Tarvitsen pikaista tietoa Valmet 700 vm.68?, teollisuusmalli?
Antakaa ko. valmettien kanssa touhunneet vähän fakta tietoa:
-Ongelmapaikat/tyyppiviat?
-Koneen kestävyys? (kone ehkä 3,98 l?)
-Onko joku tehnyt tälläiseen koneremonttia, hinta-arvio ja onko jotakin erikoista?
Mitä kertoo koneen kyljessä sarjat:
E 939 62 1968
E 128 17/1 3081
Antakaa myös tietoja:
Parikytkin?
Nopeuspoljin?
Mikä olisi konemiesten hinta-arvio traktorista tämän hetkisillä tiedoilla?
Kuvia traktorista:
http://www.verkkokoulutus.com/traktori/
Selaimen painikkeella
Valmet 700 tietoa?
5
4703
Vastaukset
- 9+17
Ensinnäkin ongelmapaikat: Voimansiirto, osia ei enää saa jos paukahtaa, tosi nihkeästi purkaamoillakin.
Moottori: Kuivaputkikone, ei tahdo löytyä suolahdesta tuohon tyyppiin (2107) enää mitään, koska on vain ja ainoastaan tässä mallissa. Jos konerempan joutuu tekemään, niin käytettävä koneistamolla koko lohko, ehkä n. 1500 - 2500 € kaikkinensa (putket, laakerit, kansityöt, tiivistesarja, koneistukset, työ) jos saa osia.
Parikytkin: Riippumaton voimanotto, eli toisesta polkimesta menee voimanulos-otto pysähdyksiin, toisesta ajovoimansiirto kuten autossakin jne.
Nopeuspoljin: Kaasupoljin. Lisäksi käsikaasu traktoreissa.
Teollisuusmallissa ei nostolaitetta? Joskus toki on. Ts. ei oikein sovellu monipuoliseksi pihakoneeksi.
Jarrujen alla kaasupoljin, sivussa takana tasauspyörästön lukko.
Hinta-arvio: N. 1500 € traktori ja noin 500-800 € kuormaaja.
traktorin hankintahinta on pieni osa sen kuluja, muut kulut vanhassa traktorissa ovat moninkertaiset sen osto/myynti hintaan nähden.- Kullervo Kovakanki
Osta tai tilaa lehti VANHAT KONEET 3/2010, p:03-2251948. Siinä on timangiin kuntoon entisöity 700 vm.-69. Sanoisin, että tämä T.Haarala tietää hiukan mitä mahtaa kulua rahaa tuollaisen remppaan, ja tietää varmasti ongelmakohdistakin. Mutta kuviesi perusteella hommia on tiedossa.
- pointi.
valmetti on helppo projekti osien puolesta.
Poljin jarrupolkimien alla? eikös se ole kaasupoljin?- 1x24
Missä mielessä, ai siinä ettei tarvitse vaivautua etes etsimään kun niitä ei ole.
Juurikin tuo konetyyppi moottorista on sellainen, ettei osia ole saatavina. Ei mäntiä, putkia eikä juuri mitään muutakaan. Suolahti kauppaa ei oota. 411:stanen a, b tai c niihin saa mahtavasti osia.
Voimansiirron komponentteja ei löydy, melkein kaikki enempi ajetut 700:sen lootat on kaput.
Se paskaa puhuu joka valmetin varaosasaantia kehuu. On se vuosi-kaksi takaperin, ehkä viisivuotta sitten ollut mainio, mutta mikä osa suolahdesta vanhempaan loppuu, vanha hyllykortti poistetaan eikä uutta enää tilata.
Järkihän sen sanoo, ettei marginaalinen osamyynti kannata. Valmetin aikoihin homma pelasi, mutta kun Allis-Gleaner COrporation tuli mukaan, loppui tämä ja suuntaus on juurikin se, että hyllypaikat tyhjennetään ja se on siinä.
- .......
Jarrut on hankala pitää kunnossa. Ohjaus on välitetty monen ihmeellisen vivun kautta. Vanhemapana kun joka paikka on väljä etupyörät alkavat vempata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881617
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151511- 981410
- 1211343
- 731302
- 1161170
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2611037- 69991
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18955- 37937