Tyoskentely USAssa - tyolupa?

...

Olen tassa kauan miettinyt tyoskentelya USA:ssa, edes vuoden ajan.

Olen erittain kiinnostunut eraasta ilmailualan kurssista, dispatcher-kurssista, jonka voisi suorittaa n. kuudessa viikossa Amerikassa.

Tyollisyystilanne alalla on ilmeisesti hyva, ja monet kurssilta valmistuneet saavat tyotarjouksia. Tietenkin minua kiinnostaisi tyoskennella ison lentoyhtion, esim. Delta, American palveluksessa, ja ehkapa kurssin jalkeen tamakin olisi mahdollista. Mietin vain, etta miten tyoluvat hoituvat tallaisessa esimerkkitapauksessa? Pitaisiko nimi vain heittaa netissa jarjestettavaan green card -arvontaan Bjorklundin tapaan vai...? Jos kellaan olisi tietoa niin olisin erittain kiitollinen. :)

2

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+5

Ihan ekana ottaisin yhteyttä tuon kurssin järjestäjään ja selvittäisin heiltä, millainen politiikka heillä on ulkomaalaisia oppilaita kohtaan. Esim. tarvitaanko minkälainen viisumi ja avustaako kurssin järjestäjä sen hankinnassa sekä minkälaisia pohjatietoja/koulutusta kurssille vaaditaan? Selvittäisin myös, että onko kurssin pohjalta pätevä työskentelemään myös USA:n ulkopuolella, sillä kurssille osallistuminen ei varmaankaan takaa työlupaa/työpaikkaa Yhdysvalloista. Kurssi voi olla hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa, jos sen antamin kelpuutuksin ei saakaan toimia dispatcherinä esim. Euroopassa.

Siirtyminen töihin johonkin USA:n isoista lentoyhtiöistä on varmaankin oma juttunsa. Jos kurssin suoritettuasi haet johonkin sellaiseen töihin, niin se lentoyhtiö sitten sponsoroi GreenCardin hankintaa jne. mikäli katsovat sen aiheelliseksi. Jos eivät, niin sitten alkaa tuo GreenCard lottery olla ainoa vaihtoehto.

• tyonantajan

taytyy pystya todistamaan etta maasta ei loydy kansalaista tuohon virkaan ennenkuin voivat ruveta sponsoroimaan ulkomaalaisia.
        Tyottomyys on kova talla hetkella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      63
      4963
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      128
      3718
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      48
      3154
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2247
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      449
      1932
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1598
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1347
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      63