Ikkunat puhtaaksi?

Hermot menee

Pesin vuosia ikkunat pelkästään Winduksen suihkeella, rätillä ja lastalla ja pudasta tuli. Nyt jostakin syystä pesin pari kertaa ikkunanpesuaineella, kun monet niin kehottivat. Otin taas käyttöön ikkunanpesuainesuihkepullon, jolla kastelin ikkunan, pesin ja kuivasin lastalla. ja kas kummaa: ikkunaan oli ilmestynyt mahdottoman rumat paksut ja lähtemättömät harmaat leveät raidat (2 - 20 cm). Sain ne jotenkuten pois pesemällä ikkunan tuhanteen kertaan pelkällä vedellä, kamalaa hommaa ja ikkunat edelleen siivottomat. :-(

Reagoivatko astianpesu- ja ikkunapesuaine keskenään jotenkin? Onko muilla kokemuksia?

6

1645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkulle piip

olet pessyt Winduksella joka on ikkunanpesuaine, sitten ikkunanpesuaineella ja taas ikkunanpesuaineella. Onkohan tullut nyt pieni kirjoitusvirhe...kun sitten viimeisessä lauseessa ihmettelet että ovatko astianpesuaine ja ikaaunapesuaine reagoineet keskenään?

• Hermot menee

Huh huh
        Kiitos pilkulle piip -nimimerkin vastauksesta.

Olin niin tuohduksissani ikkunoiden harmaantumisesta, että sekoilin tekstissäkin.

Olen siis ennen pessyt aina Winduksella, vuosi sitten pari kertaa ASTIANpesuaineella ja nyt sitten taas Winduksella. Astianpesuineen käytön jälkeen Windus ei enää puhdistakaan, vaan tulee näitä harmaita kalvoja, raitoja.

Kysymys oikein muotoiltuna siis onkin: voivatko astianpesuaine ja ikkunanpesuaine reagoida keskenään näin? Astianpesuaineella pestyt ikkunat olivat sinänsä siistit, mutta nyt siis Winduksen jälkeen touhu on takkuista.

• Testaappa
        Hermot menee kirjoitti:

Huh huh

Olin niin tuohduksissani ikkunoiden harmaantumisesta, että sekoilin tekstissäkin.

Olen siis ennen pessyt aina Winduksella, vuosi sitten pari kertaa ASTIANpesuaineella ja nyt sitten taas Winduksella. Astianpesuineen käytön jälkeen Windus ei enää puhdistakaan, vaan tulee näitä harmaita kalvoja, raitoja.

Kysymys oikein muotoiltuna siis onkin: voivatko astianpesuaine ja ikkunanpesuaine reagoida keskenään näin? Astianpesuaineella pestyt ikkunat olivat sinänsä siistit, mutta nyt siis Winduksen jälkeen touhu on takkuista.

ei ole hyvä vaikka monessa niksissä niin neuvotaan. Kokeileppa huuhdella nyt ikkunat vedellä jossa on etikkaa. Siis ilman että peset ensin millään. Aika monessa ikkunanpesuaineessa on etikkaa mukana

• Hermot menee kirjoitti:

Huh huh

Hei

Sama kysymys minulla. Ikkunoita pesty sekä winduksella että astaianpesuaineella ja nyt niissä mahdottomat pyyhkäisyjäljet, joita ei saa millään pois. Partaterällä rapsuttamalla kylläkin... Saitko vastauksen kysymykseen? Mikä neuvoksi. - Sinänsä helpotti lukea, etten ole onhgelman ja kysymyksen kanssa yksin.

• siistisiisto

luin sun tuskailusi,ja päätin antaa neuvoni,itse pesen siisto neuratop-nimisellä,tulee raidatonta jälkee ja puhdasta.

• --

yhden kerran vuodessa ja kunnon välineillä, mikro tai muulla pesimellä, lasta ei saa olla kulahtanut.
        Pyyhin aina ulkopinnat vanhalla wettexillä, sitten pesimellä, lastalla kuivaksi, tämän jälkeen imukykyisellä liinalla alareunasta vesi.
        Jos ikkunat ovat viisi vuotta pesemättä, työ vaikeutuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      69
      4303
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      67
      4137
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3133
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2802
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2572
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2344
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1471
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1069
    Aihe