Miespuolisena henkilönä hieman mietityttää, miten pitäisi pukeutua vanhojen tansseihin. Onko normaali, musta puku hyvä vai onko frakki pakollinen? Entä miten on smokin laita, käykö se?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Vanhojen tanssit
21
17505
Vastaukset
- .....
Lisään vielä, että itselläni on jo entuudestaan ihan perus musta puku.
- asdffgga
Musta puku käy oikein hyvin.
- Anonyymi
Alasti vielä parempi
- lmajtjm
Musta puku käy hyvin. Tärkeintähän on kuitenkin muistaa panna tanssipariaan jatkoilla.
- -Businessman-
Frakki on kyllä aika pakollinen. Jos on loppu vuokraamosta niin sitten smokki ok, mutta perus puku kertoo kyl ettei suo kiinnosta paljookaa koko tanssit. Sadat tuhannet suomalaiset miehet käyttävät pukua päivittäin töissä Suomessa.
- Anonyymi
Vanhojen tanssien alkuperäinen tarkoitus on ollut näyttää vanhemmalta tai teeskennellä vanhempaa, itse tanssiaisiin pukisin saketin. Saketti määräytyy pukukoodin mukaan ja tuntuu juhlavalta, saketin pukiessasi tansseihin vaikutat erottuvalta ja jopa niin, että arvostat juhlia enemmän, kuin perinteinen frakin vuokraaja.
- bgyf
koululla valtaosalla pojista oli tumma puku. Se on parempi kuin huonosti istuva frakki tai shaketti. Liian iso frakki laihalla nuorella miehellä on lähinnä liikuttavan näköinen.
Sitä paitsi säästät ison summan rahaa. Nämä vanhojen tanssi kustannukset on ihan käsittämättömiä varsinkin tyttöjen kohdalla. Omiin häihinsä voisi ehkä laittaa saman summan- ieo94u9u4
tytöt näkee vaivaa ja maksaa kyllä paljon vanhojen tansseista. perinteisestihän Wanhojen tanssit oli tarkoitettu tsoukkimielessä ja ennen pukeuduttiin oikeasti vanhoihin tanssipukuihin, esim. keskiajan naamiaisasuun tai isovanhempien kolttuihin. nykyään se on mennyt siihen pisteeseen, että käytetään (niinkuin jo edellä mainitsi) melkein saman verran rahaa pukuun ja laittautumiseen kuin häihin! itse en tanssinut vanhojani, mutta jos olisin niin olisin tehnyt kuten monet vuosikurssikavereistani ja mennyt solariumiin. talvella rusketuksen saaminen solkussa vaatii ainakin 5 käyntikertaa eli 6x5€. lisäksi olisin teetättänyt puvun mittatilaustyönä, joka sekin maksaa ties mitä. meikin olisin tehnyt itse mutta hiukset olisin ehkä käynyt laitattamassa.perhetutulla kampaajalla oltaisiin silti voitu pyytää yli 30€. ja lisäksi kunnon kengät.
että sellasta, kyllä pojat pääsee vielä aika helpolla :) - wqeqweqweqw
ieo94u9u4 kirjoitti:
tytöt näkee vaivaa ja maksaa kyllä paljon vanhojen tansseista. perinteisestihän Wanhojen tanssit oli tarkoitettu tsoukkimielessä ja ennen pukeuduttiin oikeasti vanhoihin tanssipukuihin, esim. keskiajan naamiaisasuun tai isovanhempien kolttuihin. nykyään se on mennyt siihen pisteeseen, että käytetään (niinkuin jo edellä mainitsi) melkein saman verran rahaa pukuun ja laittautumiseen kuin häihin! itse en tanssinut vanhojani, mutta jos olisin niin olisin tehnyt kuten monet vuosikurssikavereistani ja mennyt solariumiin. talvella rusketuksen saaminen solkussa vaatii ainakin 5 käyntikertaa eli 6x5€. lisäksi olisin teetättänyt puvun mittatilaustyönä, joka sekin maksaa ties mitä. meikin olisin tehnyt itse mutta hiukset olisin ehkä käynyt laitattamassa.perhetutulla kampaajalla oltaisiin silti voitu pyytää yli 30€. ja lisäksi kunnon kengät.
että sellasta, kyllä pojat pääsee vielä aika helpolla :)aika paljon olisit pistänyt vanhempiesi maksamaan...
Itse ostin käytetyn puvun viime vuonna tanssineelta (70 euroa korjauksineen ja oli upea) ja kaveri laittoi tukkani (ilmainen ja jälleen upea). Ei ole mitään väliä millaiset kengät on alla (ellei sitten halua paljon pituutta lisää), kun ne ei mihinkään näy, ellei sitten vilahda tangotaivutuksissa. itsellä ei todellakaan ollut mitään hienoja vaan sellaiset suht. asialliset äitin vanhat, joilla oli hyvä kävellä. Meikin hoiti toinen kaveri ja lopputulos oli jälleen upea. Itseään oli sitten kiva peilistä ihastella. Rusketuksen hankkiminen kuulostaa vähän naurettavalta. Puvun väri pitää valita niin, että sopii omaan ihonväriin.
Ohjaavat opettajat kyllä kertovat harjoitellessa itse tanssiaisten pukukoodista. Toiset koulut ovat tiukempia frakkien suhteen ja toisiin kouluihin käy yhä edelleen naamiaisasut :) Tosin kannattaa katsoa tarkkaan, että solmio yms. on hyvin ja siististi laitettu, ettei yleisöllä ole turhan hilpeää- - ....
wqeqweqweqw kirjoitti:
aika paljon olisit pistänyt vanhempiesi maksamaan...
Itse ostin käytetyn puvun viime vuonna tanssineelta (70 euroa korjauksineen ja oli upea) ja kaveri laittoi tukkani (ilmainen ja jälleen upea). Ei ole mitään väliä millaiset kengät on alla (ellei sitten halua paljon pituutta lisää), kun ne ei mihinkään näy, ellei sitten vilahda tangotaivutuksissa. itsellä ei todellakaan ollut mitään hienoja vaan sellaiset suht. asialliset äitin vanhat, joilla oli hyvä kävellä. Meikin hoiti toinen kaveri ja lopputulos oli jälleen upea. Itseään oli sitten kiva peilistä ihastella. Rusketuksen hankkiminen kuulostaa vähän naurettavalta. Puvun väri pitää valita niin, että sopii omaan ihonväriin.
Ohjaavat opettajat kyllä kertovat harjoitellessa itse tanssiaisten pukukoodista. Toiset koulut ovat tiukempia frakkien suhteen ja toisiin kouluihin käy yhä edelleen naamiaisasut :) Tosin kannattaa katsoa tarkkaan, että solmio yms. on hyvin ja siististi laitettu, ettei yleisöllä ole turhan hilpeää-Joo, kiva kun laitatte näitä omia kokemuksianne tänne. Paria ei vielä ole, mutta onneksi on kuukausi jäljellä ennen kuin kurssi alkaa. Olen nyt päättänyt hankkia smokin, järkevä valinta? Näyttää myös omasta mielestäni parhaimmalta, frakki kun tuntuu liian juhlalliselta/omaan tyyliin sopimattomalta. Mistäköhän saisin revittyä 300€ smokin ostoon, hmmm...
Tätä miettiessä, kiitos kaikille. - tanssija----
.... kirjoitti:
Joo, kiva kun laitatte näitä omia kokemuksianne tänne. Paria ei vielä ole, mutta onneksi on kuukausi jäljellä ennen kuin kurssi alkaa. Olen nyt päättänyt hankkia smokin, järkevä valinta? Näyttää myös omasta mielestäni parhaimmalta, frakki kun tuntuu liian juhlalliselta/omaan tyyliin sopimattomalta. Mistäköhän saisin revittyä 300€ smokin ostoon, hmmm...
Tätä miettiessä, kiitos kaikille.älä nyt vittu smokkia osta, frakki tai saketti. Vuokraamoista silti kannattaa hakea. wanhojen tanssien tärkein asia on kuitenkin panna tanssiparia, sekä omaa että muiden.
- .....
tanssija---- kirjoitti:
älä nyt vittu smokkia osta, frakki tai saketti. Vuokraamoista silti kannattaa hakea. wanhojen tanssien tärkein asia on kuitenkin panna tanssiparia, sekä omaa että muiden.
Siis tarkoitatko nyt, että smokki on sopimaton tilaisuuteen, vai sitä, että smokkia ei kannata ostaa? En ihan ymmärtänyt. Tottakai voisin vuokrata smokin tms. mutta kun niissä on yleensä se viikon vuokra-aika, niin onko mahdollista käydä sovittamassa pukua kuukausi tai kaksi ennen tansseja ja varata se?
- diidukas
..... kirjoitti:
Siis tarkoitatko nyt, että smokki on sopimaton tilaisuuteen, vai sitä, että smokkia ei kannata ostaa? En ihan ymmärtänyt. Tottakai voisin vuokrata smokin tms. mutta kun niissä on yleensä se viikon vuokra-aika, niin onko mahdollista käydä sovittamassa pukua kuukausi tai kaksi ennen tansseja ja varata se?
Frakki on kaikista hienoin ja komein vanhaintansseihin, ehdottomasti. Vuokraus ei maksa kun n 125 ja siihen kuuluu kaikki paitsi ei sukkia.
- Koulukohtaista...
Tässä on vähän eri käytäntöjä eri kouluissa. Esim. meidän koulussa kaikki pojat oli kyllä frakeissa, mutta jossain "maaseutukouluissa" monetkin kuulemma tanssii ihan vaan jossain vanhassa mustassa puvussa tms. Että kannattaa selvittää mikä on oman koulun linjaus tähän.
- että näin
Mulle aikanaan sanottiin pukuvuokraamossa, että jos ei oo frakkia, niin pukukoodissa kakkosena ois musta puku, ei mikäään smokki.
- tasta
Kaikille;
Vanhojen tanssi etikettiin kuuluu miehellä frakki. Tästä ei ole epäsellvyyttä. Ei smokkia eikä sakettia. Mitä tulee mustaan/tummaan pukuun niin onhan se melko arkinen. Pojilla on velvollisuus pukeutua juhlan arvoa vastaavasti kun daami on satsannut melkoisesti pukuun, kampaukseen ja iltaan. Vanhojen tanssit on usein nuoren ensimmäinen kosketus etiketin mukaiseen pukeutumiseen.
Kyllä nuo vuokraamot vuokraavat mitä vaan jos suostut päällesi laittamaan. Frakit ovat nykyää leikkaukseltaan slimmejä ja sopivat erinomaisesti nuoren herrasmiehen päälle.- ...
Ja frakista päästääkin siihen että virallisissakin juhlissa frakki on etiketin mukaan korvattavissa tummalla/mustalla puvulla.
- Rahat tärkeämpään
"Mitä tulee mustaan/tummaan pukuun niin onhan se melko arkinen."
Se täyttää kuitenkin itsenäisyyspäivänä linnanjuhlien pukukoodin vaatimukset. Ovatko vanhojen tanssit jotenkin vielä vaativampi tilaisuus?- Linnan juhlija
Joo kato siis tiätsä ku linnan juhlat on kato tiäksä semmoset ryyppybileet tiätsä katos siel ollaa niinku kulissien takan tiätsä iha vaa aluspaidas niinku. mul on tota noin vähä niinku semmonen käsitys et vanhois niinku pidetää vaatteet niinku pääl ja vast tiätsä jatkoil niinku pannaa.
- Anonyymi
Miespuolinen henkilö. ? Niin ehkä teoriassa , mutta pikkupoika sinä käytännössä olet, tai teinipoika
- Anonyymi
Ja lisään edelliseeni et tee sianvittua tällä tanssikurssilla
ajanhukkaa , opettele vaikka moal-taulukoita senkiaikaa
kun askelia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511935Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341578- 821173
Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma421162Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151050- 561039
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.126937Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916