Eli -00 vuosimallin almera on kyseessä. Parkit, takavalot, mittaristonvalot ja sumuvalot eivät pala, missä mahtaa olla vika?
Vain päivävalot ja pitkät palavat
8
3232
Vastaukset
- allussa aina vikaa
Parkit ja takavalot oli muistaakseni saman sulakeen takana. Eli kannattaa tarkistaa sulakeet. Itsellä oli 1,5 2001 sportdeckissä sulakeet ratin alla vähän vasemmalle olevan lokeron takana. Mittarivaloista en tiedä ovatko samassa sulakkeessa muiden viallisten kanssa. Sielä rasiassa on jäljellä ehkä muutama erikokoinen varasulake, jos osaa tulkita sitä kaaviota oikein. On toki mahdollista että esim. parkkivalojen polttimot on palaneet ihan omia aikojaan.
- Almera00
Sulakkeet on tarkistettu, kaikki toimii. Polttimot on ok. Vika jatkuu edelleen..
- larza
Almera00 kirjoitti:
Sulakkeet on tarkistettu, kaikki toimii. Polttimot on ok. Vika jatkuu edelleen..
Konehuoneen puolella on myös sulakerasia missä on valojen sulakkeita.. jos et ole niitä tarkastanu viela niin vika voi olla siellä.
- n16
kansi irrotetaan EHJÄNÄ? Kyllähän sen irti saa revittyä mutta ei saa enää paikalleen. Omistajan käsikirja ei anna yhtään vinkkiä. Olen yrittänyt irrottaa sitä useampaan otteeseen nitkuttamalla ja natkuttamalla ja kääntelemällä, mut ei oo irronnut eikä myöskään onneks hajonnut. Siinä kyllä vaikuttaa olevan jokin juju.
Siellä se kansi on paikoillaan, vasemman polven kohdalla. Taskulamppu pitää kotiaan siinä kannen lokerossa toistaiseksi. Avaustarvetta ei ole vielä ilmennyt mut kai sekin päivä joskus koittaa. - almeramies
n16 kirjoitti:
kansi irrotetaan EHJÄNÄ? Kyllähän sen irti saa revittyä mutta ei saa enää paikalleen. Omistajan käsikirja ei anna yhtään vinkkiä. Olen yrittänyt irrottaa sitä useampaan otteeseen nitkuttamalla ja natkuttamalla ja kääntelemällä, mut ei oo irronnut eikä myöskään onneks hajonnut. Siinä kyllä vaikuttaa olevan jokin juju.
Siellä se kansi on paikoillaan, vasemman polven kohdalla. Taskulamppu pitää kotiaan siinä kannen lokerossa toistaiseksi. Avaustarvetta ei ole vielä ilmennyt mut kai sekin päivä joskus koittaa.En tiedä minkä vuosimallin auto kannen repijällä on kyseessä, eli onko uudemmissa erilainen systeemi, mutta itsellä 2001 mallissa se ratin alla vasemmalla oleva sulakerasiankansi, kooltaan noin reilut 10 cm kumpaankin suuntaan, aukeaa ja irtoaa ILMAN väkivaltaa. Eli kun aukaisen sen rasian, johon ei kovin suuri taskulamppu edes mahdu, korkeintaan tupakka-aski, niin kun se on auki, niin yläreunasta kun avaa sitä vähän yli, niin pitäisi olla irki. Omassani sen kannen taka-alaosassa on sellainen haarukkamalli, sen avulla se lokero liikkuu. Kun sulakeet on saanut katsottua, niin laittamalla sen haarukan sellaiseen muoviseen akseliin, lokeron reiän alaosassa, niin rasian voi laittaa takaisin kiinni.
Oikean sulakkeen löytäminen ja vaihtaminen on sitten monta kertaa vaikeampaa, kun itse esim joudun menemään polvilleen maahan, että pääsee operoimaan. Jos ei kantta saa helposti auki, niin ehkä kannattaa miettiä, ruvetako edes vaihtamaan sulaketta.
Itsellä se moottoritilassa oleva toinen rasia avautuu käsin ilman väkivaltaa, kun avaa 2 kpl sellaisia klipsejä.
Katsoin rasiaan ja sinne oli yllättävän paljon kertynyt maatiepölyä. Luulisi, että tuollaisen rasian olisi voinut tiivistää hieman paremminkin. - n16
almeramies kirjoitti:
En tiedä minkä vuosimallin auto kannen repijällä on kyseessä, eli onko uudemmissa erilainen systeemi, mutta itsellä 2001 mallissa se ratin alla vasemmalla oleva sulakerasiankansi, kooltaan noin reilut 10 cm kumpaankin suuntaan, aukeaa ja irtoaa ILMAN väkivaltaa. Eli kun aukaisen sen rasian, johon ei kovin suuri taskulamppu edes mahdu, korkeintaan tupakka-aski, niin kun se on auki, niin yläreunasta kun avaa sitä vähän yli, niin pitäisi olla irki. Omassani sen kannen taka-alaosassa on sellainen haarukkamalli, sen avulla se lokero liikkuu. Kun sulakeet on saanut katsottua, niin laittamalla sen haarukan sellaiseen muoviseen akseliin, lokeron reiän alaosassa, niin rasian voi laittaa takaisin kiinni.
Oikean sulakkeen löytäminen ja vaihtaminen on sitten monta kertaa vaikeampaa, kun itse esim joudun menemään polvilleen maahan, että pääsee operoimaan. Jos ei kantta saa helposti auki, niin ehkä kannattaa miettiä, ruvetako edes vaihtamaan sulaketta.
Itsellä se moottoritilassa oleva toinen rasia avautuu käsin ilman väkivaltaa, kun avaa 2 kpl sellaisia klipsejä.
Katsoin rasiaan ja sinne oli yllättävän paljon kertynyt maatiepölyä. Luulisi, että tuollaisen rasian olisi voinut tiivistää hieman paremminkin.mallinen datsuni kyseessä, fiksumpi huomaa sen varmaan jo nimimerkistäkin.
Tässä noin kuukausi sitten hävisi puhaltimen säätölaitteen toinen taustavalo, ongelma tuntui ylitsepääsemättömältä. Onneksi minulla on kuvat kuinka kojetaulu puretaan ehjänä ja jonkin aikaa tutkailemalla pääsin myös purkamaan itsekseni, kunnes tyssäsi. Soitin kaverille ja hänelle sopi pieni purkuoperaatio. Mulla oli kuvat mukana ja "ohjeiden" mukaan irroteltiin mm. se kojetaulussa oleva säilytyslokero, jossa on hätävilkun katkaisija EHJÄNÄ. Tätä kautta päästiin itse ongelman ytimeen eli laittamaan takaisin paikalleen se irronnut säätöyksikön valaistuslamppu ja sit kaikki muovipalaset ehjänä takaisin. Ens kerralla osaan varmaan yksinkin sitten korjata moisen pikkuvian.
Valitettavasti noissa "ohjeissa" ei ole kerrottu yksityiskohtaisesti kuinka tuo sulakeboksin kansi irrotetaan. Se taskulamppu ei ole mikään iso, vaan semmoinen miehen peukalon paksuinen ja -pituinen LED-teknologialla toteutettu "taskulamppu". Isompi semmoinen makaa kuljettajan oven ovikotelossa (samanlainen ovikotelo on etumatkustajan ovessa, jossa voi säilyttää vaikkapa karttoja).
Aikaisemmissa autoissani on lukenut kyllä sulakerasian kannessa, mikä sulake vaikuttaa mihinkin, esim. konehuoneen puolella olevissa sulake- ja relebokseissa kyllä lukee päällä mitä mistäkin löytyy. Kyllähän tuossa "ohjekirjassakin" on aika kattava kuvaus sulakerasian sisällöstä. Jossain edellisessä autossani taisi olla jopa "sulakepihdit" ja pari varasulaketta. Ja keltainen sulake korvataan keltaisella jne.
Eli jos ei omat taidot riitä auton rassaamiseen, niin voi kysyä tutuilta apua. Jos tällä tutulla on erimerkkinen auto, auton omistajan syytä tietää ja vähintään osata kuinka päästään alkuun remontoinnissa. - n16
n16 kirjoitti:
mallinen datsuni kyseessä, fiksumpi huomaa sen varmaan jo nimimerkistäkin.
Tässä noin kuukausi sitten hävisi puhaltimen säätölaitteen toinen taustavalo, ongelma tuntui ylitsepääsemättömältä. Onneksi minulla on kuvat kuinka kojetaulu puretaan ehjänä ja jonkin aikaa tutkailemalla pääsin myös purkamaan itsekseni, kunnes tyssäsi. Soitin kaverille ja hänelle sopi pieni purkuoperaatio. Mulla oli kuvat mukana ja "ohjeiden" mukaan irroteltiin mm. se kojetaulussa oleva säilytyslokero, jossa on hätävilkun katkaisija EHJÄNÄ. Tätä kautta päästiin itse ongelman ytimeen eli laittamaan takaisin paikalleen se irronnut säätöyksikön valaistuslamppu ja sit kaikki muovipalaset ehjänä takaisin. Ens kerralla osaan varmaan yksinkin sitten korjata moisen pikkuvian.
Valitettavasti noissa "ohjeissa" ei ole kerrottu yksityiskohtaisesti kuinka tuo sulakeboksin kansi irrotetaan. Se taskulamppu ei ole mikään iso, vaan semmoinen miehen peukalon paksuinen ja -pituinen LED-teknologialla toteutettu "taskulamppu". Isompi semmoinen makaa kuljettajan oven ovikotelossa (samanlainen ovikotelo on etumatkustajan ovessa, jossa voi säilyttää vaikkapa karttoja).
Aikaisemmissa autoissani on lukenut kyllä sulakerasian kannessa, mikä sulake vaikuttaa mihinkin, esim. konehuoneen puolella olevissa sulake- ja relebokseissa kyllä lukee päällä mitä mistäkin löytyy. Kyllähän tuossa "ohjekirjassakin" on aika kattava kuvaus sulakerasian sisällöstä. Jossain edellisessä autossani taisi olla jopa "sulakepihdit" ja pari varasulaketta. Ja keltainen sulake korvataan keltaisella jne.
Eli jos ei omat taidot riitä auton rassaamiseen, niin voi kysyä tutuilta apua. Jos tällä tutulla on erimerkkinen auto, auton omistajan syytä tietää ja vähintään osata kuinka päästään alkuun remontoinnissa.sulakerasian kansi. Kävin tuossa vähän vääntelemässä ja kääntelemässä, mutta ei irtoa. Yläreunassa on "kieli" tai semmonen muovinen stoppari, joka pysäyttää luukun aukeamisen ja ottaen kiinni yläreunaan. Käyttäjän ohjekirjassa on kyllä maininta "Vedä" ja kuva selventämässä asiaa mutta ei irronnut.
Pitänee kääntyä jonkun viisaamman puoleen jotta saapi sen irti. Sulakkeet ovat siellä takana siistissä rivissä, näkyy raosta.
- almeraaaaas
oletko lähiaikoina asennelut radiota?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291538- 371441
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551190- 691014
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198986- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16840Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838