Hei,
Olen uusi kätköilijä ja mietin gps laitteen ostoa. Mitä kokemuksia teillä on kännykän käytöstä kätköilyssä? Tarjolla olisi Nokia C5 ja Nikia 5230. Erityisesti näistä kaipaisin tietoja. Ovatko kelvollisia kätköilyyn? Pitääkö niihin syöttää gordinaatit käsin? Maksaako gps:n käyttö jotain lisää? Onko ainoa vaihtoehto suunnistaa karttapohjan avulla vai onko käytössä pelkkää suuntanuolta? Onko näyttö selkeä?
Paljon kysymyksiä. Kiitos paljon, jos osaat vastata!
kännykällä kätkölle?
4
1080
Vastaukset
- kännyllä
Aloita vaan kännyllä niin sittenhän näet mitä se on.
Asenna kännyyn Trimble Geocache Navigator tai Live jos vain mahdollista (tarkista netistä voiko puhelimesi käyttää noita). Molemmat hakevat kätkötiedot netistä lennossa.
Dataliikenne maksaa mutta ei maltaita. Useimmilla on tosin dataliikenne jo muutenkin. GPS:n käyttö ei maksa mitään.Karttaselain on kätevä maastonavigaattori kännykkään. Se maksaa jonkinverran, mutta siinä on tarkat ajantasaiset maastokartat. www.karttaselain.fi
- Hallo12345
Trackerin tuotteet Tracker Hunter ja MyWay Outdoor toimivat mainiosti tarkoituksessa. Itse olen kierrellyt niillä useita kätköjä. Etuna on se, että kätköt löytyvät myös ulkomailla ja maastossa. Koordinaattien kanssakaan ei tarvii pelata kun muoto on sama kuin kätköissä.
- hirmujermu
uusia kätköilijöitä ei enää tarvita yhtään lisää, lopeta ennen kuin edes aloitat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082