Paljon pyytää?

Jossu423

Kyselisin sellasta että sain perinnöksi isoisäni omistaman asunnon Helsingin Kampista.
Asunto on 80neliömetriä, kolme huonetta ja makuuholvi. kaksi kylpyhuonetta. Keittiö. Koko huoneiston kattava remontti tuli valmiiksi heinäkuun lopussa.

Nyt olisi takoitus tähän muuttaa mutta en yksin viihdy. Kaksi kaveriani on tarjoutuneet kämppis ehdokkaiksi ja pohdinkin että mitä tuollaisesta pyytää. Toiselle olisi kokonaan oma huone ja pieni vaatehuone.
Toiselle iso makuuholvi. Se varmaan selvää että makuuholvin saava ei samaa joudu maksamaan, mutta rehellisesti sanoen en osaa yhtään sanoa mitä pyytää.
Yhtiövastiketta taisi olla jotain 150€/kk luokkaa

3

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12345678901234

      Kimppakämät Kampissa maksavat yleensä sen 350-550e/huone muut kulut. Ota isommasta huoneesta 400e ja pienemmästä 350e ja noiden summien lisäksi perit vielä kummaltakin kolmanneksen internet laskusta, sähköstä, vedestä, kotivakuutuksesta ja hesarin tilauksesta. Itse maksat siten vain kolmanneksen noista muista kuluista ja hoidat sen yhtiövastikkeen kokonaan itseasunnon omistajana ihan itse, älä ala sitä vuokralaisilla maksattamaan.

      Jos taas haluat antaa jotain "kaverialennusta", niin maksa sitten itse nuo muut maksut, mutta pidä tuo vuokra tuossa 400/350, sillä muuten kaverisi yrittävät vain hyötyä sinusta ja todennäköisesti eivät pidä asuntoa mitenkään hyvässä kunnossa jos puoli-ilmaiseksi siinä saavat asua.

      • ei enään ikinä

        Juu, olen samaa mieltä edellisen kanssa. Jos joku ei ole Kampissa olevasta asunnosta/kämpästä maksaa noita edellä ajateltuja summia niin se ei ole kaveri eikä mikään. Kambis asuessa, kun ei tarvi edes lippuun aikaa, vaan hieman arvoa. Kun voi kävellä joka paikkaan. Sitten kun kerran asunnossa on 2xwc(kylpylä?) niin sehän tekee vaan 1,5henkilö /vessa.

        Sitten viel semmonen...heti alussa sun kannattaa tehdä selväksi, että minkä verran sitten näiden "kavereiden" kaverit alkaa majottua siel asunnossa. Kampissa olevaan kämppään on viikonloppuna tunkua. ELI ENNEN MUUTTOA SÄÄNNÖT =SINUN!!! :) selviksi. Esim. Yhtenä viikonloppuna/kk voi vierailla 1-2 vierasta viikonloppuna 1-2 yötä. Jos alkaa vinkuminen, että sehän on vaan 1xkk kun näkee poika/tyttöystävää...niin siihen vaan sanot, että voi siel toisenkin luona välillä vierailla...sehän on sitten jo 2xkk hahaaaaa.. Älä tee siitä kämpästäsi mitään motellia!


      • Säännöt on tärkeitä
        ei enään ikinä kirjoitti:

        Juu, olen samaa mieltä edellisen kanssa. Jos joku ei ole Kampissa olevasta asunnosta/kämpästä maksaa noita edellä ajateltuja summia niin se ei ole kaveri eikä mikään. Kambis asuessa, kun ei tarvi edes lippuun aikaa, vaan hieman arvoa. Kun voi kävellä joka paikkaan. Sitten kun kerran asunnossa on 2xwc(kylpylä?) niin sehän tekee vaan 1,5henkilö /vessa.

        Sitten viel semmonen...heti alussa sun kannattaa tehdä selväksi, että minkä verran sitten näiden "kavereiden" kaverit alkaa majottua siel asunnossa. Kampissa olevaan kämppään on viikonloppuna tunkua. ELI ENNEN MUUTTOA SÄÄNNÖT =SINUN!!! :) selviksi. Esim. Yhtenä viikonloppuna/kk voi vierailla 1-2 vierasta viikonloppuna 1-2 yötä. Jos alkaa vinkuminen, että sehän on vaan 1xkk kun näkee poika/tyttöystävää...niin siihen vaan sanot, että voi siel toisenkin luona välillä vierailla...sehän on sitten jo 2xkk hahaaaaa.. Älä tee siitä kämpästäsi mitään motellia!

        Joo, jotku säännöt olisi hyvä olla, varsinkin jos tuota ylimääräistä porukkaa alkaa asunnossa tiheäänkin käymään. Itse asuin joskus muinoin yliopisto-opintojeni alkuaikoina töölössä 4 hengen kimppakämpässä jossa tuota ylimääräistä jengiä ravasi ihan liiaksi asti. Yhden kämppiksen (19v mies) kaverit (3-6 henkeä) tulivat asuntoon aloittelemaan baari-iltaa lähes joka perjantai ja lauantai ja joskus jopa keskiviikkoisinkin ja yhden toisen kämppiksen (23v nainen) kavereita oli kylässä jokaisena viikonpäivänä (hän itse ei paljoa kyläillyt). Siinä sitä sitten asuttiin yhden toisen kämppiksen kanssa melkoisessa ruuhkahelvetissä, ennen kuin otimme kahteen pekkaan kimppakämpän läheisestä korttelista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe