Sairausloman jatkuminen

tietämätön...

Olen ollut maaliskuusta asti sairauslomalla masennuksen vuoksi. Lääkäri lähetti kaksi B-lausuntoa tämän ajan aikana kelalle. Tämän hetkinen sairausloma päättyy 30.9 ja tänään lääkäri jatkoi sairauslomaani marraskuun loppuun diagnoosina kaksisuuntainen mielialahäiriö. Lääkäri lähetti B-lausunnon kelalle niinkuin tähänkin mennessä.
Jatkuuko sairauspäivärahani normaalisti niin kuin tähänkin mennessä eli kela tekee päätöksen ja sairauspäiväraha jatkuu samana? Vaikka diagnoosi on eri kuin aiemmin. Vai muuttuuko sairauspäivärahan määrä?

3

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaltoinkohdeltu

Itse olin sairauspäivärahalla ja sitten pääsin kuntoutustutkimukseen. Sieltä minulle suositeltiin eläkettä ja Fibromyaägian lisäksi oli tuo F32.2 eli vakava masennus. Sitä tietenkin lisäsi tuo kasvohermohalvaus joka kuntoutustutkimuksessa tuli.
      Jouduin terapiaan.
      Kela hylkäsi sairauspäiärahan ja KEVA hylkäsi eläkehakemukseni.
      Työnantaja antoi lausunnon, ettei sillä ole työtä minulle ottaen huomioon työkykyni ja koulutukseni.
      Koska olin työkokeilussa sekin sitten loppui.
      Sitten kun en saanut mistään mitään. Ei ollut työtä ei työttömyysrahaa ei sairauspäivärahaa eikä eläkettä, niin Kela myönsi loput sairauspäivärahat mitä tarvitsi 300:an päivää ja sen jälkeen pääsin ansiosidonnaiselle.
      En halua pelotella olemmehan hyvinvointivaltiossa? mutta varaudu pahinpaan.

• kaltoinkohdeltu

Hei
      Joko olet saanut tiedon jatkuuko loma?
      Toivon sydämestäni, että se jatkuu.
      Muistan tuon Kelan puolentoistavuoden hylkyrumba.
      Olenkin ihmetellyt noita romanialaisia, miten ne tänne asti ovat päässeet kerjäämään. Minä silloin rahattomana olisi päässyt niin kauaksi kuin olisin jaksanut kävellä. Yhäti näen samaa painajaisia joka toistuu . Se akoi tuona aikana.. Sen laukasee vaikkapa kelan leti joka putoaa postiluukusta.
      Ei ollut rahaa bensaan ei lääkkeisiin. Pakollisia veroluontoisia menoja on vaikka et käyttäisi puhelinta et ajaisi autolla tai katsosi tv:tä.
      Olen myös ihmettelyt tuota vakuutusoikeuden muuta työtä sanontaan. Missähän sellainen ammatti on ja mitähän ihminen tekee kun tekee muuta työtä?
      Olisikohan siellä moottorikelkka teollisuudessa . Kevahan ostokierrätystä teki ja vaalirahoitteli tuota kepua. Nyt sitten siitä puolueesta on KELAn johtaja.

• muutosta

Hei, Ystäväni ollut sairaan yli vuoden hänellä borrelioosi(hoidettu)ja aivomuutos leikkaus.Aivoissa edelleen muutosta Ystäväni väsynyt ja ehkä masentunut keva ja kela hylkäsi kuntoutuksen ja nyt saa työttömyyspäivärahaa koska ei pysty töihin tämäkö hyvinvointivaltio kyllä kun ihminen sairastuu apua pitäisi saada lapsia ja erityislapsi arki muutenkin rankkaa ihmisten tukeminen retuperällä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe