Fedora 13 buuttiongelma

Wetterhoff

Tässä on sellainen ongelma, että käynnistys ei vie X:ään useimmiten ensimmäisellä kerralla. Monesti joudun tekemään kolme, neljä jopa viisikin yritystä. Tekstin mukaan käynnistys pysähtyy atd:n kohdalla. Liekö syynä nvidia-näytönohjain. Sen olen myös huomannut, että jotkut kernel-päivitykset saattavat toimia paremmin. Taisi kesällä olla joku kernel jossa käynnistyi ensi tai toisella kerralla. Tämä nykyinen 2.6.34.7-56.fc13.i686.PAE
on taas ollut siitä heikoimmasta päästä.

Ja sen olen havainnut, että jos Fedorassa teen reboottauksen pääsen yleensä heti ensi kerralla takaisin valikkoon. Ongelma tulee silloin kuin kone sammutetaan ja käynnistetään uudestaan. Millähän saisi tuon nykyiselläkin kernelillä boottaamaan onnistuneesti heti ensi kerralla, vai onko tämä nvdia-ongelma? Xorg.conf-tiedosto näyttää tältä:

# Xorg configuration created by livna-config-display

Section "Files"
ModulePath "/usr/lib/xorg/modules/extensions/nvidia"
ModulePath "/usr/lib/xorg/modules"
EndSection

Section "ServerFlags"
Option "AIGLX" "on"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "nvidia"
EndSection

Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
EndSection

4

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpä apuja?

      Nimeäpä tuo /etc/X11/xorg.conf uudelleen. Nykyisin ei juuri ole tarvetta käyttää xorg.conf:ia.
      Jos haluat käyttää nvidian omia ajureita toimi Linux.fi -ohjeiden mukaan:
      http://linux.fi/wiki/NVIDIAn_binääriajureiden_asentaminen#Fedora

      • Fedora rules

        Juuri noin.

        Nvidialle on melko hyvä tuki, joten "/etc/X11/xorg.conf" mv:llä muotoon; "/etc/X11/xorg.conf.bak" ja bootti. Sen jäkkeen konsoliin ja roottina "yum update".

        Suurin osa lähtee lennosta pelaamaan.


    • lköajsdfkjhgfgd

      sulla on näytönohjainajuri joka ei ole osa fedoraa. Rpmfusionin kmod-nvidia päivittyy enemmän tai vähemmän viiveellä vrt. kerneli fedorasta. Voit joko 1) jäädyttää kernelipäivitykset, 2) katsoa päivityslistan läpi, ja jos kerneli on päivityslistalla, katsoa onko kmodia kyseiselle kernelille jo, tai 3) käyttää akmodia kmodin sijaan.

      • ölkjasdfölkjsdfg

        niin... ensimmäinen onnistuu yum-pluginilla (yum-plugin-versionlock), toinen yumin söörz komennolla ja kolmas onnistuu yumin remove ja install komennoilla. Kmod = kernel module = jonkin sortin ajuri. Nvidian ajurissa on kaksi osaa, suljettu mystinen binääripallero joka tekee työt ja kernelimoduli joka liitetään kerneliin, ja joka hoitaa binääripalleron pyörittelemisen. Tämä kernelimoduli pitää kääntää sille kernelille joka on käytössä, ja akmod kyhätään automaattisesti samalla kun käynnistät koneesi uudelleen. Kmod on valmiiksi käännetty ja paketoitu setti samasta asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe