Nirso vai kipeä kissa?

jennuskapennuska

Minulla on kohta 3-vuotias leikattu poikakissa, joka on aina ollut hoikka ja hieman nirso ruuan suhteen. Pateet tai kastikkeessa olevat ruuat eivät kelpaa, jälkimmäisistä kissa nuolee vain kastikkeen. Lihapalat hyytelössä ovat aina olleet suosikkiruokaa, tosin niitäkin syö vain pieninä annoksina. Nykyään kissalle ei tunnu kelpaavan märkäruoka ollenkaan, söisi vain raksuja, eikä niitäkään kovinkaan paljoa. Oon alkanut miettiä, nirsoileeko kissa vaan vai onko kenties kipeä? Mitä nyt oon tätä foorumia lukenut, kissalle pitäisi varmaan antaa ns. kotiruokaakin? Millaista?

3

427

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiruoka

tarkoittaa joko raakaa lihaa vaihdellen tai sitten kissalle vasiten tehtyä ruokaa. Ei siis ihmisille tehtyjen ruokien jämiä tai ihmisille muuten tarkoitettua ruokaa.

Ipsitillan sivuilla on muutama tehty ruokaohje (mm. Rafaellon kiusaus) ja kissakirjassa Miun Maun Mukkaa löytyy lisää.

• Maukeli

Huomannut oon, että 2-v leikattu tyttökissani on alkanut jättää tutut märkäruuat pois. Raksuja syö pieniä määriä, mutta monta kertaa päivässä :o) Pirteän oloinen on kyllä kaikin puolin, vaan ihmetyttää tuo muutos. Kaksi muuta kattia syö kuten ennenkin. Ostinkin tänään eläinkaupasta raksuja, jotka vissiin on parempia, kuin marketeitten. Mene ja tiedä. Vaan ihan sen takia, että neidille ei sitten tule virtsakiviä yms. juttuja. Syökööt sitten kaikki kolme samoja raksuja, ja edelleen tarjolla marketin märkäruokaa, syö ken haluaa :o)

• kissinmuonia
        Maukeli kirjoitti:

Huomannut oon, että 2-v leikattu tyttökissani on alkanut jättää tutut märkäruuat pois. Raksuja syö pieniä määriä, mutta monta kertaa päivässä :o) Pirteän oloinen on kyllä kaikin puolin, vaan ihmetyttää tuo muutos. Kaksi muuta kattia syö kuten ennenkin. Ostinkin tänään eläinkaupasta raksuja, jotka vissiin on parempia, kuin marketeitten. Mene ja tiedä. Vaan ihan sen takia, että neidille ei sitten tule virtsakiviä yms. juttuja. Syökööt sitten kaikki kolme samoja raksuja, ja edelleen tarjolla marketin märkäruokaa, syö ken haluaa :o)

...ehkä ollakkin että kissat haluavat pieniä annoksia?
        Ajattele,minkä verran on syötävää yhdessä hiiressä ja montako hiirtä kissa syö vuorokaudessa?
        Annostele sen mukaan.
        Hiiri ei myöskään ole mitään hirveän märkää ruokaa,loppujen lopuksi.

Eli kuivamuona voi ollakkin sopiva juttu jos kissat muutoin saavat sen lisäksi nestettä.
        Onko ruokaa tarjolla koko ajan vai onko ateria tarjolla vain tietyn ajan?
        Jos märkäruokaa on tarjolla tuntikausia niin herkkäaistinen kissa ei sitä huoli,koska se on sen mielestä jo tunnin päästä pilaantunutta,kissahan syö luonnossa saaliinsa aika tuoreena.
        Kuivamuona säilyy ruokakupissakin pidempään "tuoreena".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      161
      916
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      86
      770
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      57
      751
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      63
      684
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      623
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      572
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      556
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      537
    9. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      35
      535
    10. 26
      521
    Aihe