Riittääkö aika?

Kohta neljä

Haluaisin kysyä suurten perheiden äideiltä, miten saatte aikanne riittämään kaikille lapsille? Muistatteko ja jaksatteko jutella jokaisen lapsen kuulumiset päivittäin, pitää kaikkia sylissä riittävästi ja muutenkin viettää jokaisen kanssa aikaa? Ehdittekö aamulla huomioida kaikkia ennen kouluun/päikkyyn lähtöä, muistuttaa päivän muistamiset? Varsinkin töissä käyvien äitien kokemukset kiinnostavat.

2

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta viiden äiti

Aika riittää kuhan päättää niin. no itse olen kotiäitinä ollut kohta viisi vuotta ja odotan viidettä lastani, meillä työnjako miehen kanssa on seuraava: Mies siivoaa, minä hoidan lapset. Ruokaa teemme yhdessä koko poppoolle, jutellaan samalla lasten kanssa ja ruuasta riippuen toinen touhuaa ja vahtii sitte lapsia. Hienosti meillä mennyt - odotusaika on rankinta. Mies auttaa niin ehdin hienost pitään lapsia sylissä jne :) Vapaa-aika tosin kortilla, enkä oikeen maltakaan lähteä vapaata viettää mieheni kanssa. Noh, pitäähän tuota parisuhdettakin hoitaa mut hienost meillä illatkin toistemme kanssa kun pitkä päivä vietetty lasten kanssa ja keskitytty heihin :)
      Yksinhuoltajilla asia tietysti toinen - lähes mahdotonta ehtiä muutoin kuin ohimennen halaileen lapsia kotitöiden yms lomassa. Meillä hommia ainakin piisaa..

• wilma60

Suurperheellinen en ole, minulla on vain kolme lasta mutta vastaan kuitenkin. Välillä tuntuu, että en todellakaan anna aikaa tasapuolisesti kaikille lapsille. Varsinkin se murkku tuntuu unohtuvan sinne omaan huoneeseensa turhan usein. Toisten kanssa tulee väkisinkin vietettyä aikaa kun kuskaan terapiaan ja harrastuksiin. Nuorimmaisellle tulee vielä luettua iltasatu joten siinäkin on hetki vain meille kahdelle. Sylissä ja lähellä pitäminen unohtuu hyvin herkästi kun aina on olevinaan jotain "tärkeämpää" tekemistä; pyykin ripustamista, ruuanlaittoa, siivousta, pihatöitä jne jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1518
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1421
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1233
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1169
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1004
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      981
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      198
      976
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      921
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      840
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      828
    Aihe