Talven lämpimät luomu

asusteet

Turkistuottajat ovat selvinneet hyvin taantumasta ja sadat tilat investoivat laajennuksiin. Kova kysyntä tuntui maanantaina Vantaalla alkaneessa turkistuottajien huutokaupassa, jossa myydään yhteensä 1,5 miljoonaa ketun, minkin ja supikoiran nahkaa.

Suurin osa ostajista tulee Kiinasta tai Hongkongista. Suomi on jo ohittanut Kiinan maailman suurimpana ketunnahkojen tuottajana. Ketunnahkojen hinta on lähes kaksinkertaistunut vuodentakaisesta, mikä innostaa kasvattamaan tuotantoa.

Usko tulevaisuuteen on kova, sukupolvenvaihdoksia tehdään ja vasarat paukkuvat. Nyt tehdään niitä investointeja jotka ovat jääneet tekemättä laihoina vuosina, hän kuvaa.

10

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulloo

katukuvaan on se vaan niin LUOMUA ja LÄMPÖINEN.

• OrginalCheyenne

No toisaalta ainakin metsästyksen vastustajien mielestä toi turkistarhaus on hyvä asia koska se on tiputtanut luonnosta pyydettyjen nahkojen hinnan niin alas että itseni lisäksi varmaan on muutama muukin lopettanut kettujen ja supikoirien metsästyksen...

• öljyllä tehtyä

muoviloimea.

• analyytikolle
      • kävelisin susiturkki päälläni jonkin maalaispitäjän raitilla, niin kyläläiset joutuisivat paniikkiin ja ripuloisivat hätäpaskaa housuihinsa. Kun jatkuvasti koiria ja jopa kissoja luullaan susiksi, niin voi vaan kuvitella kauhua ja pelkoa, mitä maalaisapinat kokisivat nähdessään susiturkin.

Luullakseni minä olen yksi niistä harvoista, jotka oikeasti olisivat susiturkin arvoisia. Onhan tosi naurettavaa ja surkuhupaisaa, jopa säälittävää, jos pelkuri kantaa yllään susiturkkia. Minä taas voisin turkki ylläni olla yksi susilauman jäsenistä. Yhdessä raatelisimme poroja ja metsästäjien koiria. Se olisi hekumaalista elämää.

• on ideaa.
        Susianalyytikko kirjoitti:

kävelisin susiturkki päälläni jonkin maalaispitäjän raitilla, niin kyläläiset joutuisivat paniikkiin ja ripuloisivat hätäpaskaa housuihinsa. Kun jatkuvasti koiria ja jopa kissoja luullaan susiksi, niin voi vaan kuvitella kauhua ja pelkoa, mitä maalaisapinat kokisivat nähdessään susiturkin.

Luullakseni minä olen yksi niistä harvoista, jotka oikeasti olisivat susiturkin arvoisia. Onhan tosi naurettavaa ja surkuhupaisaa, jopa säälittävää, jos pelkuri kantaa yllään susiturkkia. Minä taas voisin turkki ylläni olla yksi susilauman jäsenistä. Yhdessä raatelisimme poroja ja metsästäjien koiria. Se olisi hekumaalista elämää.

Saisikohan silloin vallesmannilta anottua susianalyylin kaatoluvan? Perusteena se, että se repii poroja ja koiria?

Menisiköhän se loukkuun, jos laittaisi raakaa lammasta syötiksi? Varmaankin, kun kiihko ylittäisi vähäisen käyttöjärjen.

Ehkä siitä saisi myös hiukan tapporahaa, kuten ennen vanhaan haukoista ym vahinkoeläimistä ????

Se jos jokin olisi hekumaa.

• rahaa kaikille

ja hyvään hintaan.Ihmisille riittää töitä ja valtiolle veronmaksajia ja sitä myöten avustuksia mm. linnunkivittäjille.

• Suoraa puhetta

Joidenkin on töitä tehtävä ja ahkeruus palkitaan.Ei kaikki notku huumehöyryissä kadunkulmissa.

• ,

,

• ,

,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9066
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3652
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2113
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      83
      1302
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1115
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1102
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1075
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1033
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      66