Onko täällä talousihmisiä? Kannattaisiko ostaa joku sellainen mehulinko, jolla voisi kait ehkä tehdä mehua?
Onko se helppoa vai tekeekö sillä koneella ylipäätään mitään ? Tuleeko valmista mehua vai mitä se valmistaa jos laittaa vaikka herukoita tai jotain sinne pyörimään ?
Meillä olisi nimittäin Aronian marjaa aivaan hirveesti 100m aidassa ja sääli jättää niitä lumen alle mätänemään, nyt olisivat just kypsiä kerättäväksi. Samoin olisi sellaisia punaisia pieniä - kait kirsikoita, mutta linnut söi tän kesän sadon kun ihmeteltiin mitä puskia ne on;(. Aroniassa ja tossa kirsikassa on iso kivi sisällä ja siksi niitä ei oo kiva syödä.
Osaako joku neuvoa mitä niistä saisi helposti, siksi tuo mehulinkon hankinta kiinnostaisi. Jos sillä saisi mehua äkkiä. Työkaverit kehuivat Aronia-viiniä hyväksi. Mutta, kun meillä ei ole sille käyttöä ja muutenkin suhteemme alkoholiin on negatiivinen. Mutta jotain järkevää, helppoa ja nopeaa käyttöä pitäisi keksiä.
Kiitos etukäteen neuvoista,ohjeista yms. kaikesta.
Mehulinko ?
12
2084
Vastaukset
- huono provo
Eikö se ole myrkyllinen se aronia? Myrkkymehua!!!
Vissiin laitoit että tietyt sitä alkaisivat keittää itselleen mutta laitoin yppiin. http://www.ruokala.net/resepti/mustamarja-aronia-mehu
http://www.henriettesherbal.com/fi/hk-aronia.html
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/66303/Aronia Mehu
Noista löytyy. Sun kannattaisi tehdä niistä jotakin eikä jättää ...
Aronia mehua olen juonut ja siitä tehtyä vispipuuroa syönyt. Muutoin ei paljoa kokemusta.
Huomaathan mehun säilytyksen pakkasessa.- tympii tpööame
Sinäkään et siis osannut antaa mehulingon käytöstä aronia-mehun tekemiseen alottajalle oheita tai edes mielipidettä.
Eiköhän alottaja osaa itsekkin googlettaa, kun sentään tietää että ne ovat syötäviä marjoja ! tympii tpööame kirjoitti:
Sinäkään et siis osannut antaa mehulingon käytöstä aronia-mehun tekemiseen alottajalle oheita tai edes mielipidettä.
Eiköhän alottaja osaa itsekkin googlettaa, kun sentään tietää että ne ovat syötäviä marjoja !Koska kokemusta ei ole siinä asiassa. Googlaamalla löytyy sentään jotakin tietoa.
Sinähän et mitenkään määrittele sitä kuka vastaa mihinkä viestiin.....valtuudet puuttuvat.- tollanen tollokka
umalehtinen kirjoitti:
Koska kokemusta ei ole siinä asiassa. Googlaamalla löytyy sentään jotakin tietoa.
Sinähän et mitenkään määrittele sitä kuka vastaa mihinkä viestiin.....valtuudet puuttuvat.Voi pyhä sylvi sun kanssas, eihän tuossa ole millään lailla määritelty kuka saa vastata ja mihin - etkö ymmärrä enää edes kirjoitettua selvää Suomen kieltä?
Siinähän on aivan selvästi vaan kommentoitu kun et vastaa alotuksen aiheeseen vaan tarjoat googlettamiasi tietoja. Alottaja nimenomaan kaipaa näköjään kirjoittajien OMIA KOKEMUKSIA!
- asiallista keskustel
Sulle täytyy tuottaa pettymys. Kuten muutamasta vastauksesta jo huomaat, ei tällä palstalla ole reaali-elämästä minkäänlaista käsitystä.
Suosittelen Marttaliiton keskustelupalstaa http://www.martat.fi/keskustelu/keskustelunurkka/?x33061=Select/List
Uskon, että siellä olisi jollakin kokemuksia mehulingon käytöstä, talousihmisiä ainakin ovat kovasti.
Tervetuloa sinne keskustelemaan asiallisesti.- Aronian marja-terttu
Kävin äsken katsomassa tuon linkin. Ymmärsin, että sinne pitää rekisteröityä Marttaliiton jäsennumerolla eikä minulla ole sellaista. Harmin paikka, tuo asia kun nyt olisi niin ajankohtainen ja olen sopivasti lomallakin tämän ja ensi viikon että aikaakin olisi pyöritellä Ariniat talteen. Nyt harmittaa ihan oikeesti.
Tuli mielene, että voisitko sinä ehkä kopioida tuon kysymykseni sinne, niin kävisin sitten lukemassa jos sieltä on mahdollisuus saada asiallisempia viestejä, uskon niin. Hiukan olen pettynyt vastausten tasoon tässä viestiketjussa. Mutta, ei se haittaa, harmittaa vaan. - 3+2
Aronian marja-terttu kirjoitti:
Kävin äsken katsomassa tuon linkin. Ymmärsin, että sinne pitää rekisteröityä Marttaliiton jäsennumerolla eikä minulla ole sellaista. Harmin paikka, tuo asia kun nyt olisi niin ajankohtainen ja olen sopivasti lomallakin tämän ja ensi viikon että aikaakin olisi pyöritellä Ariniat talteen. Nyt harmittaa ihan oikeesti.
Tuli mielene, että voisitko sinä ehkä kopioida tuon kysymykseni sinne, niin kävisin sitten lukemassa jos sieltä on mahdollisuus saada asiallisempia viestejä, uskon niin. Hiukan olen pettynyt vastausten tasoon tässä viestiketjussa. Mutta, ei se haittaa, harmittaa vaan.Jos kopioin kysymyksesi sinne selviää siellä käyttämäni nikki ja dekkaristi pääsee häiriköimään.tähän asti tuolla häiriköllä on ollut vääriä arvauksia enkä halua häntä kimppuuni jos löytää minut sieltä.
Mehulinkoja on niin monen laatuisia että yhdellä saattaa onnistua ja toisella tuloksena on vain hitonmoinen sotku.
Meillä on AEG:n mehulinko kokeiltavana ystävältä joka ei oo tykännyt lainkaan.Me testattiin omenilla ja tulos oli kelvoton.Marjoilla saattaisi tulos olla parempi mutta mietin että aronian isot siemenet saattaa tukkia sen.
Entäs mehumaija? Siinä ei ainakaan haittaisi kivet mitään kun sen massan voi kipata kompostiin sellaisenaan.- Aronian marja-terttu
Kovin ei ole hyviä kokemuksia sinulla, nyt vähän rupeen harmittelemaan. Kiitos kuitenkin asillisesta vastauksesta ja lämmintä syksyn jatkoa.
- arkkimedes
tehty mehulingolla mehuja omenoista mutta viinimarjat on valmistettu mehuksi painekeittimellä, joka on siihen käyttöön suunniteltu.
Mutta todella hyvää tuorremehua saa juuri sillä mehulingolla ja jos laitat ne muovipulloihin, ne voi säilöö jopa pakkasessa.
Lisäksi sillä voi tehdä vaikka aamuisin päivän vitamiinipitoisimman aloitteen tekemällä porkkanoista, appelsiineitä, omenoista ja raa´asta kananmunasta hyvän latingin. - mehu mummo
Musta-Aronia on erittäin terveellinen marja. Minä teen mehun siitä viinihapolla. Se on maukkaampaa, kuin höyry-, tai lingottu mehu. Se on makuasia tietenkin. Jos haluat kokeilla, niin osta kaupasta viinihappoa, siinä pussin kyljessä on hyvä valmistusohje. Minä annan käydä marjojen 1:den vuorokauden, sitten puristan ne.
Mehun voi sokeroida, jos haluaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829