Etelässa pienen lapsen kanssa

Eräs äiti

Heippa!
Ajattelin tässä kirjoitella omia mietteitä pienen lapsen kanssa matkustelusta. Surullista, että täällä arvostellaa kovin sanoin niitä jotka haluavat lomalle pienen lapsen kanssa.

Muutama vuosi sitten olin tyttömme kanssa Teneriffalla viikon lomalla, tyttömme oli sillon 1v vanha. Mukana olivat mummi, ukki ja veljeni perhe. Isä ei saanut lomaa, joten lähdimme tytön kanssa sitten.

Lentomatka meni oikein hyvin, tekemistä riitti ja nousut ja laskut ei vaivanneet, silloin joi tyttö aina mehua/maitoa. Samalla lennolla oli muitakin saman ikäisiä lapsia ja ei ainakaan muiden matkustajien kanssa mennyt sukset ristiin.

Hotellihuoneessa oli oma keittonurkkaus, jossa valmistimme aamupalan. Meillä oli omat puurot mukana. Samaten purkkiruuat oli omasta takaa, koska en ollut varma miten tytsky söi paikallisia purkkiruokia. Vaippoja oli muutamalle päivälle ja loput ostin läheisestä kaupasta, myös siellä oli tuttuja merkkejä.

Paluu matkalla lentomme oli myöhässä ja se lähti vasta yöllä klo 3, joten itkua riitti aina siihen asti ku lentokoneen valot sammuivat, silloin myös nukahti tyttö.

Loma oli tosi onnistunut ja nyt olisi taas keväällä haaveissa lähtee etelään, ja toivottavasti saadaan tällä kertaa isäkin mukaan.

Kaikki jotka suunnittelevat lomaa pienen lapsen kanssa, niin rohkesti vaan matkalle. Ei pidä välittää niistä jotka tuomitsevat heti. Itsehän tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät pärjääväsi hänen kanssaan.

6

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalainen maailmal

      mahtava loma...tehtiin aamupalat itse tyyliin... en kyllä kehtaisi edes ääneen sanoa...? Miksi lentokoneessa piti valot sammuttaa...miten syönti ja muut jutut onnistui pimeässä?

      • Hyvää yötä

        No voi hyvää yötä, siellä taas Pertta Peräkylästä kirjoittelee kun on päässyt netin ääreen. Aivan järkyttävää että joku tekee itse vauvalle aamupuuron, joo. Kamalaa. Ihan vaan tiedoksi Pertta, yleensä yölennoilla sammutellaan ne ylimääräiset valot että halukkaat voi nukkua, mutta vasta niiden ruokailuiden ym jälkeen. Ei siellä säkkipimeää silti ole, että älä hätäile, voit kyllä yölennon seuraavalla kerralla ottaa, vaikka ihan kokeilun vuoksi. Jotain jännitystä elämääsi edes.


      • huvittaa
        Hyvää yötä kirjoitti:

        No voi hyvää yötä, siellä taas Pertta Peräkylästä kirjoittelee kun on päässyt netin ääreen. Aivan järkyttävää että joku tekee itse vauvalle aamupuuron, joo. Kamalaa. Ihan vaan tiedoksi Pertta, yleensä yölennoilla sammutellaan ne ylimääräiset valot että halukkaat voi nukkua, mutta vasta niiden ruokailuiden ym jälkeen. Ei siellä säkkipimeää silti ole, että älä hätäile, voit kyllä yölennon seuraavalla kerralla ottaa, vaikka ihan kokeilun vuoksi. Jotain jännitystä elämääsi edes.

        höpö sillä6 tunnin lennoilla ei juurikaan nyt nukkumaan pysty....ruokailu, muu tarjoilu nousu ja laskut...iahn turhaa väittää tietävänsä ja vielä ilkeään sävyyn kertovansa...ja kyllä tuo äiti kertoi tehdeensä aamupalt itse...ei siis vauvanpuuroa. Opi, näe ja kirjoita sitten. vain. Mutta sehän on todistettu että vain juntti porukka käy enää Kanarialla ja tässä taas yksi niitti siihen arkuun.


    • muutkin huomioon

      Eli muut matkustajat joutuivat sitten elämään ja kuuntelemaan oman rakkaasi huutamista montakin tuntia??
      Kiitos vaan siitäkin.
      Monet ihmiset eivät välittäisi kuunnella, ovat itsekin väsyneitä..mutta nythän kaikki juoksivatksin sinun tahdissasi, elleivät omistaneet korvatulppia.

      Tämä on juuri sitä itsekkyyttä, muiden pitää vaan sietää, sehän on vain vauva joka rääkyy monta tuntia.......ei kiitos.

      • Leila ;)

        "muutkin huomioon" just joo. Ihan vaan tiedoksi, että itsekin paljon ikääni nähdeän (16v) matkustelleena voin kertoa, että kertaakaan ei ole vauvan itku häirinnyt lennolla. Ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään, niin kyllä, olen lentänyt ainakin viitisenkymmentä kertaa, ja usein mukana on ollut pieniä lapsia ja vauvoja, jotka myös ovat itkeneet nousussa ja laskussa, kerran koko lennon ajan. Tosin lento oli vain lapista helsinkiin. Enemmän häiritsevät ne lisäksemme koneen varmaankin ainoat suomalaismatkustajat, jotka 11 tunnin lennon ajan kittasivat viinaa takanamme, puhuivat kovaan ääneen kännissä ja heiluttivat penkkejä. Lisäksi hyvin häiritseviä ovat netin keskustelupalstoilla valittavat ihmiset (juu, joku neropatti nyt ilmoittaa että minäkin lukeudun heihin. Terävä huomio). Myös lapsi-ja vauvaperheillä on oikeus nauttia lomasta siinä missä muillakin.

        Ps. En ota kantaa siihen, kuinka mukava loma on, kun tehdään itse aamupalat, jokainen taaplaa tyylillään. Sitäpaitsi vauvan kanssa matkustettaessa pitää aina vähän joustaa. En myöskään ota kantaa siihen, kuinka hvä lomakohde Teneriffa on. En ole käynyt, enkä haluaisi.


      • Täti
        Leila ;) kirjoitti:

        "muutkin huomioon" just joo. Ihan vaan tiedoksi, että itsekin paljon ikääni nähdeän (16v) matkustelleena voin kertoa, että kertaakaan ei ole vauvan itku häirinnyt lennolla. Ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään, niin kyllä, olen lentänyt ainakin viitisenkymmentä kertaa, ja usein mukana on ollut pieniä lapsia ja vauvoja, jotka myös ovat itkeneet nousussa ja laskussa, kerran koko lennon ajan. Tosin lento oli vain lapista helsinkiin. Enemmän häiritsevät ne lisäksemme koneen varmaankin ainoat suomalaismatkustajat, jotka 11 tunnin lennon ajan kittasivat viinaa takanamme, puhuivat kovaan ääneen kännissä ja heiluttivat penkkejä. Lisäksi hyvin häiritseviä ovat netin keskustelupalstoilla valittavat ihmiset (juu, joku neropatti nyt ilmoittaa että minäkin lukeudun heihin. Terävä huomio). Myös lapsi-ja vauvaperheillä on oikeus nauttia lomasta siinä missä muillakin.

        Ps. En ota kantaa siihen, kuinka mukava loma on, kun tehdään itse aamupalat, jokainen taaplaa tyylillään. Sitäpaitsi vauvan kanssa matkustettaessa pitää aina vähän joustaa. En myöskään ota kantaa siihen, kuinka hvä lomakohde Teneriffa on. En ole käynyt, enkä haluaisi.

        Minusta on ihan ok että pikkulapset matkustavat ja ymmärrän itkut, riehumiset, selkään potikimiset ja kakanhajut ja kaikki. Mutta en sitä että matkakohteeksi valitaan toisella mantereella oleva kohde! Viisi tuntia jaksaa jotain koliikki- tai korvakipuisen lapsen tyynnyttämistä kuunnella tai yrittää neuvotella selkään potkivasta ipanasta vanehmpien kanssa mutta ei kymmentä tuntia.... kun muutenkin niin rankka matka.

        En ole ihan varma edes että onko tosiaan niin autasta kokemusta lapsellekaan ja hänen kehitykselle...?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe