaan ja sinne oli yllättävän paljon kertynyt maatiepölyä. Luulisi, että tuollaisen rasian olisi voinut tiivistää hieman paremminkin.

        mallinen datsuni kyseessä, fiksumpi huomaa sen varmaan jo nimimerkistäkin.

        Tässä noin kuukausi sitten hävisi puhaltimen säätölaitteen toinen taustavalo, ongelma tuntui ylitsepääsemättömältä. Onneksi minulla on kuvat kuinka kojetaulu puretaan ehjänä ja jonkin aikaa tutkailemalla pääsin myös purkamaan itsekseni, kunnes tyssäsi. Soitin kaverille ja hänelle sopi pieni purkuoperaatio. Mulla oli kuvat mukana ja "ohjeiden" mukaan irroteltiin mm. se kojetaulussa oleva säilytyslokero, jossa on hätävilkun katkaisija EHJÄNÄ. Tätä kautta päästiin itse ongelman ytimeen eli laittamaan takaisin paikalleen se irronnut säätöyksikön valaistuslamppu ja sit kaikki muovipalaset ehjänä takaisin. Ens kerralla osaan varmaan yksinkin sitten korjata moisen pikkuvian.

        Valitettavasti noissa "ohjeissa" ei ole kerrottu yksityiskohtaisesti kuinka tuo sulakeboksin kansi irrotetaan. Se taskulamppu ei ole mikään iso, vaan semmoinen miehen peukalon paksuinen ja -pituinen LED-teknologialla toteutettu "taskulamppu". Isompi semmoinen makaa kuljettajan oven ovikotelossa (samanlainen ovikotelo on etumatkustajan ovessa, jossa voi säilyttää vaikkapa karttoja).

        Aikaisemmissa autoissani on lukenut kyllä sulakerasian kannessa, mikä sulake vaikuttaa mihinkin, esim. konehuoneen puolella olevissa sulake- ja relebokseissa kyllä lukee päällä mitä mistäkin löytyy. Kyllähän tuossa "ohjekirjassakin" on aika kattava kuvaus sulakerasian sisällöstä. Jossain edellisessä autossani taisi olla jopa "sulakepihdit" ja pari varasulaketta. Ja keltainen sulake korvataan keltaisella jne.

        Eli jos ei omat taidot riitä auton rassaamiseen, niin voi kysyä tutuilta apua. Jos tällä tutulla on erimerkkinen auto, auton omistajan syytä tietää ja vähintään osata kuinka päästään alkuun remontoinnissa.


      • n16
        n16 kirjoitti:

        mallinen datsuni kyseessä, fiksumpi huomaa sen varmaan jo nimimerkistäkin.

        Tässä noin kuukausi sitten hävisi puhaltimen säätölaitteen toinen taustavalo, ongelma tuntui ylitsepääsemättömältä. Onneksi minulla on kuvat kuinka kojetaulu puretaan ehjänä ja jonkin aikaa tutkailemalla pääsin myös purkamaan itsekseni, kunnes tyssäsi. Soitin kaverille ja hänelle sopi pieni purkuoperaatio. Mulla oli kuvat mukana ja "ohjeiden" mukaan irroteltiin mm. se kojetaulussa oleva säilytyslokero, jossa on hätävilkun katkaisija EHJÄNÄ. Tätä kautta päästiin itse ongelman ytimeen eli laittamaan takaisin paikalleen se irronnut säätöyksikön valaistuslamppu ja sit kaikki muovipalaset ehjänä takaisin. Ens kerralla osaan varmaan yksinkin sitten korjata moisen pikkuvian.

        Valitettavasti noissa "ohjeissa" ei ole kerrottu yksityiskohtaisesti kuinka tuo sulakeboksin kansi irrotetaan. Se taskulamppu ei ole mikään iso, vaan semmoinen miehen peukalon paksuinen ja -pituinen LED-teknologialla toteutettu "taskulamppu". Isompi semmoinen makaa kuljettajan oven ovikotelossa (samanlainen ovikotelo on etumatkustajan ovessa, jossa voi säilyttää vaikkapa karttoja).

        Aikaisemmissa autoissani on lukenut kyllä sulakerasian kannessa, mikä sulake vaikuttaa mihinkin, esim. konehuoneen puolella olevissa sulake- ja relebokseissa kyllä lukee päällä mitä mistäkin löytyy. Kyllähän tuossa "ohjekirjassakin" on aika kattava kuvaus sulakerasian sisällöstä. Jossain edellisessä autossani taisi olla jopa "sulakepihdit" ja pari varasulaketta. Ja keltainen sulake korvataan keltaisella jne.

        Eli jos ei omat taidot riitä auton rassaamiseen, niin voi kysyä tutuilta apua. Jos tällä tutulla on erimerkkinen auto, auton omistajan syytä tietää ja vähintään osata kuinka päästään alkuun remontoinnissa.

        sulakerasian kansi. Kävin tuossa vähän vääntelemässä ja kääntelemässä, mutta ei irtoa. Yläreunassa on "kieli" tai semmonen muovinen stoppari, joka pysäyttää luukun aukeamisen ja ottaen kiinni yläreunaan. Käyttäjän ohjekirjassa on kyllä maininta "Vedä" ja kuva selventämässä asiaa mutta ei irronnut.

        Pitänee kääntyä jonkun viisaamman puoleen jotta saapi sen irti. Sulakkeet ovat siellä takana siistissä rivissä, näkyy raosta.


    • almeraaaaas

      oletko lähiaikoina asennelut radiota?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8519
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3712
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      41
      2428
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2133
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe