Kokemuksia addisonin sairaudesta ja matkustamisesta? Miten addisonpotilas pärjää esim. Thaimaan lämmössä?
Miten säilyy Florinef kun pitäisi jääkaapissa säilyttää?
ADDISON JA THAIMAA
2
1162
Vastaukset
- Eemelin äiti 2010
Itse olen sairastanut Addisonin tautia keväästä 1997 ja matkustanut kerta vuoteen lämpimään.
Helteellä pärjää siinä, missä viime kesänä täällä kotimaassakin. Muistaa vaan nauttia nestettä tarpeeksi ja suolasta purtavaa. Kyllähän sitä huomaa, milloin tarvitsee enemmän lääkettä.
Myöskään Addisonin tauti raskaus 2 viikon loma Vietnamissa kuumaan aikaan ei ollut millään lailla ongelma.
Florineff säilyy jonkin aikaa myös ilman jääkaappisäilytystä. Olen joskus kysynyt asiaa suoraan Bristol-Myers Squibb:ltä ja saanut sieltä vastauksen. Itse olen ottanut reissuun vaan tarvittavan määrän lääkkeitä ( parin ylimääräisen päivän) alkuperäisessä purkissa.
Toivottavasti näistä oli jotain apua.- Matkailija2011
Sairastan Addisonin tautia on tullut myös aika paljon matkusteltua lämpimissä maissa. (Indonesia, Malesia,Thaimaa)
Addison potilas pärjää kyllä helteessä, mutta kortisonin tarve saattaa olla merkittävästi suurempi kuin normaalisti, eli annoksen nosto oman voinnin mukaan.
Nestehukkaa EI saa hankkia, tästä on itsellä kokemusta ja homma on addison potilaalla paljon hankalampi, kuin terveellä. (Suolatasapainot menee sekaisin ja kierre on valmis)
Vatsataudin tai muun onnettomuuden varalta on järkevää ottaa hydrokortisonia mukaan piikkeinä. (Solucortef) Helpottaa tilannetta kummasti, koska terveyspalvelut voivat olla joissakin paikoissa hyvinkin kaukana ja vaikeasti saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306120Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183232Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511351Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171326Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231198PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1611156- 1301021
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport431007- 38895
- 145830