Miksi näin on? Miksi KUKAAN tyttö ei KOSKAAn ole osoittanut minkäänlaista kiinnostusta minua kohtaan? Itse olen kahdesti tehnyt aloitteen ja molemmilla kerroilla pakit. Itsetunto alkaa olemaan nollassa, enkä aio tehdä enää aloitetta kenenkään suhteen.
Alan jo olemaan melkein täysi-ikäinen, joten olisi ihan jees saada se ensimmäinen tyttöystävä.
En saa koskaan tyttöystävää
36
5156
Vastaukset
- ....................
Fyysisesti olen ihan hyvässä kunnossa. 180cm/63kg, eli voitaisiin sanoa että olen hoikka. Mikään bodari en ole, mutten myöskään mikkihiiri. Vaatteina yleensä collegehousut t-paita huppari, pidän myös farkkuja. Suihkussa käyn joka aamu jne nii ei pitäs olla mistään sellaisesta kiinni. Naamaltani en valitettavasti ole komea, en mikään finninaama ole mutta piirteeni eivät ole klassisen komeat. Voisiko tämä seikka pelkästään karkoittaa tytöt luotani?
Luonteeltani olen mukava ja rehellinen. Kaveriporukassani en ole mitenkään hiljainen, vitsailen hyvin usein ja saan kaverini nauramaan. Tyttöjen kanssa smalltalk ei taas suju aivan yhtä luontevasti huonojen kokemusten ja huonon itsetunnon vuoksi. Tuntemattomien seurassa saatan olla hieman sisäänpäin vetäytyvä, tämäkin tekee uusiin tyttöihin tutustumisesta vaikeaa.
Tytöt, sanokaa että mikä minussa on vikana. Tai antakaa jotain vinkkiä tyttöjen "iskemiseen".
Aloittaja kiittää ja kuittaa- Näinelämässäkäy.
Sussei sinänsä oo mitään vikaa, mut sun pitää ottaa ittees niskasta kiinni, ja yrittää vaan uudelleen, eikä lannistua parista taka-iskusta. :D Muijia on erilaisia, ja kaikilla on erilainen maku. Ele ota stressiä, yritä vain uudelleen ja uudelleen. Kyllä se hei siitä lähtee :)
- Aloittaja.
Näinelämässäkäy. kirjoitti:
Sussei sinänsä oo mitään vikaa, mut sun pitää ottaa ittees niskasta kiinni, ja yrittää vaan uudelleen, eikä lannistua parista taka-iskusta. :D Muijia on erilaisia, ja kaikilla on erilainen maku. Ele ota stressiä, yritä vain uudelleen ja uudelleen. Kyllä se hei siitä lähtee :)
Kyllä ne pari takaiskua lannisti varsin pahasti, varsinkin tämä jälkimmäinen. Olin nimittäin jo vuosia ollut rakastunut häneen ja KUVITTELIN hänellä olleen/olevan samanlaisia tunteita minua kohtaan. Sitten kun viimein otin itseäni niskasta kiinni ja paljastin tunteeni, tyttöä ei tietenkään kiinnostanut.
En tiedä KETÄ minun oikein pitäisi yrittää. Lähes kaikki, joihin olen koskaan ihastunut/rakastunut tai joista olen edes ollut kiinnostunut, ovat A. Varattuja B. "Turha yrittää" tyyppiä. Ne harvat, jotka eivät kuulu kumpaankaan noista ryhmistä eivät ole antaneet minkäänlaista vastakaikua.
Saattaa kuulostaa epätoivoiselta, koska sitähän se juuri on. - Näinelämässäjoskuskä
Aloittaja. kirjoitti:
Kyllä ne pari takaiskua lannisti varsin pahasti, varsinkin tämä jälkimmäinen. Olin nimittäin jo vuosia ollut rakastunut häneen ja KUVITTELIN hänellä olleen/olevan samanlaisia tunteita minua kohtaan. Sitten kun viimein otin itseäni niskasta kiinni ja paljastin tunteeni, tyttöä ei tietenkään kiinnostanut.
En tiedä KETÄ minun oikein pitäisi yrittää. Lähes kaikki, joihin olen koskaan ihastunut/rakastunut tai joista olen edes ollut kiinnostunut, ovat A. Varattuja B. "Turha yrittää" tyyppiä. Ne harvat, jotka eivät kuulu kumpaankaan noista ryhmistä eivät ole antaneet minkäänlaista vastakaikua.
Saattaa kuulostaa epätoivoiselta, koska sitähän se juuri on.Elämä on hei kovaa, ja niin on tunteidenki oltavan, ei oo olemassa perfectiä ihmisii tai mitään. Kierrä kaukaa varatut ja näin, pidä mieli ja silmät avoinna, koskaan et tiie keneen sitä elämäs aikana törmäät, yllättävissäkin tilanteissa:)
- Anonyymi
Kerroitte että glitteri etuhiusrajanne on vetäytyvät. Mitä te tarkoititte. Onko siellä joku.
- Anonyymi
Aloittaja. kirjoitti:
Saattaa kuulostaa epätoivoiselta, koska sitähän se juuri on.Ai sängyssä pari iskua lannisti teitä kerroitte niin tuossa viestissännne tissi.
- Anonyymi
Näinelämässäjoskuskä kirjoitti:
Elämä on hei kovaa, ja niin on tunteidenki oltavan, ei oo olemassa perfectiä ihmisii tai mitään. Kierrä kaukaa varatut ja näin, pidä mieli ja silmät avoinna, koskaan et tiie keneen sitä elämäs aikana törmäät, yllättävissäkin tilanteissa:)
Mistä te tiedätte kuka on varattu ja kuka ei varattu saatanan takkuhuorapää.
- jmdifksjn
Sun täytyy jatkaa aloitteen tekemisiä! Jos pari tyttöö ei innostu, se ei tarkoita että nyt kukaan ei vois kiinnostua susta. Varmasti joku on kiinnostunut susta, katsele vain ympärillesi. Avaa silmäs. :--)
Juttele tytöille ja siitä se lähtee!- ....................
eikä ole mitään näkyny.
- jighjkrshd
.................... kirjoitti:
eikä ole mitään näkyny.
No hei nyt vaan meet tekemään aloitteita. Varmasti joku kiinnostuu! Turhaa sä täällä roikut... vaikka koulussa, kaupungilla - missä vaan - jos kiinnostavan näkönen tyttö kävelee vastaan - mee juttelemaan.
- ....................
jighjkrshd kirjoitti:
No hei nyt vaan meet tekemään aloitteita. Varmasti joku kiinnostuu! Turhaa sä täällä roikut... vaikka koulussa, kaupungilla - missä vaan - jos kiinnostavan näkönen tyttö kävelee vastaan - mee juttelemaan.
ei toimi - sitäpaitsi en osaa/uskalla lähestyä tuntemattomia naisia luontevasti. Huono itsetunto yms...
- cutegirl
ei toimi - sitäpaitsi en osaa/uskalla lähestyä tuntemattomia naisia luontevasti. Huono itsetunto yms...
No sit varmaan jäät yksin. NO EI VAA, en ollu tosissani
No mut oikeesti. kyllä sä vielä jonkun löydät. Nytten yrität saada itsetuntosi nousuun, takaiskuja sattuu kaikille, ne kannattaa vaan unohtaa. Ja josset millään uskalla etkä halua mennä tytöille jutteleen, niin kyllähän moni tyttö varmasti tulee juttelemaan sulle. Ja sit kun taas oot rohkeempi nii eikun tytöille flirttailemaan ja jutteleen. Tästä se lähtee ;) Tsemppii sulle
Ja jos haluut jutella tai saada jotain neuvoja ja apuja niin haluisikko jutella esim mesessä tai jossakin - ....................
cutegirl kirjoitti:
No sit varmaan jäät yksin. NO EI VAA, en ollu tosissani
No mut oikeesti. kyllä sä vielä jonkun löydät. Nytten yrität saada itsetuntosi nousuun, takaiskuja sattuu kaikille, ne kannattaa vaan unohtaa. Ja josset millään uskalla etkä halua mennä tytöille jutteleen, niin kyllähän moni tyttö varmasti tulee juttelemaan sulle. Ja sit kun taas oot rohkeempi nii eikun tytöille flirttailemaan ja jutteleen. Tästä se lähtee ;) Tsemppii sulle
Ja jos haluut jutella tai saada jotain neuvoja ja apuja niin haluisikko jutella esim mesessä tai jossakin"niin kyllähän moni tyttö varmasti tulee juttelemaan sulle."
Antaisin vaikka yhen sormen, että näin olis. Ja tuohon "Älä pienestä lannistu": tuo ei ainakaan mulle ole mikään pieni juttu. Se syö aika perkeleesti miestä kun naiset ei oo kiinnostuneita.
Neuvot kelpaa aina, mutta mulla ei oo tapana laittaa meseosotetta kaikkien nähtäville. - <3
"niin kyllähän moni tyttö varmasti tulee juttelemaan sulle."
Antaisin vaikka yhen sormen, että näin olis. Ja tuohon "Älä pienestä lannistu": tuo ei ainakaan mulle ole mikään pieni juttu. Se syö aika perkeleesti miestä kun naiset ei oo kiinnostuneita.
Neuvot kelpaa aina, mutta mulla ei oo tapana laittaa meseosotetta kaikkien nähtäville.no kyl mä oon saanu kymmeniä kertoja pakit ja oon vaan jatkanu eteenpäin, ainahan se vähän kirpasee, mut oon vaan jatkanu yrittämistä. Ja se on kyllä kannattanut..
Ja muuten, haluuksä ees keltään apua ? kun kaikille jotka on vastannu sulle, niin alotat hirveen marinan. Onko se meijän vika ettet saa tyttöjä, ehkä kannattais sit asialle jotain tehä. Täällä on tullu monia hyviä neuvoja vastaan mut ei sulle mikään käy. Niinkun edellinen sano "no sit varmaan jäät yksin" nii tolla pelillä taidat jäädä. Koneella datailu ei paljon asiaan auta, et näytä ees haluavan elämääs muutosta, sun pitäis olla sellanen innokas ja valmis yrittämään. Mutta tolla asenteella ei tyttöjä tuu eikä mee. Ryhdistäydys jo poika ja tee myös itte asialle jotain !!
Ja jos vaan kahesta kerrasta lannistut nii huhhuh! Ei aina saa haluamaansa, ja et todellakaan oo ainoo jolle pakit on annettu. Maailmassa on monia tyttöjä, eiköhän sieltä herrallekkin sopiva löydy, jos vain viitsisi yrittää.
Ja saanko kysyä et mitä sä täältä oikeen haet, jossei apu kelpaa ?? - ....................
<3 kirjoitti:
no kyl mä oon saanu kymmeniä kertoja pakit ja oon vaan jatkanu eteenpäin, ainahan se vähän kirpasee, mut oon vaan jatkanu yrittämistä. Ja se on kyllä kannattanut..
Ja muuten, haluuksä ees keltään apua ? kun kaikille jotka on vastannu sulle, niin alotat hirveen marinan. Onko se meijän vika ettet saa tyttöjä, ehkä kannattais sit asialle jotain tehä. Täällä on tullu monia hyviä neuvoja vastaan mut ei sulle mikään käy. Niinkun edellinen sano "no sit varmaan jäät yksin" nii tolla pelillä taidat jäädä. Koneella datailu ei paljon asiaan auta, et näytä ees haluavan elämääs muutosta, sun pitäis olla sellanen innokas ja valmis yrittämään. Mutta tolla asenteella ei tyttöjä tuu eikä mee. Ryhdistäydys jo poika ja tee myös itte asialle jotain !!
Ja jos vaan kahesta kerrasta lannistut nii huhhuh! Ei aina saa haluamaansa, ja et todellakaan oo ainoo jolle pakit on annettu. Maailmassa on monia tyttöjä, eiköhän sieltä herrallekkin sopiva löydy, jos vain viitsisi yrittää.
Ja saanko kysyä et mitä sä täältä oikeen haet, jossei apu kelpaa ??valittaan? Apu kelpaa juu ja arvostan sitä, olenko väittänyt muuta? Mutta tottakai annan kritiikkiä jos jokin neuvo on mielestäni turha/huono/ei toimiva...
Hyvähän sun on tuosta viittimisestä märistä, kun et ole samassa tilanteessa. - fktkhgyu
<3 kirjoitti:
no kyl mä oon saanu kymmeniä kertoja pakit ja oon vaan jatkanu eteenpäin, ainahan se vähän kirpasee, mut oon vaan jatkanu yrittämistä. Ja se on kyllä kannattanut..
Ja saanko kysyä et mitä sä täältä oikeen haet, jossei apu kelpaa ??Joo maailmassa on paljon tyttöjä/naisia
Mutta kun mä san yhelt 1 vuosi sitte pakit ni en oo luovuttanu sen suhteen koska en mieti sellain et joo "maailmassa on paljon tyttöjä/naisia ja kyl mulle sieltä joku löytyy mut rakastaisinko mä sitä itse" joten mä en ainakaan vielä luovuta Vaan yritän saada sen ketä rakastan - Anonyymi
jighjkrshd kirjoitti:
Hyvä hourapää kannusta hyvin menee.
- Anonyymi
Teidän pitäisi ilmoittaa poliisille jos kertoa heille tuosta ettei se teillä toimi - sitäpaitsi en osaa/uskalla lähestyä tuntemattomia naisia luontevasti. Huono itsetunto yms... Saatanan kusipää. Keksi itelles pillu jostain. Katukaupassa ja kirpputoreilla myyvät mitä erilaisimpia hiluvitkutimia käsiin laitettavat pitkät muoviputken kato sieltä netistä siellä on paljon niistä asioista tietoa ja naapuristasi Maija vanha akka tietää perin pohjin mitä tarkoitatte.
- vois vaikka vastata
No itellä on sama tilanne, tosin olen kylläkin tyttö ja pojat ei tunnu olevan kiinnostuneita. Olen siis kaikkien muitten mielestä ihan kaunis, mutta silti ketään ei ole kiinnostunut. PERIAatteessahan minulle kelpaisi melkein kuka vaan...
Mutta oletko varma, ettet ole sitten vain yrittänyt "liian hyvää" ? Millaisia olet sitten yrittänyt ? Neuvoa olisi tosiaan kehittämään sitä itsetuntoa naisten suhteen. Esim aina kun näet jonkun kaverisi juttelevan naispuoliselle kaverilleen, voit mennä mukaan juttelemaan. ihan vain kaverimielessä. ei heti kannata yrittää olla pelimiesten pelimies. etene pikkuhiljaa. ensin totut juttelemaan jotain pientä, olemaan ehkä hieman hiljaisempana osapuolena keskustelussa. Sitten pikkuhiljaa yrritätä olla naisten seurassa enemmän äänessä. Lopulta puhut ihan luontevasti vaikka kahdestaan naisen kanssa (kaverina). Tässä kohtaa voit alkaa harjoittamaan flirttiä. VÄLILLÄ joku hieman irstaampi kommentti sinne tänne (ei koko ajan !!!) ja jotain vihjailevampaa hymyä kehiin. Ja ensin voit vain pitää pelkkää flirttiä ilman sen kummoisempia taka-ajatuksia. Kyllä se nainen alkaa pikkuhiljaa sitten näkemään sinut eri valossa =) huomaat kyllä, koska nainen oikein odottaa keskustelujenne flirttiä tai koska hän aloittaa sitä reippaasti. Mutta mikään ei tapahdu vartissa. ota oma aikasi. Mutta sanos nyt sitten tosiaan että millaisia naisia olet sitten yrittänyt ?- ....................
kiitti neuvoista, ne naiset joita olen ihan tosissaan yrittänyt eivät ainakaan minun mielestäni ole olleet "liian hyviä". Semmoisia ihan normaaleja, söpöjä tyttöjä :). Joskus olen kyllä yrittänyt myös niitä "liian hyviä" ja saanut välittömästi täystyrmäyksen. Kerran yksi hieman ilkeämpi tapaus yritti tehdä minusta yleisen naurunaiheen kertomalla kaikille, vähän aikaa sainkin kuulla ilkkumista mutta se juttu onneksi unohtui varsin nopeasti.
Pitänee tosiaan alkaa juttelemaan enemmän tytöille, vaikkei se aluksi sujuisikaan niin täydellisesti. Minulla vain tosiaan edelleen pyörii päässä tuo, että entä jos joudun jälleen naurunaiheeksi ja menetän maineeni ja kaikki mahdollisuuteni loppuiäksi... Tosin tuokin on varmaan turha pelko, tuskin tässä iässä tytöt ovat enää niin lapsellisia. - joonas hatunen
kiitti neuvoista, ne naiset joita olen ihan tosissaan yrittänyt eivät ainakaan minun mielestäni ole olleet "liian hyviä". Semmoisia ihan normaaleja, söpöjä tyttöjä :). Joskus olen kyllä yrittänyt myös niitä "liian hyviä" ja saanut välittömästi täystyrmäyksen. Kerran yksi hieman ilkeämpi tapaus yritti tehdä minusta yleisen naurunaiheen kertomalla kaikille, vähän aikaa sainkin kuulla ilkkumista mutta se juttu onneksi unohtui varsin nopeasti.
Pitänee tosiaan alkaa juttelemaan enemmän tytöille, vaikkei se aluksi sujuisikaan niin täydellisesti. Minulla vain tosiaan edelleen pyörii päässä tuo, että entä jos joudun jälleen naurunaiheeksi ja menetän maineeni ja kaikki mahdollisuuteni loppuiäksi... Tosin tuokin on varmaan turha pelko, tuskin tässä iässä tytöt ovat enää niin lapsellisia.mua taas masentaa kun en tuu saamaan tyttö ystävää ikinä vaikka oon sosiaalinen tämä on aikas järkyttävää homma ja se taas ei auta mistä mä saan jonkun mukavan tyttö ystävän masentaa koko ajan tää ei oo normaalia mä en kestä enää oon niin yksin
- vois vaikka vastata
Pitänee tosiaan alkaa juttelemaan enemmän tytöille, vaikkei se aluksi sujuisikaan niin täydellisesti. Minulla vain tosiaan edelleen pyörii päässä tuo, että entä jos joudun jälleen naurunaiheeksi ja menetän maineeni ja kaikki mahdollisuuteni loppuiäksi... Tosin tuokin on varmaan turha pelko, tuskin tässä iässä tytöt ovat enää niin lapsellisia.No ei kyllä ole enää tuossa iässä niin lapsellisia. :) ja et sinä siitä nyt mainettasi menetä. tärkeintä on asenne. ehkä siitä että saisit pakit saatetaan heittää läppää pari päivää, mutta se on lyhyt aika. mutta pidä asenne kohdallaan, älä lannistu siitä, naureskele mieluummin. kaikki on tosiasiassa itsestäsi kiinni :)
- joonas hatunen 20 v
vois vaikka vastata kirjoitti:
No ei kyllä ole enää tuossa iässä niin lapsellisia. :) ja et sinä siitä nyt mainettasi menetä. tärkeintä on asenne. ehkä siitä että saisit pakit saatetaan heittää läppää pari päivää, mutta se on lyhyt aika. mutta pidä asenne kohdallaan, älä lannistu siitä, naureskele mieluummin. kaikki on tosiasiassa itsestäsi kiinni :)
niin oot oikeassa ja kyllä se oikea viellä sieltä tulee kunhan minä vaan jaksan odotaa
- tiedän kaiken
mite hankalaa on tajuta et pitäs olla tiukkaa tavaraa määrissä 180cm/100kg ennenku tulee mistää mitää :D hä? tai sitte ennenku tulee joku väh 7k€/kk? NURD
- Räss
tytöt tykkää oikeesti itse varmoista pojista. Jos ei tee ite mitään alottetta niin en usko että kukaan suo sillon lähestyykään. Puhu niille vaa kato kuka puhuu sulle takas. si vaan pientä flirttii ja läbbää nii kyllä se siitä. Tunnen ihmisen joka on lihava ja silla on aika paha akne mutta silti tyttö ystävä ja hyvän näkönen vielä, koska se on ihan mahtava tyyppi ja aina hyvällä päällä. Ei tarvi aina olla ku puhuu tytönkaa heti mielessä seurustelu. Eka kannattaa opetella puhuun rennosti tyttöjenkaa nii et oo ihan paniikissa koko ajan.
- Pienityttövaan
Ite oon tyttö 14v ja tuntuu et oon hirveen ruma enkä saa koskaan poikaystävää. :---S Ympäristö vaan painostaa olemaan kaunis, oo massa, käytä meikkii älyttömän paljon ni sit oot "hyväksyttävä." Käytä Svea-pipoo, "banaanikenkiä", nahkatakki, marimekon laukku, älä oo niin hyvä koulussa, röökaa, oo puhelias ja huuda aina luokassa.. Jos mielipitees poikkeaa kamujes mielipiteistä ni oot erilaine, syrjitty, "outo". En kestä enääääää. Miks maailma on näin epäreilu. :
- -Tarys
ooks koskaa miettiny sitä et yleisemmät muijat on ihan vitun tarkkoja kaikista asioista .....? Älä luovuta kyll te joskus vastaan tulee=))
- Pikku_Pippeli
Jep samssa tilanteess mäkin mutta netistä niitä tyttöjä saa nykyään siellä on niitä vittumaisia tyttöjä on mutta enimmäkseen siellä on niitä ihania kilttejä söpöjä tyttöjä, on hyvä jos on auto koska netissä se tyttö ei oo ehkä ihan kulman takana mene semmoseen appiin kun badoo se on ilmainen
- lollerohomo
Haha onnee vitun ikineitsyt
- Anonyymi
Kaikki muijat haluu jätkän joka on rikas komee pitkä vahva ja urheilullinen... määkään en ikinä saa ketää vaikka oon vasta 14 noin 175 cm ja painoa noin 60 kg :///
- Anonyymi
Ei toi pidä paikkaansa jätkil on vaa usein lian suuri ego ja lian suuret odotukset ns normi naisesta.
Ja sähän oot aik pitkä ikäsek kasvat viel tuut olen todennäköisesti yli 180 kunhan vaa muistat hyvän ravinnon ja riitävästi unta ja sit et polta mutaa tupakkaa yms
Ja ei kaikil oo välii ulkonäöllä jos on nii sellaisen kaa ei es kannata olla yhes.
- Anonyymi
Bro is like me
- Anonyymi
Itellä menis elämä varmasti TAVALLISTAKIN paremmin jos mulla ei ois henkisiä ongelmia.
Ps. Asun Siilinjärvellä 🥴- Anonyymi
Pistä kuule ilmoitus Facebookiin tai lehteen niin alkaa häbät heilumaan ja tulee niitä mies kontakteja. Tiedän kyllä mitä tarkoitin siis illan hämärässä jo jopa tänään se naapurin vanha Matti tulee pyörii sinne peittosi alle.
- Anonyymi
Hei kuule pistä sinne omaas pilluus nyt kiireesti jotain ja illalla hämärissä peiton alle kinttuun vipinää. Peiton alle pyörimään pyöritettäväksi taidatte olla pillutettu huorapää. Ku kirjoittelette viestejä itestänne.
- Anonyymi
Millaisista tytöistä tykkäätte. On tyttöjä joilla on tyttö miehiä ja mies tyttöjä. Peruskoulussa teille kerrottu pojille kehittyvät häpykarvat samaan aikaan kuin tytöille.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875