häkin siivous

saku12

kuinka usein kannattaa siivota häkki jossa on kaksi kääpiöhamsteria häkki on oikeasti akvaario noin 80*40*40 auta minua minä siivoon kuitenkin vain 2 viikon välein onko se liian usein liian harvoin.

10

3300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vegata

      en opsaa sanoa, mutta kyllä minäkin tuon kokoista häkkiä pesen jtn. kerran kahesa viikossa ja joka toinen päivä pissalaatikot ja kerran viikossa pesät kuitenkin. jos alkaa haista tai olla likainen, niin sitten voisit pestä.

      • saku12

        minkä lainen pissa laatikko. mitä eläimiä sulla on ois kiva tietää.


    • Herra Hamstraaja

      mun mielestä häkkiä ei sais pestä noinkaan usein. kerran kuukaudessa on parempi, sillä eihän siellä luonnossakaan eläinten alueita puhdistettu jokapäivä! Kunhan vaan otat pesäkopista tuoreruoat ja pissaset pesäntekoaineet pois, vaihdat veden jokapäivä, ja pidät ruokakipot täynnä. edelleen voit mailailla mulle:)

      • vegata

        hamsterien elämä lemmikkinä ei ole läheskään samaa, kuin luonnossa, eikä siihen pidäkkään pyrkiä. ja luonnossa hamsteri ulostaa muualle kun pesäänsä, joten pesu ei ole tarpeen. ja onhan vessalaatikkojenkin pesu samankaltaista, kuin koko häkin pesu.


      • herra hamstraaja
        vegata kirjoitti:

        hamsterien elämä lemmikkinä ei ole läheskään samaa, kuin luonnossa, eikä siihen pidäkkään pyrkiä. ja luonnossa hamsteri ulostaa muualle kun pesäänsä, joten pesu ei ole tarpeen. ja onhan vessalaatikkojenkin pesu samankaltaista, kuin koko häkin pesu.

        Kuis nii ei pidäkkään pyrkiä?! mitäs ihmeen ideaa Siinä sitte on, että antaa hamsunsa juoksennella vapaana? Kyllähän ne luonnossakin juoksee. Siihen nimenomaan pitää pyrkiä, että eläimellä on mahdollisimman hyvät oltavat. ja jos peset häkin joka toinen päivä, niin hamsun ominais haju ei ehdi "tarttumaan" pesäpuruihin ja muuhun häkkiin! se olisi ihan sama juttu, jos vaihdat huoneen sisustuksesi joka toinen päivä.


      • vegata
        herra hamstraaja kirjoitti:

        Kuis nii ei pidäkkään pyrkiä?! mitäs ihmeen ideaa Siinä sitte on, että antaa hamsunsa juoksennella vapaana? Kyllähän ne luonnossakin juoksee. Siihen nimenomaan pitää pyrkiä, että eläimellä on mahdollisimman hyvät oltavat. ja jos peset häkin joka toinen päivä, niin hamsun ominais haju ei ehdi "tarttumaan" pesäpuruihin ja muuhun häkkiin! se olisi ihan sama juttu, jos vaihdat huoneen sisustuksesi joka toinen päivä.

        ...niin silloinhan hamsterille hommataan jtn. 3mx3m häkki täynnä hiekkaa ja kasveja, eikä siihen kosketakkaan koskaan. mutta meillä ainakin on niin, että kaikki pissii pesäänsä, mutta kakkii minne sattuu. lopputulos on se, että jos ei puruja vaihda, niin purrut on täynnä kakkaa. ja sisustusta ei tarvitse vaihtaa, vain purut. eli sama kuin siivoisin huoneen joka toinen päivä. mutta kyllä sen huomaa, kun häkki on pesun tarpeessa, kun häkki haisee, ja puruissa on paljon kakkaa.
        toivottavasti mun teksti ei kuullostanu sarkastiselta, en nyt mitään riitaa ala haastaan.


    • Minni&Viivi

      Hmasterin häkki kuuluu pestä 1-2 kertaa viikossa. Vesi kuuluu vaihtaa ainakin joka toinen päivä ja ruokaa pitää lisätä silloin kun on tarve. Tuore ruokaa pitäisi antaa joka ilta!!

    • hamsu

      Itse siivoan häkin kerran viikossa. Käytän kuivikkeena kissanhiekkaa pellex merkkistä puupistetta, joten jos häkin pohja ei ole kovin likainen vaihdan vain pissa nurkan pelleksit ja pesen nukkumamökin.
      Ylätason pyyhin kerran viikossa nihkeällä pesuaineliinalla. Meillä on siis kaksikerroksinen häkki, jossa ylätaso on lakattua puuta (itse tehty häkki).

      • hamsuu

        Hamsterin kuivikkeena ei mun mielestä sais käyttää kissanhiekkaa.


    • 72457

      "Häkkisi" on sen verran iso että kerran 2 viikossa on ihan ok. Pissanurkkia voisit siivota useammin ja tuoreruokaa ei kannata jättää mökkeihin tai muihin piiloihin pilaantumaan.

      Mulla on syyris 100x50x50cm häkissä ja pakko myöntää että siivoa vain n. kerran kahdessa viikossa. Ennen oli pienempi häkki ja sitä joutui useammin siivoamaan.

      Nyt kun on siivouksen aika on pari nurkkaa ollut pissakäytössä, eivät edes älyttömän märkiä, mökissä jyviä tms ja muuten puru on lähes puhasta mutta vaihdan silti kaiken kerralla. Pienemmässä häkissä hamsu joutuis olee enemmän pissanurkkien tuntumassa ja siksikin siivousta pitäis tehdä useemmin. Tässä isossa häkissä tilaa riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      693
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe