ahdistavaa

tulevamorsian(ko)

olen 17 ja poikaystäväni on 18, olemme seurustelleet vasta puolitoista vuotta, emmekä asu vielä edes yhdessä. meillä oli vähän aikaa sitten suuri riita, kun sitten sovittiin riita, poikaystäväni mainitsi kihloihin menemistä, itse olen sitä mieltä ettei kihloihin juurikaan voi mennä alle 18 vuotiaana, joten omasta mielestäni tämä on vielä pientä kihloihin menoon verrattuna, tämä olis lähinnä "lupaus mennä kihloihin" kun itse kihloihin meno on lupaus mennä naimisiin, kysyin yhtenä päivänä poikaystävältäni voiko hän kuvitella menevänsä naimisiin kanssani, vastaus oli "en tiedä, ehkä". ja silti hän on kertonut kaikille kavereilleen ja äidilleen sekä isovanhemmilleen että olemme menneet kihloihin. rajani meni silloin kun hänen isovanhempansa kysyivät mitä "uusi kihlapari haluaa lahjaksi". käytän nykyään sormusta vain silloin kun poikaystäväni on paikalla, mutta kun olen yksin, minua alkaa ahdistaa se pieni kiiltävä esine sormessa ja se on pakko ottaa pois. sanokaa nyt ihan suoraan, mitä mieltä olette koko asiasta? (menimme "kihloihin" noin kolme kuukautta sitten)

10

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hillerihelli

      Vastasitkin itse jo aika hyvin kysymyksiisi. Kihloihin menemisellä ei ole ikärajaa, mutta kihlaus on lupaus naimisiin menosta. Harvemmin noin nuorena vielä oikeastaan tietää, mitä elämältään haluaa ja kenen kanssa sen todella haluaa viettää. Kerro poikakaverillesi tunteistasi ja ajatuksistasi. Jos hän ei ymmärrä sinua ( - ja varsinkin jos "ei tiedä haluaako mennä kanssasi naimisiin" ), hän ei luultavasti ole arvoisesi. Jo se, että hän on kuuluttanut kaikille teidän olevan kihloissa, kertoo siitä ettei hän ilmeisesti arvosta mielipiteitäsi. Ymmärsin kirjoituksestasi, että se oli vain "leikkikihla" - lupaus kihloihin menemisestä - siis ehkä vain näyttämistä muille, että olette yhdessä... Olisiko puolikkaat sydämet kenties voineet ajaa saman asian? Teinikihlat ovat kuitenkin MIELESTÄNI aika naurettavia..

      Muista, että olet vielä nuori ja sinulla on vielä pitkä elämä edessä. Pidä maailma avoinna!

      • ..........

        Minustakin teinikihlaukset ovat aika lapsellisia. Poika ei selvästikään ymmärrä mitä kihlaus oikeasti tarkoittaa, mutta en minä nyt tuosta päättelisi, etteikä hän olisi aloittajan arvoinen. Poika varmaankin tykkää aloittajasta paljon ja on niin innoissaan leikkikihlauksestaan ettei ole malttanut olla kertomatta kaikille. Hänestä saattaa silti tulla vielä ihan hyvä poikaystävä kunhan molemmat hiukan aikuistuvat.

        Aloittajan kannattaisi kuitenkin selittää poikaystävälleen, että te ette ole oikeasti kihloissa ja siitä asiasta voi puhua muutaman vuoden kuluttua jos vielä olette yhdessä. Ja lisäksi opetella käyttämään pisteitä ja isoja alkukirjaimia.


      • tulevamorsian(ko)
        .......... kirjoitti:

        Minustakin teinikihlaukset ovat aika lapsellisia. Poika ei selvästikään ymmärrä mitä kihlaus oikeasti tarkoittaa, mutta en minä nyt tuosta päättelisi, etteikä hän olisi aloittajan arvoinen. Poika varmaankin tykkää aloittajasta paljon ja on niin innoissaan leikkikihlauksestaan ettei ole malttanut olla kertomatta kaikille. Hänestä saattaa silti tulla vielä ihan hyvä poikaystävä kunhan molemmat hiukan aikuistuvat.

        Aloittajan kannattaisi kuitenkin selittää poikaystävälleen, että te ette ole oikeasti kihloissa ja siitä asiasta voi puhua muutaman vuoden kuluttua jos vielä olette yhdessä. Ja lisäksi opetella käyttämään pisteitä ja isoja alkukirjaimia.

        kiitti, mutta enköhän mä käytä niitä isoja kirjaimia ja pisteitä silloin kun niitä oikeesti tarvitsen, en nyt menis sanomaan että se on tärkein asia näillä sivustoilla :)


      • ohhohoohoo
        .......... kirjoitti:

        Minustakin teinikihlaukset ovat aika lapsellisia. Poika ei selvästikään ymmärrä mitä kihlaus oikeasti tarkoittaa, mutta en minä nyt tuosta päättelisi, etteikä hän olisi aloittajan arvoinen. Poika varmaankin tykkää aloittajasta paljon ja on niin innoissaan leikkikihlauksestaan ettei ole malttanut olla kertomatta kaikille. Hänestä saattaa silti tulla vielä ihan hyvä poikaystävä kunhan molemmat hiukan aikuistuvat.

        Aloittajan kannattaisi kuitenkin selittää poikaystävälleen, että te ette ole oikeasti kihloissa ja siitä asiasta voi puhua muutaman vuoden kuluttua jos vielä olette yhdessä. Ja lisäksi opetella käyttämään pisteitä ja isoja alkukirjaimia.

        Pata kattilaa soimaa! Päälausetta ei ole oikeaoppista aloittaa sanalla "ja".

        nimimerkillä: oikein kirrjoitus inter neetissä on se Elämän tärkeinasia.


    • eulis

      Jos te muuten tulette toimeen, niin eläkää seurusteluanne ja pitäkää sormuksianne. Kyllä aika näyttää, mikä teidän yhteinen latunne on tai erkaneeko se. Jos avioliitosta on puhetta, sano, että haluat odottaa muutamia vuosia vielä ja opiskella ja hankkia työpaikan. Mikäli välinne katkeavat tämän takia, ettet saa lisäaikaa aikuistumiseen ja aivan normaalin elämän rakentamiseen, niin silloin se ei ole suremisen väärti. Itse en aikoinaan tahtonut millään osata pitää vihkisormusta, muuta minulla ei ollutkaan, ja se sormus oli sitten ihan missä sattui.

      • Sekava juttu!

        Se, että ei osaa pitää vihkisormusta ja on "vahingossa" mennyt haluamattaa naimisiin on eri asia.
        Jos ei koe olevansa kihloissa on myös eri asia, kun ettei osaa pitää jotain korua esim. sormusta...


    • hmm..

      mulle kihlaus tarkottaa vaan sitä että kaks ihmistä rakastaa toisiaan ja molemmat on tosissaan jutun suhteen. Kihlasormus on mulle merkki siitä että suhdetta ei hävetä vaan halutaan näyttää koko maailmalle kuinka paljon siitä toisesta oikeesti välittää. Kihloihin haluan mennä oman ihanan mieheni kanssa..naimisiin en välttämättä ikinä.. että näin..:)

      • Merkityksistä

        Toivon mukaan kovin moni ei häpeä kumppaniaan vaikka ei ole kihloissa!?


    • Sekava juttu!

      Tuo, että luvataan luvata jotain on mielestäni pöhköä. Älä loukkaannu, tämä on minun mielipiteeni vain!
      Jos voi jo varmaksi luvata, että lupaa jotain myöhemmin niin eikö sen toisenkin leli varsinaisen lupauksen voi antaa heti? Miksi luvataan lupailemista? Lupaan ensi viikon tiistaina luvata, että menen kanssasi elokuviin torstaina? (tai ajankohtaa elokuviin menemiselle ei tarvitse vielä sopia, eikä oikeastaan sillekään koska lupaa luvata sellaista).

      Ja poikaystäväsi ei edes luvannut luvata vaan sanoi, ettei tiedä "ehkä". Ei tuo mikään lupaus vielä ole!

      Tietysti jos haluatte, voitte luvata, että lupaan sopia joskus myöhemmin kanssasi naimisiin menosta.
      Sitten kun joskus myöhemmin asiasta sitten sovitte = olette kihloissa. Toisaalta sama on luvata vaikka näin: lupaan, että menen kanssasi joskus naimisiin, jos siltä tuntuu ja olemme vielä yhdessä vuosien päästä ja meillä menee hyvin ja olosuhteet on suotuisat...

      Ihmettelen miten asia on voinut mennä niin pitkälle, että olette jo hankkineet sormuksetkin? Jos poikaystäväsi ymmärsi jotain väärin, niin et sitten sormusostoksilla viimeistään voinut korjata asian laitaa?

      Vähän vaikuttaa siltä, että ette ole vielä kypsiä kihlautumaan. Ja yrittäkään nyt pystyä keskustelemaan keskenänne asioista!

      Erään vastaajan mielipiteeseen "hän ei luultavasti ole arvoisesi", en kyllä yhdy lainkaan. Jos poika ei tuossa vaiheessa tiedä haluaako toisen kanssa naimisiin niin on ihan normaalia. Ja jos hän on vähän pihalla siitä mitä kihlaus tarkoittaa, niin ei varmasti ole ainoa... Ei se ole niin vaarallista eikä liity tähän tyttöön ja suhteeseen mitenkään.

    • Sekava juttu

      Luin vielä kerran kirjoituksesi ja tajusin sen nyt vasta. Ei ihmekään, että poikaystäväsi on sekaisin...

      Eli sormukset on hankittu (tai sinä ainakin ajattelit niin) sen merkiksi, että olette "luvanneet mennä kihloihin". Tuossa on kyllä vaara, että äiti, kaverit ja muut olisivat jokatapauksessa luulleet teidän menneen kihloihin. Sitähän se sormus vasemmassa nimettömässä usein tarkoittaa. Joudutte ehkä selittelemään muutoinkin sitä, että ei emme ole kihloissa vaan tämä on "lupaus mennä joskus kihloihin".
      Hankitteko muuten sitten vielä kihlasormukset kun kihlaudutte?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe