nykyajan ruoanlaitto

nanna.

mäkään en osaa kovin hyvin laittaa ruokaa. No se johtuu siitä, että mun elämän aikana ruoanlaitto katosi ja tilalle tulivat einekset ja liemikuutiot ja muut pikaruoat. Ja mulle vatsanväänteet. Tää on niin surkeeta kokkausta, kun joka ohjeessa on liemikuutio. Very intresting. Aina sama maku, vaikka ei paha, mutta sitten alkaa ällöttää vähitellen. Se ei ole nimittäin raikas. Pikaruokateollisuuselämä on kuin matkustamista kakkosluokassa ja ihan turhaan. Toisaalta en mäkään tuhlaa aikaa ruoanlaittoon. Nopeat ohjeet on parhaita. Kun osaisi maustaa ruoat terveellisesti.

9

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanna.

      jotkut asiat niin kuin liemikuutiot vaivaa vuosikaudet, mutta ei vaan tee mitään muutosta tapoihin.Kaiken vaan hyväksyy mukisematta ihan iloisena.

      • nanna.

        elimistö reagoi väärään ruokaan jyrkällä tavalla, mutta monet vaan sairastuu sitten vakavasti syötyään vuosikaudet epäterveellistä.


      • nanna.
        nanna. kirjoitti:

        elimistö reagoi väärään ruokaan jyrkällä tavalla, mutta monet vaan sairastuu sitten vakavasti syötyään vuosikaudet epäterveellistä.

        sairastellut. Tiettyjä epäterveellisiä lisäainepommeja ja sipsejä jne en ole edes voinut syödä tai juoda limpsoja. Olisin kuollut heti. Mutta suklaata ja pullaa. Mitä kaikkee niissäkin on? Valkoista vehnää ja sokeria. Valkoinen sokeri on mulle myrkky melkeen jos sitä syö päivittäin.


    • tarkka ravinnostaan

      En ole mikään ruuanlaittovirtuoosi. Koulussa minulla oli kotitalous 6 ja selvisin käytännön harjoituksista hiihtämällä työparin perässä. En silti käytä eineksiä, enkä ole vielä tähän mennessä kertaakaan syönyt hampurilaisravintoloissa. Ruuanlaittofilosofiani on: Mitä enemmän ruokaa laittaa, pieksee ja pahoinpitelee, sitä enemmän tuhoaa sen ravintoarvoa. Oikeastaan oli ihan hyvä, etten oppinut perinteistä ruuanlaittoa sokereineen, vehnäsuuruksineen ja munamaitoineen.

      Teen nopeasti ja vaivattomasti valmistettavia ruokia, ja käytän aina runsaasti erilaisia kasviksia. Sovellan valmistuksessa omaa päättelyä enkä usko vanhoja reseptejä ja käytäntöjä. Esim. eilen tein perinteisen mamman marjapiirakan aronian marjoista ilman virallisessa ohjeessa mainittua sokeria ja kananmunaa ja maustoin sen ainoastaan 2 tl vaniljasokeria. Tein myös täysvegaanin kokeiluversion ja siitäkin tuli ihan hyvä.

      Keitoissa ja padoissa käytän Vegeta-mausteseosta, enkä käytä liemikuutioita. Ostan kyseistä mausteseosta turkkilaisia elintarvikkeita myyvästä kaupasta. Ostan sieltä myös Ajvaria, paprika-munakoisososetta, joka sopii keittojen, patojen ja kastikkeiden aromiksi. Suosikkiajvarissani ei ole säilöntäaineita, vaan se on säilötty pastöroituna. Käytän paljon myös kuivattuja sieniä, joita ostan torilta.

      • nanna.

        kokkaukselta, jota mäkin harrasta. En suosi sokeria. Kokeilen korvata liemikuution liperillä eli lipstikalla, jos se ei ole hyvä niin täytyy yrittää etsiä sitä Vegeta-seosta tai kehittää joku muu mauste.


      • nanna.
        nanna. kirjoitti:

        kokkaukselta, jota mäkin harrasta. En suosi sokeria. Kokeilen korvata liemikuution liperillä eli lipstikalla, jos se ei ole hyvä niin täytyy yrittää etsiä sitä Vegeta-seosta tai kehittää joku muu mauste.

        kuulla, että vegaanikin ajattelee myös terveellisyyttä eikä ainoastaan vegaanisuutta. Kurjaa, että jotkut tuhoavat terveytensä jotka ajattelevat eläimiä. Liian yksipuolista. Vegaanit suosittelevat välillä todella köýhää ja epäterveellistä pikaruokaa.


      • tarkka ravinnostaan
        nanna. kirjoitti:

        kokkaukselta, jota mäkin harrasta. En suosi sokeria. Kokeilen korvata liemikuution liperillä eli lipstikalla, jos se ei ole hyvä niin täytyy yrittää etsiä sitä Vegeta-seosta tai kehittää joku muu mauste.

        Liperissä on sellainen lämmin ja paksu maku, joka ei oikein ole mun mieleen. Sillä saa kyllä täyteläisen perusmaun ruokiin, mutta jotain puuttuu. Mulla on tuolla kasvimaan nurkassa iso pehko lipstikkaa. Vedän sen pari kertaa kesässä nurin trimmerillä, enkä kerää sitä enää talteen. Kasvatan köynöskrassia koristeena ja otan siitä versoja ruokiin pitkin kesää ja kuivatan sitä talvimausteeksi. Sen mieto pistävä maku on just mun mieleeni. Lisään keittoihini myös persiljaa ja tilliä sekä merilevähiutaleita terveellisyytensä vuoksi.


    • tiedä mitään kunnon grillauksesta?
      loimulohta awotulel :=)
      roswopaistista ?
      maustaa terweellisesti?
      kaikki ruoka on terweellistä :=)
      paitsi pikaruuat :=)

      • nanna.

        sellasia hienouksia. Eineksiä ja perunaa ja kastiketta ja kaurapuuroa. Sitten, jos tuli vieras niin saattoi olla vaikka paistia. Laten sapuskat ei olleet mitään herkkua. Lohesta sellasta, että kasvatettu lohi sisältää väärässä suhteessa rasvoja. Omega 3.n sijaan onkin muuta kasvirasvaa ja lisäksi tietysti hormooneja, Tutkittu on että ei ole niin terveellistä kuin luonnon lohi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe