Viron hinnat juliste,kuvakirja

Objektiivlutikas

Onko kokemuksia kuvatuotteiden hankinnasta Virosta? Esim. julisteet, kuvakirjat, albumit. Jos vaikka siellä lomaillessaan teettäisi, tai sitten tilaisi postitettuna. Mikä lienee hintataso Suomeen verrattuna?

6

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RalliJari

      Ei niitä kuvatuotteita kannata ulkomailta lähteä tilaamaan. Kotimaisiset tuotteet ovat ensinnäkin laadultaan parempia ja postitusmaksut ei näin ollen nouse pilviin. Minä olen tilannut ikäni Eiriltä kuvani ja en kyllä usko, että Virolaiset yritykset pystyvät tarjoamaan parempaa saatika halvempaa kuin kotimaiset. Ja kyllähän se niin pitää mennä että tuetaan kotimaista, itse ainakin pidän siitä kiinni.

      • Fakataa pöytään.

        En ole tilannut Virosta enkä Suomesta kuvakirjoja, joten en ota kantaa laatuun.
        Kun heität vaitteen, että kotimaine on parempi, niin kerro faktat, vai heititkö höpöhöpöä väittämisen ilosta.
        Mistä tiedät, ettei kotimainen teetä kuvakirjoja esim. Virossa!? Sitä en itse tiedä, mutta on mahdollista.
        Halvempaan Viron hintatasolla pystytään hyvin. Kiinastakin saa halvemmalla vaikka rahti olis mukana.

        Sinähän tossa puhut uskon asioista, joten en käy kiistelemään niistä.


      • PaperiTulostaja
        Fakataa pöytään. kirjoitti:

        En ole tilannut Virosta enkä Suomesta kuvakirjoja, joten en ota kantaa laatuun.
        Kun heität vaitteen, että kotimaine on parempi, niin kerro faktat, vai heititkö höpöhöpöä väittämisen ilosta.
        Mistä tiedät, ettei kotimainen teetä kuvakirjoja esim. Virossa!? Sitä en itse tiedä, mutta on mahdollista.
        Halvempaan Viron hintatasolla pystytään hyvin. Kiinastakin saa halvemmalla vaikka rahti olis mukana.

        Sinähän tossa puhut uskon asioista, joten en käy kiistelemään niistä.

        Tämä menee nyt aika ohi aiheesta, mutta esim. pesula-alalla moni pesula ottaa mattoja pestäväksi, niin ne vievät ne kerran viikossa pakettiautossa Viroon, pesettävät siellä ja seuraavalla viikolla takaisin. Kulujenkin jälkeen jäävät voitolle ja asiakas maksaa ja luulee että siellä ne pesulan takahuoneessa pestään:) Siis, eihän tässä ole mitään vikaa, en sitä sano. Vaan luodaan koko ajan sitä mielikuvaa että Suomessa tehty, tuetaan suomalaista työtä, se on vain mielikuva. Suomi on kallis maa. Paperi on kallista, itse tilaan omat valokuvapaperit ulkomailta netistä, hinta jää n. 60% halvemmaksi kuin ostaa tulostuspaperi Suomesta, missä hinta laadukkaasta paperista on vähän päälle 2 euroa A4 arkki.

        Mutta mistä tiedätte missä ne kuvakirjat oikeasti tehdään, en usko että Virossa ei siellä ole edullisempaa, todennäköisesti kuvakirjat tehdään Saksassa, näin olen kuullut. Saksa on vanha kirjapainomaa!

        Virossa on esim. kameratarvikkeet kalliimpia kuin Suomessa, kokemusta laadukkaammista objektiiveista, miksi näin? Viro on pieni maa ja kysyntä on pientä. Ei paikalliset tukkurit saa valmistajilta edullisesti, tilausmäärät ovat minimaalisia.


    • nimimerkki22222222

      Katospa artprint.ee
      Suurin osa Eestin taitelijoista tilaa sieltä omien näyttelyjen varten. Ainaki kapakuvat ovat kovasti halvempia kun Suomessa.
      Kuvakirjat saa halvemalla Suomesta. A4 kuva tulisi halvemmaksi Eestistä vaikka Photopoint liikkeestä, jos on kantaasikaan korttia niin maksaisi viel vähemmän.

    • Mirateus

      Kyllä minunkin mielestäni hintaerojen tulisi olla hyvinkin merkittäviä, että saisi tekemään kuvatilaukset ulkomailta. Vaikka kukin taaplaa tavallaan, mikä minä olen ketään arvostelemaan. Itse ainakin tilaan kotimaisilta:)

    • Timoteillo

      Kokeilin kuvasuurennoksen tilausta tuolta yllämainitusta lafkasta, mutta toimitusajat eivät oikein olleet mieleeni, hinta ihan ok, ei tosin mikään överihyvä... Jatkossa tilaan kuvani kotimaisilta kuten tähänkin asti... samoilla teillä rallijarin kanssa tämän asian suhteen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe