Paljon pyytää?

Jossu423

Kyselisin sellasta että sain perinnöksi isoisäni omistaman asunnon Helsingin Kampista.
Asunto on 80neliömetriä, kolme huonetta ja makuuholvi. kaksi kylpyhuonetta. Keittiö. Koko huoneiston kattava remontti tuli valmiiksi heinäkuun lopussa.

Nyt olisi takoitus tähän muuttaa mutta en yksin viihdy. Kaksi kaveriani on tarjoutuneet kämppis ehdokkaiksi ja pohdinkin että mitä tuollaisesta pyytää. Toiselle olisi kokonaan oma huone ja pieni vaatehuone.
Toiselle iso makuuholvi. Se varmaan selvää että makuuholvin saava ei samaa joudu maksamaan, mutta rehellisesti sanoen en osaa yhtään sanoa mitä pyytää.
Yhtiövastiketta taisi olla jotain 150€/kk luokkaa

3

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12345678901234

Kimppakämät Kampissa maksavat yleensä sen 350-550e/huone muut kulut. Ota isommasta huoneesta 400e ja pienemmästä 350e ja noiden summien lisäksi perit vielä kummaltakin kolmanneksen internet laskusta, sähköstä, vedestä, kotivakuutuksesta ja hesarin tilauksesta. Itse maksat siten vain kolmanneksen noista muista kuluista ja hoidat sen yhtiövastikkeen kokonaan itseasunnon omistajana ihan itse, älä ala sitä vuokralaisilla maksattamaan.

Jos taas haluat antaa jotain "kaverialennusta", niin maksa sitten itse nuo muut maksut, mutta pidä tuo vuokra tuossa 400/350, sillä muuten kaverisi yrittävät vain hyötyä sinusta ja todennäköisesti eivät pidä asuntoa mitenkään hyvässä kunnossa jos puoli-ilmaiseksi siinä saavat asua.

• ei enään ikinä

Juu, olen samaa mieltä edellisen kanssa. Jos joku ei ole Kampissa olevasta asunnosta/kämpästä maksaa noita edellä ajateltuja summia niin se ei ole kaveri eikä mikään. Kambis asuessa, kun ei tarvi edes lippuun aikaa, vaan hieman arvoa. Kun voi kävellä joka paikkaan. Sitten kun kerran asunnossa on 2xwc(kylpylä?) niin sehän tekee vaan 1,5henkilö /vessa.

Sitten viel semmonen...heti alussa sun kannattaa tehdä selväksi, että minkä verran sitten näiden "kavereiden" kaverit alkaa majottua siel asunnossa. Kampissa olevaan kämppään on viikonloppuna tunkua. ELI ENNEN MUUTTOA SÄÄNNÖT =SINUN!!! :) selviksi. Esim. Yhtenä viikonloppuna/kk voi vierailla 1-2 vierasta viikonloppuna 1-2 yötä. Jos alkaa vinkuminen, että sehän on vaan 1xkk kun näkee poika/tyttöystävää...niin siihen vaan sanot, että voi siel toisenkin luona välillä vierailla...sehän on sitten jo 2xkk hahaaaaa.. Älä tee siitä kämpästäsi mitään motellia!

• Säännöt on tärkeitä
        ei enään ikinä kirjoitti:

Juu, olen samaa mieltä edellisen kanssa. Jos joku ei ole Kampissa olevasta asunnosta/kämpästä maksaa noita edellä ajateltuja summia niin se ei ole kaveri eikä mikään. Kambis asuessa, kun ei tarvi edes lippuun aikaa, vaan hieman arvoa. Kun voi kävellä joka paikkaan. Sitten kun kerran asunnossa on 2xwc(kylpylä?) niin sehän tekee vaan 1,5henkilö /vessa.

Sitten viel semmonen...heti alussa sun kannattaa tehdä selväksi, että minkä verran sitten näiden "kavereiden" kaverit alkaa majottua siel asunnossa. Kampissa olevaan kämppään on viikonloppuna tunkua. ELI ENNEN MUUTTOA SÄÄNNÖT =SINUN!!! :) selviksi. Esim. Yhtenä viikonloppuna/kk voi vierailla 1-2 vierasta viikonloppuna 1-2 yötä. Jos alkaa vinkuminen, että sehän on vaan 1xkk kun näkee poika/tyttöystävää...niin siihen vaan sanot, että voi siel toisenkin luona välillä vierailla...sehän on sitten jo 2xkk hahaaaaa.. Älä tee siitä kämpästäsi mitään motellia!

Joo, jotku säännöt olisi hyvä olla, varsinkin jos tuota ylimääräistä porukkaa alkaa asunnossa tiheäänkin käymään. Itse asuin joskus muinoin yliopisto-opintojeni alkuaikoina töölössä 4 hengen kimppakämpässä jossa tuota ylimääräistä jengiä ravasi ihan liiaksi asti. Yhden kämppiksen (19v mies) kaverit (3-6 henkeä) tulivat asuntoon aloittelemaan baari-iltaa lähes joka perjantai ja lauantai ja joskus jopa keskiviikkoisinkin ja yhden toisen kämppiksen (23v nainen) kavereita oli kylässä jokaisena viikonpäivänä (hän itse ei paljoa kyläillyt). Siinä sitä sitten asuttiin yhden toisen kämppiksen kanssa melkoisessa ruuhkahelvetissä, ennen kuin otimme kahteen pekkaan kimppakämpän läheisestä korttelista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1797
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1608
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1144
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1020
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      848
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe