viisumi vietnamiin

"reissaaja"

Mitähän kaikkia tositteita pitää lähettää Helsingin Vietnamin Suurlähetystöön, kun hankkii viisumia?? Pitääkö kirjekuoren mukana laittaa rahakin menemään?

11

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyybi

      itse oon tuskaillu saman asian kanssa, ja laittanu sähköpostia suurlähetystöönki mutta eivät meinaa vastata...
      jos joku tietää niin vastaus olis kova sana. lisäksi pitäis tietää tuottaako jotain ongelmia jos samoilla kirjekuorilla lähettää useamman passin ja hakemuksen, vai tuleeko passit varmemmin takaisin jos lähettää jokaisen omassa kuoressaan..

      • Lapin ketkale

        Jos meet lentokoneella, niin varaa viisumikirje suoraan netistä, maksaa jotain 50 €. Otat kirjeen ja 2 passikuvaa mukaan, jotka näytät sit lentokentällä Vietnamiin tullessa. Maksat siitä vielä jotain 50 $ ja saat viisumun.


      • nyybi
        Lapin ketkale kirjoitti:

        Jos meet lentokoneella, niin varaa viisumikirje suoraan netistä, maksaa jotain 50 €. Otat kirjeen ja 2 passikuvaa mukaan, jotka näytät sit lentokentällä Vietnamiin tullessa. Maksat siitä vielä jotain 50 $ ja saat viisumun.

        onhan tuoki mahdollista, mutta onnistuuko multiple entry viisumi samalla tavalla? meidän kun on tarkotus poiketa välillä laosin puolella. lisäksi lähetystöstä haettu viisumi pitäis tulla halvemmaksi multi visa pitäis olla 55 euroa plus postit. ainut vaan ku ei oo ennen hakenu niin pitäis saada nää muodollisuudet selville ennen kuin uskaltaa laittaa passit postiin... eikä oloa helpota yhtään tuo kun lähetystö ei vastaa kyselyihin..
        eikö täällä palstoilla oikeesti liiku ketään joka olis viisumin hakenu helsingin vietnamin lähetystöstä??
        apua tarvittais.


      • Lapin ketkale
        nyybi kirjoitti:

        onhan tuoki mahdollista, mutta onnistuuko multiple entry viisumi samalla tavalla? meidän kun on tarkotus poiketa välillä laosin puolella. lisäksi lähetystöstä haettu viisumi pitäis tulla halvemmaksi multi visa pitäis olla 55 euroa plus postit. ainut vaan ku ei oo ennen hakenu niin pitäis saada nää muodollisuudet selville ennen kuin uskaltaa laittaa passit postiin... eikä oloa helpota yhtään tuo kun lähetystö ei vastaa kyselyihin..
        eikö täällä palstoilla oikeesti liiku ketään joka olis viisumin hakenu helsingin vietnamin lähetystöstä??
        apua tarvittais.

        Thaikkujen lähetystöstä olen hakenut viisumeita lähettämällä passit kirjatussa kirjeessä. Sisältäen kirjatun kirjeen takaisin lähtystä varten ja hyvin on toiminut.


      • Lapin ketkale
        nyybi kirjoitti:

        onhan tuoki mahdollista, mutta onnistuuko multiple entry viisumi samalla tavalla? meidän kun on tarkotus poiketa välillä laosin puolella. lisäksi lähetystöstä haettu viisumi pitäis tulla halvemmaksi multi visa pitäis olla 55 euroa plus postit. ainut vaan ku ei oo ennen hakenu niin pitäis saada nää muodollisuudet selville ennen kuin uskaltaa laittaa passit postiin... eikä oloa helpota yhtään tuo kun lähetystö ei vastaa kyselyihin..
        eikö täällä palstoilla oikeesti liiku ketään joka olis viisumin hakenu helsingin vietnamin lähetystöstä??
        apua tarvittais.

        Tarkennan, että kysymyksessä oli kahden hengen viisumit.


      • nyybi
        Lapin ketkale kirjoitti:

        Tarkennan, että kysymyksessä oli kahden hengen viisumit.

        Kaverini sai viime torstaina vihdoin puhelimitse yhteyden Vietnamin lähetystön viisumi asioista tietävän henkilön. Hän oli kehottanut laittamaan rahat hakemusten mukana(multientry 60 euroa).

        Joten lähetin passit, hakemukset, kuvat, ja rahat kummaltakin varmuuden vuoksi eri kuorissa, ja kumpaankin kuoreen vielä valmiiksi maksetut palautuskuoret. Lähetin kirjeet kirjattuna.

        Aika näyttää tuleeko passit takaisin, ja onko niissä vieläpä viisumit...


      • rahansiirro montrans
        nyybi kirjoitti:

        Kaverini sai viime torstaina vihdoin puhelimitse yhteyden Vietnamin lähetystön viisumi asioista tietävän henkilön. Hän oli kehottanut laittamaan rahat hakemusten mukana(multientry 60 euroa).

        Joten lähetin passit, hakemukset, kuvat, ja rahat kummaltakin varmuuden vuoksi eri kuorissa, ja kumpaankin kuoreen vielä valmiiksi maksetut palautuskuoret. Lähetin kirjeet kirjattuna.

        Aika näyttää tuleeko passit takaisin, ja onko niissä vieläpä viisumit...

        Suomen ja kansainvälisenkin postilainsäädännön mukaan kirjepostissa ei saa lähettää rahaa.


      • keffa
        rahansiirro montrans kirjoitti:

        Suomen ja kansainvälisenkin postilainsäädännön mukaan kirjepostissa ei saa lähettää rahaa.

        Eipä taida olla paljon muita vaihtoehtoja kuin postittaa kirjeen mukana se raha...


      • JK
        nyybi kirjoitti:

        Kaverini sai viime torstaina vihdoin puhelimitse yhteyden Vietnamin lähetystön viisumi asioista tietävän henkilön. Hän oli kehottanut laittamaan rahat hakemusten mukana(multientry 60 euroa).

        Joten lähetin passit, hakemukset, kuvat, ja rahat kummaltakin varmuuden vuoksi eri kuorissa, ja kumpaankin kuoreen vielä valmiiksi maksetut palautuskuoret. Lähetin kirjeet kirjattuna.

        Aika näyttää tuleeko passit takaisin, ja onko niissä vieläpä viisumit...

        Olen hankkinut viisumin muutaman kerran juuri näin, lähetin passin ja rahat ja palautuskuoren Helsinkiin Vietnamin suurlähetystöön ja noin viikon kuluttua tuli passi viisumin kera takaisin postissa.


    • en tarttenu

      Itse menin Vietnamiin 2009 Kiinasta, Kiinan puolella jossain taimistossa väittivät että pitää olla viisumi, mutta luotin siihen tietoon ettei Suomalainen tarvitse sitä.
      Tullissa, tullimies sanoi Finland passport, no need for visa.
      Pääsin maahan ilman ongelmia.

      • vietku

        viisumin saa kentältä tai rajalta kahdeksi viikoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe