Joku maltalla asuva/asunut kertoo miten onnistui pankkitilin avaaminen paikalliseen pankkiin
Pankkitili maltalla
1
3086
Vastaukset
- BH
Olen asunut Maltalla muutaman kuukauden ja ollut töissä lähes koko ajan. Olen parikymppinen suomalainen.
Pankkitilin avaaminen onnistui helposti. Tilin avaamista varten sinun tulee hankkia maltalainen id-kortti, jonka hankkiminen on myös erittäin helppoa. Id-kortin hakemisessa eniten aikaa meni virastossa jonotteluun, mutta yllättävän kivuttomasti sain id-kortin. Kortti myönnetään helposti ulkomaisille työntekijöille, vaihtareille yms. Ainakaan suomalaisena ei tullut mitään ongelmia kortin saamisessa.
Pankkeja Maltalla on esimerkiksi HSBC ja Bank of Valletta. Itse avasin oman tilini HSBC:lle, koska olin kuullut vain hyvää kyseisestä pankista. Kun olin saanut id-korttini kävelin kotikyläni pankkiin ja kerroin haluavani avata tilin. Minulta kyseltiin hieman syitä miksi olen Maltalla. Kerroin olevani töissä eikä tarvinnut sen kummemmin asiaa selitellä. Aikaa meni ehkä 20 minuuttia ja sain tilin. Muutaman päivän päästä minulle lähetettiin debit card postissa. Sen saatuani pystyin avaamaan itselleni nettipankin. Nettipankin avaamisen olisi pitänyt onnistua kotoa käsin, mutta ei minulla jostain syystä onnistunut. Kävin pankissa ja nettipankki avattiin minulle sieltä käsin. Sain lisäksi elektronisen "avainkoodipaletin", jota käytän aina kun asioin nettipankissa.
Olin itsekin erittäin yllättynyt kuinka helposti ja nopeasti pankkitilin avaaminen onnistui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865