Mikä on mielestänne paskin koulutus tai tutkinto? Siis koulutus, jossa sisältö on täyttä fuulaa tai josta ei työllisty yhtään mihinkään...
Paskin koulutus
10
1676
Vastaukset
- ---
Esimerkiksi media-assistentti, lisäksi mm. alimman tason tietotekniset koulutukset (datanomi jne.), koska ns. "tavallisistakin" ihmisistä osaa tietokoneella näprätä hyvin yllättävän moni. Joku lukiolainenkin tai vastaava "nörtti" voi hyvin tehdä pienimuotoisia palvelinjuttuja, ja tehdä kotisivuja ja neuvoa ohjelmien käytössä puhelimitse.
- itte sen tiiät
iha tiaroks vaan, että siellä syvennetään asioita, eli mennään syvemmälle asioihin... et välttämättä osaa asentaa palvelinta?? ja se on ihan tietokoneen perusosista tietokoneen ohjelmiin. kyl siis tavallinen nörtti osaa kirjoittaa ja selata sivuja mutta ei se varmaan ihan täysin tiedä miten tietokone rakennetaan, puretaan, ohjelmoidaan ym. eikä datanomi ole pelkästään tietokoneita: kyllä puolet on yritys aiheita. en meinaan ainakaan itse olis osannut tehdä näitä ennen kuin otin tän alan (ei ole datanomi, mutta vierekkäin kuljetaan).. ja yksi tuttava pääsi tämän koulutuksen jälkeen hyvä palkkaiseen duuniin, sairaalaan.. että se vähän riippuu ihmisen kiinnostuksesta. pidän minä tätä omaani alaani (ei kiinnosta yhtään) tyhmänä ja no työllisyys, mutta tällä alalla on tulevaisuus jonka takia tämä on hyvä ala ja joku moni tykkääkin tästä. enemmän mä pidän huonoina aloina kunnan palkkaamia hommeleita (korjatkaa, jos olen väärässä)... itse en ainakaan lähtis mihinkään LVI-alalle, mutta jos joku muu on siitä kiinnostunut, voi se päästä pitkälle ja saada hyvän palkan. Eli täysin riippuu siitä, mikä on kiinnostuksesi mitäkin alaa kohtaan ja motivaatio!!! pidät jotakin alaa tyhmänä, se on sinun mielestäsi tyhmä, jonkun toisen mielestä taas kiinnostava. Toivottavasti valaisi ees hiukan
- ui
itte sen tiiät kirjoitti:
iha tiaroks vaan, että siellä syvennetään asioita, eli mennään syvemmälle asioihin... et välttämättä osaa asentaa palvelinta?? ja se on ihan tietokoneen perusosista tietokoneen ohjelmiin. kyl siis tavallinen nörtti osaa kirjoittaa ja selata sivuja mutta ei se varmaan ihan täysin tiedä miten tietokone rakennetaan, puretaan, ohjelmoidaan ym. eikä datanomi ole pelkästään tietokoneita: kyllä puolet on yritys aiheita. en meinaan ainakaan itse olis osannut tehdä näitä ennen kuin otin tän alan (ei ole datanomi, mutta vierekkäin kuljetaan).. ja yksi tuttava pääsi tämän koulutuksen jälkeen hyvä palkkaiseen duuniin, sairaalaan.. että se vähän riippuu ihmisen kiinnostuksesta. pidän minä tätä omaani alaani (ei kiinnosta yhtään) tyhmänä ja no työllisyys, mutta tällä alalla on tulevaisuus jonka takia tämä on hyvä ala ja joku moni tykkääkin tästä. enemmän mä pidän huonoina aloina kunnan palkkaamia hommeleita (korjatkaa, jos olen väärässä)... itse en ainakaan lähtis mihinkään LVI-alalle, mutta jos joku muu on siitä kiinnostunut, voi se päästä pitkälle ja saada hyvän palkan. Eli täysin riippuu siitä, mikä on kiinnostuksesi mitäkin alaa kohtaan ja motivaatio!!! pidät jotakin alaa tyhmänä, se on sinun mielestäsi tyhmä, jonkun toisen mielestä taas kiinnostava. Toivottavasti valaisi ees hiukan
Datanomin koulutuksessa otetaan pintaraapaisu asioihin, ja me ei kyllä kertaakaan koko 3 vuoden aikana purettu tai kasattu koneen konetta.
Turha koulutus imo, en oppinut oikein mitään uutta, mitä googlen kautta ei saisi tietoon. Noh, avasi ainakin ovet amk:iin. - Koira ja kalikka
>>Esimerkiksi media-assistentti
- on paskin
.. koska alalta pois potkitut opettavat koko koulutuksen ajan järjestelmiä, jotka normaalijärjellä varustettu oppii muutamassa viikossa. Sitten kun valmistumisen jälkeen haet töitä, avoimia paikkoja on yhden käden sormilla laskettava määrä. Jos lisäksi avoimen työpaikan pomolla sattuu olemaan työtön sähköasentajasukulaispoika, niin voit olla varma, että hänet valitaan tähän tehtävään ilman koulutusta ja kokemusta...
- helvetÄÄ
Ei nyt datanomi pura tai kasaa koneita, hei haloo. Ketkä ne koneet kasaa ja purkaa no elektroniikkaasentajat. älkää puhuko paskaa jos ette tiedä
- öök
En tietysti läheskään kaikkia mahdollisia ammatillisia koulutuksia tunne, mutta lähinnä ensimmäisenä tulee mieleen stylisti. Mikäs siinä, jos ottaa vaikka "harrastukseksi" kaksoistutkinnon ohelle, niin voi sitten lukiotodistuksella lähteä vähemmän toisarvoisia aloja opiskelemaan. Mitä järkeä hankkia koulutus ammattiin, johon ei varsinaista koulutusta edes tarvita? Työtkin ovat lähinnä keikkaluontoisia (n. kerran vuodessa), ja pukeutumisneuvojalla tai vastaavalla asiakas käy pääsääntöisesti vain kerran. Eipä suomalaisilla ole edes tapana käyttää rahojansa moisiin huuhaa-juttuihin.
Stylistilla muutenkin tulee olla silmää muillekin mauille kuin omalle, luoden tyyli asiakkaan toiveiden mukaisesti, ei vain omien. Tämä ominaisuus harvoin löytyy alalle hakeutuvilta "ku must on niin fantsuu keksii mitä joku läski pukee päällensä!!1" -amisteineiltä, jotka eivät ole päässeet yli lapsuutensa barbieleikeistä. Täysin höpöhöpö -koulutus siis.
Onhan niitä menestyneitäkin stylistejä, mutta harvalla heistäkään on vastaavaa koulutusta. Ja Suomen "stailaamalla" rahoiksi lyöneet stylistit taitaa olla helppo laskea yhden käden sormilla. Mutta mikäs minä olen sanomaan, että älä lähde stylistiksi. Siitä vaan, jos et ole rahan perään.- Pool33
Ei tuo datanomi-koulutus loppujen turha ole. Voi olla, että siellä ei hirveästi opi uusia asioita, mutta kyllä työnantaja mielummin ottaa datanomin kuin "lukio nörtin", vaikka kysseinen lukioboy kuinka väittää tietävänsä enemmän.
- fvdfv
Media-assistentin koulutus ei oo turha, jos menee jatko-opiskelemaan. Tiedän tosin media-assistentteja jotka on jopa työllistyny jo ton amiksen jälkeen, jopa sen aikana. Ite oon taas kuullut että merkonomin koulutus on nykyään vähän semmonen ettei oikein meinaa työllistyä. Sieltäkin sit pitäis mennä jatko-opiskelemaan.
- Anonyymi00010
Kyllä
Tehdään reitti talous pimeässä pimeänajan käyttö navigaatio.
Varastetaan muilta kaikki reitit
Kuitti väörännökset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv7110043Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan99667- 464093
- 243802
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv353616Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h553507No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol413373Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni73275- 533053
- 422775