SPR Janakkala

iskä minäkin

Oletteko huomanneet, että SPR:n kirppari toimii nykyisin aivan mahtipaikalla.
Se on tietty hieno juttu. Mutta mutta, eiköhän tulla paikalla ole aikamoiset vuokratkin. Millähän SPR:N Janakkalan osasto ne vuokrat hoitelee kun hienolla paikalla oleva kirppari on avoinna vain 3 päivänä viikossa.

Ettei vaan menisi avustusrahat kirpparin vuokraan.
Vielä 15 vuotta sitten oli SPR:n toiminta Turengissa todella vilkasta, lapset ja nuoret viihtyivät ja oppivat tärkeitä taitoja.
Nyttemmin ei näytä tapahtuvan mitään muuta kuin nälkäpäivänä haalitaan kasaan kerääjiä. Osa sellaista sakkia, etten minä ainakaan roposiani uskalla heidän lippaisiinsa tipauttaa. Annan toki roposeni edelleen SPR:lle mutta aivan muuta kautta.
Eihän toki voi oikein mitään edes odottaa, ei ole johdossa enää sellaisia ihmisiä kuin silloin, ihmisiä, jotka tekivät asioita sydämellään ja sielullaan. Nykyjohto taitaa vähät välittää nuorisosta, kunhan oma naama vaan näkyy tarpeeksi niin muusta viis.
Vai onko niin, ettei johtoon ole osaavia halukkaita niin valitaan sitten sellainen joka haluaa päteä, oli asiantuntemusta tai ei.

9

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä

johdossa nykyään hääräilee?

• =(

... eikös senkin miehen touhuja tutkita juuri parhaillaan, kun SPR oli maksanut jollekin konsultille isoja summia...? En muista miehen nimeä =(

• xxxxxxxx

Kyllä se vuokra hoidetaan ihan kirppari ja juttutuvantuloilla,kyllä avustusrahat menevät ihan muuaalle kja sen tiedän että se miks muutto tuli SPR:lle,niin johtu siitä et kunta halus nuortenpajan käyttöön sen vanhan tilan,mikä on toki ihan toisaalta ymmärrettävää ja kanssa ihan tärkeätä toimintaa...
      Ja kyllä varmasti nuorillekin järjestettäs jos vaan jostain löytys halukkaitta vetään nuoria,mitä olen kattonu tätä PR:än porukkaa niin kyl heillä on jo ikää,et mistä jatkajia kun nuoret ja keski-ikäiset ei halua osallistua vapaaehtoistoimintaan et jos on valittamista niin menepä kysymään kirpparilta niin varmasti löytyy tekemiastä sinullekin ja kun porukkaa löytyy nii kirppari olisi auki enemmänkin nyt kertakaikkiaan on tekijöistä pulaa..näin olen ymmärtänyt.

• sinä...

xxxxxxxxx olet itse mukana toiminnassa niin en yhtään ihmettele jos ei halukkaita tekijöitä kerallesi ole tulossa. Suuna ja päänä ollaan muttei ole edes alkeellista kirjoitustaitoa. Ettei vaan olisi niin, että vanhat käävät siellä pomottavat ja haluavat olla esillä. Eihän sinne silloin varmaan ole kovin helppo tulla.

Aloittajan kanssa olen nälkäpäivä-kerääjistä samaa mieltä.... osa oli sellaista porukkaa, että kyllä vähän arveluttaisi heille rahaa antaa.

Mikä lie mennyt täällä pieleen kun muualla ensiaputoiminta kukoistaa, koulutetaan koko ajan uusia nuoriso-ohjaajia yms. Mutta täällä Turengissa vaan odotetaan jos joku nyt vahingossa itse tulisi ja ilmoittautuisi. Jotain mätää siellä täytyy olla.

• sama<<<<<<<<<<<<<
        sinä... kirjoitti:

xxxxxxxxx olet itse mukana toiminnassa niin en yhtään ihmettele jos ei halukkaita tekijöitä kerallesi ole tulossa. Suuna ja päänä ollaan muttei ole edes alkeellista kirjoitustaitoa. Ettei vaan olisi niin, että vanhat käävät siellä pomottavat ja haluavat olla esillä. Eihän sinne silloin varmaan ole kovin helppo tulla.

Aloittajan kanssa olen nälkäpäivä-kerääjistä samaa mieltä.... osa oli sellaista porukkaa, että kyllä vähän arveluttaisi heille rahaa antaa.

Mikä lie mennyt täällä pieleen kun muualla ensiaputoiminta kukoistaa, koulutetaan koko ajan uusia nuoriso-ohjaajia yms. Mutta täällä Turengissa vaan odotetaan jos joku nyt vahingossa itse tulisi ja ilmoittautuisi. Jotain mätää siellä täytyy olla.

No en ole töissä mut asioinut kyllä..ja osaan arvostaa ja kunnioittaa vanhempia ihmisiä..enkä muutenkaan ymmärrä miks ihmset valittaa,kun eivät kummiskaan itse ole valmiita tekemään mitään...
        todella ala-arvosta käyttäytymistä!!!
        Ja on se perhana hyvä et olet niin täydellinen ihminen ettei sinulle tule ikinä näppäily tai muuta virheitä....

• jutsu
        sama<<<<<<<<<<<<< kirjoitti:

No en ole töissä mut asioinut kyllä..ja osaan arvostaa ja kunnioittaa vanhempia ihmisiä..enkä muutenkaan ymmärrä miks ihmset valittaa,kun eivät kummiskaan itse ole valmiita tekemään mitään...
        todella ala-arvosta käyttäytymistä!!!
        Ja on se perhana hyvä et olet niin täydellinen ihminen ettei sinulle tule ikinä näppäily tai muuta virheitä....

Kas kun nyt olette tuon paikan silmätikuksenne ottaneet? Miksei aiemmin ole kiinnostanut? SPR Turengin osasto tekee hyvää työtä. Tuosta Juttutupa-kirppiksestä on todella suuri ilo ja meiltäkin on sinne lahjoitettu kymmeniä pussukoita lastenvaatteita ja huonekalujakin, sekä myös ostettu sieltä tilalle. Jotenkin nyt haiskahtaa aloittajan kirjoitus provolta hyvää toimintaa kohtaan. Olen asunut Janakkalassa yli 20 vuotta, eikä täällä ole koskaan mainostettu SPR toimintaa isommin. Sinne piireihin on hakeutuneet ne joita asia kiinnostaa ja on aikaa. Ja mitä kurssituksiin tulee, niin moniko nykyään on ottanut osaa esim. työpaikkansa ensiapu kursseihin ym. työsuojelutoimintaan, ei taida paljon tunkua olla.

Tuosta paikasta on kehkeytynyt tärkeä tapaamispaikka monille vanhuksille ja nuoremmillekin. Radan varressa oli aikanaan myös hyvä paikka vanhassa puutalossa, vaan piti sekin perkele mennä purkamaan. Nyt on komeaa hiekkakenttää jossa ei oikein kukaan pidä autojaan saati muutakaan iloa ole.Piti se vanha kauppakiinteistö vaan nurin saada kun joitain mielipuolia niin silmään aamuisin siinä vissiin pisti.
        Vanha meijerikiinteistökin oli jo liki purkukauhan alla. Tämäkö sitten on Turengin tulevaisuudenvisio?

Annetaans niiden äspäritätien hoitaa sitä avustusputiikkiaan vaan ihan rauhassa. Ei pitäis haittaa varmasti ketään. Minä ainakin käyn siellä aina kun kerkiin. Löytöjä tekemässä ;)

• SPR Janakkalan osast

Vastine;

SPR Janakkalan osasto on
      toiminut paikkakunnalla kohta 60 vuotta. Nykyiselle paikalle toimitilat
      siirtyivät alkuvuodesta 2010, kun vuokrasopimus kunnan kanssa päättyi
      kunnan laajennettua pajatoimintaansa. Katamme toimintamme kustannukset
      pääosin kirpputorituotoilla, sen lisäksi tuottoa tulee mm.
      päivystyksistä, Juttutuvalta vapaaehtoisesta kahvirahasta ja
      juttutupalaisten itse valmistamien tuotteiden myynnistä. Avustusrahat,
      joita kerätään mm. Nälkäpäiväkeräyksessä, menevät suoraan
      Katastrofirahastoon, mistä niitä käytetään niin kotimaan- kuin
      ulkomaanapuun, eikä niitä missään nimessä käytetä paikallisosaston
      toiminnan rahoittamiseen. Tänä vuonna on Nälkäpäiväkeräyksen 30-
      vuotisjuhlavuosi ja saimme kerättyä n. 5500 euroa, jonka lisäksi osasto
      lahjoittaa omista varoistaan 1000 euroa keräykseen. Tarkka keräystuotto
      ilmoitetaan vielä paikallislehdessä ja osaston nettisivuilla.

Nälkäpäiväkeräyksen kerääjän tunnistaa punaisesta keräysliivistä,
      nimilapusta ja punaisesta lippaasta, jossa on voimassaoleva keräyslupa.
      Tänä vuonna kerääjämme olivat sellaisia, jotka ovat olleet jo useampana
      vuonna keräämässä. Toivotamme kuitenkin joka vuosi myös uudet kerääjät
      lämpimästi tervetulleiksi. Jos olet havainnut kerääjiä, joilta nämä
      tunnusmerkit puuttuvat, toivomme sinun ottavan yhteyttä asian
      selvittämiseksi.

15 vuotta sitten nuorisotoiminta todella oli
      vilkasta ja lapset ja nuoret viihtyivät toiminnassa. Olemme useasti
      toiminnan hiipumisen jälkeen yrittäneet käynnistää nuorisotoimintaa
      uudelleen. Viimeksi vuosi sitten syksyllä piirin nuorisotoiminnan
      suunnittelija Altti Näsi kävi osaston nuorisotyön vastaavan kanssa
      kertomassa Punaisen Ristin nuorisotoiminnasta Turengin yhteiskoululla
      ja pyrimme aloittamaan toiminnan. Asiasta kiinnostuneet saivat
      ilmoittautua ja heihin oltiin yhteydessä mm. tekstiviestein.
      Valitettavasti yksikään nuori ei lähtenyt mukaan toimintaan. Teemme
      kuitenkin edelleen yhteistyötä mm. koulujen kanssa. Tarvittaessa
      käynnistämme nuorisotoiminnan, jos kiinnostuneita lapsia ja nuoria vaan
      löytyy. Koulutamme myös halukkaista ryhmiin vetäjiä. Näistä
      koulutuksista nuorilla on hyötyä mm. jatko-opinnoissa.

Toimintamme on
      tänäkin päivänä vilkasta. Pääpaino on siirtynyt sosiaaliseen toimintaan
      mm. Juttutuvalle, joka on monelle kuntalaiselle tärkeä kohtaamispaikka.
      Osastossamme on myös koulutettuja ystäviä, jotka kaipaavat
      lisävahvistusta joukkoihinsa. Kaikki toiminta pyörii vapaaehtoisvoimin
      ja jokainen vapaaehtoinen tekee sitä varmasti suurella sydämellä.
      Joudumme kuitenkin kilpailemaan ihmisten ajasta kuten niin moni muukin
      vapaaehtoisjärjestö.

Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi niin
      alkuperäisen kirjoittajan kuin kaikki muutkin tutustumaan osaston
      toimintaan. Ajankohtaista tietoa tapahtumista, osaston toimihenkilöt ja
      heidän yhteystietonsa sekä aukioloajat löytyvät osaston omilta
      nettisivuilta. Tämän lisäksi toiminnasta ja tapahtumista ilmoitetaan
      Janakkalan Sanomien seurapalstalla. Seuraavassa syyskokouksessa, jonka
      ajankohta varmistuu lokakuun alussa, valitaan uusia toimihenkilöitä mm.
      osaston hallitukseen. Otamme enemmän kuin mielellämme lisää uusia
      vapaaehtoisia mukaan toimintaan. Tervetuloa!

http://www.redcross.fi/aktiivit/osastot/hame/janakkala/fi_FI/index/

SPR Janakkalan osaston hallitus

• vaan ..

mielenkiinnosta kysäisen; millaisia päivystyskeikkoja teillä on esim. kuluvana vuonna ollut? Apparalla, ralleissa....?

Varmistatteko kerääjien taustoja mitenkään? Huomasin nimittäin minäkin, että mukana oli muutama ihanan reipas nuori, mutta oli sitten ainakin yksi varttuneempi (lue eläkeläinen), jolle en lipasta antaisi. Mutta se on tietty vain minun mielipiteeni.

Omatkin nuoreni ovat aikanaan olleet toiminnassa mukana hyvinkin aktiivisesti. Sitten koitti opiskelut toisilla paikkakunnilla ja kun palasivat, oli jotain tapahtunut. Silloinen EA-kouluttaja käytti paljon energiaa edellisen kouluttajan mollaamiseen ja siihen tyssäsi into niin nuorilta kuin lapsiltakin. Eli nykynuoret ovat fiksua porukkaa, eivät niele kaikkea ja se pitäisi ottaa huomioon.
        Kaikki kunnia eläkeläisille, siihen sakkiin kuulun kohta itsekin, mutta olisipa todella mukava nähdä vielä innostus, joka nuorella ihmisellä on kun oppii uusia asioita ja huomaa pystyvänsä auttamaan kanssaihmisiä.

Niin ja vielä, ne nuoret kerääjät saivat lippaaseensa enemmän kuin olin ajatellut ihan vaan siksi kun olivat niin hyväntuulisia :) Ja aina avaan kukkaroni kun vain voin ja vertakin luovutan niin kauan kuin se kelpaa, siihen ei vaikuta "isokenkäisten" mokat. Sillä veri on lahja ihmiseltä ihmiselle :)

nimim. liki 100 luovutusta takana ja kyllä niitä toivottavasti vielä edessäkin on.

• Jos kiinnostaa...
        vaan .. kirjoitti:

mielenkiinnosta kysäisen; millaisia päivystyskeikkoja teillä on esim. kuluvana vuonna ollut? Apparalla, ralleissa....?

Varmistatteko kerääjien taustoja mitenkään? Huomasin nimittäin minäkin, että mukana oli muutama ihanan reipas nuori, mutta oli sitten ainakin yksi varttuneempi (lue eläkeläinen), jolle en lipasta antaisi. Mutta se on tietty vain minun mielipiteeni.

Omatkin nuoreni ovat aikanaan olleet toiminnassa mukana hyvinkin aktiivisesti. Sitten koitti opiskelut toisilla paikkakunnilla ja kun palasivat, oli jotain tapahtunut. Silloinen EA-kouluttaja käytti paljon energiaa edellisen kouluttajan mollaamiseen ja siihen tyssäsi into niin nuorilta kuin lapsiltakin. Eli nykynuoret ovat fiksua porukkaa, eivät niele kaikkea ja se pitäisi ottaa huomioon.
        Kaikki kunnia eläkeläisille, siihen sakkiin kuulun kohta itsekin, mutta olisipa todella mukava nähdä vielä innostus, joka nuorella ihmisellä on kun oppii uusia asioita ja huomaa pystyvänsä auttamaan kanssaihmisiä.

Niin ja vielä, ne nuoret kerääjät saivat lippaaseensa enemmän kuin olin ajatellut ihan vaan siksi kun olivat niin hyväntuulisia :) Ja aina avaan kukkaroni kun vain voin ja vertakin luovutan niin kauan kuin se kelpaa, siihen ei vaikuta "isokenkäisten" mokat. Sillä veri on lahja ihmiseltä ihmiselle :)

nimim. liki 100 luovutusta takana ja kyllä niitä toivottavasti vielä edessäkin on.

http://vapepa.fi/piiri/hame

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3335
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2744
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2364
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      41
      1659
    5. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1374
    6. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1281
    7. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1255
    8. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1203
    9. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      258
      1080
    10. Apua pyydän

Olen tyhmä, kun odotan, että mies lähettäisi viestin. Olemme kuitenkin väleissä ja viestejä on lähetelty. Minun aloitte
      Ikävä
      33
      1056
    Aihe