Intia vai Thaimaa apua!

p.v.s

Hei!Olemme mieheni kanssa lähdössä matkalle,jonnekkin?Itse olen 20v ja mieheni 23v.Itse olen käynyt 13vuotiaana australiassa ja mieheni vain vierossa ja venäjällä.Joten uutta ja jännittävää molemmille.
reissu tulee olemaan ensimmäinen yhteinen ulkomaan matkamme,joten on todella tärkeää,että siittä tulee ikimuistoinen ja mahtava reissu!
Olemme siis nyt valinneet kaksi vaihtoehtoa ja ne ovat intia ja thaimaa.
Eli intian goa tai thaimaan krabi.Kumpi olis parempi vaihtoehto?
Eli siis kokemuksia intiasta ja thaimaasta ja aivan mahtavaahan olisi kuulla kertomuksia niiltä jotka ovat käyneet molemmissa.
Intiasta tiädän kyllä,että on roskainen maa yms,mutta etsin kuitenkin jotain erinlaista ja olen avarakatseinen,joten pystyn näkemään niiden roskien yli.
Mikä intiassa on mahtavaa ja kaunista?Onko minkälaisia retkimahdollisuuksia?
Haluamme nimen omaan nähdä eläimiä,viidakkoa,erinlaista kulttuuria yms,mutta myös tottakai mahtavia kauniita rantoja ja maisemia,sekä iloisia ihmisiä.
Thaimaa on kuvien perusteella ja kertomien perusteella aivan älyttömän kaunis maa,mutta kumpi antaa enemmän intia vai thaimaa,joka osaalueella?

Asiat mitkä meitä mietityttää:
Intian roskat,tottakai saattavat jonkun verran häritä.Huonona puolena näen siellä myös hotellien tasot.Ovatko ne silti viihtyisiä ja asuttavia?Muuten intia maana kiinnostaa kovasti.Ja eihän me kokaajan tietenkään hotelleissa olla.
Syy miksi haluaisin ehkä sinne enemmän kuin thaimaaseen on se,että siellä pääsee ehkä enemmän näkemään esim norsuja ja viidakkoa,sekä lähelle ylipäätään eläimiä.

Thaimaassa kiehtoo kauniit rannat ja tasokkaat hienot hotellit.
Mutta siellä esimerkiksi pääsee kyllä norsulla ratsastamaan,mutta niiden korien päällä yms.Intiassa pääsee selkään jopa niiden uidessa.(=

Tietenkään emme ole pelkästään eläimiä menossa katsomaan,mutta ne ovat kummankin sydäntä lähellä.(=
Haluamme myös matkalta hyvää ruokaa ja muitakin ikimuistoisia retkiä.
Emme vain osaa ollenkaan päättää kumpaan haluaisimme ja sitä on nyt jo vuosi mietitty,tässä rahaa säästäessä.(=Joten neuvoja,vinkkejä,kertomuksia hyviä ja huonoja,sekä mitä pitäisi tiätää kyseisistä maista/kohteista.

Kertokaa myös mikä voisi olla intian pohjois goalla paras hotelli? menemme paketti matkalla.
Kumpaa lähtisitte uudestaan tai mielummin?
Mun on vaikea päättää,koska en ole koskaan käynyt kummassakaan ja en oikein tiädä kumpi olisi ensimmäiseksi matkaksi paras vaihtoehto.
Thaimaa on kaunis maa,mutta mietityttää,että onko siellä sitten loppu peleissä niin paljon nähtävää muuta kuin rannat,eli näitä retkiä?
Intiassa ainakin näytti jonkun verran olevan.(=

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

4

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaleBest

      Olette nuoria ihmisiä kerkiätte käydä vielä monessa paikassa. Vetäkää arpaa ja menkää sinne ja seuravaksi toiseen. Vain Te ja teidän valinnat ja kokemukset ovat tärkeitä. Parempi ottaa selvää kohteesta kun on tiedossa mihin on menossa - tämä on minun neuvoni. Matka kohteeseen on ensin tehtävä. Vain omat kokemukset matkoista ja matkakohteista ovat vertailukelpoisia toisten kesken. Tässä minun neuvoni

      Intiassa en ole käynyt, jossain muualla kyllä. Aluksi perheeni kanssa yhdessä aina kunnes lapset eivät enää halunneet lähteä. Sitten kahden vaimoni kansssa olen kulkenut todella paljon Sri Lankassa, 15 kertaa siellä 2 viikon matkoista 3-4 kk matkoihin. Viisi kertaa Thaimaassa 2 viikon ja 3 kk matkoja. Kerran 2 viikkoa Malediveilla perheen kansssa 1993 - matkoista yksi ylitse muiden.

      Mutta varsinaiseen asiaan. Jokainen matka on teidän omanne niin myös kokemuksenne ja elämyksenne siitä. Ennakkoon ei ole oikeastaan mitään merkityst'ä sillä mitä muut siellä ovat kokeneet - päinvastoin. Aina voi ja pitääkin kysellä asiosta em. faktoista ennakkoon (turvallisuus, rokotukset jne.), mutta valinta l'ähteä matkaan kahden maan välillä muien näkemysten ja kokemusten pohjalta ei liene oikein hyvä sillä silloin vertaa niitä kokemuksia omaansa ja voi pahasti pettyä näkemäänsä ja kokemaansa.

      Ihmiset puhuvat niin tavattoman paljon kokemuksistaan VAIN yhden tai kahden viikon matkasta kaukomailla, josta matkoihin mennyt jo yli 2 vrk. ja väsymys verottaa omansa. Arvo sille, mutta jos se on vain ainoa matka, niin se on myös ainoa kokemuskin - siistä matkasta, siitä kohteesta. Ja jos siitä ajasta suurin aika on mennyt ryyppäämiseen niin sekin on sitten oma juttunsa. Kuten meidän matkalla Malediveille eräs kaveri oli siellä päissään 2 viikkoa, että kalista oli lähteä sinne saakka ryyppäämään.

      Itse olen ollut hyvin tyytyväinen kun olen (olemme) menneet maahan ja alkaneet siellä silmitellä ja ihmetellä miltä täälllä tai siellä näyttää jne. Sitten on hyvä vertailla omia ja muiden kokemuksia.

      Hyvää matkaa kunne yhdesä kuljettekin.

      • MaleBest

    • Mä kävin Goan Candolimissa, Malesiassa, Meksikossa ja sit menin Thaimaahan(phuketiin), joka veti pisteet
      kotiin. (21 lomaa phuketissa/8 vuotta).
      Intiassa hemmetin hyvät rannat mut iltaelämä ei mun mieleen.
      Ootte sen ikäisiä et suositus Phuket Patong beach.
      Retkiä löytyy. Katukioskit matkoille halpoja ja homma toimii hyvin.

      Ps.Jos aikataulu sallii teillä niin käykää jossain muussa maassa kans?
      Mä oon yhdistäny Malesian(5krt), Singaporen(2krt), Vietnam tässä kuussa.
      Lennot halpoja
      http://www.airasia.com/th/en/home.html

      Hyvät lomat :))

    • Matkalainen*

      Olemme käyneet Intian Goassa ja Thaimaan Phuketissa.

      Goan faktoja
      -Halpa paikka 3 v. sitten
      -Punainen hiekka sotkee vaaleat vaatteet ja kengät
      -Samea vesi- ei snorklausmahdollisuuksia
      -Kauneushoidot ja hieronnat halpoja
      - Roskaisuuteen totuu parissa päivässä
      -Ruoka on tulista
      - Naanleipä eri variaatioilla ihanaa
      -hotellimme Kamat oli hyvä hotelli
      viidenkympin viisumi pitää hankkia etukäteen jos aikoo äkkilähdöllä


      Phuket
      -Vesi kirkasta- voi snorklata
      -Hintataso halpaa jos meni paikallisten paikkoihin syömään
      - Siistiä
      -Paljon veneretkiä
      -Ehkä suosittelemme ensin Thaimaaseen,ei ole niin kulttuurishokkia


      Molemmista paikoista jäi hyvät muistot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe