MPEG4-viritin

MPEG4-viritin

Jos televisiossa on vain Full HD -tason MPEG4-viritin (DVB-T/C), niin tarkoittaako se sitä, että kyseisellä televisiolla ei pysty katselemaan Suomen nykyisiä MPEG2-lähetyksiä?

6

5003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

      Mikähän tv on kyseessä? Jos se on Suomessa myynnissä ihan oikeassa kaupassa, niin aivan varmasti siinä on myös MPEG2-T/C-viritin. Ulkomaisten verkkokauppojen malleista ei enää voi sanoa varmasti, mutta eikö teknisissä tiedoissa ole mainittu sitten muuta? Esim. "Digiviritin antenni- ja kaapelitalouksiin (DVB-T/C) ja MPEG4-viritin kaapeliverkon HD-lähetyksille". Tuollaisen lauseen voi toki ymmärtää väärin, eikä se lupaa mitään, mutta useimmille siitä tulee varmasti mieleen, että laitteessa on ns. normaali digiviritin (MPEG2) ja lisäksi HD-viritin kaapleiin (MPEG4).

      • Öh..

        Viritin = DVB-T/C/T2
        pakkaus = MPEG2/MPEG4


    • MPEG4-viritin
      • Virittäjä.

        MPEG4 on pakkaustekniikka, viritin on DVB-C/T/T2.
        Cable HD Ready:ssä DVB-C MPEG4-purun kanssa riittää ymmärtääkseni HD-tasoiseen kuvaan,Antenna HD Ready:ssä tulee olla ymmärtääkseni DVB-T2-viritin MPEG4-purulla.
        Joskus aikoinaan DNA kokeili DVB-T vititin plus MPEG4 juttua, mutta se on ns. menneen talven lumia.


      • =B<)=
        Virittäjä. kirjoitti:

        MPEG4 on pakkaustekniikka, viritin on DVB-C/T/T2.
        Cable HD Ready:ssä DVB-C MPEG4-purun kanssa riittää ymmärtääkseni HD-tasoiseen kuvaan,Antenna HD Ready:ssä tulee olla ymmärtääkseni DVB-T2-viritin MPEG4-purulla.
        Joskus aikoinaan DNA kokeili DVB-T vititin plus MPEG4 juttua, mutta se on ns. menneen talven lumia.

        Eiks tolla just katota vain SD-kuvaa,siis sillä virittimellä, mites ne korttilinkitykset?


      • nussin pillua mielum
        Virittäjä. kirjoitti:

        MPEG4 on pakkaustekniikka, viritin on DVB-C/T/T2.
        Cable HD Ready:ssä DVB-C MPEG4-purun kanssa riittää ymmärtääkseni HD-tasoiseen kuvaan,Antenna HD Ready:ssä tulee olla ymmärtääkseni DVB-T2-viritin MPEG4-purulla.
        Joskus aikoinaan DNA kokeili DVB-T vititin plus MPEG4 juttua, mutta se on ns. menneen talven lumia.

        nussia niin digitaalisia tv-virittimiä ovat sellaiset kuin
        DVB-C (kaapelissa),
        DVB-C2 (kaapeli mutta vasta suunnittelupöydällä),
        DVB-T (antenni nykyiset SD-kanavat),
        DVB-T2 (antenni uudet SD- ja HD-kanavat),
        DVB-S (satelliitti, mm. Canal Digital),
        DVB-S2 (satelliitti, mm. Canal Digitalin HD-lähetykset).

        Jos oikein paljon pilkkua nussii, niin voisi ottaa mukaan myös IPTV-boksejakin mutta niissä tekniikka on niin paljon erilaisempaa kuin noissa DVB-systeemeissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe