Hola, vai miten se meni??

Mistä sais hyviä kuvia Dominikaanisesta, siten että sais kaikenlaatuisesta elinympäristöstä käsityxen. Kuvia sieltä pohjoisen katuelämästä ja mixei valtion pääkaupunginkin. Palatsit, kirkot, biitsit jne ovat jo mainoxissa.

Tuskin lähden minnekkään maastoon tarpomaan. Osaavatko "domit" praatata engelskaa. Spanelskaa heko;-).
Mixei voi minikurssin itsexeen suorittaa espanjankieltä

4

793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • engelskaa

paitsi baaritytöt auttavasti.

Se riitti...

• Krt Vaan

Domis on suunnitteilla ja meinaan studeerata yle.fi/taloespanjassa programmista espanjan kielen fraaseja matkaevääxi. Matka ois näil näkymin maaliskuun alussa aurinkomatkojen järjestämän. Omatoimimatkoistakin on kokemusta Thain suuntaan erittäin halvoin majoituksin ja ruokailuin. Ryhmämatkoilla ei tarttis vaan suunnitella niin pirusti. Jos o hyviä vinkkejä löytyy ni saa kertoakki!!

Naisetkin niis maisemis kiinnostain. Thaimaas sais joskus joltakin dorixelta täyshoidon kohtuu hintaan. Ruoan haku - teko, pyykin pesetyxet, s-asiat, maisemien näytöt, praataus kaveruus...jne. Ei se niin korkeatasoista se heidän englanninkielensä tartte olla. Sen verran et jutustelua kehittyy.

• Sosuensa

No entiendo que tu dices....

Oletko lähdössä Dom. Tsv:ltaan vai etsitkö kuvia netistä?

Turistialueilla pärjää englanniksi tai spanglishiksi. Syvällisemmät keskustelut hoidetaan espanjaksi.

!Vaya bien!

• Krt Wieder

Vähän historiaakin. Luin tuossa aiemmin kommentteja suurista kärsimyksistä vesisateen aiheuttamana Dominissa. 12 vuotta sitten Patongilla Thaissa olin 3 kk ja siel oli silloin sadekausi. Ilma oli lämmin ja mua vaan hymyilitti vesisade ollessani matkalla pankkiin;-)!!. Muu kansa värjötteli sisätiloissa minä vaan kävelin sateessa. Eri asia ois kylmä ilma ja sade!!
        Maaliskuus oon menos sinne jonnekin Dom reb!!. Olen katsonut joitakin linkkejä ympyröistä siellä ja perehdyn lisää.
        En aio maata rannalla minuuttiakaan, jos käyn biitsillä niin käyn siel jossain baaritiskillä bissellä. Ostoksistakaan en välitä. Hyvä ruoka, - juoma ja dorixet kiinnostavat;-)!!

Adios

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7636
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7335
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5334
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4915
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      243
      4403
    6. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4395
    7. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4376
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4058
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3173
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48