Paikallisten riistoako?

salli salli

Tutustuin kyseiseen kohteeseen ja sen hintoihin:

http://www.villaambalankoti.net/index.htm

Hienolta näyttää, mutta, mutta samalla voin todeta, että hyvin, hyvin kallista on. Ahneus on viemässä ja vie ehkä, minusta varmasti loputkin kalat vesistä - köyhissä maissa - tällä politiikalla. Eniten tällaisesta kaupankäynnistä ja hinnoittelusta kärsivät köyhät srilankalaiset itse. Ahneiden ulkomaalaisten yrittäjien ahne hinnoittelu on vallannut maailman kaupan köyhissä maissa myös turismibisneksessä ja siksi köyhät maat ja koko maailma kärsii, kärsii ja kärsii.

Eikö pienempi siivu makkaraa yrittäjänkin leivällä parempi joka päivä, kuin koko pötkö kerran vuodessa? Nyt hyvin pienen siivun - jos sitäkään - saa srilankalainen.

Toivon keskustelua..

5

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
    • Ihan pätkääkään asiaaa tuntemattaa vähän kyllä ihmettelen kysymyksen asettelua. Vähin olen Lankalla matkaillut ja tiedän että sielläpäin nettihinnoittelulla ei ole kovin läheistä kontaktia paikallisen käytännön kanssa.
      Maa on köyhä ja tulee sellaisena säilymäänkin. Jos ei ulkomaisten invastointien toimintamahdollisuuksia helpoteta. Mutta sielläkin työpaikkoja tarvitaan ja miksi tuollainen tarjonta olisi jotenkin vähempi arvvoista?
      Aika samaa mieltä olen tuosta hinnoittelupolitiikasta mutta se ei taida korjaantua ennen matkailun laajenenmista. Hotelllien hinnat netissä on Lankalla ihan järjäretteömiä ja toi sun linkkihän antoi ihan kohtuullusia hintoja. Tietysti voit paikanpäällä saada ihan eri tasoisia tarjouksia..

      Mutta miten muuten sitä kärsimistä helpotettan?
      perapappa

    • Aurinkoon!

      Vietin useita kuukausia Lankalla pari vuotta sitten. Mielestäni majoitusten hinta ja laatu eivät ole mitenkään kilpailukykyisiä muiden Aasian kohteiden kanssa, joissa olen matkannut (Intia, Nepal, Thaimaa, Malesia.). Matkatoimistot järjestävät reissuja myös biitseille, joihin en itse todellakaan lähtisi. Maasta löytyy parempiakin rantoja. Itse pidin paljon suositusta Hikkaduwasta, Unawatunasta.. ja siitä etelään löytyy kivoja pikkurantoja, joita kannattaa lähteä etsimään vaikka ihan päiväreissun puitteissa.

      Liikenne on Lankalla vaarallista ja liikkuminen uskomattoman hidasta. Siksi monet turistit vuokraavat suosiolla auton ja kuljettajan retkilleen. Ihmiset ovat ystävällisiä, mutta heikko toimeentulo ajaa typeryyksiin. Paikallisten kannattaisi satsata enemmän pieniin, viihtyisiin, siisteihin ja edullisiin guesthouseihin. Rinkkareissaajien ja omatoimimatkailijoiden roposista on esim. Thaimaassa moni perhe ja pienyritys kasannut leipänsä. Ongelma on tietenkin rahoitus; isot lafkat ja rahakkaat jyllää, on korruptiota jne.

      Kaunis maa, jossa olisi paljon potentiaalia kun sisäiset ongelmat saataisi jotenkin kuntoon.

      • fin-matkailija

        Itsekin olen Sri Lankalla kulkenut yli 20 vuoden aikana ristiin rastiin. Olen asunut paikallisissa kotioloissa perheen ehdoilla 1:1 - lähes, sillä kaikkeen ei voi oppia pitkänkään ajan kuluessa, mutta yrittää voi ja pitää. Asenteeni on aina ollut maassa maa tavalla tai maasta pois. Todetakoon, olen myös liikkunut, mutta vähemmän muualla kaukoitää ja Väli-Ameriikkaa.

        Sri Lnkasta olen pitänyt alkuajoista oikeinkin paljon, mutta kyllä kyllä sota on muuttanut lankan ihmistä kovasti. Eivät luota toisiinsa, eivät turistiinkaan, ystävällisyys muuttunut jotenkin kyräileväksi jopa epäuskoiseksi turistia kohtaan. "Mitäs tänne tulet jos ei ole varaa maksaa sitä tai tätä" hinnoitellessa majoitusta täysihoidolla tai ilman yhdestä yötä aina 3 - 4 kk. Tietysti kun on tullut kokemusta vuosien varrella niin sitä tulee sanotuksi että on hieman tai joskus jopa että onpa hinnat nousseet kovasti, niin siinä vaiheessa toteavat että jos on varaa tulla tänne saakka Suomesta niiin pitää olla varaa maksaakin, tai sitten on syytä pysyä kotona. Lankaawe hari hondai, Suomi nää hari hondai.

        Eräs asia johon haluaisin kiinnittää huomioni on se, että mafia on lisääntynyt valtavasti niin että se leimaa tietyillä turistirannoillakin jo aivan sietämättömästi turistien vapautta liikkua ja tehdä ostoksia vapaasti ja itsenäisesti. Tämä on muuttanut hinnoittelun perusteita merkittävästi. On siis tullut välikäsiä enemmän. Tämä on Lankan turismibisnekselle suuri haaste, kuten nykyään pitää sanoa eikä ongelma, kuten ennen sanottiin suoraan asia niin kun se on.

        Ne jotka Lankalla ovat viettäneet pidempiä aikoja ovat oppineet yhtä ja toista myös hinnoista ja niiden kehityksestä. Paikalliset, ei tavalliset, vaan jotkin mafiapojat sanovat, ettei ole hyvä, että turisti on lankalla kuukautta pidempään, sillä hän oppii tuntemaan hinnnat, mikä on heille huono asia. Että tämmöisä mm. pitkään lankalla oleville puhelevat. Että olkaa varovaisia hinnoitellessanne, eritoten arvoinneissanne hintojen kalleudesta ja nosusta.. parempi mennä hiljaa eteenpäin ja sanoa palatan asiaan, niin ei tule riitaa..

        Juttuja - oikein tosia - olisi enemmänkin, mutta nyt pitää lopettaa, ettei mene yksin kijailleeksi. Kiitos kun pyydettiin oikein osallstuman..

        Hyvää matkaa Sri Lankalle, vaikka ehkä itse sittenkin menen tänä vuonna Thaimaahan 3 kk. Voinhan poiketa, kuten joskus viikko pari Negombossa - millainen on mielentuuri.


      • surfaaja

        sri lankassa kuole ainakin 10 ihmisia liikenne onnettamuksiin jokapäivä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe