jaahas, nyt kun on uusi entistä ehompi maito purkissa, jossa on 50 % kaikkea enemmän hintaa myöten, paitsi maitoa, niin minä joka juon maitoa n.litran päivässä, ni ööö... joudunko nyt puolittamaan maidon juomiseni, jos alan juomaan tätä uutta plus-maitoa, ettei tule liikaa vitaminoitu nainen.... :D , eli vain puoli litraa, vai miten se oli, vai eiks tätä tarvii kuin lasillinen ? :D hehehee...
Maitoooaaa...Plus
11
732
Vastaukset
- jaa-aaa
Vitaminoitu nainen...olen yhtä lailla kysymysmerkkinä. Maitoa kun tulee nautittua reilusti. Taidanpa pitäytyä tähän vanhanaikaiseen maitoon, ettei tule liikaa kaikkea...Olisiko uusi tuote tarkoitettu niille, jotka juovat maitoa vain vähän? Tai lapsille?
- Nainen 49v
Olis hienoa , kun joku osais vastatakin tähän oikeesti, kun me olemma ihan ymmällämme.....
Minä olen kyllä sellainen porsas, että juon rasvatonta samaan tahtiin, oli sitten plussaa tai ei... :D
Laitoin ton alkup. viestin siks, et onkos kukaan muu tätä ajatellut edes... ? - 1+1
Nainen 49v kirjoitti:
Olis hienoa , kun joku osais vastatakin tähän oikeesti, kun me olemma ihan ymmällämme.....
Minä olen kyllä sellainen porsas, että juon rasvatonta samaan tahtiin, oli sitten plussaa tai ei... :D
Laitoin ton alkup. viestin siks, et onkos kukaan muu tätä ajatellut edes... ?ihminen tarvitsee litran maitoa vuorokaudessa? Maito on vasikoiden juoma. Aivan varmasti voi juoda vaikka useamman litran per vuorokausi eikä saa mitään liikaa.
Vai otatteko purkista rasvaliukoista D-vitamiinia?
Jos ette mitään suurta määrää D-vitamiinia ota purkista niin sitten voi tuota maitoa juoda vaikka kuinka paljon.
uurella määrällä tarkoitan nykysuosituksia, jotka onneksi tässä muuttuivat. - saannin takia,
1+1 kirjoitti:
ihminen tarvitsee litran maitoa vuorokaudessa? Maito on vasikoiden juoma. Aivan varmasti voi juoda vaikka useamman litran per vuorokausi eikä saa mitään liikaa.
Vai otatteko purkista rasvaliukoista D-vitamiinia?
Jos ette mitään suurta määrää D-vitamiinia ota purkista niin sitten voi tuota maitoa juoda vaikka kuinka paljon.
uurella määrällä tarkoitan nykysuosituksia, jotka onneksi tässä muuttuivat.jotka meijerit pilaa maidon!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Blogi.html - .....
saannin takia, kirjoitti:
jotka meijerit pilaa maidon!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Blogi.htmlIskukuumennettu ja homogenisoitu maito tosiaankin on pelkkää valkoista kalkkilientä jossa ei ole enää mitään terveellisiä ravinteita jäljellä. Iskukuumennus mm. tappaa terveelliset maitohappobakteerit (joita terveen lehmän maidossa on), tuhoaa vitamiinit ja entsyymit sekä muuntaa terveellisen HDL:n pahaksi LDL:ksi.
Iskukuumennusta alettiin käyttää 1920-luvulla jolloin lehmät elivät todella huonoissa olosuhteissa ja sairastelivat paljon, ja tällä tavoin kuolemansairaiden lehmien maidosta saatiin edes jotenkin juomakelpoista. Nykyään maidon prosessoinnille ja renderöinnille ei ole enää mitään tarvetta, se vain pilaa hyvän elintarvikkeen käyttökelvottomaksi.
- maitosuu kukas muu
Vitamiinit (100 g:ssa)
D-vitamiini 2 µg
40 % päivän saantisuosituksesta
riboflaviini (B2) 0.2 mg
13 % päivän saantisuosituksesta
foolihappo 30 µg
15 % päivän saantisuosituksesta
B12-vitamiini 0.7 µg
70 % päivän saantisuosituksesta
Kivennäisaineet (100 g:ssa)
kalsium (Ca) 180 mg
23 % päivän saantisuosituksesta
kalium (K) 300 mg
Ravitsemussuositusten mukaan nestemäisiä maitovalmisteita tulisi käyttää vähintään puoli litraa päivässä. Puoli litraa Valio Maito Plus™ rasvatonta osana terveellistä ruokavaliota ja elämäntapaa kattaa päivittäisen kalsiumin ja D-vitamiinin tarpeen. Lisäksi ei enää tarvita kalsium- ja D-vitamiinivalmisteita. Aikuiset sekä kouluikäiset voivat juoda Valio Maito Plus™ rasvatonta litran päivässä ja alle kouluikäiset 6 dl päivässä ilman huolta ravintoaineiden ylimääräisestä saannista.
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?t_ryhma=ERIKOISMAIDOT&productId=28&t_nimi=Valio Maito Plus%26trade%3B 1l rasvaton&tuory=3300- D325OH
Liikaa kalsiumia ja liian vähän Deetä! Huono paketti koko plussa!! THL tietysti kehittänyt, tyhmä instanssi!
- Nainen 49 v
Niinpä, eli nyt tulimme asian ytimeen....
Vitamiinin lisäys ei vaikuta mihinkän muuhun kuin maidon hintaan :D - luo,ua
älä osta
siinä on lisättyä kalsiumia
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm- ukotin
Nyt kun täällä on puhetta tuosta plus-maidosta, niin... mä en itse henk.koht vois ikänä juoda tuota! Mua ällöttää jo rasvatonkin maito, veli manipuloinu mut ja kertonu et se on pelkkää vettä ja väriainetta ja vähän kalsiumia ja D-vitamiinia sekaan... hyi olkoon. Ja sitten tuo uus maito, joka on samaa mutta heitetty sekaan vielä vähän ennemmän vitamiineja.. Olkooon totta tai ei, juon itse ihan vähintään kevytmaitoa, mieluiten kuitenkin punasta, niitä vois kutsua jo maidoiksi. Tosin justiinsa lypsetty on tietty parasta, varsinkin maitokaakao lehmän maidolla... Nam.
Mut joo siis, ihan humpuukia ja rahastusta tuo ihmeen plus maito....! - iHerb...
ukotin kirjoitti:
Nyt kun täällä on puhetta tuosta plus-maidosta, niin... mä en itse henk.koht vois ikänä juoda tuota! Mua ällöttää jo rasvatonkin maito, veli manipuloinu mut ja kertonu et se on pelkkää vettä ja väriainetta ja vähän kalsiumia ja D-vitamiinia sekaan... hyi olkoon. Ja sitten tuo uus maito, joka on samaa mutta heitetty sekaan vielä vähän ennemmän vitamiineja.. Olkooon totta tai ei, juon itse ihan vähintään kevytmaitoa, mieluiten kuitenkin punasta, niitä vois kutsua jo maidoiksi. Tosin justiinsa lypsetty on tietty parasta, varsinkin maitokaakao lehmän maidolla... Nam.
Mut joo siis, ihan humpuukia ja rahastusta tuo ihmeen plus maito....!Maito vain lapsille ja pari lasillista päivässä:
http://www.fit.fi/liikunta/koukussaliikuntaan/_a120275/rasvan puolesta aspartaamia vastaan/
Osa suomalaisista saa jopa liikaa kalsiumia, joka on terveydelle haitallinen, koska kerääntyy versuonistoon jo pelkän D-vitamiinin puutteen takia.
Kalsiumin kuuluu mennä luustoon ja siihen tarvitaan riittävästi D-vitamiinia.
Veren D-vitamiinitason täytyy olla vähintään 100nmol/l kun se on alle 40nmol/l sillä 2 kala-aterialla viikossa.
http://www.tiede.fi/keskustelut/post1423018.html#p1423018
Ja tuo elintarvikkeiden D-vitaminointi on ihan turhaa, koska vuoden D-vitamiinit saa yhdelle ihmiselle 10€:lla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887