Mitä oikein olette käyttäneet, kun olette lakanneet fimosta tekemänne teokset? Itse olen käyttänyt kiilto vernissaa (gloss varnish), jota tuli ostettua paikallisesta Sinellistä. Ongelmana on ollut, että tuo lakka on alkanut tummumaan ja kulumaan irti koruista jo muutaman päivän käytön jälkeen. En ole käyttänyt koruja suihkussa ja olen myös yrittänyt laittaa lakkaa mahdollisimman ohuesti, mutta ei auta. Ajattelin ostaa jotakin toista lakkaa, mutta ennenkuin tuhlaan yhtään enempään rahaa ajattelin kysyä, että onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia tästä tai jostakin toisesta lakasta vai onko teidän lakat pitäneet?
Fimo-korujen lakkaus
kiiltoa pintaan
2
5232
Vastaukset
- TinttiV2
Mulle on kurssilla opetettu että massojen kanssa osa maaleista ja lakoista on ehdottomasti kiellettyjä ja vain vesiliukoiset toimivat. Itse käytän Fimon omaa lakkaa.
Luulen että kannattaisi kysyä varmistusta Pörröltä aiheesta, on ehdottomasti suomessa noista massoista tietävin. Yhteistiedot löytyvät täältä
http://www.askartelumassat.com - fimoilija
Miksi pitäisi lakata, niissähän on aivan kiva pinta muutenkin. Olen yhden kerran lakannut saadakseni vähän eri värisen, mutta tulos on se, että koru on parin vuoden jälkeen yhä kuin vastalakattu, eli ei kuivunut koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 574614
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1554224- 673862
- 1253820
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans473648Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793478- 983031
- 542885
- 252706
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152420