Tyrmäystippojako?

adfgl

Aloitin juomisen eilen kello 18 mieheni kanssa ja otimme pohjia siinä neljän tunnin ajan. Join noin 7 annosta ja baariin mentyämme vielä 3 lisää. Tokavikan ja vikan juoman välillä oli tunti aikaa, joten ei nousutkaan yllättäneet. Yhteensä juomisen aloittamisesta lopettamiseen on 6-7 tuntia. Viimeisen juoman hakemisen muistan, mutta heti sen jälkeen menee filmi poikki. Mieheni mukaan olin käyttäytynyt erittäin aggressiivisesti, jota en normaalisti ole (edes humalassa). En ollut pysynyt tolpillani ja olin käyttäytynyt erittäin sekavasti.

Tänä aamuna ei ollut edes krapulaa vaan hieman pöhnäinen olo. Niin ja kotiin päästyämme olin nukahtanut heti, eikä mieheni saanut minua millään hereille pariin tuntiin (kyseessä kumminkin ensihoitaja, joten tietää miten ihmisen saa helpoiten hereille mm kipuärsykkeellä).

Vielä selvennykseksi, että olen tottunut juomaan sen lähes kymmenen annosta kolmen tunnin sisään saaden itselleni mukavan humalan ilman sammumista/oksentelua/kaatuilua.

Kysynkin teiltä, että olenkohan joutunut jonkun pilleriheikin huumaamaksi?

70

20743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirpa AlaHarja

      Alkoholismin ensioireita - menee muisti ja käyttäytyy agressiivisesti.... ei hyvältä näytä. Kymmenen ravintola-annosta naiselle on aivan liian paljon mukavan humalan saamiseksi. Kuinka kauan olet käyttänyt alkoholia näin suurina kerta-annoksina. Itse menisin lääkäriin ja tutkituttaisin maksa ja sokeriarvot - kyseessä voi olla myös sokeritauti.

      • aloittajapahei

        No valitettavasti mun sietokyky on ollut tällainen jo siitä alkaen, kun aloitin alkoholia käyttämään. Ensimmäisen humalanikin sain vasta juotuani 0,7 litran pullon 21 prosenttista.

        Alkoholiongelmaa mulla ei ole. Olen tehnyt testejä säännöllisin väliajoin ja en ole nähnyt mitään huolestuttavaa alkoholinkäytössäni, muuta kuin juuri sen, että annoksia menee normaali-ihmistä enemmän. En siis ole tällainen yhden siiderin ihme ollut koskaan elämässäni - edes teininä. Sen takia noita testejä teen, koska suvussa on alkoholismia ja haluan tunnistaa sen merkit ajoissa.

        En ole riippuvainen, pystyn olemaan alkoholista erossa jos haluan ja pystyn lopettamaan koska tahansa illan aikana.


      • Vanha kokki

        Olen siis mies. Hoikka ja hyväkuntoinen mies!


      • aloittajaheitaas

        Jep, olen vain lihava. Sehän se on ratkaisu kaikkeen... Pituutta 158 senttiä ja tällä hetkellä tavoitteena 35kg, joten matkaa siihen vielä 10 kiloa. Painanko silloinkin vielä liikaa?


      • ******
        aloittajaheitaas kirjoitti:

        Jep, olen vain lihava. Sehän se on ratkaisu kaikkeen... Pituutta 158 senttiä ja tällä hetkellä tavoitteena 35kg, joten matkaa siihen vielä 10 kiloa. Painanko silloinkin vielä liikaa?

        Aloittaja ja tuon kokoinen ja väität että olet tehnyt testejä joiden mukaan ei ole huolestuttavaa sinun alkoholin käytössä, käypä kysyyn lääkäriltä tai tee joku oikea testi, esim. iltasanomien nettisivuilta löytyy ja niitä on netti täynnä.


      • Kärsitkö krapulasta

        Lopeta se ainainen länkytys alkoholiongelmasta.Missä vaiheessa aloittaja sanoi että viina loppui.Viinan loppuminen kesken on ainoa alkoholiongelma jonka tiedän.


      • vastuullinen
        aloittajapahei kirjoitti:

        No valitettavasti mun sietokyky on ollut tällainen jo siitä alkaen, kun aloitin alkoholia käyttämään. Ensimmäisen humalanikin sain vasta juotuani 0,7 litran pullon 21 prosenttista.

        Alkoholiongelmaa mulla ei ole. Olen tehnyt testejä säännöllisin väliajoin ja en ole nähnyt mitään huolestuttavaa alkoholinkäytössäni, muuta kuin juuri sen, että annoksia menee normaali-ihmistä enemmän. En siis ole tällainen yhden siiderin ihme ollut koskaan elämässäni - edes teininä. Sen takia noita testejä teen, koska suvussa on alkoholismia ja haluan tunnistaa sen merkit ajoissa.

        En ole riippuvainen, pystyn olemaan alkoholista erossa jos haluan ja pystyn lopettamaan koska tahansa illan aikana.

        alkoholistit juuri ajattelee...miksi piti juoda jo teininä? aiotko hyväksyä sen lapsellesi sitten kun olet joskus äiti? Typerää jahkata pillerien perään jos juo tuossa määrin kuin sinä- ja miehesikin on sentään ensihoitaja!!!!!


      • Voi itqqqq :/((((
        vastuullinen kirjoitti:

        alkoholistit juuri ajattelee...miksi piti juoda jo teininä? aiotko hyväksyä sen lapsellesi sitten kun olet joskus äiti? Typerää jahkata pillerien perään jos juo tuossa määrin kuin sinä- ja miehesikin on sentään ensihoitaja!!!!!

        Itse join. 13 vuotiaasta asti sillon tällöin...Enään ei tule kun juotua kerran vuoteen, jos edes silloinkaan.

        Ilmeisesti alkoholismi ei vaadi alkoholin juomista. Kyllä hyväksyisin omalle lapselleni alkoholinkäytön, jos sitä ei ime joka päivä. Alkoholistit ovat niitä, joilla ei selkäranka kestä lopettaa juomista...Sama on nisteillä.

        10 annosta...Voi apua...


      • EiRaitis
        aloittajapahei kirjoitti:

        No valitettavasti mun sietokyky on ollut tällainen jo siitä alkaen, kun aloitin alkoholia käyttämään. Ensimmäisen humalanikin sain vasta juotuani 0,7 litran pullon 21 prosenttista.

        Alkoholiongelmaa mulla ei ole. Olen tehnyt testejä säännöllisin väliajoin ja en ole nähnyt mitään huolestuttavaa alkoholinkäytössäni, muuta kuin juuri sen, että annoksia menee normaali-ihmistä enemmän. En siis ole tällainen yhden siiderin ihme ollut koskaan elämässäni - edes teininä. Sen takia noita testejä teen, koska suvussa on alkoholismia ja haluan tunnistaa sen merkit ajoissa.

        En ole riippuvainen, pystyn olemaan alkoholista erossa jos haluan ja pystyn lopettamaan koska tahansa illan aikana.

        Todistettavasti nähnyt kukaan?(vaikka Sinä itse).
        JK.Niin tai noin,minäkin olen nähnyt jotakin,siksi seuraa itseäsi.


      • mamitsu1234

        mä oon myös aina naisena juonut enemmän kuin 10 annosta baari iltaan,pohjiin saattaa mennä se 8-12 se mitä baarissa 4 tunnin aikana kaataa kurkusta alas,enkä tod oo lähelläkää alkoholismia


      • ei alkkis
        aloittajapahei kirjoitti:

        No valitettavasti mun sietokyky on ollut tällainen jo siitä alkaen, kun aloitin alkoholia käyttämään. Ensimmäisen humalanikin sain vasta juotuani 0,7 litran pullon 21 prosenttista.

        Alkoholiongelmaa mulla ei ole. Olen tehnyt testejä säännöllisin väliajoin ja en ole nähnyt mitään huolestuttavaa alkoholinkäytössäni, muuta kuin juuri sen, että annoksia menee normaali-ihmistä enemmän. En siis ole tällainen yhden siiderin ihme ollut koskaan elämässäni - edes teininä. Sen takia noita testejä teen, koska suvussa on alkoholismia ja haluan tunnistaa sen merkit ajoissa.

        En ole riippuvainen, pystyn olemaan alkoholista erossa jos haluan ja pystyn lopettamaan koska tahansa illan aikana.

        Aika harva alkoholin kanssa paljon läträävä on omasta mielestään ongelmakäyttäjä.
        Jos mulla olisi suvussa alkoholiongelmaisia itse luultavasti pysyisin hyvin kaukana koko juomasta.
        Juuri tuo testiesi tekeminenkin kertoo siitä että kyllä maistuu.
        Myös moni juoppo väittää pystyvänsä lopettamaan milloin vain jos haluaa.
        Mietippä sitä.


      • Hermannni 666

        Toivokaamme parasta että Herrra armahtaa sinua siitä kauheasta tulevaissudesta,johon olet syöksymässä.
        Viimeisen lasinhan sitä useinkin muistaa ,minkä muistaa. Niitä sen jälkeisiä laseja joita sekapäissään hotkii ei sitten vättämäti muistakaan.

        MUTTA JOS TUO OLI SINUN VIIMEINEN LASISI,ASIAHAN ON KUNNOSAA ,JA VOIT JATKAA ELÄMÄÄSI REIPASTUNEENA. ONNEA VAAN IHAN MAHOTTOMASTI


      • 21
        mamitsu1234 kirjoitti:

        mä oon myös aina naisena juonut enemmän kuin 10 annosta baari iltaan,pohjiin saattaa mennä se 8-12 se mitä baarissa 4 tunnin aikana kaataa kurkusta alas,enkä tod oo lähelläkää alkoholismia

        No vau, vähänkö oot raju.


    • tyrmäystippoja

      onkin vaan mielenkiinoista kuka olisi laittanut tyrmäystipan? Jos joku olisi tarjonnut sinulle drinkin niin silloin tuo olisi selvää. Mutta tekstistäsi saa sen kuvan että olet ottanut juomat suoraan baaritiskiltä. Ellet ole ollut tanssimassa ja jättänyt juomaa pöytään. Silloin kuka vaan olisi voinut laittaa tyrmäystippoja juomaasi.

      Tuo on kuitenkin ikävää, että ihmiset pilaa toisten iltoja tavalla jos toisella

      • mk

        Kyllä baaritiskiltä voi saada tipat ilman tarjoajaakin. Kysymyksessä oli kyllä kotiin tulo kantosiipialuksella eteläisestä naapurimaastamme. Baarin sulkemisesta ilmoitettiin ja kaverini ehti vielä käydä yhden liköörin ottamassa ja kävi piippuhyllyllä tupakalla. Rantautumisen jälkeisessä ruuhkassa meidät oli taitavasti erotettu ja toverini vietiin alakannen kautta maihin, jossa heräsi ruusupuskan alta parin naisen läpsiessä poskelle.
        Turha varmaan kertoa lompakon katoamisesta paperineen. Lompakkoa sittemmin n. kuukauden kuluttua kaupattiin puhelimessa "hoonolla soomella". Hyvin ärrä-pitoiset loppusanat olivat kuulemma varsin ymmärrettävää kotimaista, kun kauppuja ei syntynytkään. Niin että tarkkana vaan ja terkkuja Tahvolle jos satut lumemaan.


    • mie vua

      siinä on tainnu lispahtaa jtn silmä tippoja tms mukiin.
      3-4v sitte oltiin kaverin kanssa vähä maistelees tarkotus oli piipahtaa ja ottaa 3-4 olutta ja lähtee nukkun.
      kaverilla läx vaan jalat alta 3 kolmannen jälkeen, pohojilla mahto olla six pack mieheen. käytös erittäin sekavaa ja hallitsematonta, aamulla kehu muistavansa vielä mitä kävi...vaan pointti on siinä että sälli saattaa alottaessaan hyvässä seurassa vieläki kumota perhe paketin sinerbyhoffia eikä vasta ku alotella...mukistaansa kannattaa vähä huolehtia..=))

    • määmy

      päästänyt lasiasi silmistäsi, mahdolliset tyrmäystipat on laittanut juoman kaataja. Tosin, jos näit lasisi täytön, on sekin hieman hankalaa.
      Ainut vaihtoehto olisi, joku tai jokin on kiinnittänyt huomiosi ja lasiisi on samana hetkenä laitettu tyrmäystippoja.
      Kulkiessa väkijoukon läpi, kannattaa lasin päällä pitää toista kättä.

      Samoin jos kävit tanssimassa/vessassa, moni käyttää tilaisuutta ja laittaa lasiin lisäaineita.
      10 annosta noin kuudessa tunnissa ei välttämättä tuo muuta kuin sopivan hiprakan, riippuen tietysti juoman alkoholipitoisuudesta.

      • superjupermummo

        Ja muista peittää korttinlukijan, kuin maksat visa electronilla.


      • joopajoo.
        superjupermummo kirjoitti:

        Ja muista peittää korttinlukijan, kuin maksat visa electronilla.

        Ei tietoa onko aloittajalla siitä kysymys ,mutta pitkälle kehittyneessä alkoholismissa monesti alkoholin sietokyky heikkenee, eli humala sammuminen tulee entistä pienemmällä määrällä. Moni vitsiniekka siitä lohkaissut että sehän on hyvä kun saa halvalla humalat. Todellisuudessa se on surullista kun alkaa "aivot pehmenee".


    • kyllä siinä niin on käynyt,et joku on tirauttanut tippoja,ja kun sen voi tehdä jopa 3 metrin päästä sinun lasistasi,en yhtään epäile etteikö kyseessä oo jotain sivu tuotetta.kaverilla käynyt samoin,mut onneks saatiin kiinni se tekijä.etnistä vähemmistöä oli.suomalaisia hevos harrastajia...no onneks ei käyny kuinkaan.

      • aika outoa

        Mitenköhän kolmesta metristä edes osuu haluttuun lasiin ja niin ettei muut huomaisi, ihan vaan ruutalla roiskaisten väkijoukkoon toivoen muutaman pisaran putoavan suoraan lasiin.

        Itselleni tehtiin ilmeisesti se toinen tosi ikävä sekin eli olin yökerhossa ja siellä oli todella rohkea striptease-show ja sillä aikaa tuoppiini on täytynyt jollain ruutalla roiskaista, sillä kävi niin, että kohta sen jälkeen poistuin ravintolasta, niin alkoi ihan järjetön kakkahätä ja en pystynyt kävelemään edes autolleni asti muutamaa sataa metriä, niin tuli se isompi hätä housuun. Onneksi autossa oli varalla kylpytakki ja lehtiä penkin suojaksi ja kotona kaikki pesuun. Hiukka himmensi, mutta jos olisin saanut selvillä laittajan, olisin ilomielin ihan pyytämättäkin antanut maistiaisen ja hieronut silmiin ja sieraimiin, ettei unohtaisi koskaan, kenen ja minkä aineiden kanssa sitä on lätrännyt. Asianosainen/ -set tasan tarkkaan tietävät aineen vaikutuksen, ei tuollaista lasiin vahingossa mene varsinkaan vesiselvälle ihmiselle siinä vaiheessa iltaa.


    • lähes selvä

      Mulle kävi ihan samoin. Viime perjantaina menin baariin joskus puolenyön aikaa ja tilasin tupla viskin ja join ne ja ei mennyt kuin 10 min...niin vintti pimeni. Pohjiksi olin juonut puolipulloa koskenkorvaa, 8 tuoppia olutta ja pullon punaviiniä sekä 3 tai 4 rommikolaa.

      Varmaan oli tyrmäystippoja. Olin kyllä aika sekasin. En kuitenkaan nukahtanut kuin pariksi minutiksi ja portsari heitti ulos.

    • as.

      Eikö tuo ole IP:tä?

      Latentit infektiot keskushermostossa (toksoplasma, keuhkoklamydia, mykobakteerit) ovat ainoa syy alkoholismiin, ja siihen auttaa vain pitkät antibioottikuurit tai ravintolisät. Minullekin tulee zombiolo tietyistä ravintolisistä, jotka tappaa loisia ja bakteereita keskushermostossa, mitä ei ole tullut muille samalla lailla.

      Kyselin sitten yhdeltä lääkäriltä, että mikäs on syy, ja hän totesi ykskantaan että mulla on infektio keskushermostossa, mutta ei lääkärit näitä hoida, koska on liian vaativaa puuhaa, eikä noihin latentteihin infektioihin kuole. Ne ovat yleisiä, mutta lääkärit tyytyvät vaan myymään oireita lievittäviä lääkkeitä näihin.

      Sain sitten osoitteet lääkäreille ulkomaille jotka näitä hoitavat (esim. Lymen borrelioosi on yksi tällainen krooninen infektio), mutta totesin että tietyt ravintolisät toimivat yhtä hyvin.

      Ainoa näkyvä oire tästä infektiosta on että muistan lähes pyörtyneeni kun piti seistä koulussa kauan paikallaan kuuntelemassa jotakin, ja sitten ehkä satunnaiset päänsäryt joskus, mutta muuta ei voi kyllä sanoa, muuten aivot on toiminut ihan normaalisti.

      • hyvä, onneksi olkoon

        Jaa, kuulostaa uskottavalta.. itse olen madaltanut kynnystäni niin paljon että pidän kaikenlaisia oireita ja asioita joita muut pitävät normaaleina jo hälyttävinä. Esim. likinäkö/kaukonäkö, ihottumat tai kaljuus ovat jo pahoja oireita siitä että elimistössä ei ole kaikki oikein. Vetäisen päivittäisen antibiootticocktailini jo näin kolmekymppisenä, näin ehkäisymielessä, sillä en halua sairastua alzheimerin tautiin tai sydän & verisuonitauteihin vanhempana. Lisäksi ravintolisiä menee myös. Oireita on kyllä tullut (esim. helvetinmoinen kutina ja hilseily päänahassa jo kolmatta kuukautta), enkä aio lopettaa näitten syömisen kunnes oireet loppuvat. Samalla voin sanoa että kun muiden näkö heikkenee tässä iässä, minun näköni vain parantuu viikko viikolta.

        Alkoholisairauteen on myös ehdotettu hoidoksi antibiootteja, esim metronidatsoli, doksisykliini ja atsitromysiini-yhdistelmää, kaikkia kolmea yhtä aikaa, ja se on parantava hoito, vaikka saattaakin kestää pitkään.


      • kerrokerro

        minulla on borrelioosi (ja ties mitä oireita ollut vuosikaudet)

        mitä siis meinaat?? että tietyt ravintolisätkö auttavat tuohon.. ja mitä ne sellaiset mahtaa olla??? ja mitenhän tämä liiittyi alkuperäiseen kysymykseen...sori mutta tekstisi oli sekavaa.


    • TÄYSIN SELVÄNÄ

      Tyrmäystipoista ja ryyppäämisestä en tiedä yhtään mitää, mutta kauniit säihky sääret tuolla kuvan naisella noita voisi silitellä ja katsella näin selvinpäin pitempäänkin. Paljon onnea hänelle noista kauniista sääristään ja suloisen naisellisesta pukeutumis tyylistään.

      • AarreKossu

        Jota kuvailet?...


    • eli muistikko syyä ennenku lähditte otolle nimittäin jos ottaa tyhjää vatsaa niin jo toi kymmenen annostaki onjo liikaa. ainaki semmoisen käsityksen oon saannu ellet sitte oo karhunkaataja naiseksi!!!

    • tuo kymmenen annosta tarkoittaa= JUOPPO, joten tuo käytöd ei tarvitse tyrmäystippoja

      • !!!!!!

        "Naisella turvallisen kertakäytön maksimi on viisi pulloa keskiolutta, kaksi kolmasosaa pulloa mietoa viiniä tai yksi kolmasosa pulloa kirkasta viinaa. Suurkulutuksen viikoittainen alaraja on naisella 16 pulloa keskiolutta, kaksi ja yksi kolmasosa pulloa mietoa viiniä tai yksi ja yksi viidesosa pulloa kirkasta viinaa.

        Raju kertajuominen ja jo yksittäinenkin voimakas humala voivat haitata terveyttä. Esimerkiksi tapaturmavaara kasvaa merkittävästi. Säännöllinen päivittäinen käyttö voi myös altistaa vähitellen alkoholiriippuvuudelle. Alkoholi opitaan tällöin liittämään liian moniin arkielämän rutiineihin. Alkoholinsietokyky kasvaa ja sitä joudutaan nauttimaan yhä enemmän samojen vaikutusten aikaansaamiseksi. Riskirajat on asetettu tavalliselle terveelle aikuiselle; nuorilla, lääkekuurin aikana tai raskaana ollessa rajat sen sijaan ovat huomattavasti alhaisemmat, joskus jopa täysraittiuden tasolla."


    • 456345624572467

      Ehkä tosiaan kannattaa miettiä alkaako ikä/viinan määrä painaa sen sijaan että etsisit ulkopuolista vaikuttajaa.

      Sehän se vaikein osa onkin. Ongelman myöntäminen.

    • Minulle on käynyt samoin jotta jotain oli juomaani sekoitettu. Tosin tämä tapahtui kotona kun mieheni korttiporukka oli lauantaina taas pokeria pelaamassa. Olin minäkin jo ehtinyt ottaa jo viisi annosta mutta sitten en enää muistakaan mitään. Aamupäivällä heräsin huonossa kunnossa ja mieheni oli jo mennyt aamukaljalle lähibaariin. Silloin herätessän huomasin, että sängyn lakanassa oli monessa kohtaa isoja läikkiä ja ne eivät olleet muuta kuin miehen jättämiä jälkiä. Eivätkä varmasti olleet yhdeltä mieheltä jääneitä. Kyllähän mentyäni alapesulle niin sain huomata, että olin aika hellä ja limainen pitkin reisiäni. Ei oma mieheni olisi minua sellaiseen kuntoon saanut. Joaskus mieheni oli sanonut haluavansa nähdä sen, että olisin vieraan miehen kanssa ja nyt varmasti niin oli käynyt kai useammankin miehen taholta.

    • tervemenoa kerhoon

      Ensihoitajana miehesi sitten myöskin tietää, että tyrmäystipoista ei tule vain pientä heikotusta vaan saatanallinen kankkunen. Joten sinä olet sammunut etkä muuta, ensihoitajana miehesi myös tietää, ettei umpikänniinsä sammunut herää ärsykkeisiin: siksi viinaa käytettiin ennen puudutusaineena.

      Olet tottunut juomaan liian suuria annoksia ja viina vaikuttaa aivokemialliseen toimintaasi, muistikatkoksia ja persoonan muuttumista, agressiivisuutta. Olet alkoholin suurkuluttaja, jolla aivot tilttaa. Ehkä alkoholistikin, en tiedä, oletko riippuvainen vai juotko vain tyhmyyttäsi.

      Paljosta alkoholin juomisesta maksa ja haima alkavat temppuilla, veren sokeri laskee rajusti ja sekin aiheuttaa toikkarointia ja sekavuutta, sekä vihaisuutta.

      Vastauksesi ainakin tuossa alla on heti suoraa puolustelua ja tottakai sinähän ne fysiikan lait kumoat, ja tottakai, sinun kroppasihan se kestää mitä vaan, ja tottakai. Näinhän se on. Olet suoranainen ihme jo teininä, pystyt juomaan mitä vaan, sehän on selvä. Tiesitkö, että kun ihminen aloittaa juomaan rankasti, eli ryyppäämisen alle 16-vuotiaana, hänen aivojensa kehitys saattaa pysähtyä siihen? Eli siis, näillä ryyppääjillä on ihan aikuisten oikeasti todellinen mahdollisuus jäädä teinin tasolle, tajuamatta sitä itse koskaan.

      Miehesi pitäisi olla fiksumpi, en oikein usko hänen ammattitaitoonsa, jos hän on juomamääristä samaa mieltä eikä muka huomaa mitään. Oma on asiasi. Siinä vaiheessa kun käytöksesi rupeaa olemaan toistuvaa, kaikki normaalit ystäväsi kaikkoavat ja huomaat liikkuvasi vain kaltaistesi seurassa, on sitten aikalailla monelle liian myöhäistä.

      Ja kyllä tuolla juomisella raiskatuksikin saattaa päätyä, ja kyllä, suhteellisen helppo uhri olet varmasti sekä kännin puolesta että tippojen laittamiselle. Ikävä kyllä. Eihän se asioita oikeaksi tee, mutta niin vaan tuppaa käymään.

      "No valitettavasti mun sietokyky on ollut tällainen jo siitä alkaen, kun aloitin alkoholia käyttämään. Ensimmäisen humalanikin sain vasta juotuani 0,7 litran pullon 21 prosenttista.

      -> Niinpä niin, ja sinä siis huomasit sen... Muut todennäköisesti huomaavat kyllä aijemminkin. Sillä tuo on täyttä potaskaa ja olet lääketieteellinen ihme. Mutta eikös ne kaikki alkoholistit ole? Ja rattijuopot. Mitään en oo ottanut.

      Alkoholiongelmaa mulla ei ole. Olen tehnyt testejä säännöllisin väliajoin ja en ole nähnyt mitään huolestuttavaa alkoholinkäytössäni, muuta kuin juuri sen, että annoksia menee normaali-ihmistä enemmän.

      -> No niinpä, ei ne alkoholistitkaan yleensä mitään huomaa ja ne testithän pakottaa sinut olemaan rehellinen. Olet tainnut todella jo juoda aivosi pellolle. Muuta eroahan alkoholistilla ja normaali-ihmisellä ei ole, kun että annoksia menee huomattavasti enemmän.

      En siis ole tällainen yhden siiderin ihme ollut koskaan elämässäni - edes teininä. Sen takia noita testejä teen, koska suvussa on alkoholismia ja haluan tunnistaa sen merkit ajoissa.

      -> No todella, sukua vaan syyttämään. Kun aivot on dokattu, sokeriatauti plakkarissa ja muutenkin elämä on perseestä, niin voit sitten syyttää sukua ja perintötekijöitä. Hyvä että on homma hallussa: se pitääkin olla, alkoholistit kun aina syyttävät muita ja tekevät itsestään marttyyrin. Olethan sentään yrittänyt, olet testejäkin oikein tehnyt, voi että! Kyllä sä olet niin kova muija, kun et ole yhden siiderin ihme ja jaksat kamppailla tuota sukurasitetta vastaan ja ihan teinistä saakka!

      En ole riippuvainen, pystyn olemaan alkoholista erossa jos haluan ja pystyn lopettamaan koska tahansa illan aikana.

      -> Tottakai, mutta ei tule koskaan lopetettua, eikä tule erossa pysyttyä? Tottakai, jees, jees, homma on hallussa. Ei muuta kun kovaa ajoo. Ole vuosi vaikka täysin absolutisti ja käy baareissa ja pippaloimassa täysin ilman mitään kännejä mistään, elä, tee, pidä hauskaa, mutta vuosi kokonaan ja täysin ilman edes saunakaljaa. Helppo homma, koska mihinkäs sitä alkkoholia tarvitsisikaan, kun ei ole siitä riippuvainenkaan? Kokeile. Tule selittelemään sitten vasta.

      • ornamentti

        sanoi minulle n. 35 vuotiaana allaolevan tekstin.
        "En ole riippuvainen, pystyn olemaan alkoholista erossa jos haluan ja pystyn lopettamaan koska tahansa"

        Noin nelikymppisenä hän asui miehensä kanssa pienessä talossa jossa ei ollut vesijohtoa, lämmitystä, ei kunnollisia huonekaluja, kiljupönttö kihisi nurkassa. Ymmärrystä ei tädilläni oikein enää ollut.

        Jonkun ajan kuluttua hänen miehensä kuoli nukkuessaan tätini viereen. Tämän jälkeen tätini joutui laitoshoitoon, eli siellä muutamia vuosia, kuoli 53-vuotiaan.

        Kirjoitukseni on tosi


      • kännii
        ornamentti kirjoitti:

        sanoi minulle n. 35 vuotiaana allaolevan tekstin.
        "En ole riippuvainen, pystyn olemaan alkoholista erossa jos haluan ja pystyn lopettamaan koska tahansa"

        Noin nelikymppisenä hän asui miehensä kanssa pienessä talossa jossa ei ollut vesijohtoa, lämmitystä, ei kunnollisia huonekaluja, kiljupönttö kihisi nurkassa. Ymmärrystä ei tädilläni oikein enää ollut.

        Jonkun ajan kuluttua hänen miehensä kuoli nukkuessaan tätini viereen. Tämän jälkeen tätini joutui laitoshoitoon, eli siellä muutamia vuosia, kuoli 53-vuotiaan.

        Kirjoitukseni on tosi

        Siitähän onkin hyvä jatkaa, jos edes kymmnen baariannosta ei tunnu missään. Juu,, todellakin taitaa olla suvun rasitukset heti pelissä. Mitä enemmän ihminen juo, sitä tyhmemmäksi hän käy, joten noilla luvuilla alkaisin jo pikkusen huolestua.


    • *****'

      Ilmeisesti naisihminen ja väität ettet tuollaisen määrän jälkeen ole humalassa ? Kyllä muuten olet ollut ja nuo juomamäärät mitä kehuit, että olet tottunut juomaan, viittaavat johonkin muuhun kuin normaaliin juomiseen, eli alkoholismiin, mieti nyt tarkkaan juotko kuin tiuhaan, alkoholismin kolmannessa vaiheessa ei paljoa enää tarvitsekkaan kun on pönttösekaisin.

    • Ajattele itse

      "Vielä selvennykseksi, että olen tottunut juomaan sen lähes kymmenen annosta kolmen tunnin sisään saaden itselleni mukavan humalan ilman sammumista/oksentelua/kaatuilua."

      Jos tuo ei kerro ihan selvästi mistä on kyse, olet jo tuhonnut aivosi.

    • Kohtuukäyttäjä

      noilla määrillä ei ole epäilystäkään, ettetkö jo olisi saanut merkittäviä vaurioita liiallisesta viinanjuonnista. Sukurasite tai ei, mutta olet varmalla alkoholismiin johtavalla tiellä.

    • jösses

      Tollasen määrän jälkeen vielä KYSELEE ja ihmettelee filmin poikki menoo! No jo on...

    • wrgsdgwrg

      Joo! Lasillas on käynyt Veikko Huume!

      • tyrmäystippoja,

        Vaan ongelmasi voi olla vakavaa laatua. Kenties tajuttomuutesi johtuu aivojen verenkiertohäiriöstä,tai aivoverenvuodosta. Sinuna hakeutuisin pian lääkärin tutkimuksiin. Hyvin usein alkoholia nauttineet, ovat menehtyneet aivoverenvuotoon.


    • ()

      useammin,ei tarvitse tyrmäystippoja

    • vieterionmulla

      Onneksi olkoon olet alkoholisoitunut ja maksasikin kenties paskana.

    • Vartiomies *

      Et kertonut jätitkö juoman vartioimatta jossain välissä? Siinä se ratkaisu! Vain hölmö jättää juomansa pöytään tai vartioimatta, sitten saa syytellä itseään jos esim. venäläisiä tyrmäystippoja tulee lasiin. Syyllisiä on vaikea saada vastuuseen tekosistaan.

    • Oskari 40 vee

      eli ei syytä huoleen. Maksasi alkaa vaan olemaan ohutta harsoa, kuin hämähäkin kutoma verkko. Kohta se sinun ensihoitajasi saa käydä paremmat kurssit jotta sinut hereille saa kun sisukalut on jo tuolla mallilla. Kannattaikohan kiertää korkkia kireämmälle , niin ei tarttis arpoo mikä muhun öikeen meni?

      • jee3jeee

        Maksasairauksia aiheuttavat intrafagosyyttiset metagenomiset mikrobiootat (se on yleinen nimitys bakteereista, ja loisista jotka asuvat kaikkien elimistössä). Voidaan puhua bartonellasta, mykobakteereista, keuhkoklamydiasta, toksoplasmasta, ja plemorfisista mykobakteereista (pleomorphic acid-fast mycobacteria) jotka aiheuttavat syöpää jne.

        Pelkkien verikokeiden perusteella ei voi maksan kuntoa arvioida luotettavasti. Maksa joka on just hajoamaisillaan voi antaa maksa-arvoiksi vain lievästi kohonneita arvoja. Alkoholistien keskuudessa tunnetaan yleisesti ravintolisä nimeltä alfalipoiinihappo "katumuspilleriksi", jolla maksa saadaan kuntoon vaikka se olisi hajomaisillaan. Vaikka siis toinen jalka on jo haudassa. Sillä ollaan myös pelastettu valkokärpässienimyrkytyksiltä, eli varmalta kuolemalta. Annostus on tietysti suurta, eli sanotaanko 300-600 mg / parin tunnin välein.


      • Ahaa, siis
        jee3jeee kirjoitti:

        Maksasairauksia aiheuttavat intrafagosyyttiset metagenomiset mikrobiootat (se on yleinen nimitys bakteereista, ja loisista jotka asuvat kaikkien elimistössä). Voidaan puhua bartonellasta, mykobakteereista, keuhkoklamydiasta, toksoplasmasta, ja plemorfisista mykobakteereista (pleomorphic acid-fast mycobacteria) jotka aiheuttavat syöpää jne.

        Pelkkien verikokeiden perusteella ei voi maksan kuntoa arvioida luotettavasti. Maksa joka on just hajoamaisillaan voi antaa maksa-arvoiksi vain lievästi kohonneita arvoja. Alkoholistien keskuudessa tunnetaan yleisesti ravintolisä nimeltä alfalipoiinihappo "katumuspilleriksi", jolla maksa saadaan kuntoon vaikka se olisi hajomaisillaan. Vaikka siis toinen jalka on jo haudassa. Sillä ollaan myös pelastettu valkokärpässienimyrkytyksiltä, eli varmalta kuolemalta. Annostus on tietysti suurta, eli sanotaanko 300-600 mg / parin tunnin välein.

        mahottomasti vaikka maksapotilaan saiskin tekohengitettyä, siinä vaiheessa kun sisukalut alkaa olla lopussa on kiintolevyltä kadonnut suurin osa tiedoista joa ajan sitten.
        Pistettäs nekin rahat kun noitten itse oman tilansa aiheuttaneiden paapomiseen hukataan hoitohenkilökunnan lisäämiseen etteivät taakkansa alle kaadu.


      • jee3jee
        Ahaa, siis kirjoitti:

        mahottomasti vaikka maksapotilaan saiskin tekohengitettyä, siinä vaiheessa kun sisukalut alkaa olla lopussa on kiintolevyltä kadonnut suurin osa tiedoista joa ajan sitten.
        Pistettäs nekin rahat kun noitten itse oman tilansa aiheuttaneiden paapomiseen hukataan hoitohenkilökunnan lisäämiseen etteivät taakkansa alle kaadu.

        Ehei, maksa on tavattoman uudistuskykyistä kudosta, kunhan sille antaa vähän apuja. Muistaakseni tutkija Burt Berkson sai tulokseksi joskus 80-luvun alussa että 75/79 parantui terminaalivaiheen maksasairaudesta pelkällä suonensisäisellä alfalipoiinihapolla. Alfalipoiinihappo imeytyy kuitenkin myös tavattoman hyvin ruuansulatuskanavasta, ja se häipyy verenkierrosta todella nopsaan, kun maksa ottaa sitä itseensä, eli varmasti riittää tuommoiset parin tunnin välein otetut annokset yötä päivää muutaman viikon ajan.


    • kuuluisa viimeinen

      Taidat olla melkoinen kassialma - mikä minuun meni, kun kymmenennen paukun jälkeen en muista mitään. Ei ollut aamulla krapulaa. Jos ei ole vielä tullut selväksi, niin olet alkoholisti, jonka viinansieto on jo noussut niin korkealle, ettei suuretkaan määrät aiheuta krapulaa. Maksa viheltää jo niin kovaa, että tulee ns. sammumisia ym. nukahteluja. Toivottavasti miehesi on viisaampi ja hoksaa lähteä vetämään, ennen kuin joutuu sinua horkkatautista hyysäämään lopun ikäänsä. Ihan järkyttävää aikuisen ihmisen hourailua tuo sinun juttusi.

      • aloittajahei

        Joo-o, tietenkin olen alkoholisti, jos juon tsägällä kerran kuukaudessa ja käyn useasti viikossa baarissa juoden ihan vain vettä ja tuoremehua. Tietenkin sitä voi syytellä ja haukkua, kun ette mua tunne.


      • Hitsari.............

        Täyttä paskaa nää tarinat täällä. Olen 68v. mies ja olen n.50 vuotta käyttänyt alkoholia päivittäin, suuria määriä. työt on hoidettu.
        Koskaan en ole edes flunssaa saanut.
        Eiköhän se ole nämä karamellit ja rasvaiset sapuskat mitkä saavat elimistön sekaisin.
        Kirkas viina on matokuureista parhain!!! Sanon kokemuksesta.


    • roskasakkia

      mitä vitun väliä jollain pillereillä teidän tapauksessa on, kun olette jo selviä juoppoläjiä eikä siinä vaiheessa pillerit tunnu enää missään?

    • lökj56

      Ei mitään hätää, tämä on vain vilkkaan mielikuvituksen tuotosta.

      Jatkatte vain siellä suomikaksneljässä vain uusien "aiheiden" keksimistä.

    • trijohga

      Vastaus kysymykseesi: Niin voi olla käynyt.

      Kysele, onko anniskelupaikalla valvontakameroita. Niistä voisi olla hyvä tarkistaa asia, ettei turhaan mietitytä. Tarvittaessa tietenkin ilmoitus oikealle viranomaiselle...

      Puolisosi olisi ehkä kannattanut tilata sinulle ammattiapua, jos olit tavallisuudesta täysin poikkeava ja sinua ei saatu hereille. Samalla olisi tullut otetuksi tarpeelliset testit, mitä voi olla jälkikäteen vaikea selvittää.

    • joojoo8
    • Onnee

      varmaan sit pippelii,mieheltäs,,tai joltain ulkomaanelävältä.

    • juruspentti

      Joskus vuosia sitten vaimoni kävi ulkona tyttöporukalla,jossa joi samasta lasista jonkun eisuomalaisen kanssa. Onneksi järki pelitti vielä senverran, että hoiperteli kotiin täysinsekavana. Varmastikin olet saanut jotain tyrmäystippoja, kuten vaimoni silloin.

    • kasiballo

      ei saa valittaa,sait ilmaiseksi jonku kalliit mömmöt.sinne heti uudestaan.

    • kerran erehtynyt

      olen joutunut itse uhriksi jossa vieraat ihmiset ovat ravintolassa laittaneet lasiini jotain ,josta muisti lähtee.
      Koko tarina meni näin,otin yhden paukun kotona ja sen jälkeen menin ravintolaan,jossa tilasin itselleni vodka kolan,jonka otin ja tilasin seuraavan paukun siinä sitten tuli pöytään vieraita ihmisiä jotka kysyivät voisiko istuutua seuraksi.Vastasin tietysti myöntävästi.Onhan se mukavanpi olla porukassa ja viettää iltaa.No sitten lähdin käymään miesten huoneessa ja jätin puoliksi juodun paukun pöytään. Tulin takaisin ja hetken päästä oli muisti pois.En tiedä mitä sain ,mutta eipä muistikaan pelannut.Onneksi kuitenkin oli alitajunnassa oli oli kuitenkin leikannut ja olin mennyt porsarin luo ja pyytänyt soittamaan taksin ja mennyt kotiin.
      Seuraavana päivänä kävin samassa ravintolassa kysymässä oliko siellä havaittu jotain outoa ,niin minulle ovella ollut järjestys mies sanoi,että hän ihmetteli kun vasta vähän aikaa tullut asiaskas tulee pyytämään kyytiä pois,ja tullessaan oli selvinpäin.Joten olen itselleni kiitollinen kun alitajuntani pelasti minut.Sen jälkeen en koskaan ole jättänyt pöytään puoleksi juotua drikkiä.Olen kuullut myös tositarinan siitä,että on laitettu lasiin silmä tippoja ja saatu tällä tavalla huumatuksi ja pahimmillaan jopa pariksi viikoksi sokeaksi.Joten kannattaa olla varovainen,eikä luottaa liikaa vieraisiin ihmisiin.Valitettavista elämä on tälläistä tänä päivänä.

    • Ehkäpä....

      Tuskin kyseessä ollut tyrmäystippoja. Ittelle ja kaveripiirissä aina välillä normaalista juoma-annosmäärästä tulee pahempia kännioireita ilman oikein mitään kunnon syytä. Voisin kuvitella stressiä tai univelkaa mikä vois aiheuttaa tollasen kännireissun.

      Ja onkos nämä ihmiset mitkä täällä kauhistelevat aloittajan juomismäärää ikinä olleet opiskelijoita. Aika perussettiä jos ajatellaan meidänkin sitzejä sun muita bileitä :)

    • alkoholismi lähellä

      Aika rankkaa kännäämistä. Taitaa elimistö alkaa antamaan varoitusmerkkejä.

    • noualkoholic

      yksinkertainen sääntö:jos ette ihan puolisammuneita ole,niin näätte kyllä jos joku juomaanne jotain laittaa,ja harvoin laittaa jos lasin vieressä olette.eli:älkää häipykö mihinkään siitä lasin vierestä.puolikkaaseen vartioimattomaan lasiin nyt kuka tahansa pystyy työntämään mitä tahansa.eli lasi tyhjäksi ja sitten menoksi.kyllähän sitä muuten saa vaikka millasia tippoja.pahin on jos on yksin...

    • Panox

      Mitähän sullekin on sillä aikaa tehty?

      • Jallu jalmari

        Aika usein ihmiset saa näitä "TYRMÄYS TIPPOJA". Mä ainakin tunnustan että välillä lähtee lapasesta juominen varsinkin jos pari kolme päivää juo niin päivä hukuu, turha syytää tippoja himassa. Joten menään parturiin ja hankitaan kunnon työ!


    • aj4

      Harvemmin ne huumailee naisia joilla on mies mukana. Kumma ettei ensihoitaja miehes osaa kattoo pupilleja tollaitteessa tilanteessa.

      (Itse ainakin vilkasin edelliseltä narkkari horolta pupillit kun se baarista kotiin raahautu.)

      • annicaa

        Hei!

        Itse olen joutunut tyrmäystippojen uhriksi aivan satavarmasti.
        Olen 18-vuotias nainen ja olin suositussa yökerhossa. Join vasta ensimmäistä (1) juomaa, en siis ollut aloitellut tai juonut mitään muuta koko iltana ja olin tästä lonkerostani vasta puolet juonut.
        Menin tupakkakoppiin, jätin juoman ulkopuolelle, koska koppiin ei juomia saa tuoda.

        Röökin jälkeen otin juoman ja menin ystävieni seuraan. Hörpin muutamia kulauksia normilonkerostani, kunnes hetken päästä mulle iski niin kamala olo ettei koskaan ennen.
        Ja siis humaltumisesta ei voinut olla kyse, kyllä omat rajani tunnen ja puolikas lonkero ei kyllä tunnu missään.
        Siis se tunne oli sellainen, että olisin ollut ihan järjettömän kännissä, en nähnyt enää kunnolla eteeni, silmissä siis pimeni. Alkoi huippaamaan, en meinannut pysyä pystyssä, kauheat kuumat aallot iski koko kehon läpi ja meinasin menettää tajuntani.
        Hoipuin vessaan, tuntui että jalat pettävät alta hetkenä minä hyvänsä.
        Menin vessanpöntölle istumaan, pää valahti samantien velttona lattiaa kohti, koko keho roikotti siinä pöntöllä.

        Kaikista pahinta oli se, että olin kokoajan tajuissani, tajusin mitä tapahtui mutta keho oli aivan sekaisin ja olo oli ihan kamala.

        Onneksi olin sen verran tolkuissani että sain soitettua poikaystäväni hakemaan minut sieltä ja hän vei meidät kotiin. Käytökseni oli ollut sekavaa.
        Sammuin samantien sänkyyn päästessä.

        Ja huomioikaa se, että join vaan puolikkaan lonkeron koko iltana!
        Tuollaiseen kuntoon alkoholilla itsensä saaminen minulla tarvitsee ainakin sen kymmenisen lonkeroa plus väkeviä paukkuja päälle.
        Että tässä ei todellakaan ole kyse alkoholista, joku niljake oli tupakkakopissa ollessani laittanut juomaani jotain.

        Varovaisuutta siis, ei kannata jättää juomaa hetkeksikään vartioimatta jos ei halua ottaa sitä riskiä että joku hullu laittaa sinne mömmöjään!


    • sitä sattuu

      sain minkä ansaitsit mitäs juot

    • Huvinsa kullakin

      Olet saanut jotain lääkettä....

      Mulla oli muutama vuosi sitten sellainen tapaus, että menin vesi selvänä tohon lähi bubiin kerkesin ottaa yhden trinksun ja seuraavan jälkeen heräsin meidän talon ulkopuolelta, seinän vierestä puskien takaa...en päässyt ylös vaikka kuinkä yritin..jalat ei pitäneet...onneksi jonkun ajan päästä (tuntui ikuisuudelta koska kokoajan olin pyrkinyt ylös) siitä meni naapurin miehiä ohi jotka talutti mut sitten kotiin...joille ihmettelin että miten olen joutunut talon viereen pusikkoon (huomattakoon että kaikki vaatteet oli päällä, ja tavarat tallessa).
      Kerran aijemmin samassa paikassa istuessani (join siihen aikaan olutta), olut lasini oli puolillaan kun vaahtoa alkoi turpoamaan niin että se tuli yli lasin...vein kaljan pois.
      Sen jälkeen kun joskus poikkesin paikassa en uskaltanut jättää juomaa vartioimatta tai tutuun seuraan...
      Myyjiltä sain kuulla että sieltä oli joskus penkkien välistä löytynyt silmätippa pulloja...???!!!

    • huumesedät

      Sama kokemus, muutaman drinkin juomisen jälkeen on tultu pöytään muka pitämään seuraa.. tarjottu drinkki ja siinä oli oltava tippoja ..seurauksena siis oli nimenomaan jalkojen pettäminen ja valtava ihmeellinen huimaus, jotenkin pääsin taksiin asti joka vei minut kotiin.. Katsokaa naiset keiden seuraan istutte!

    • Newfellaintown

      Huumattu jos tuo on tavanomainen määräsi ja et ole selvinpäin saanut viimeaikoina huimauskohtauksia yms joiden voisi odottaa miehesi tunnistavan (toivottavasti ainakin tuossa ammatissa).

      Mitähän vitun absolutisteja täällä on jos kymmenen annosta 7 tuntiin on mahdoton määrä alkoholia, alkit nimenomaan kiskoo hirveetä vauhtia ja tulevat yleensä todella helposti humalaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe