Kokemuksia addisonin sairaudesta ja matkustamisesta? Miten addisonpotilas pärjää esim. Thaimaan lämmössä?
Miten säilyy Florinef kun pitäisi jääkaapissa säilyttää?
ADDISON JA THAIMAA
2
1159
Vastaukset
- Eemelin äiti 2010
Itse olen sairastanut Addisonin tautia keväästä 1997 ja matkustanut kerta vuoteen lämpimään.
Helteellä pärjää siinä, missä viime kesänä täällä kotimaassakin. Muistaa vaan nauttia nestettä tarpeeksi ja suolasta purtavaa. Kyllähän sitä huomaa, milloin tarvitsee enemmän lääkettä.
Myöskään Addisonin tauti raskaus 2 viikon loma Vietnamissa kuumaan aikaan ei ollut millään lailla ongelma.
Florineff säilyy jonkin aikaa myös ilman jääkaappisäilytystä. Olen joskus kysynyt asiaa suoraan Bristol-Myers Squibb:ltä ja saanut sieltä vastauksen. Itse olen ottanut reissuun vaan tarvittavan määrän lääkkeitä ( parin ylimääräisen päivän) alkuperäisessä purkissa.
Toivottavasti näistä oli jotain apua.- Matkailija2011
Sairastan Addisonin tautia on tullut myös aika paljon matkusteltua lämpimissä maissa. (Indonesia, Malesia,Thaimaa)
Addison potilas pärjää kyllä helteessä, mutta kortisonin tarve saattaa olla merkittävästi suurempi kuin normaalisti, eli annoksen nosto oman voinnin mukaan.
Nestehukkaa EI saa hankkia, tästä on itsellä kokemusta ja homma on addison potilaalla paljon hankalampi, kuin terveellä. (Suolatasapainot menee sekaisin ja kierre on valmis)
Vatsataudin tai muun onnettomuuden varalta on järkevää ottaa hydrokortisonia mukaan piikkeinä. (Solucortef) Helpottaa tilannetta kummasti, koska terveyspalvelut voivat olla joissakin paikoissa hyvinkin kaukana ja vaikeasti saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882