ja patterit täysillä. tosin nekin on aika viileät. rivitalo. tiiliverhous ja puurunko. millä vitulla saan sisäilman lämmön edes siedettäväksi. viime talvena useina päivinä kahdessa huoneessa jopa 17 astetta lämmin muuten 18-19 välillä. on tosi vitun hienoa palentua sisälle. vesikierto lämmitys ja sen lisäksi oli itse pakko hommata i8rrallinen sähköpatteri lisä lämmöksi. edellinen omistaja oli muille osakkaille kertonut että on kylmyyden kanssa nongelmia mutta oli unohtanut mainita meille kauppoja ntehtäessä.
hyviä neuvoja otetaan vastaan
HUONEEN SISÄLÄMPÖTILA ON NYT N. 19
3
611
Vastaukset
- 21
Tuloilma viilentää asunnon helposti, joten jos esim. on koneellinen poisto, voisi koettaa saada tuloilmaa lämmitettyä ikkunan alakarmiin asennettavilla venttiilellä, joista tulevan ilman patterit lämmittää. Myöskin verho tuloilmaräppänän edessa auttaa.
Myöskin isännöitsijälle voisi asiasta mainita, että saisi tarpeeksi tehoa vesipattereihin. - viluinen myös
Sama vika. Se on sitä energiansäästöä. Meillä teipataan ikkunanreunat talveksi, kun veto käy. Lisäksi ylimääräinen patteri. Kannattaa pyytää väkeä käymään, se lämmittää aika hyvin.
lämmöntunne on tosiasiassa monen tekijän yhteisvaikutus. Ilman lämpötila on helpoimmin mitattava, mutta pintojen lämpösäteilyn merkitystä liikaa aliarviodaan.
ovatko lämpöpatterit huonekalujen peittämiä? pidätkö ilta- ja yöpimeilläkin ikkunat verhoamattomina "imemässä säteilylämpöä" kropastasi (kansa puhuu "kylmäsäteilystä" mutta tosiasiassa lämpö on se joka säteilee)
huonosti eristetyssä talossa seinienkin lämpötilat ovat turhan alhaisia ja ilman lämpötilaa pitää nostaa oikean lämmöntunteen saavuttamiseksi
tilapäiseen tarkenemisapuun on hyvä sellainen säteilylämmitin (hehkuvin langoin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 908277
- 926405
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586264Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344871- 453321
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573082- 442849
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512806- 492770